Vi der venter på storken!

S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 15. jul 2016, 12:11

Majer skrev:I forhold til positiv æl test er jeg jo over tid. Men ikke i forhold til sidste mens.

Jeg vil virkelig prøve at styre mig og ikke teste før efter weekenden.

S_imse: havde du nogen pletblødninger overhovedet, inden din mens kom? Jeg har ikke skyggen af noget som helst, udover lette menssmerter.


Nej, ingen pletblødninger. Jeg havde vilde menssmerter, og tænkte sådan håber jeg ikke det er at være gravid. Og senere så var mens der :(
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 15. jul 2016, 12:48

MyGirl skrev:Ingen inseminationer til os. Sædprøven i dag var på 0,2 mio., så det er formålsløst.

Så nu bliver vi henvist til ICSI..

:( :( :( Øv bøv..


Åh nej MyGirl :kram:

Men når I så endelig når i behandling, så er chancen SÅ meget større end ved insemination :kram: Jeg synes, at chancen for graviditet ved IUI er alt alt for lille.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. jul 2016, 12:56

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Ingen inseminationer til os. Sædprøven i dag var på 0,2 mio., så det er formålsløst.

Så nu bliver vi henvist til ICSI..

:( :( :( Øv bøv..


Åh nej MyGirl :kram:

Men når I så endelig når i behandling, så er chancen SÅ meget større end ved insemination :kram: Jeg synes, at chancen for graviditet ved IUI er alt alt for lille.


Du har helt ret - det er også det fokus, jeg har valgt at lægge - at vi så i de mindste starter med at lægge kræfterne der, hvor chancerne er størst. :) Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget!

Det kommer dog nok til at betyde, at min aktivitet herinde de næste mange måneder bliver begrænset, da jeg tror, jeg vil forsøge at lægge fokus andre steder og forhåbentlig "glemme det lidt" for en stund.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. jul 2016, 12:57

Er der egentlig en, der vil overtage som "forsideholder" i en periode?

Kan mærke, lysten ikke rigtig er der, når jeg bare skal gå og vente i det næste halve år, eller hvad det nu bliver.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 15. jul 2016, 13:02

MyGirl skrev:Ingen inseminationer til os. Sædprøven i dag var på 0,2 mio., så det er formålsløst.

Så nu bliver vi henvist til ICSI..

:( :( :( Øv bøv..


Jeg forstår godt, at det måske lige skal sluges, at det ikke kan lykkes med insemination, men der er så gode odds med ICSI.

Vi var igennem masser af hjemmerul og 3 IUI forsøg for så at finde ud af, at det ikke kunne lykkes ad den vej.

Jeg sidder lige nu med min 5 dage gamle ICSI-baby i armene (lykkedes i 1. forsøg), mens min IVF-søn (lykkedes i 2. forsøg) sover lur på sit værelse :lun:.

Det lykkedes heldigvis for så mange - også jer :kys:.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 15. jul 2016, 13:08

Sorenspige skrev:
MyGirl skrev:Ingen inseminationer til os. Sædprøven i dag var på 0,2 mio., så det er formålsløst.

Så nu bliver vi henvist til ICSI..

:( :( :( Øv bøv..


Jeg forstår godt, at det måske lige skal sluges, at det ikke kan lykkes med insemination, men der er så gode odds med ICSI.

Vi var igennem masser af hjemmerul og 3 IUI forsøg for så at finde ud af, at det ikke kunne lykkes ad den vej.

Jeg sidder lige nu med min 5 dage gamle ICSI-baby i armene (lykkedes i 1. forsøg), mens min IVF-søn (lykkedes i 2. forsøg) sover lur på sit værelse :lun:.

Det lykkedes heldigvis for så mange - også jer :kys:.


Tak, du er sød :)

Jeg er heldigvis ikke nervøs for, at det nok skal lykkes - og dejligt at høre, at det lykkedes så hurtigt for jer, da I først kom over i det system! En stor del af mig er faktisk også lettet over, at vi ikke skal en masse forgæves IUI forsøg igennem og bruge tid og energi og følelser på det. Det skal nok komme - vi skal bare væbne os med tålmodighed de næste måneder :D

Og tillykke med dine :lun:
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 15. jul 2016, 19:21

Øv øv øv Mygirl! Havde håbet for jer at i kunne nøjes med IUI og komme hurtigt i gang. Men ja, når i så først kommer i gang, er oddsne jo så for at det sker hurtigt højere. Hvor er i henvist til?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 16. jul 2016, 08:41

PinkPowerPrincess skrev:Øv øv øv Mygirl! Havde håbet for jer at i kunne nøjes med IUI og komme hurtigt i gang. Men ja, når i så først kommer i gang, er oddsne jo så for at det sker hurtigt højere. Hvor er i henvist til?


Tak :kys: Vi håber på et nådigt forløb, når vi når dertil.

Vi har bedt om at blive henvist til Herlev. De skulle -trods nye it-systemer - være liiiidt kortere på ventetid end de andre, jeg tjekkede, i københavnsområdet. Men nu må vi se - sætter forventningerne meeeeget lavt tidsmæssigt.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 16. jul 2016, 10:35

Så er jeg hjemme fra en dejlig ferie.

Dejligt at se at nogen forlader tråden.

Og æv Simse, hvor er det synd for dig. :(

Jeg er mere modløs end nogensinde. Vi fik svar på prøverne fra min misser abortion og fostret havde to kromosomfejl. Den ene var tilfældig og helt urelateret til den tidligere kromosomfejl og årsagen til at fostret døde og den anden er med stor sandsynlighed også tilfældig, men der er en lille risiko for at en af os er bærer af noget. Så vi skal testes og hvis den er positiv så er der 50% risiko for et sygt foster (varierende grad fra ingenting til svært handicappet).

Havde regnet med at det ville give ro at få svar, men det gjorde det slet ikke. Kan ikke rigtig finde ud af hvor meget panik jeg skal gå i. For hvis vi ikke havde fået testet det døde foster, så ville vi jo bare skulle prøve igen. Men denne viden, gør den situationen anderledes? De fleste spontane aborter er jo pga kromosomfejl...

Der er 2-3 mdrs ventetid på vires prøver og hvis den er positiv er der alligevel ikke noget at gøre da jeg er for gammel til at blive henvist til ægsortering (1-2 års ventetid).

Så vi hælder til bare at fortsætte med at prøve og håbe at vi indtil videre har været uheldige og det vender nu.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 17. jul 2016, 09:13

Æble skrev:Så er jeg hjemme fra en dejlig ferie.

Dejligt at se at nogen forlader tråden.

Og æv Simse, hvor er det synd for dig. :(

Jeg er mere modløs end nogensinde. Vi fik svar på prøverne fra min misser abortion og fostret havde to kromosomfejl. Den ene var tilfældig og helt urelateret til den tidligere kromosomfejl og årsagen til at fostret døde og den anden er med stor sandsynlighed også tilfældig, men der er en lille risiko for at en af os er bærer af noget. Så vi skal testes og hvis den er positiv så er der 50% risiko for et sygt foster (varierende grad fra ingenting til svært handicappet).

Havde regnet med at det ville give ro at få svar, men det gjorde det slet ikke. Kan ikke rigtig finde ud af hvor meget panik jeg skal gå i. For hvis vi ikke havde fået testet det døde foster, så ville vi jo bare skulle prøve igen. Men denne viden, gør den situationen anderledes? De fleste spontane aborter er jo pga kromosomfejl...

Der er 2-3 mdrs ventetid på vires prøver og hvis den er positiv er der alligevel ikke noget at gøre da jeg er for gammel til at blive henvist til ægsortering (1-2 års ventetid).

Så vi hælder til bare at fortsætte med at prøve og håbe at vi indtil videre har været uheldige og det vender nu.


Puha Æble. Det kan jeg da godt forstå har givet lidt ekstra at tænke på :( det er jeg ked af at høre!

Jeg håber, I finder en form for ro i hvadend i vælger, og naturligvis at der venter jer et sundt og raskt og blivende barn :kys:
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. jul 2016, 06:14

Resultatet af morgenens clearblue test viste gravid uge 1-2 :lun:

Jeg er desværre stadig ikke rolig, utroligt hvad en tidligere MA skal skabe af uro i kroppen :(

Har snakket med min læge og får lov at få taget blodprøve, så skal derop 10.30 i dag :)
8
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 18. jul 2016, 06:46

Majer skrev:Resultatet af morgenens clearblue test viste gravid uge 1-2 :lun:

Jeg er desværre stadig ikke rolig, utroligt hvad en tidligere MA skal skabe af uro i kroppen :(

Har snakket med min læge og får lov at få taget blodprøve, så skal derop 10.30 i dag :)


Ih hvor fantastisk :banan: Tillykke :lun:

Rigtig godt med blodprøven :gogo:
Jeg fik også taget blodprøve sidst og det hjalp se se Hcg'et steg (det gjorde det nemlig ikke de to foregående gange).
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 18. jul 2016, 07:04

Stort tillykke Majer. Krydser fingre for at den bliver hængene :kys:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. jul 2016, 07:21

Bøtte skrev:
Majer skrev:Resultatet af morgenens clearblue test viste gravid uge 1-2 :lun:

Jeg er desværre stadig ikke rolig, utroligt hvad en tidligere MA skal skabe af uro i kroppen :(

Har snakket med min læge og får lov at få taget blodprøve, så skal derop 10.30 i dag :)


Ih hvor fantastisk :banan: Tillykke :lun:

Rigtig godt med blodprøven :gogo:
Jeg fik også taget blodprøve sidst og det hjalp se se Hcg'et steg (det gjorde det nemlig ikke de to foregående gange).


Tusind tak :)
Ville ønske at jeg kunne være glad og juble, men tør ikke tro på det, så bekymringerne overstiger glæden :(
Men nu får jeg forhåbentlig lidt afklaring med blodprøver. Det er selvfølgelig ingen garanti, men det er da et skridt på vejen :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 18. jul 2016, 07:21

Æble skrev:Stort tillykke Majer. Krydser fingre for at den bliver hængene :kys:


Tak :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"