når to bliver til tre og så til to igen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 4. sep 2015, 12:19

Fru Sunshine skrev:Sødeste noodle. Hvem siger, at der kun er en stor kærlighed til hver?
Ja, du har haft noget særligt med en mand, og det er uden tvivl svært at tro, at man kan finde det samme igen. Det er heller ikke sikkert, at du kan, og egentlig er det jo heller ikke det, du skal, for som du skriver, så passer I jo ikke sammen.

Et eller andet sted derude, findes der en person, der besidder alle de dejlige egenskaber og som passer til dig, men du er nødt til at finde dig selv, før du kan finde ham.


Det er rigtigt, at jeg skal finde mig selv. Jeg har heller ikke travlt med at finde kærligheden igen, men det ville lette mine bekymringer, hvis jeg på en eller anden måde havde en garanti for, at det kom på et tidspunkt.

Det er sådan lidt småpinligt at jeg går med de tanker her, og at de handler om min ex-ex kæreste og ikke min ex-mand :stoned: Det er vel netop fordi jeg på en eller anden dum måde er kommet til at gå på kompromis med mig selv og mine følelser, fordi jeg nok har en angst for at ingen passende mænd vil have mig. På samme tid ved jeg også godt, at jeg ikke er det værste parti i verden, og at de følelser sikkert hænger sammen med at jeg har haft en far, der ikke var god til at lære mig at jeg var værd at elske, som jeg er.

Men puh, hvor er jeg ked af det i disse dage. Jeg har lyst til at blive holdt om og blive plejet og passet på.
1
All Adventurous women do
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 12:30

Det er ikke pinligt. Heller ikke, at det er din eks-eks, der rumsterer.

Hvis du nu skal være helt ærlig, var forholdet til din eksmand ikke mere et kompromis-forhold for dig? Sådan lidt "jeg finder nok ikke noget bedre alligevel"-agtigt? Det er nemlig lidt den fornemmelse, jeg har haft, når du har skrevet om ham - også før I giftede jer.

Angående frygten for ikke at finde kærligheden, så kender jeg den kun alt for godt. Så godt, at jeg som mor til to og efter 9 års lyven for mig selv og min eksmand, stod samme sted, som du gør nu. Jeg var så selvvalgt single i 8 år, men frygten for at være alene har da siddet der, eftersom jeg var dum nok til at rode mig ud i endnu et forhold, der var dømt til at mislykkedes fra starten, selv om jeg ikke vidste det.

Først da jeg tilfældigt mødte min mand, opdagede jeg, at der var en lige præcis til mig - og jeg var altså over 40, inden det skete. Så kommer tid kommer råd.

Nu synes jeg, at jeg kan huske, at du får psykologhjælp for din fødselsdepression. Måske kan denne frygt også komme op at vende. Jeg tænker nemlig, at det også er vigtigt at man lærer, at lykken ikke behøver at være tilknyttet et andet menneske.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 12:33

Og jeg ved godt, at du ikke er mig, og at det jeg har oplevet ikke er det samme, men måske kan det bringe lidt håb, at det kan lade sig gøre?
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Joe » 4. sep 2015, 19:30

Jeg tror ikke rigtigt på den der med den eneste ene. Jeg tror på at der er utroligt mange mennesker i denne verden, man kan opleve vild kærlighed med, utroligt mange mennesker, der passer godt til en, og så en også rimeligt stor gruppe, som man både kan opleve vild kærlighed med, og som man samtidig passer godt sammen med. Jeg er naiv og overbevist om at man godt kan finde en, der er begge dele. Og det kan du også. Du virker som sådan et skønt menneske, og der skal nok være en til dig derude, når du er kommet ovenpå.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Zombie » 6. sep 2015, 09:25

Hver eneste gang jeg tror at jeg ved, hvad kærlighed er, at jeg har oplevet det. Så finder jeg noget endnu vildere og større.

Jeg tror, det er lidt ligesom den frygt nogle forældre har, at de ikke kan elske barn nr. 2 lige så meget som deres førstefødte. Hvor de så oplever, at hjertet bare vokser endnu mere, så der er masser af kærlighed at give af.

Du får måske ikke den samme kærlighed igen, men du får en anden, der er lige så nice og vild og god, på sin egen måde. Man tror, "Ok, var det dét, for så er jeg fucked", men så finder man ud af, at der findes mange måder at elske på, at blive elsket og at det ikke nødvendigvis er skidt, bare fordi det er noget andet.
3
aka Forbies

:gammel:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Karkluden » 6. sep 2015, 19:28

Altså selvom jeg sidder nu her som 23-årig med et fantastisk forhold på 3. år med en helt passende, fantastisk 4 år ældre mand, og er lige på springet af fælles adresse og så bryllup, børn osv i den dur indenfor overskuelig fremtid, så tror jeg heller ikke på den eneste ene. Jeg ELSKER min kæreste, han er min bedste ven og jeg er vanvittigt forelsket i ham, og jeg vil føde alle hans børn, og jeg håber i mit inderste, at vi skal være sammen for evigt.
Men jeg er også helt sikker på at skulle det nu gå i stykker, at så ville det være hårdt og forfærdeligt, men der ville være en anden derude, jeg også ville få det fantastisk med. Eller mange andre. Og det samme for ham. Det gør ikke vores forhold mindre værd. Men den eneste ene er en illusion imo, selvom jeg føler en helt speciel connection med min kæreste.

Held og lykke, Noodle <3
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 7. sep 2015, 08:37

Dikus skrev:Noodle, altså.

Går det bedre? Det håber jeg... For ellers skriver jeg en pb med min private historie... For seriøst. Hvis jeg kan finde en, der også gider mig, når han kender mig og har set mig nøgen og efter arbejde, færdig og død derhjemme... Så passer flosken med, der er en til alle altså!


Det går bedre. Jeg har haft en sindssyg start på singletilværelsen :nerve: en masse drama med en tinder fyr, et uventet dick-pic og er blevet kysset af en ny. Så er den del i al fald overstået. Synes det hele er sindsygt hektisk, men det skal nok blive godt igen. Jeg skal lige huske på at minde mig selv om at jeg jo ikke har travlt, og at jeg er god nok, så jeg ikke higer sådan efter bekræftelse.

du må dog gerne sende mig en PB alligevel :)
2
All Adventurous women do
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Zombie » 11. sep 2015, 15:06

Jeg havde noget meget særligt med en eks, Rolig Gnu. Og jeg vil holde af ham for evigt.

Nu har jeg en anden kæreste, og det er virkelig dybt og rart og dejligt.

Man kan godt opleve noget dybt og inderligt og fantastisk, det slutter, og så opleve noget andet.
Og det er faktisk rart at det ER noget andet for så er alle sammenligninger overflødige.
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 11. sep 2015, 15:14

Skumfidusen skrev:
canoodle skrev:Jeg er fuld. Og ked af det. Jo mere jeg tænker over det, så er min ex-ex nok Mit livs kærlighed. Han er stadig min ven. Og en af de få mænd der stadig gider at forstå mig. Og elsker mig på trods.

Men vi passer ikke sammen. Og det kommer aldrig til at passe. Så hvad er der mon i kortene for mig? Evig ensomhed? Masser af sex men ingen giden? Det gør mig så trist, at måske var de fem år med ham, dem jeg fik.


For små 10 år siden stod jeg med meget af samme fornemmelse...hvordan skulle jeg nogen sinde kunne finde nogen, når kvinden jeg elskede og som jeg syntes jeg havde gjort alt for så lemfældigt ville smide mig væk? Når hun, som jeg troede på havde elsket mig, så let kunne holde op med at gøre det, hvordan skulle nogen anden så nogensinde komme til det. Jeg havde frygtelige billeder på min indre nethinde om at dø ensom, kold, efterladt. Vel vidende at nu kom døden til mig og ingen ville være der og holde mig i hånden i de sidste rædselsvækkende øjeblikke; forladt nu, i går og i morgen og altid, altid, altid bare forladt og ensom og tom og nyttesløs.

Men lykke kommer mange steder fra. Den kom først til mig fra mine piger. Og så fra mine venner, der viste sig at være så loyale og ville gøre så enormt meget for mig. Fra min øvrige familie. Nærheden kommer fra alle mulige steder, kilderne springer, men man skal se dem og huske at påskønne dem. Ikke i starten, bevares, der er der kun sorg, men de er der. De viser sig som løgene spirer om foråret og de viser styrken og de viser at livet er der. Sneen smelter og glæden vil være der for dig også. Fra alle mulige steder. Nærhed, loyalitet, venskab, støtte, varme; det kan komme og vil komme en i møde.

Det kom til mig og der kom sprækker i tristheden. Varmen omkring pressede sig på og jeg åbnede for det efterhånden og lærte at tage imod det og tage imod de nye forhold der bød sig til. For de byder sig jo til ind i mellem og nogle gange skal man tage i mod selv om tidligere erfaringer har gjort ondt.

Det skal nok komme til dig igen, glæden. Du skal føle sorgen og acceptere den og en dag skal du begynde at krænge den af dig. Det skal nok gå. Det kommer til at gå.


Årh. :dåne:

0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 11. sep 2015, 15:18

Jeg har det egentlig bedre. Som i måske har læst i andre tråde, har jeg fået mit første kys, mødt min første klaphat og forsøgt at have det lidt sjovt.

Der er (udover det praktiske) kun den del der handler om at jeg hernede ikke har så mange tætte, og hvem der nu skal være next-of-kin, hvis jeg ramler ind i sygdom/depression m.m. igen. Jeg er sikker på at jeg finder ud af det, jeg er sågar ved at få nye, fantastiske veninder, så det lysner lidt. Men jeg er bare så bange for at ende alene, at ingen passende mænd vil have mig osv. Det ligger jo som sagt så dybt i mig, at jeg var villig til at gifte mig med en forkert. Det var da af omveje (uventet graviditet) Men jeg løj jo så meget for mig selv, at jeg selv troede på at det ville gå imellem os. Den lektie skal jeg virkelig have lært, inden jeg sætter labels på noget igen.
4
All Adventurous women do
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf D.itsen » 11. sep 2015, 18:21

^der er altid et gæsteværelse/bibliotek dig og betten kan flytte ind i her langt ude i vandkantsdanmark, så du behøver altså ikke ende alene (ja ja, jeg ved godt det ikke er det du mener, men stadig).
Jeg er sikker på kæresten synes det er en god ide :D
5
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 23. sep 2015, 10:34

Ikke så meget nyt under solen. Er blevet blastet tilbage i min mandehader-fase igen (Hej igen 2012) og har nok lidt stress over alt det praktiske der skal ordnes nu. Det væsentlige er allerede på plads; Jeg har fået lejligheden ved siden af vores og jeg har fundet en køber til lejligheden i KBH. Men jeg har det som om jeg er stresset igen. Så jeg har meldt mig syg og kæmper lidt med en ængstelig følelse.

Mini har haft vuggestuepest i en måned nu, og er efterfølgende igang med at udbygge gebisset, så der er ingen sammenhængende søvn. Det hjælper ikke på alle de store tanker og følelser jeg tumler med, alt imens der er skide travlt på arbejdet, at jeg skal flytte og planlægge at pakke/fragte ting fra DK til Tyskland, købe møbler, sætte det hele op osv. Jeg kan over hele hovedet ikke overskue det. Men jeg skal igennem det.

Jeg har lyst til at blive under dynen og først vågne op, når der er en voksen til at tage over og hjælpe mig igennem det.
Senest rettet af canoodle 23. sep 2015, 10:57, rettet i alt 1 gang.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. sep 2015, 10:42

:ae:

Godt du tager dig selv alvorligt, og trækker stikket når tingene bliver for store og uoverskuelige!
Du skal nok komme igennem, også selv om det tærer på kræfter og overskud p.t. !
Husk at bede om hjælp, selvom det er svært at bede om det, så er det altid en lettelse når man får den!
Og jeg ved at et par søde damer herinde tilbød dig at hjælpe med det praktiske omkring din lejlighed i københavn :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf canoodle » 23. sep 2015, 11:00

DD_81 skrev::ae:

Godt du tager dig selv alvorligt, og trækker stikket når tingene bliver for store og uoverskuelige!
Du skal nok komme igennem, også selv om det tærer på kræfter og overskud p.t. !
Husk at bede om hjælp, selvom det er svært at bede om det, så er det altid en lettelse når man får den!
Og jeg ved at et par søde damer herinde tilbød dig at hjælpe med det praktiske omkring din lejlighed i københavn :)


Jeg har tænkt på det, men da lejligheden bliver købt af den nuværende lejer, skal den ikke fremvises osv. Så der skal bare sorteres og smides ud af de resterende småting. Det kan jeg ikke bede om hjælp til :)

Men jeg går og tænker på hvem der mon kan hjælpe hernede. Som måske gider hjælpe med at slæbe ting fra IKEA og bygge en seng osv. Skal have hjælp. Det er stensikkert.
1
All Adventurous women do
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: når to bliver til tre og så til to igen

Indlægaf Aquadorable » 25. sep 2015, 18:06

canoodle skrev:
DD_81 skrev::ae:

Godt du tager dig selv alvorligt, og trækker stikket når tingene bliver for store og uoverskuelige!
Du skal nok komme igennem, også selv om det tærer på kræfter og overskud p.t. !
Husk at bede om hjælp, selvom det er svært at bede om det, så er det altid en lettelse når man får den!
Og jeg ved at et par søde damer herinde tilbød dig at hjælpe med det praktiske omkring din lejlighed i københavn :)


Jeg har tænkt på det, men da lejligheden bliver købt af den nuværende lejer, skal den ikke fremvises osv. Så der skal bare sorteres og smides ud af de resterende småting. Det kan jeg ikke bede om hjælp til :)

Men jeg går og tænker på hvem der mon kan hjælpe hernede. Som måske gider hjælpe med at slæbe ting fra IKEA og bygge en seng osv. Skal have hjælp. Det er stensikkert.


Måske en kollega?
1
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Livets forhold"