Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. sep 2015, 16:34

ManicNinja skrev:
Forstod jeg. Syntes blot, din kommentar bevarer den præmis, som dem, du tager afstand fra, har sat i gang. Hvis man vil tage afstand, så synes jeg, det er mere meningsfuldt at sige: "Jeg synes slet ikke, man kan diskutere, om nogen er "undermennesker" på grund af deres politiske ståsted". Men at sige "jeg ser ikke DF'ere som undermennesker" er at anerkende, at det overordnet er en gyldig overvejelse, at nogen KAN være undermennesker pga deres politiske ståsted.

Det er dét, jeg opponerer imod. Men nevermind. Forstår, hvad du siger. Er blot ikke enig.

Super.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Muuh » 22. sep 2015, 16:50

Det er pisse irritetende at ligge på firemands stue, når vedkommende ved siden af snorker højlydt, forudser en spændende nat og har en frygteligt lyst til at kaste noget over til hende, så hun stopper sin snorken
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 22. sep 2015, 17:04

Evapeva skrev:Fornuftige mennesker er... uinteressante! :genert:

Min svigerinde og hendes kæreste venter barn i næste måned. De bor i et hus, der er utroolig pusse-nusset (I ved, rent og pænt og nipset hele tiden) og de er fornuftige med stort set alt - og så efteraber hun oven i købet sine forældre, som de er sammen med mindst tre gange om ugen. :stoned: Det er alt ligefra hendes sproglige vendinger "ja, nu skal I bare række til!" hapset fra sin moar, til franskbrødet, som hun byder på - opskrift hapset fra moar, til de bøger, hun læser - her bytter hun frem og tilbage med moar. De læser præcis det samme shit! :stoned:

Én ting er, at jeg ikke fatter, hvorfor man stræber efter at være så skide sat, når man kun lige er fyldt 26.
En anden ting er, at det irriterer mig voldsomt, at når vi mødes i svigerfamilien, så er det SÅ tydeligt, at svigerforældrene og svigerinde + kæreste sidder lårene af hinanden og drøfter alting med hinanden. Og at vi slet ikke har samme forhold til hverken svigerforældre eller hende svigerinden dér. Det giver altså noget asymmetri i vores familieforhold.

Oh well, det her bliver nok til en tråd på et tidspunkt, for jeg ku' blive ved! Og det irriterer mig faktisk mere, end jeg bryder mig om. :cuss:


Jeg er enig her.....I vores tilfælde er det dog nogen i bekendskabskredsen som er så skidehamrende "fornuftige" at jeg er ved at kaste op når vi er sammen med dem....For det virker sådan lidt påtaget og krampagtigt.....Og jeg får sådan en ubændig lyst til at kratte i overfladen :-D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 22. sep 2015, 17:08

Pityt skrev:Jeg er rigtig glad for at være her og synes generelt, at tingene spiller! Men det der "citat-i-citat-i-citat"-cirkus driver mig til vanvid! Det gør indlæggene uoverskuelige.

Lad der herved lyde en opfordring: Billede
Indtil Skt. Patrick får fixet det, kan i hvert fald de, der kan finde ud af det, ikke lige selv sørge for, når de svarer på en lang udveksling, at slette alt andet end det sidste citat?
(Det gør jeg altid selv :engel:)
9
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 22. sep 2015, 17:12

Forældre som ikke kan lade deres børn lege selv når de er ude og besøge andre mennesker, men konstant skal "igangsætte" leg og aktiviteter som de så selv deltager i, er røv-irriterende. Det er dem som forlader kaffebordet for lege med tog eller som sidder og bygger lego når vi andre drikker gløgg og som mener at deres rolle skal være at regulerer at børnene nu leger "pænt med hinanden" så "Ingen bliver kede af det"....

Lad så for helvede de unger lege i fred, og sæt dig op og drik din kaffe og æd din bolle....

Vi har især et hold bekendte hvor hun er slem til det....Hun sidder kraftedme altid enten på gulvet eller på et børneværelse og leger med ungerne istedet for at lade dem lege selv og så få noget voksenkontakt....Hold fast hvor det irriterer mig...Især fordi vores unger sagtens kan selv...Hvis de bare får lov....
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 22. sep 2015, 17:53

SLETNING AF CITATER:

Det kan være svært at hitte rede i, hvor det ene citat starter, og hvor de andre slutter. Det kan også være svært, hvis man er på med fx mobilen, fordi det kan være sværere at slette med touch-funktionen. Der er flere måder at ordne citaterne på, men en af dem er sådan her:

1. Kopier den tekst, du vil citere (enten fra skrivefeltet, når du har trykket citér, eller ved at kopiere det fra et indlæg).
2. Gå derefter til det komplette skrivefelt og tryk på Quote-knappen, hvorefter du indsætter teksten imellem klammerne, akkurat som du gør med YouTube-videoer (eller lav klammerne med tekst selv).
3. For at få personens navn med i citatet, så man ved, hvem der citeres, skal du i første klamme ændre teksten fra [quote] til [quote="xxx"], altså tilføje et lighedstegn og indsætte navnet i gåseøjne/citationstegn. Så burde det virke.

Lige som her, bare uden mellemrum i klammerne:

[ quote="decibell" ] her sættes teksten ind, som du vil citere [ /quote ]
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 23. sep 2015, 10:21

Jeg har den største lyst til at smide denne på samtlige personers FB-side, som jeg har set i sidste uge brokke sig over indsamlingen til flygtninge.

Og gerne med "Hvad gav du så, din højtråbende, uempatiske, ensporede individ?"

Men det gør jeg selvfølgelig ikke....
(men det er satme svært at lade være.) :ninja:


http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-09-23-frelsens-haer-til-kritikere-af-syrien-indsamling-saet-handling-bag-ordene
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 23. sep 2015, 10:34

Dikus skrev:Se hvor forskellig, man er. Dem, jeg kender, der ikke sætter sig på gulvet med barnet... Er dem, hvis børn råwer og skriger, keder sig og ødelægger ting. Og så ender de med at bruge tiden på at skælde børn ud i stedet for bare at være med fra gulvet af.


Jeg kender godt typen, men underligt nok så har vi slet ikke nogen i vores vennekreds hvor det er sådan.....Faktisk så er vores "sammenkomster" altid forbløffende fredelige....Det er faktisk ret underligt nu du siger det.......Måske vores børn bare er særligt velopdragne :fløjt: :fløjt: :fløjt: :kryds:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 23. sep 2015, 10:38

icelady skrev:Jeg har den største lyst til at smide denne på samtlige personers FB-side, som jeg har set i sidste uge brokke sig over indsamlingen til flygtninge.

Og gerne med "Hvad gav du så, din højtråbende, uempatiske, ensporede individ?"

Men det gør jeg selvfølgelig ikke....
(men det er satme svært at lade være.) :ninja:


http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-09-23-frelsens-haer-til-kritikere-af-syrien-indsamling-saet-handling-bag-ordene


Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 23. sep 2015, 10:42

dykkersild skrev:
icelady skrev:Jeg har den største lyst til at smide denne på samtlige personers FB-side, som jeg har set i sidste uge brokke sig over indsamlingen til flygtninge.

Og gerne med "Hvad gav du så, din højtråbende, uempatiske, ensporede individ?"

Men det gør jeg selvfølgelig ikke....
(men det er satme svært at lade være.) :ninja:


http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-09-23-frelsens-haer-til-kritikere-af-syrien-indsamling-saet-handling-bag-ordene


Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.


Done - og jeg kan se, at de tre "værste" er online - jeg tæller ned :fløjt:
5
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 23. sep 2015, 12:12

dykkersild skrev:Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.


Jeg har smidt den i et opslag om netop indsamlingen i den lokale FB-gruppe.

Det har affødt en PB med følgende ordlyd: "Men det er da uretfrædigt at vi skal give til nogle bekvemlighedflytninge og ik til vors egne hjemløes??????? Jeg giver prsonligt en haltredser hvert år til frellsens til juleindsamlingen så jeg må sku god brokke mig."



Godt så. :stoned:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. sep 2015, 20:04

Det kan godt være at den såkaldte "Holdningsvest" er god for ryggen. Men for fanden da hvor det ligner en krydsning imellem en meget avanceret strækvikle og en brækket ryg :s

holdning.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 23. sep 2015, 21:49

icelady skrev:
dykkersild skrev:Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.


Jeg har smidt den i et opslag om netop indsamlingen i den lokale FB-gruppe.

Det har affødt en PB med følgende ordlyd: "Men det er da uretfrædigt at vi skal give til nogle bekvemlighedflytninge og ik til vors egne hjemløes??????? Jeg giver prsonligt en haltredser hvert år til frellsens til juleindsamlingen så jeg må sku god brokke mig."



Godt så. :stoned:


Alle de sære PB'er du får fra analfabetiske idioter, du burde gemme dem og udgive en bog engang. Jeg tænker faktisk, man kunne bruge dem i undervisning om netadfærd for fremtidige generationer. "100 måder du ikke skal henvende dig til mennesker på nettet på"
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. sep 2015, 22:08

icelady skrev:
dykkersild skrev:Men det gør jeg så - det vil bringe de snerrende ulve til fadet - så tager vi det med. Jeg sætter lige en brunsviger på, at en fra svigerfamilien melder sig på banen først. Jeg melder naturligvis tilbage. Jeg knus-elsker det sidste afsnit i artiklen. Det er jo det, jeg har sagt hele tiden. Det er ikke enten-eller - det er både-og.


Jeg har smidt den i et opslag om netop indsamlingen i den lokale FB-gruppe.

Det har affødt en PB med følgende ordlyd: "Men det er da uretfrædigt at vi skal give til nogle bekvemlighedflytninge og ik til vors egne hjemløes??????? Jeg giver prsonligt en haltredser hvert år til frellsens til juleindsamlingen så jeg må sku god brokke mig."



Godt så. :stoned:


Det sjoveste er Frellsen :lol: Mon personen tror, at det er chokoladekæden, der samler ind til de hjemløse, eller at Frelsens Hær ejer Frellsen.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 24. sep 2015, 06:28

DetSorteCirkus skrev:
Det sjoveste er Frellsen :lol: Mon personen tror, at det er chokoladekæden, der samler ind til de hjemløse, eller at Frelsens Hær ejer Frellsen.

Ja, det grinte jeg også af :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"