Perler fra ungerne

Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Studsgaard » 27. jun 2016, 17:50

Datteren render rundt kun i trusser.
Min mand spørger hende hvorfor hun ikke jar tøj på?
Hun svarer: det er fordi mor er ved at sy til mig :D
Børnelogik :lol: :gruble:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jun 2016, 18:07

R 6 ÅR

R: av.av,av... aaav for tasan!
M: Hvad sker der dog?
R: Jeg slog tisseposen med kastanjerne i

:lol:
8
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Tibbler » 29. jun 2016, 18:45

Jeg var colatørstig en dag, og eftersom jeg gerne ville holde lav profil omkring det, hældte jeg colaen i en kaffekop. Jeg drikker i øvrigt ikke kaffe.


Senere står sønnen på 5 ved mit skrivebord og konstaterer: "Det giver overhovedet ikke mening, at du har en kop kaffe stående"

- Hvilket fik mig rodet ud i en historie om, at det nok var hans far, der var kommet til at stille sin kaffekop der tidligere :fløjt:
3
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Olaf » 29. jun 2016, 19:33

Rosa på 4 bryder sig ikke om at vise maven frem da hun har fået at vide i børnehaven at den er tyk. Vi har derfor talt en del om at hun ikke er tyk og om at de ikke skal kalde hinanden tykke i børnehaven. Vi er så på toilettet sammen hvor hun udbryder "sikke en tynd mave du har mor", jeg takker pænt hvorefter hun fortsætter "ja for du har jo sagt at man ikke må sige at nogen har en tyk mave". Tak skat eller noget.....
11
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Bøtte » 29. jun 2016, 19:41

Bøtte skrev:S spørger hver morgen 'hvor mange år har jeg sovet til?' :lun:
Og når jeg afleverer i børnehaven siger hun 'hold øje med dig selv' i betydningen 'pas godt på dig selv' :lol:


Og i dag udvidede hun med 'Nu er klokken altså gammel nok til at stå op'. :lol: :lun:
16
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Skralde » 29. jun 2016, 19:43

"Mor, når jeg bliver voksen så vil jeg altså ikke være maler, astronaut eller et eller andet mærkeligt - jeg vil bare være et alm. menneske" :lun:
21
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Pyjamas » 30. jun 2016, 08:22

"Hvad betyder "savl"? Er det, når man savner nogen?" :lun:
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Anilara » 4. jul 2016, 20:13

Jeg har lige skypet med min nevø(5år) som bor i Belfast, og som har besøg af mine forældre.
Min nevø siger så: "Anilara, her sover en stor, gammel mand, som snorker om natten" - det er så min far/deres bedstefar, som de lidt må have glemt hvem er, da de ikke har set ham i halvandet år :-D
Efterfølgende siger min nevø, at min kæreste skal besøge dem, så han kan give dem et numseklask... :ticks: :sarkasme:
3
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 15. jul 2016, 20:13

"DU SKAL LÆRE AT STYRE DIT TEMPERAMENT" brølede Emma til mig i en syndflod af snot, spyt og tårer tidligere idag

Emma og jeg havde et opgør omkring oprydning idag. Og Emma flippede fuldstændig skråt da det gik op for hende, at jeg faktisk mente det der med skraldeposen......Det synes hun fandme ikke var i orden. Jeg er ISKOLD. Jeg havde bedt hende om at rydde op. Jeg havde tilbudt at hjælpe. INTET virkede. Ungen råbte og skreg og skabte sig og sagde at jeg bare selv kunne rydde op. Hun gjorde det ihvertfald ikke. Hun vidste ikke hvor tingene skulle stå. Hendes ben kunne ikke gå. Hun var tørstig. Hun var sulten. Hun ville kun rydde op hvis der blev sit Askepot i fjernsynet og hvad ved jeg. Jamen så kan vi da ligeså godt smide det rådne legetøj ud. Så det røg i en skraldesæk og sat udenfor døren så vi kunne bære det ned i skraldespanden

Så blev hun da først rigtig tosset. Og da hun så blev båret ind på sit værelse for hun slog mig. Ja, så var det at jeg fik besked på at lære at styre sit temperament...... :nerve: :nerve: :nerve: :-D :-D :-D :-D

Jeg synes faktisk selv at jeg holdt masken rigtig flot. For jeg havde nær bidt tungen af mig selv af grin over den bemærkning.....
17
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Æble » 16. jul 2016, 08:34

På fyldt restaurant:

Datter 7 år: Mor, ved du hvad Mias mor har?

Mig: Hmm, brunt hår? :-D

D: Det er noget damer ikke har.

M: Det ved jeg søreme ikke.

D: En falsk tissemand, det har Mia selv fortalt

:ad!: :klap:
27
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf In_your_eyes » 16. jul 2016, 14:08

Æble skrev:På fyldt restaurant:

Datter 7 år: Mor, ved du hvad Mias mor har?

Mig: Hmm, brunt hår? :-D

D: Det er noget damer ikke har.

M: Det ved jeg søreme ikke.

D: En falsk tissemand, det har Mia selv fortalt

:ad!: :klap:

:klap: :klap: :klap: det er simpelthen så sjovt
1
:pompom:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 16. jul 2016, 17:56

Her for et stykke tid siden havde jeg været i bad og kommer - som jeg har for sædvane - gående med bar røv ind i soveværelset. Emma - som er vant til at se mig uden en trevl på kroppen- sidder i sengen og vi snakker om løst og fast.

Pludselig siger barnet "Mor, du har hår i numsen"

Man ved bare at ens bikinilinje trænger til et STORT eftersyn når man får sådan en bemærkning :klap: :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf vibbsen » 16. jul 2016, 18:01

Lige inden vi skulle på ferie havde hr.vibbsen haft gang i sin Mens groomer og beder mig om at tjekke om han havde fået det hele med.

Jeg kigger og konstaterer at der vist mangler lidt øverst på ballerne og siger - uden at tænke mig om : Du mangler sgu lige at trimme din røvpels....

Emma - som ellers var helt fordybet i et større legobyggeri - kigger op og stiller spørgsmålet : "Mor, hvad er røvpels"

Det magtede jeg ganske enkelt ikke at forklare. Så jeg stak hende en is :D Min mand synes ikke det var spor morsomt. Det synes pædagogen i børnehaven til gengæld. De samler op på rappe replikker fra ungerne i øjeblikket. Og jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne gå til bekendelse om at den med røvpels var en henvisning til Emmas fars numsebehåring....Bare hvis den skulle dukke op....
5
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf Animi » 17. jul 2016, 18:26

A på 7 år: Mormor? Hvornår er det aften?
Mormor: Det er aften nu.
A: Ej, Mormor, du sagde altså at vi skulle have is, når det var aften!
Mormor: Det skal vi også lige om lidt
A: Ej, jeg kan bare slet ikke vente!
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Perler fra ungerne

Indlægaf milisa » 17. jul 2016, 19:47

Æble skrev:På fyldt restaurant:

Datter 7 år: Mor, ved du hvad Mias mor har?

Mig: Hmm, brunt hår? :-D

D: Det er noget damer ikke har.

M: Det ved jeg søreme ikke.

D: En falsk tissemand, det har Mia selv fortalt

:ad!: :klap:


BWAHAHAHAH!!!!

Ej, seriøst, hvad svarede du?!?! Hvad gør man i sådan en situation!!! Jeg gruer seriøst for, når min unge kommer i den alder, hvor ting bare bliver sagt bramfrit!
0
Tally-ho

Tilbage til "Børn"