Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 17. jul 2016, 19:32

Sorenspige skrev:DP, hvor er jeg ked af, at du skulle gå sådan i stykker. Det er alle fødendes væreste frygt, tror jeg. Heldigvis er lægerne rigtig dygtige, og jeg kender en, som har oplevet det samme (eller i samme stil), og hun har ingen følger i dag.

Men hvor er det træls og hårdt, at det skal præge jeres første tid :ae:.

Hvor lyder det dejligt, at Knud trives, og at amningen allerede er godt i gang (så bliver jeg alligevel lidt misundelig :genert:), men du har virkelig også fortjent ikke at skulle kæmpe med den del :kys:.

Er din mand medindlagt?


Tak. :kys:

Ja, han kan heldigvis være her hele tiden, det er rigtig rart, sådan på flere måder.. Han har også bare været så fantastisk. :love:

Nu har jeg fået bekræftet, hvad jeg nok havde fornemmet på lægen i går. Det endte med en 4. grads bristning.
Nå, jeg har tudet over det, nu må jeg prøve at tro på det bedste. Det kan jo nemlig heldigvis gå godt.
Jordemoderen fra fødslen kiggede lige forbi, og vi havde en rigtig god snak. Det var rart at få talt nogle detaljer igennem. Jeg er så imponeret over personalet hele vejen rundt.

Går det stadig fremad, som det skal, med dig?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 17. jul 2016, 19:55

godtnavn skrev:
Snowdrop skrev:Hehe, lyder ellers lækkert med sådan en tærte. Savle! Tror snart jeg vil lave madtærte også!


Jeg glæder mig også! Den er først lige kommet i ovnen, vi kører feriemode :lol: Men nørj har lugter godt :love:

Lavede tærte for at have madpakke i morgen (vi tager en nat i Malmø) så vi ikke skulle bruge penge på frokost og have flere penge til tøj :D



God idé! God tur til Malmø :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 17. jul 2016, 21:45

DP, må jeg spørge, hvad 4. grads bristning betyder? Kan de forklare, hvorfor det er sket?

Godt, at personalet (og din mand) er fantatiske :gogo:. Det betyder bare rigtig meget.

Det går godt fremad med mig. Jeg kan efterhånden de almindelige dagligdags ting (bortset fra støvsugning og tunge løft). Jeg tager dog stadig lidt smertestillende, ligesom jeg heller ikke har været ude at gå ret lange ture endnu.

Men i forhold til at det kun er en uge siden, har jeg det rigtig godt.

Mine hormoner kører dog på højtryk i disse dage - især i forhold til vores dreng. Så jeg får tudet en del, selvom jeg egentlig er ret glad :genert:.
2
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 17. jul 2016, 22:50

Av, for den da DP. Men jeg kan stemme i kor med de andre. Jeg har en veninde, der også fik en 4. gradsbristning og hun er altså helt normal uden mén her 1.5 år efter. Der er vist nok dog en mulighed for, at hun skal føde ved kejsersnit næste gang, men det er ikke helt besluttet.

Lad os håbe, at du heler hurtigt. Betyder det længere indlæggelse så?
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12837

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 18. jul 2016, 08:11

Hvis alt går godt denne gang er mit barn lige nu 5 mm :lun:

Sidst blev jeg scannet da barnet var 3-4 mm, hjertet slog og alt var godt, 5 uger efter mistede vi og barnet var ikke vokset siden scanningen (graviditetssæk osv var dog vokset). Sådan går det ikke denne gang, denne gang er mit barn allerede større og om en uge ser vi en lille 1 cm barn ligge derinde, for sådan skal det bare være.
6
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 18. jul 2016, 08:18

godtnavn skrev:Hvis alt går godt denne gang er mit barn lige nu 5 mm :lun:

Sidst blev jeg scannet da barnet var 3-4 mm, hjertet slog og alt var godt, 5 uger efter mistede vi og barnet var ikke vokset siden scanningen (graviditetssæk osv var dog vokset). Sådan går det ikke denne gang, denne gang er mit barn allerede større og om en uge ser vi en lille 1 cm barn ligge derinde, for sådan skal det bare være.


Det gør I nemlig :kys:
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 18. jul 2016, 08:50

Puha jeg føler mig ramt af graviditet. Jeg får simpelthen sådan nogle smertefulde jag/sammentrækninger i maven når jeg rejser mig fra seng eller sofa. De første mange skridt kan jeg ikke rette mig fuldt op.
Og jeg har bare så dårlig samvittighed fordi manden og den 2 årlige starter ferie idag. Havde jo håbet at have født for 1 uge siden og dermed være rimelig mobil, så vi kunne komme ud og lave lidt. Men istedet må manden alene tage ud på enmasse små ture med Eskild. Jeg kan jo ingenting :(
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 18. jul 2016, 09:17

Mittemis skrev:Puha jeg føler mig ramt af graviditet. Jeg får simpelthen sådan nogle smertefulde jag/sammentrækninger i maven når jeg rejser mig fra seng eller sofa. De første mange skridt kan jeg ikke rette mig fuldt op.
Og jeg har bare så dårlig samvittighed fordi manden og den 2 årlige starter ferie idag. Havde jo håbet at have født for 1 uge siden og dermed være rimelig mobil, så vi kunne komme ud og lave lidt. Men istedet må manden alene tage ud på enmasse små ture med Eskild. Jeg kan jo ingenting :(


Jeg føler med dig :ae: Her er det lidt samme situation, bortset fra at udsigten til fødsel er noget længere væk her. Her til formiddag har jeg været på biblioteket med min datter i en times tid. Mega hyggeligt, men nu ligger jeg også i sengen og er trættere end et ondt ord. Det er simpelthen utroligt at der ikke skal mere til :genert:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 18. jul 2016, 09:31

Æv, mittemis. Det er synd for dig. Idag er manden på job og drengen i dagpleje. Og jeg føler mig helt ok. Har ellers ligget i sengen med kvalme hele weekenden, men idag er det næsten væk. Halsbranden kæmper jeg stadig med dog, men det er til at leve med. Og klokken er næsten 12 og jeg har ikke overvejet middagslur endnu! Tror dæleme blodprocenten er på vej op nu! Hurra for barsel;)

Har købt stof til en opgradering af vores slyngevugge, det er vist ugens store projekt at få lavet den.
1
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 18. jul 2016, 09:40

Jeg føler også med dig Mittemis! :ae:
Jeg har det også sådan,og her er datteren også hjemme fra børnehave og har ferie. Bare hende og mig,så jeg har dårlig samvittighed. Men håber det er bedre i morgen.
Fredag og lørdag var det helt vildt :mellow: Havde så ondt at jeg knap nok kunne gå. Av!
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jul 2016, 10:26

Puha, jeg føler med jer damer, som har ondt! God bedring og smertelindring til jer alle!

Jeg har lige meldt mig til noget fysiotearpi med fokus på styrke før og efter fødslen... Pga. henvisning fra lægen + jeg er medlem af sygeforsikring Danmark bliver det sølle 55 kr. pr. gang. Hurra! Jeg skal derned første gang på torsdag, hvor jeg efter introen har bestilt 30 min. massage. Årh, hvor bliver det godt... Og så har de endda en speciel briks med hul til maven, så jeg kan lægge på maven og blive æltet godt igennem... Det er 1,5 år siden jeg sidst har fået massage, så I kan tro jeg glæder mig! :love:
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 18. jul 2016, 11:32

Ach - det var en god ide med det fysioterapi og lækkert med massage! Det er vist også godt for blodomløb, vand i kroppen og den slags. Jeg var til graviditetsyoga for første gang i går. Det var en lille smule gøglet, men tror det giver fin mening, når man når længere hen i graviditeten. Der var i hvert fald gode øvelser undervejs. Jeg er dog virkelig dårlig til alt det der med vejrtrækning osv. Det endte faktisk bare med at jeg fik kvalme af at fokusere så meget på det, fordi den så blev ujævn.

Godtnavn: Selvfølgelig er alt som det skal være :Kys: Man kan mærke den slags og du mærker at det nok skal gå helt nede i maven :kram: . Jeg er virkelig også ramt af nervøsitet efter jeg har fundet ud af, at der er 2. Det hjælper hele ikke, at man konstant får af vide, at det ALTID går galt og tvillinger ALTID bliver født for tid. Der var endda en der sagde til mig, at man jo bare skulle være glad, hvis de vejede mere end 1500 gram ved fødslen :nerve: . Men jeg har besluttet at stole på min krop og den satme nok skal bære de her små krapyl hele vejen til, at de er så store og stærke til at de klar til verden. Og du gør jo alt for at holde dit barn sundt og raskt - Jeg vidste slet ikke, at der var noget med oste :blush:
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 18. jul 2016, 11:40

Rudolf, jeg kender to tvillingsmødre, som begge to gik til 38+0, hvor de skulle sættes i gang.

Jeg kan kun huske vægten hos den ene, og hver af hendes tvillinger vejede omkring 2900 gr., og dermed mere end min dreng gjorde, da han blev født.

Det er en større risiko, men det behøver ikke ende sådan.
1
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 18. jul 2016, 11:53

Sorenspige skrev:Rudolf, jeg kender to tvillingsmødre, som begge to gik til 38+0, hvor de skulle sættes i gang.

Jeg kan kun huske vægten hos den ene, og hver af hendes tvillinger vejede omkring 2900 gr., og dermed mere end min dreng gjorde, da han blev født.

Det er en større risiko, men det behøver ikke ende sådan.


Tak :kys: Sådan noget der har man meget mere brug for at høre. Men hvis de er som deres søster, skal de nærmest også hives ud :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jul 2016, 14:58

Kolderudolf skrev:Ach - det var en god ide med det fysioterapi og lækkert med massage! Det er vist også godt for blodomløb, vand i kroppen og den slags. Jeg var til graviditetsyoga for første gang i går. Det var en lille smule gøglet, men tror det giver fin mening, når man når længere hen i graviditeten. Der var i hvert fald gode øvelser undervejs. Jeg er dog virkelig dårlig til alt det der med vejrtrækning osv. Det endte faktisk bare med at jeg fik kvalme af at fokusere så meget på det, fordi den så blev ujævn.:


Det var faktisk lægen selv, der foreslog det, da jeg har lidt ondt i lænden... Og jeg ER også lidt besværet, og ved ikke helt hvilke øvelser jeg må lave med maven. Min veninde fortalte også, at hun klart anbefalede, at jeg trænede min ryg op inden fødslen. Så det er bare med at gå igang... Graviditetsyoga var det desværre ikke noget af i nærheden. Desværre! Lyder ellers super godt! :)

Du skal nok blive bedre til vejrtrækningen... Og det skal man også bruge en del til fødslen, så det er bare med at få styr på det. :) Jeg skal tilmelde mig Smertefri Fødsel, der også fokuserer på vejrtrækning.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"