Det der med når ens arm sover.

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Det der med når ens arm sover.

Indlægaf KitKat » 15. jul 2016, 06:33

Jeg ved ikke om det er dumt, men jeg har tænkt over det længe og I er så kloge herinde :D

På arbejde sidder jeg tit med et ben under mig. Jeg sidder virkelig godt på den måde, men det ben jeg sidder på kommer altid til at sove, så ind imellem skifter jeg ben og så er det det andet der sover lidt senere :lol:

Om natten ligger jeg tit på min ene arm, og jeg vågner af og til ved at jeg ikke kan vende mig fordi armen er helt død, så jeg må rulle mig om på ryggen og bruge den "vågne" arm til at ryste liv i den sovende.

Det generer mig som sådan ikke, men jeg er i tvivl om om det er usundt på sigt, når det sker så tit?

Benene fx, det er jo flere gange hver dag at hhv det ene eller det andet lige skal rystes i gang igen.

Og armen, kan man risikere at få vendt sig på en uheldig måde og skade armen, når nu man ikke kan mærke om man gør noget der gør ondt?

Jeg synes at have hørt at "stumperne" sover fordi man får lukket for blodtilførslen og det er dét jeg måske tænker er usundt sker for tit?

Eller hvad? :gruble:
0
Brugeravatar
MissDitte
Indlæg: 563
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:07
Kort karma: 169
Likede indlæg: 1312

Re: Det der med når ens arm sover.

Indlægaf MissDitte » 15. jul 2016, 06:38

Jeg tror det er nerver man "afklemmer" og selv HVIS den skulle tage skade er nerver fantastiske til at restitueres.
Men faktisk tror jeg det er helt ufarligt uanset hvor tit du gør det :)
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Det der med når ens arm sover.

Indlægaf Oddinary » 17. jul 2016, 19:09

Ja, det er nerver, der afklemmes. Altså dine lemmer har selvfølgelig behov for nervetilførsel for at fungere, men de bliver jo ikke revet over ved at du ligger uheldigt. Mit bedste bud er at det er helt reversibelt, men jeg er ikke 100 % sikker.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Det der med når ens arm sover.

Indlægaf Purple Haze » 17. jul 2016, 19:16

Mht at sidde på sine ben, så kan du risikere på sigt at få vredet leddet nær hoften skæv.
Taler af erfaring. Efter at have siddet på den måde i ca 15 år, så sætter mit led sig fast indimellem og skal brydes op af kirorpraktor. Det er heldigvis til at leve med (selvom det ville være dyrt i kirorpraktor uden en forsikring).
Vil bare gøre opmærksom på at der måske kan opstå problemer, selvom det ikke er på grund af at benet dover.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Helbred"