Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. jul 2016, 22:04

Det er så skønt, når ens børn nyder samværet med andre voksne. Dejligt med en mini ferie til N. Og sov godt!
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 17. jul 2016, 22:10

Vi har været i IKEA, og i guder hvor jeg dog synes, at det er et skrækkeligt sted :tie: Og så kunne vi kun få 1 af 2 juniorstole, som vi var kørt efter...

Lillebror har brugt aftenen på at skrige, sparke og trygle for at slippe for at falde i søvn uden selskab. Og selvom vanen med at have selskab ved puttetid kun er 3-4 måneder gammel, så er han filme ikke meget for at slippe den.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. jul 2016, 06:49

Jeg ser frem til jeg snart skal i IKEA med mine veninde - uden børn (og mænd), så går det nemlig bedst :-D

De der tre årige kan blive noget så hysteriske :tie: Håber I fik ro? :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. jul 2016, 06:55

Vi er hjemme igen efter 5 dages ferie i Købemhavn. Nu står den på diverse projekter herhjemme og lidt besøg ud i 'sommer'landet.

Min mand har starter på at male S' værelse. Vi har et års tid haft hende i soveværelset, for at få bedre (og markant mere) søvn, men nu vil vi se om vi kan få hende ud, inden lillesøster melder sin ankomst, men vi udnytter lige at hub stadig er derinde til at få værelset ordnet.

Lykkes det ikke st få hende ud, satser vi på væg til væg seng :lol:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. jul 2016, 10:43

Bøtte skrev:Jeg ser frem til jeg snart skal i IKEA med mine veninde - uden børn (og mænd), så går det nemlig bedst :-D

De der tre årige kan blive noget så hysteriske :tie: Håber I fik ro? :kys:


Han gav op efter en times tid og 8000 "følge tilbage op af trappen og ind i seng". For så at starte igen ved midnatstid :rulle: Men fra ca 01.00 sov han som en sten, og han sov stadig, da jeg tog på arbejde 8.30. Det tager på kræfterne at være så sur :lol:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. jul 2016, 18:09

Rakel skrev:Her er Lillesøster også pænt gal i skralden over at sove. Der har ellers været nogle okay putninger de sidste mange dage, men i dag er hun ret fornærmet. Og vågen. Ak ja


Lillebror tog også en tur igen i dag. Først troede jeg faktisk, at han gav op allerede efter 10 minutters raseri, men han samlede blot kræfter til en ny runde... Pt. har jeg skænket mig et glas rødvin og nyder, at der for nu er ro på 1. salen. Tiden må vise hvor længe. Håber, at lillesøster snart overgiver sig.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. jul 2016, 05:31

Ja de kan være imponerende vedholdende. Her gav lillebror op efter 2. runde, så det vælger jeg at kalde en succes.

Bøtte pøj pøj med at få S på eget værelse igen.

Hvordan går det med lillesøster Sorenspige?

Her er lillebror og jeg stået op. Eller vi sidder bare i sofaen og hænger med hhv IPad og telefon. Selvom jeg officielt ikke har ferie, så har det indtil nu været muligt at arbejde hjemmefra de fleste dage.
0
Merasee
Indlæg: 11
Tilmeldt: 26. jun 2016, 17:41
Kort karma: 1
Likede indlæg: 12

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Merasee » 19. jul 2016, 10:53

Vi holder tiltrængt ferie :love2:
3
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. jul 2016, 09:35

Vi har det godt. Lillesøster virker til at trives og have det godt. I dag får vi besøg af SP, som jeg også havde med R.

Faktisk bruger jeg flest tanker og kræfter på R. Han er rigtig sød ved hende, men han skal selvfølgelig lige vænne sig til den nye situation. Vi forsøger at give ham lidt alenetid med en af os/nogle gange begge flere gange om dagen.

Vores sommer er dog ikke så spændende, så vi er meget hjemme med besøg, leg i haven, leg indenfor og besøg hos bedsteforældre. I dag er far og R afsted på en lille tur. Han virker ikke til at kede sig, så jeg håber, det er ok.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 22. jul 2016, 05:02

Jer med trapper i huset, hvor gamle var jeres børn da I pillede trappegitter af?

Emil er 2 år og 4 mdr og kravler uden problem op af trappen. Og faktisk er han også ret dygtig ned af trappen, men Emil har bare mange tanker i hovedet hele tiden og nogle af disse kan ikke ventes med at udføres hvilket betyder han ind imellem ikke koncentrerer sig om det han har gang i.
Problemet er endvidere at han er yderst snu og så han har regnet ud hvordan man åbner trappegitteret og eneste grund til han ikke gør det endnu er fordi han ikke har fingerkræfter nok endnu.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lilleluftballon » 22. jul 2016, 18:58

Vi tog gitteret af da han var omkring 1,5. Der kunne vi forklare ham at han ikke måtte gå op alene. Nu er han 2 år og 3 måneder og går selv op, men kalder så når han skal ned igen. Vi holder også øje når han er oppe dog.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. jul 2016, 17:45

Pyh, jeg synes, det er lidt svært at holde sommerferie med nyfødt og 2,9 årig.

Jeg har dårlig samvittighed over for R, da vi ikke rigtig laver det store. Men indtil nu har jeg ikke været mobil nok, og i de her dage er det for varmt at tage lillesøster (og os selv) ret mange steder hen...

Det værste er næsten, at han fx ikke vil lave noget med mormor, når hun besøger os. Så foretrækker han stadig os. Det er dog lidt anderledes, når vi er hjemme hos bedsteforældrene.

Jeg plejer at elske at have ferie med min mand og R, men lige ville jeg faktisk næsten ønske, at DP ikke havde ferie i 2 uger endnu.

Samtidig tænker jeg, at det er godt for ham at være sammen med os.

I det hele taget kan jeg vist bare ikke rigtig overskue noget lige nu.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 23. jul 2016, 17:47

Min mand er også hjemme, men alligevel føles det som om, vi springer rundt for at opfylde alles behov og bare have lidt styr på hjemmet (og vores standard er lav).
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 24. jul 2016, 07:26

Så længe det ikke virker som om han keder sig tror jeg ikke at du skal være så bekymret for at i ikke laver så meget og bare nyde at du har mulighed for at slappe af Sorenspige og stop med at springe for folk. Du har lige født. Få folk til at springe for dig i stedet.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 24. jul 2016, 09:12

Lulu skrev:Jer med trapper i huset, hvor gamle var jeres børn da I pillede trappegitter af?

Emil er 2 år og 4 mdr og kravler uden problem op af trappen. Og faktisk er han også ret dygtig ned af trappen, men Emil har bare mange tanker i hovedet hele tiden og nogle af disse kan ikke ventes med at udføres hvilket betyder han ind imellem ikke koncentrerer sig om det han har gang i.
Problemet er endvidere at han er yderst snu og så han har regnet ud hvordan man åbner trappegitteret og eneste grund til han ikke gør det endnu er fordi han ikke har fingerkræfter nok endnu.


Vi har ikke haft gitter på trappen, men den store var 2,5 år, før hun fik lov at bruge den alene. Den lille var vist 1,5 år, da han kunne komme op og ned uden problemer.
0

Tilbage til "Forældre"