Min kæreste er deprimeret....

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Vinaia » 16. jul 2016, 18:15

Åh, sikken dejlig opdatering. :lun: :lun: :lun:
2
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 16. jul 2016, 18:32

Vinaia skrev:Åh, sikken dejlig opdatering. :lun: :lun: :lun:


Tak :) Det føles godt at kunne skrive. Virkelig godt. Jeg kan godt mærke, at jeg ikke er 100 procent stabil, men det skal nok komme.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf JackieO » 16. jul 2016, 19:07

LaScrooge skrev:
Vinaia skrev:Åh, sikken dejlig opdatering. :lun: :lun: :lun:


Tak :) Det føles godt at kunne skrive. Virkelig godt. Jeg kan godt mærke, at jeg ikke er 100 procent stabil, men det skal nok komme.


Selvfølgelig skal det det! Og jo mindre kontakt du har med eks'en, desto hurtigere kommer det til at gå.
2
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2816
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3437

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Torn » 17. jul 2016, 07:38

Ej, hvor er du nået langt. Det virker som en sund måde at tackle din nye tid på. Du mærker efter, føler og reflekterer, men det er ikke alt opslugende.
4
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Skralde » 17. jul 2016, 08:48

Hold nu op for en dejlig opdatering! Om du skal forvente en round 2. ved jeg ikke, men til gengæld er jeg overbevist om at du nok skal klare den også, hvis den kommer :gogo: Og ang. din venindes spørgsmål omkring en tomhedsfølelse, så er det altså slet ikke unormalt at du ikke har det sådan - vi sørger og håndterer alle svigt forskelligt og din måde er ikke mindre rigtig end andres :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Fræksak » 17. jul 2016, 17:45

Scrooge, dejligt at høre, at det går så godt med dig!

Vil du linke til dit trøste-trick? Eller beskrive det igen?
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2581
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 176
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3854

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Anlewi » 17. jul 2016, 18:44

:gogo: :gogo: :gogo:
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Moxy-lady » 17. jul 2016, 18:51

Fræksak skrev:Scrooge, dejligt at høre, at det går så godt med dig!

Vil du linke til dit trøste-trick? Eller beskrive det igen?


Jeg tænker det samme :)

Hehe, 55 likes må betyde at vi er mange der har tænkt på dig og krydset fingre for at du havde det godt.

Jeg fortalte faktisk om dig til en veninde i går. Hun er selv, forhåbentlig, på vej ud af et langt forhold hvor han har været deprimeret i over 4 år. Hun er blevet hevet med ned de seneste par år, og nu er det hele ved at kulminere. Hun har taget hensyn til ham og hans følelser i så mange år, at hun glemmer sine egne og jeg tror at hun, som dig, vil live op når han ikke længere er der til at kvæle hende i hans depression.

Jeg har fuld forståelse for at man ikke går fra en der har det dårligt, som også var dit umiddelbare valg, men der er også grænser for hvad man skal finde sig i. Jeg er glad for at du har fået dit liv og dit gode humør tilbage - Tillykke! <3
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Badesandalen » 17. jul 2016, 19:16

Fræksak skrev:Scrooge, dejligt at høre, at det går så godt med dig!

Vil du linke til dit trøste-trick? Eller beskrive det igen?


http://www.debatten.net/forum/viewtopic.php?f=39&t=4013
2
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Fræksak » 17. jul 2016, 19:20

Badesandalen skrev:
Fræksak skrev:Scrooge, dejligt at høre, at det går så godt med dig!

Vil du linke til dit trøste-trick? Eller beskrive det igen?


http://www.debatten.net/forum/viewtopic.php?f=39&t=4013


Tak :gogo:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 18. jul 2016, 06:55

Fræksak skrev:Scrooge, dejligt at høre, at det går så godt med dig!

Vil du linke til dit trøste-trick? Eller beskrive det igen?


Her er min trøstetråd: viewtopic.php?f=39&t=4013 Det føles lidt grænseoverskridende, faktisk, for det er en meget personlig proces, men det virkede virkelig og det hører med til historien. Og da jeg i går skulle fortælle en ven om hændelsen med min eks (som jeg trøstede mig selv igennem), kunne jeg mærke, at det havde sat sig som en form for klarhed i mig om hvad jeg selv havde behov for og hvad der havde været den gode og nødvendige respons fra min eks i situationen, altså lidt som en norm, der gælder for mig nu. Og jeg tænker, at det hjælper mig fremover til at mærke hvad der er godt eller dårligt for mig. Også fordi jeg forstår mig selv og mit store indre ømme punkt bedre: angsten for at blive forladt og hvordan jeg har brug for at blive mødt på dét, versus hvad der er decideret destruktivt. Jeg er jo nødt til at tage vare på mig selv. Jeg har nogle ting med mig, som gør at jeg er sårbar på nogle områder og som trigger nogle tilstande som gør, at jeg mister nogle af mine modne voksenkompetencer.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 18. jul 2016, 07:02

Skralde skrev:Hold nu op for en dejlig opdatering! Om du skal forvente en round 2. ved jeg ikke, men til gengæld er jeg overbevist om at du nok skal klare den også, hvis den kommer :gogo: Og ang. din venindes spørgsmål omkring en tomhedsfølelse, så er det altså slet ikke unormalt at du ikke har det sådan - vi sørger og håndterer alle svigt forskelligt og din måde er ikke mindre rigtig end andres :kys:


Det er lidt en tanke om, om det virkelig kan være så "nemt", på en eller anden måde. Kan jeg godt bare gå rundt og have det godt? Men når jeg tænker på hvad det er for ting der gør, at jeg har det godt, så virker det rimelig nok at jeg har det. Fx kommer der rigtig meget ud af den følelse jeg får af at være sammen med andre mennesker og mærke hvor positivt det er. Hvordan de reagerer på mig. Det er jo ikke kunstigt, det er fordi jeg er mig selv og det er åbenbart noget, de mennesker jeg møder føler sig godt tilpas i og får lyst til at opsøge igen. Men jeg har også været vant til, at der var ting der skubbede mig ud af kurs og at gode ting sjældent varer ved og det er dét der lægger sig som en lille bekymret skepsis i baggrunden ind imellem. Den er dog ikke dominerende, mere en slags eftertanke. Men det er jo også en overlevelsesteknik: forbered dig på det værste, for så gør det ikke så ondt når det værste sker. Der er bare ikke rigtig noget lige nu, der trækker mig ned.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 18. jul 2016, 07:16

Moxy-lady skrev:
Jeg tænker det samme :)

Hehe, 55 likes må betyde at vi er mange der har tænkt på dig og krydset fingre for at du havde det godt.

Jeg fortalte faktisk om dig til en veninde i går. Hun er selv, forhåbentlig, på vej ud af et langt forhold hvor han har været deprimeret i over 4 år. Hun er blevet hevet med ned de seneste par år, og nu er det hele ved at kulminere. Hun har taget hensyn til ham og hans følelser i så mange år, at hun glemmer sine egne og jeg tror at hun, som dig, vil live op når han ikke længere er der til at kvæle hende i hans depression.

Jeg har fuld forståelse for at man ikke går fra en der har det dårligt, som også var dit umiddelbare valg, men der er også grænser for hvad man skal finde sig i. Jeg er glad for at du har fået dit liv og dit gode humør tilbage - Tillykke! <3


Det betyder simpelthen så meget for mig, at så mange udtrykker glæde over at det går som det går. Så meget, at jeg bliver nødt til at lave et hjerte: <3

Denne her tråd har fra begyndelsen været en stor støtte og den har hjulpet mig igennem, ja, næsten den på mange måder sværeste ting i mit voksenliv. Eller: I har, alle jer der har skrevet og opmuntret eller bare med små reaktioner vist medfølelse.

Jeg er glad for at kunne være et godt eksempel og jeg håber, at din veninde finder styrken og modet til det. Det er jo en virkelig kompleks situation hvor der er stor fare for at man mister sig selv i processen. Det, at folk herinde har sagt til mig, at jeg for pokker skulle huske mine egne behov og ikke undskylde ham og alt han fandt på med hans depression, har i den grad hjulpet mig med at holde fast i rigtigt og forkert, så at sige.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf LaScrooge » 2. aug 2016, 10:36

Jeg er dybt belastet lige nu.

Min ekskæreste er gået halvvejs i hundene, med daglig druk, noget jeg mistænker er misbrug af kokain, 3-4 timers søvn om natten og kender jeg ham ret, glemmer han også at spise. Vreden koger i ham og han er helt umulig. Det er ikke mit problem, men en venligt udstrakt hånd efter et tilfældigt møde hvor han virkede helt fra den, resulterede i en halvvejs vanvittig besked fra ham:

"Jeg kommer til at tænke på dine smukke læber og dit perfekte ansigt når du skriver. Forestiller mig at det er noget du siger - til mig. Wow! Og av for satan! Så tænker jeg på alle de underliggende budskaber og ting du vil opnå med hvert eneste af dine falske ord. Ting jeg ikke fanger og forstår. Så får jeg lyst til at kaste min Mac ud af vinduet. Jeg er ikke længere din at bekymre dig om. Lidt sent med det nu. Og jeg hærger ikke mig selv. Jeg hygger mig bare."


Flot, spasser. Er du psykotisk, eller hvad.

Derudover har jeg måttet sige kraftigt fra overfor en bekendt, som jeg drak en planlagt øl med kort tid efter min eks slog op. Det var 2 timer hvor han snakkede om sig selv, mere eller mindre, og derefter har han skrevet konstant på messenger. Jeg er ikke og har ikke på noget tidspunkt været romantisk interesseret i ham, men han har virkelig givet den gas med halvvejs booty-calls (som jeg har afværgret) og alt muligt andet ("Vi må ses - SNART") dog uden nogensinde at være helt eksplicit om sine intentioner, hvilket har gjort, at jeg ikke har kunnet sige direkte, at jeg ikke ville noget på den måde. Det hele mønter så ud i skuffede beskeder fra ham, senest kl kvart i 5 om morgenen lørdag nat, hvor han pivende skriver:

troede vi kunne ses denne sommer
men det havde du ikk lyst til


Sørg dog i det mindste for at skrive ordene ud, din nar.

Jeg svarede:

Helt ærlig, [navn]. Jeg er lige blevet forladt af [eks]. Den fyr jeg har elsket højest og været mest forelsket i og som jeg troede jeg skulle være sammen med altid. Jeg har ikke brug for at føle mig presset og bebrejdet. Det virker på mig som om du føler dig frygteligt skuffet og det er ærgerligt, men jeg har ikke plads eller lyst til at tage mig af en andens følelser på den måde; særligt en jeg aldrig har lovet noget og som jeg næsten ikke kender. Jeg håber du forstår. KH Scrooge

Lad mig dog være, for Helvede.

Og nu en kollega. Det startede fint ud med at vi bare skrev lidt sjove ting frem og tilbage, når fx kaffemaskinen var i stykker. Men nu skriver han til mig hele tiden, på Messenger. Bare snik-snak, sjove videoer etc, men hele tiden. Og noget, der skulle have været en sjov ting bundende i fælles forkærlighed for det platte, nemlig visning af The Room, verdens dårligste film, er blevet til en "rigtig" biograftur, hvor vi skal se Neon Demon. Jeg aner ikke hvordan det er blevet til det, men jeg ORKER DET IKKE. Jeg er ikke interesseret i et blive viklet ind i noget. Det andet halvvejs irriterende ved det er, at vi stort set ikke snakker med hinanden ansigt til ansigt, kun over Messenger. Altså, hvad sker der? Jeg orker ikke tanken om at han tror noget eller vil noget, når jeg fandeme aldrig har flirtet med ham. Og selvom han hverken skulle tro eller ville noget er jeg mega belastet af at JEG frygter at det er dét, der er på spil.

Oven i alt det, har jeg set en fyr et par gange. Han er sød, intelligent, spændende og jeg skal på "date" med ham i morgen. Det glæder jeg mig til. Men hvis bare jeg kunne få fucking RO til at koncentrere mig om mit eget shit i stedet for hele tiden at skulle forholde mig til andres behov og ønsker og ting og sager, så ville det være så meget nemmere. Men det føles som om jeg skal kæmpe mig fri af situationer der eskalerer og udvikler sig uden at jeg ønsker det eller selv synes, at jeg sender signaler i den retning.

Og jeg er pisse træt af det, for at sige det mildt.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Min kæreste er deprimeret....

Indlægaf Novella » 2. aug 2016, 11:29

Du skal give dig selv ro, Scrooge. Du er pissegod til at være til rådighed for andre, men det skal du ikke være. Luk ned. Lad være med at svare. Bloker folk på messenger. Drop enhver form for kontakt med din eks. Dem, der betyder noget, skal nok være der, når du kommer ud af puppen. Du er alt alt alt for vant til at sætte andres behov foran dine egne. Nu er det dit behov, det handler om, og det er stilhed. Derfor: sluk for det hele.
20

Tilbage til "Forhold og sex"