Kup i Tyrkiet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Goozilla » 15. jul 2016, 22:33

paint skrev:
Wizzze skrev:
paint skrev:
Goozilla skrev:
paint skrev:
Goozilla skrev:
Animi skrev:Alle Tyrkiets lufthavne er vist lukket, og der er udgangsforbud lige nu tror jeg ?


De fleste lufthavne opererer stadigvæk. Om ikke andet så for at få ankommende trafik afviklet. Der er kun få omkring Istanbul og Ankara, der er lukket eller kører på nedsat kapacitet (allerede ankommende trafik)


På flightradar, ser det ud til at fly med Istanbul som destination, bliver omdirigeret eller forsvinder fra radaren. Højst mystisk.


Ja, Atatürk ser lukket ud, men der er ingen NOTAM (notice to airmen) på det, hvilket der normalt vil blive udstedt det øjeblik en lufthavn lukker. Den lufthavn (SAW) der ligger lige syd for byen oplyser per NOTAM at kun udvalgte maskiner med tyrkisk register får lov at lande.


Kan du tolke dette billede? Et fly fra Bodrum, forsvandt pludselig fra radaren (Erdogan, skulle angiveligt være på ferie i Bodrum)

FR.jpg


Slukket for transponderen? :gruble:


Det er noget af en farlig manøvre i et befærdet luftrum. Men jeg vil da næsten håbe at det bare er det. Men den blå farve (flyets bane) angiver højden. Det er tilsyneladende nede i jordhøjde (grøn farve). Der er bare ingen lufthavn der :gruble:


Du tror det er styrtet ned? Tja... Det kan ikke afvises ud fra skærmbilledet, men så ville manden vel have svært ved at transmitere alt det lort, der ryger i æteren lige nu? Med mindre det selvfølgelig er optaget før styrtet.
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf paint » 15. jul 2016, 22:34

Goozilla skrev:
paint skrev:
Kan du tolke dette billede? Et fly fra Bodrum, forsvandt pludselig fra radaren (Erdogan, skulle angiveligt være på ferie i Bodrum)

FR.jpg


Det kan skyldes mange ting, at et fly forsvinder fra Flightradar. Det kan være en fejl fra Flightradars side, det kan være radarens dækning, der af den ene eller anden årsag er glippet eller det kan være piloten, der har slukket eller nedjusterer den information man sender med transponderen. Det sidste er normalt ikke noget man gør eller har lyst til af gøre, med mindre man har en helt speciel grund til det. Personligt skulle jeg fandme nødigt slå min transponder fra over et land, der pt. er under et kupforsøg, hvor militær magt er i anvendelse. Man kan kun gisne om, hvad militæret vil gøre ved et uidentificeret fly under de betingelser.

Omvendt hvis man nu skulle lege lidt med på situationen, så kan en flyveplan til Istanbul med omdirigering til en flyveplads nær Ankara og efterfølgende nedbrud af kommunikationsudstyr jo være det perfekte skalkeskjul for Erdogan. Men det ville næsten være for nemt, ikke...?


Jeg sad selv og tænkte noget i den retning eller også at flyet simpelthen blev skudt ned. Eller som en tredje mulighed, at det var landet i en umarkeret militær lufthavn Jeg fulgte flyet, fordi det var på vej mod Istanbbul ( under indflyvning), da det pludselig slog nogle kæmpe sving, slog ind på den kurs man kan se og derefter forsvandt i den blå luft.

Men tak for udredningen
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Nemon.
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 18:27
Kort karma: 8
Likede indlæg: 99

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Nemon. » 15. jul 2016, 22:34

eks-Maupassant skrev:Eric Burroughs @ericbeebo

RTRS - TANKS OPEN FIRE AROUND TURKISH PARLIAMENT BUILDING - REUTERS WITNESS


Det går dælme hurtigt.
0
Goozilla
Indlæg: 576
Tilmeldt: 30. apr 2016, 13:46
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1628

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Goozilla » 15. jul 2016, 22:38

paint skrev:
Goozilla skrev:
paint skrev:
Kan du tolke dette billede? Et fly fra Bodrum, forsvandt pludselig fra radaren (Erdogan, skulle angiveligt være på ferie i Bodrum)

FR.jpg


Det kan skyldes mange ting, at et fly forsvinder fra Flightradar. Det kan være en fejl fra Flightradars side, det kan være radarens dækning, der af den ene eller anden årsag er glippet eller det kan være piloten, der har slukket eller nedjusterer den information man sender med transponderen. Det sidste er normalt ikke noget man gør eller har lyst til af gøre, med mindre man har en helt speciel grund til det. Personligt skulle jeg fandme nødigt slå min transponder fra over et land, der pt. er under et kupforsøg, hvor militær magt er i anvendelse. Man kan kun gisne om, hvad militæret vil gøre ved et uidentificeret fly under de betingelser.

Omvendt hvis man nu skulle lege lidt med på situationen, så kan en flyveplan til Istanbul med omdirigering til en flyveplads nær Ankara og efterfølgende nedbrud af kommunikationsudstyr jo være det perfekte skalkeskjul for Erdogan. Men det ville næsten være for nemt, ikke...?


Jeg sad selv og tænkte noget i den retning eller også at flyet simpelthen blev skudt ned. Eller som en tredje mulighed, at det var landet i en umarkeret militær lufthavn Jeg fulgte flyet, fordi det var på vej mod Istanbbul ( under indflyvning), da det pludselig slog nogle kæmpe sving, slog ind på den kurs man kan se og derefter forsvandt i den blå luft.

Men tak for udredningen


Jeg har lige luret lidt på rutenr. og det er en planlagt ruteflyvning, der er udført dagligt på samme tidspunkt de sidste tre dage. Det kunne ellers have været vildt, hvis du havde spottet noget! :-D
0
ALD MAKT TEL DI ORBLENE!!!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2016, 22:40

Tanks der kvaser en bil på gaden i Istanbul

https://www.periscope.tv/deomnyk/1OdJrbrRYBwJX
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2016, 22:42

Lismaens skrev:
Lismaens skrev:
eks-Maupassant skrev:
Lismaens skrev:Erdogan opfordrer folket til at møde op i lufthavne, på gader, broer osv. og gå direkte imod militæret, med deres kroppe som skyts. Han er iskold.


Så et tweet der også relaterer til det

nadir zaheer ‏@NadirZaheer 1 t.1 time siden

It's crazy how a party that banned street protests are now calling on people to now go on the streets. #Turkey

https://twitter.com/NadirZaheer/status/ ... 00?lang=da


Det er kun meget små brudstykker jeg kan forstå, han er nok verdens eneste præsident med SÅ grimt et sprog, når tingene ikke går efter hans hoved. Han sagde noget lignende: Jeg opfordrer alle, der har efterlevet det såkaldte udgangsforbud at gå ud. Mød op i lufthavnene, mød op på gaderne, stå rank og lad os så se hvad de (indsæt grimt ord) er i stand til at gøre ved jer.



And so they did.... :tie:


Det er nok fake, snydeinfo. Erdoganstøtter der prøver at få folk ud?

https://pbs.twimg.com/media/CncHeF3UkAEqpBe.jpg
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Wizzze » 15. jul 2016, 22:45

1
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2016, 22:46

Lismaens skrev:
eks-Maupassant skrev:
Lismaens skrev:
Lismaens skrev:
eks-Maupassant skrev:
Lismaens skrev:Erdogan opfordrer folket til at møde op i lufthavne, på gader, broer osv. og gå direkte imod militæret, med deres kroppe som skyts. Han er iskold.


Så et tweet der også relaterer til det

nadir zaheer ‏@NadirZaheer 1 t.1 time siden

It's crazy how a party that banned street protests are now calling on people to now go on the streets. #Turkey

https://twitter.com/NadirZaheer/status/ ... 00?lang=da


Det er kun meget små brudstykker jeg kan forstå, han er nok verdens eneste præsident med SÅ grimt et sprog, når tingene ikke går efter hans hoved. Han sagde noget lignende: Jeg opfordrer alle, der har efterlevet det såkaldte udgangsforbud at gå ud. Mød op i lufthavnene, mød op på gaderne, stå rank og lad os så se hvad de (indsæt grimt ord) er i stand til at gøre ved jer.



And so they did.... :tie:


Det er nok fake, snydeinfo. Erdoganstøtter der prøver at få folk ud?

https://pbs.twimg.com/media/CncHeF3UkAEqpBe.jpg



Hvad er fake? At folk er taget ud i gaderne? Der er indtil flere videoer med det desværre. På Bosporus broerne har militæret skudt og såret flere.


Det billede du postede skulle være fra Marokko 2015.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Rapfisk » 15. jul 2016, 22:47

Man skal ikke glemme, at Erdogans regering er demokratisk valgt og nyder endog meget stor opbakning i størstedelen af befolkningen, omend måske mere uden for de større byer.
Senest rettet af Rapfisk 16. jul 2016, 14:25, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Kattefjæs » 15. jul 2016, 22:47

Özlem Cecik er på ferie i Tyrkiet og skriver på Facebook, så der kan vel ikke være lukket helt ned for sociale medier og kommunikation. :gruble:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 22:49

eks-Maupassant skrev:Tanks der kvaser en bil på gaden i Istanbul

https://www.periscope.tv/deomnyk/1OdJrbrRYBwJX


Med personer i bilen eller hvad? (Tænker på det blod, der er på gaden/fortovet)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2016, 22:49

Yes her er billedet, det er fra 1/11, 2015.

Så det er misinformation, nogen vil ha det til at se ud som om gaderne er fulde, så alle render ud for at se efter.

http://timesofoman.com/article/70851/Wo ... es-for-w11
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf paint » 15. jul 2016, 22:50

Goozilla skrev:
paint skrev:
Goozilla skrev:
paint skrev:
Kan du tolke dette billede? Et fly fra Bodrum, forsvandt pludselig fra radaren (Erdogan, skulle angiveligt være på ferie i Bodrum)



Det kan skyldes mange ting, at et fly forsvinder fra Flightradar. Det kan være en fejl fra Flightradars side, det kan være radarens dækning, der af den ene eller anden årsag er glippet eller det kan være piloten, der har slukket eller nedjusterer den information man sender med transponderen. Det sidste er normalt ikke noget man gør eller har lyst til af gøre, med mindre man har en helt speciel grund til det. Personligt skulle jeg fandme nødigt slå min transponder fra over et land, der pt. er under et kupforsøg, hvor militær magt er i anvendelse. Man kan kun gisne om, hvad militæret vil gøre ved et uidentificeret fly under de betingelser.

Omvendt hvis man nu skulle lege lidt med på situationen, så kan en flyveplan til Istanbul med omdirigering til en flyveplads nær Ankara og efterfølgende nedbrud af kommunikationsudstyr jo være det perfekte skalkeskjul for Erdogan. Men det ville næsten være for nemt, ikke...?


Jeg sad selv og tænkte noget i den retning eller også at flyet simpelthen blev skudt ned. Eller som en tredje mulighed, at det var landet i en umarkeret militær lufthavn Jeg fulgte flyet, fordi det var på vej mod Istanbbul ( under indflyvning), da det pludselig slog nogle kæmpe sving, slog ind på den kurs man kan se og derefter forsvandt i den blå luft.

Men tak for udredningen


Jeg har lige luret lidt på rutenr. og det er en planlagt ruteflyvning, der er udført dagligt på samme tidspunkt de sidste tre dage. Det kunne ellers have været vildt, hvis du havde spottet noget! :-D


Ja ikke? ;)

Jeg tjekkede lige flyets status og så vidt jeg kan se, står det som 'unknown' .

unknown.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Wizzze » 15. jul 2016, 22:52

Folk der prøver at krydse broerne bliver skudt på

https://twitter.com/CNNTURK_ENG/status/ ... 6091124738
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kup i Tyrkiet

Indlægaf Slettet bruger » 15. jul 2016, 22:56

Wizzze skrev:Folk der prøver at krydse broerne bliver skudt på

https://twitter.com/CNNTURK_ENG/status/ ... 6091124738


Ouch!
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"