Snik-snak tråd for forældre?

xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 7. jul 2016, 20:00

Puha hvad tid står hun så op?
Og stakkels jer det må være sindsygt hårdt! Eller det ville jeg i hvertfald syntes.
0
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. jul 2016, 06:46

Rakel skrev:Ved 6 tiden.
Hun har aldrig sovet ret meget og det fra nyfødt. Vi tager det stille og roligt. Andet nytter ikke og Storesøster var det sammen. Storebror var og er god til at sove, men pigerne er natugler og early birds på samme tid.


Rakel, dine piger er meget heldige at være født ind i netop jeres familie :kys:. Jeg ville slet ikke være så zen omkring det - nærmere det modsatte :genert:.
3
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 8. jul 2016, 13:45

Så er det idag min datter fylder 18. Det er næsten ikke til at forstå og det føles ikke som 18 år siden jeg fik hende. Nå men solen skinnede da vi stod op og hun blev født 3.15 så vi skylder den nuværende regn på alle dem der er født efter kl 13 :lol: Vi har været ude at få gammeldags isvafler ved ishuset i Middelfart og har nydt stilheden nede ved vandet inden regnen kom og vi kørte hjem ved 14.30 tiden. Resten af dagen står på sofahygge og PC. Imorgen kører vi til Ålborg Zoo og bruger dagen og spiser på Flammen inden vi kører hjem. Søndag kommer der 9 af datterens venner/veninder og hygger omkring hende, enkelte bliver og overnatter til mandag. Det skal nok blive hyggeligt.

Min kæreste har netop fået ferie så de næste 3 uger skal vi have en blanding af ture, afslapnign og arbejde i haven.
6
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 8. jul 2016, 14:46

Herhjemme vågner børnene også meget tidligt, og jeg er absolut ikke morgenmenneske. De har dog heldigvis nået en alder, hvor de kan underholde sig selv med tv og iPad de første par timer.

Jeg nyder hver anden weekend, hvor jeg kan sove rigtig længe :blush2:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 8. jul 2016, 15:37

Sorenspige skrev:
Rakel skrev:Ved 6 tiden.
Hun har aldrig sovet ret meget og det fra nyfødt. Vi tager det stille og roligt. Andet nytter ikke og Storesøster var det sammen. Storebror var og er god til at sove, men pigerne er natugler og early birds på samme tid.


Rakel, dine piger er meget heldige at være født ind i netop jeres familie :kys:. Jeg ville slet ikke være så zen omkring det - nærmere det modsatte :genert:.


Jeg tror det er en vane sag.
Emil vågner 5.45 hver morgen (træls når vækkeuret ringer kl. 6). I weekenden er vi begyndt at han må se lidt tegnefilm så står vi op sammen senest kl. 7 og går ned og får morgenmad.

Emil er sådan en dreng med rigtig meget krudt i røven (mere end en gennemsnits to-årig), det gør altså også bare at man som voksen ikke altid kan følge med. Så Emil har fra lille af lært at ind imellem så holder mor og far pause, og hvis han ikke gider en stille leg, så må han lege lidt selv. Det klarer han super fint, fordi det jo bare er sådan det er. Så jeg føler mig ret overbevist om, at alle kan lære at have med døtre som Rakels at gøre - mest af alt fordi, hvad er alternativet?
Og måske man ikke i starten har en afslappet holdning til meget lidt søvn og andet, men det bliver man jo nødt til på et tidspunkt at få, hvis det ikke er noget der forsvinder med spædbarnsalderen.

Når alt dette så er sagt, så indrømmer jeg også gerne at jeg er glad for at Emil ikke er en natugle kombineret med en early bird, han er bare udpræget a-menneske ;)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 11. jul 2016, 19:36

Rakel nogen gange skal man bare ikke tage kampen.
Og jeg tror virkelig på at de ikke altid er klar. Og hvis man så prøver et par måneder efter så er det måske helt anderledes.

De færreste teenager falder i søvn med mor ved siden side og sover hos mor og far :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. jul 2016, 22:07

Jeg er på vej hjem.
Har været i London i 4 dage uden S og hold nu op jeg savner hende - og hendes far!
Til gengæld er min kuffert fuld af gaver til hende :genert:
Dog blev der også plads til en taske og et par sko mere ;)
3
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 12. jul 2016, 08:42

Efter 3 dages fejring af den nu 18 årige er jeg godt nok træt :træt: Alle de overnattende unge tog først hjem igår kl 16 og det har været sindsygt hyggeligt og en kende dyrt :lol:

Idag tager vi i biffen og ser Independence Day *etellerandetnummerirækken* og så står den ellers bare på afslapning til hun på torsdag skal på ferie med sin far.
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 14. jul 2016, 14:38

Vi har haft en skøn uges ferie på Gran Canaria :sol: . Vi har sat tempoet i ferie- gear og bare hygget, badet og spist is.
Jonas fik badevinger på, og lærte selv at kunne komme omkring i poolen, så han kunne komme efter sin storesøster. (Vi gik selvfølgelig ved siden af).
Vi har været på to ture. En hvor vi var ude og sejle med en ubåd, og en til Palmitos Park, hvor vi så delfinshow og papegøje/fugleshow.
Sidste aften sluttede vi af på en bar, hvor der var Michael Jackson show. Lea på 5 er ret vild med Michael Jackson, og det var virkelig en god efterligning. Så en god afslutning, hvor vi voksne også kunne få et par drinks med paraplyer :dance:
3
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 14. jul 2016, 14:49

Velkommen hjem til kolde Danmark Atinas. Dejligt i havde en skøn ferie. :banan:

Åh ferie gear lyder helt fantastisk. Jeg glæder mig til det er vores tur!
1
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 15. jul 2016, 05:44

Mit fravær i tråden skyldes, at lillesøster kom til verden natten mellem lørdag og søndag :lun:.

Hun vejede 3760 gr og var 51 cm, og vejede dermed over 1 kilo mere sin storebror :).

Fødslen endte i kejsersnit, men var alligevel en fin oplevelse, og vi kom hjem i tirsdags. R har taget godt i mod hende, men han skal selvfølgelig lige vænne sig til situationen.
6
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 15. jul 2016, 17:17

Stort tillykke Sorenspige:)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. jul 2016, 05:44

Jeg elsker den ro, der falder over ungerne, når de har haft fri en uge eller mere. De bruger oftest de første 3-4-5 dage på at være totalt kulrede og umuligt at være sammen med, men nu har roen indfundet sig, og de tuller bare rundt. Hvilket så betyder, at jeg har haft tid til at læse halvanden bog. Skønt.
2
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 17. jul 2016, 17:49

Stort tillykke Sorenspige :lun:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 17. jul 2016, 20:21

Her er N sendt på mini ferie indtil tirsdag hos min mor og Paps.
Det er ret så sært at han ikke er hjemme :genert:
Men jeg glæder mig til at kunne sove dybt hele natten!

I morgen skal vi begge på arbejde og mig til kl 18. Så det er ikke så meget alene tid. Men det vigtigste er også at han hygger sig.

Da vi skulle gå var jeg lidt nervøs for hans reaktion Fordi jeg sagde han skulle sove der, men han sagde bare Hej Hej mor nu skal du køre bil, gav mig en møsser og skred på legepladsen med sin mormor og bedstefar. :lun:
2

Tilbage til "Forældre"