September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12725
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 22. sep 2015, 20:37

@Ally - øv, jeg er ked af at læse, det ikke kører så godt med manden :ae: Jeg håber, det snart lykkes at finde melodien igen :kys: (Hvis det er nogen trøst overhovedet, så kæmper jeg også lidt med min for tiden. Han prøver at skrue lidt ned for sit forbrug af smertestillende - han er sygemeldt pga. to diskusprolapser i nakken, der giver stærke smerter i skulder og arm - og det mærkes tydeligt på hans humør. Og når han tager den dosis, han egentlig skal, bliver han distræt. Det lover ikke godt for min tålmodighed, hvis han bliver dement engang :fløjt: )
Og tillykke med barnet i morgen - det lyder som en lækker kage dér!

@MyGirl - misundelig.dk over din rengøringshjælp! Vi roder simpelthen for meget til, at jeg kan få mig selv til at få hjælp udefra - min mor fik heller ikke lov! :blush:

Og så var der noget med koldt vand og en bruser med eget liv - der er simpelthen ikke noget værre end at stå op til et koldt brusebad! Uh, når vores fyr har været gået ud om natten - grrrr!

Og noget med mad efter træning - jeg sørger altid for at få noget protein efter træning. Mest for at genopbygge og minimere ømheden. Jeg er ret vild med Isis Free Lækkerbar Billede :savl:

___

En lidt kaotisk dag på job, men den gik hurtigt. Jeg havde glædet mig helt vildt til min frokost, rissalat med kylling, men jeg kunne kun spise det halve. Jeg synes ellers, portionen var ret lille, da jeg lavede den i går, jeg var faktisk bange for, der ikke var nok :lol: Sådan ender det tit efter en fastedag.

I morgen har jeg fri de første timer, fordi datteren skal til sundhedsplejerske. Så tager jeg 5 timer på job og videre til træning. Og det bliver så 2. fd i denne uge. Menuen bliver den samme som i mandags - skyr til morgen, drikkebouillon til frokost og hytteostsnack til aften (de var på tilbud i den lokale Fakta :-D ) Jeg glæder mig til at se, om jeg kan finde det gode flow på crosstraineren igen. Det virker knapt så uoverskueligt som løb - selvom jeg savner at løbe. Jeg var meget udholdende som teenager. Min idrætslærer mente, jeg burde kaste mig over atletik. Det blev ikke til andet end 8 års ridning...
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 23. sep 2015, 05:47

Jeg har hverken tabt mig eller taget på. Det står stille. Det er ok lige nu, men når vi kommer på den anden skde af denne uge skal jeg begynde at se resultater igen.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 07:04

@Guilded_Lily Det er fordelen ved lige at være flyttet i nyt hus! Vi har ikke nået at rode det til endnu :D Jeg er verdens største rodehoved, men håber faktisk lidt, at det faktum, at der kommer rengøring hver 14. dag vil bidrage til, at jeg får ryddet lidt mere op!

Håber, du får en dejlig fastedag!
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 07:22

Frygter lidt for min dag i dag... Det er anden fastedag, men jeg har sene møder, så tror først, jeg er hjemme fra job omkring kl. 20.00. Planen er, jeg ikke spiser inden da, men synes godt nok umiddelbart, der er lang tid til. Er dog ikke sulten endnu, så håber det nok skal gå :)

Motivationen er til gengæld høj, fordi mine smugmålinger ikke rigtig viser det store cm-tab i denne uge (så kan jeg lære, at gå amok i weekenden :generet: ) Håber dog stadig på en liiiiille smule bare et eller andet sted, men nu må vi se.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 07:27

God morgen :)

Vægten sagde simpelthen -1kg i morges :banan: Succes ! Endelig har jeg fået vendt det her helvede, jeg har rodet rundt i.. Og så endda efter bendag, hvor jeg normalt samler væske osv..

Oven i det, er det min fridag. Så jeg sidder med netflix og kaffe.. og aminosyrer :lol: Jeg har dog lige fortæret 4æg og 50g light ost.. Pænt mæt type..

Anyway hos mig står dagen på afslapning, og så har jeg en veninde, som jeg skal træne i eftermiddag, og så er der min egen træning i eftermiddag/aften.

SÅ god dag til alle, håber det bliver en dejlig og produktiv en af slagsen ;)


@Ally .. Du får lige sådan en her søde :ae: Og pisse sejt med squatten ! :banan: Man skal virkelig holde fast i sine sejre og fejre dem :) Det tror jeg er super for motivationen !
2
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 07:30

MyGirl skrev:Frygter lidt for min dag i dag... Det er anden fastedag, men jeg har sene møder, så tror først, jeg er hjemme fra job omkring kl. 20.00. Planen er, jeg ikke spiser inden da, men synes godt nok umiddelbart, der er lang tid til. Er dog ikke sulten endnu, så håber det nok skal gå :)

Motivationen er til gengæld høj, fordi mine smugmålinger ikke rigtig viser det store cm-tab i denne uge (så kan jeg lære, at gå amok i weekenden :generet: ) Håber dog stadig på en liiiiille smule bare et eller andet sted, men nu må vi se.


Du fik lige et like for, at motivationen var høj ! Selvom det er af nogle lidt ævagtige grunde :lol:

Har du ikke mulighed for at snacke en 300g gulerødder i løbet af dagen eller lign? Det er vel kun omk 100kcal - så er der stadigvæk til et aftensmåltid?
Eller skal I være decideret fastende til kl 19?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 08:23

FitBrideToBE skrev:
MyGirl skrev:Frygter lidt for min dag i dag... Det er anden fastedag, men jeg har sene møder, så tror først, jeg er hjemme fra job omkring kl. 20.00. Planen er, jeg ikke spiser inden da, men synes godt nok umiddelbart, der er lang tid til. Er dog ikke sulten endnu, så håber det nok skal gå :)

Motivationen er til gengæld høj, fordi mine smugmålinger ikke rigtig viser det store cm-tab i denne uge (så kan jeg lære, at gå amok i weekenden :generet: ) Håber dog stadig på en liiiiille smule bare et eller andet sted, men nu må vi se.


Du fik lige et like for, at motivationen var høj ! Selvom det er af nogle lidt ævagtige grunde :lol:

Har du ikke mulighed for at snacke en 300g gulerødder i løbet af dagen eller lign? Det er vel kun omk 100kcal - så er der stadigvæk til et aftensmåltid?
Eller skal I være decideret fastende til kl 19?


Tak for motivations-like ;)

Jo, "vi må" i teorien lægge de 500 kcal som det passer os. Jeg har bare erfaret, at hvis jeg spiser lidt, så jumpstarter det min sult helt vildt, og gør dagen meget sværere at komme igennem. Da jeg startede op spiste jeg som regel 1-200 gram agurk eller gulerod til frokost, men måtte hurtigt lægge det fra mig, da det er meget nemmere for mig, hvis jeg lader helt være.

Meeeen, har lige fået en opringning fra chefen, der gør det hele lidt mere overskueligt rent logistisk, så nu ser det faktisk ud til, at jeg allerede er hjemme ved 19.-tiden som jeg plejer :D Så nu øjner jeg måske muligheden for en lille styrkesession i aften, inden kæresten kommer hjem, men nu må vi se.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 09:19

MyGirl skrev:
FitBrideToBE skrev:
MyGirl skrev:Frygter lidt for min dag i dag... Det er anden fastedag, men jeg har sene møder, så tror først, jeg er hjemme fra job omkring kl. 20.00. Planen er, jeg ikke spiser inden da, men synes godt nok umiddelbart, der er lang tid til. Er dog ikke sulten endnu, så håber det nok skal gå :)

Motivationen er til gengæld høj, fordi mine smugmålinger ikke rigtig viser det store cm-tab i denne uge (så kan jeg lære, at gå amok i weekenden :generet: ) Håber dog stadig på en liiiiille smule bare et eller andet sted, men nu må vi se.


Du fik lige et like for, at motivationen var høj ! Selvom det er af nogle lidt ævagtige grunde :lol:

Har du ikke mulighed for at snacke en 300g gulerødder i løbet af dagen eller lign? Det er vel kun omk 100kcal - så er der stadigvæk til et aftensmåltid?
Eller skal I være decideret fastende til kl 19?


Tak for motivations-like ;)

Jo, "vi må" i teorien lægge de 500 kcal som det passer os. Jeg har bare erfaret, at hvis jeg spiser lidt, så jumpstarter det min sult helt vildt, og gør dagen meget sværere at komme igennem. Da jeg startede op spiste jeg som regel 1-200 gram agurk eller gulerod til frokost, men måtte hurtigt lægge det fra mig, da det er meget nemmere for mig, hvis jeg lader helt være.

Meeeen, har lige fået en opringning fra chefen, der gør det hele lidt mere overskueligt rent logistisk, så nu ser det faktisk ud til, at jeg allerede er hjemme ved 19.-tiden som jeg plejer :D Så nu øjner jeg måske muligheden for en lille styrkesession i aften, inden kæresten kommer hjem, men nu må vi se.


Uhuhuh styrketræning FTW :banan: Håber du kommer afsted ;)
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12725
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. sep 2015, 09:31

MyGirl skrev:@Guilded_Lily Det er fordelen ved lige at være flyttet i nyt hus! Vi har ikke nået at rode det til endnu :D Jeg er verdens største rodehoved, men håber faktisk lidt, at det faktum, at der kommer rengøring hver 14. dag vil bidrage til, at jeg får ryddet lidt mere op!

Håber, du får en dejlig fastedag!


:lol: Tjah, ulempen ved at flytte ind i et gammelt hus er, at der altid ser rodet og beskidt ud trods rengøring. Selvom vi har gjort lidt ved det, går der ikke lang tid, før det ikke sådan kan ses. Vi kan nærmest male hvert år - "straffen" for at have to små børn (som så ikke er så små mere), en hund og to katte. Og edderkopper ææælsker vores hus! :tie:

Det går overraskende nemt i dag - faktisk har jeg det, som jeg havde det samme tid sidste år. Ingen sultfølelse eller tanker, der kræser om mad. Jeg fik min skyr til morgen og sidder nu og overvejer, om jeg overhovedet har lyst til den drikkebouillon. Jeg må nok hellere, jeg skal snart undervise, så hovedet skal lige være helt klart.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12725
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 23. sep 2015, 09:40

FitBrideToBE skrev:
Har du ikke mulighed for at snacke en 300g gulerødder i løbet af dagen eller lign? Det er vel kun omk 100kcal - så er der stadigvæk til et aftensmåltid?
Eller skal I være decideret fastende til kl 19?


Man kan fordele sine kalorier, som man vil. Hvis man vælger at lægge vægt på den sundhedsfremmende effekt af fasten, bør man faste decideret i min. 16 timer. Nogle vælger så at faste helt i 24 timer og spise op til 500 til aften, andre fortsætter til næste morgen, andre igen spiser frokost og aftensmad, mens jeg vælger tre måltider fordelt på 100/100/200-250 (plus-minus - i dag hedder det 112-8-229 = 349. Så er der evt. plads til en Free Lækkerbar efter træning, hvis det skulle blive nødvendigt)

Jeg kan simpelthen ikke gå hele dagen uden mad af to grunde: jeg kan ikke fungere på mit arbejde, som kræver 100% skarphed i hovedet, og hvis jeg vælger kun at spise aftensmad, bliver jeg mæt, men en time eller to senere er jeg klar til at springe i skuffer og skabe pga. cravings. Får jeg derimod lidt til morgen og frokost, kan jeg klare mig på arbejde og føler ingen sult eller cravings overhovedet.
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 09:50

@Guilded_Lily Okaydokes.. så blev jeg det klogere :) Tak !
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 10:20

Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:@Guilded_Lily Det er fordelen ved lige at være flyttet i nyt hus! Vi har ikke nået at rode det til endnu :D Jeg er verdens største rodehoved, men håber faktisk lidt, at det faktum, at der kommer rengøring hver 14. dag vil bidrage til, at jeg får ryddet lidt mere op!

Håber, du får en dejlig fastedag!


:lol: Tjah, ulempen ved at flytte ind i et gammelt hus er, at der altid ser rodet og beskidt ud trods rengøring. Selvom vi har gjort lidt ved det, går der ikke lang tid, før det ikke sådan kan ses. Vi kan nærmest male hvert år - "straffen" for at have to små børn (som så ikke er så små mere), en hund og to katte. Og edderkopper ææælsker vores hus! :tie:

Det går overraskende nemt i dag - faktisk har jeg det, som jeg havde det samme tid sidste år. Ingen sultfølelse eller tanker, der kræser om mad. Jeg fik min skyr til morgen og sidder nu og overvejer, om jeg overhovedet har lyst til den drikkebouillon. Jeg må nok hellere, jeg skal snart undervise, så hovedet skal lige være helt klart.


Åhhhhh... Edderkopper er desværre også meget store fans af vores hus :8: Og så ved jeg ikke, om vores pool bare tiltrækker dem, eller hvad der sker, men vi kan på næsten daglig basis fiske nogen af de største edderkopper, jeg har set i Danmark, op af den sk... pool! Vil virkelig ikke vide, hvor de bor henne, men har endnu til gode rigtig at møde dem i vores hus, så satser på, de har en fest ude i værkstedet. :gruble:

Hvor er det fedt at høre, at det synes at gå fremad med dine fastedage igen, og at motivationen for dem er vendt lidt tilbage :dance: (Spejler mig jo lidt i dine oplevelser, og frygter stadig for, hvis/hvornår "lysten" til fasten forsvinder)..
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 23. sep 2015, 10:23

FitBrideToBE skrev:@Guilded_Lily Okaydokes.. så blev jeg det klogere :) Tak !


Ja, der er mange måder at gøre det på, og det vigtigste for os, der gør det, er jo bare at finde det, der virker for en selv.

Stoppede du egentlig helt med det der kl. 12 og 18-måltids-noget, du prøvede?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Aquadorable » 23. sep 2015, 10:50

Fik travet knap seks kilometer i dag på trods af ualmindeligt tunge og ØMME ben. Aaaaaaav! Men tror det var meget godt at få rørt kroppen igen i dag. I morgen står den på morgensvømning :)
3
K - 12.06.18 :love:
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 23. sep 2015, 16:15

MyGirl skrev:
FitBrideToBE skrev:@Guilded_Lily Okaydokes.. så blev jeg det klogere :) Tak !


Ja, der er mange måder at gøre det på, og det vigtigste for os, der gør det, er jo bare at finde det, der virker for en selv.

Stoppede du egentlig helt med det der kl. 12 og 18-måltids-noget, du prøvede?


Ja det fungerede ikke rigtigt for mig.. min fokus på mad blev også endnu større end vaneligt, så tænkte det var en dum vej at følge.. :)
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"