Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 18. jul 2016, 09:02

MOGA skrev:
Lys skrev:
MOGA skrev:Jeg må indrømme, at jeg ikke helt er enig i, at en mail/besked er fyldestgørende, hvis man er nået udover de første skridt.
For nogle måneder siden blev jeg droppet af en, jeg havde set i et par måneder. Vi var lige der, hvor det var ved at blive mere alvorligt - det blev det så ikke. Hvis han havde sendt en besked og så regnet med, at det var dét, så var jeg faktisk blevet både skuffet og vred. Det synes jeg ikke man kan tillade sig i den situation, men sådan er vi forskellige. Jeg forventede, at han ville afslutte det ansigt til ansigt.


Jeg er enig - jeg synes ikke, at det var sjovt at blive droppet, men det betød meget, at han så mig i øjnene, da han sluttede det. Ellers kunne det godt have knebet med min respekt for manden, som jeg stadig har kontakt med.

Men det afhænger selvfølgelig også af, hvornår i relationen, det sker - altså hvor langt man er nået. Og hvornår det tipper fra at være ok at afslutte en relation pr SMS til at det ikke længere er ok, ved jeg ikke lige.


Det er også svært at sætte tid på. Egentlig handler det for mig også mere om indholdet. Dater man "bare", eller er der også kommet nogle hverdagsaktivtiter ind over? Vi var lige kommet hjem fra en, i mine øjne, ret perfekt ferie. Så afslutter man da ikke med en sms? Det gjorde han så heller ikke, men der gik ret meget knudemand i ham, så selvom jeg længe gerne ville have ham tilbage, så kan jeg nu se, at hans opførsel faktisk har gjort, at jeg har mistet respekt for ham.


Ok, hvis man har været på ferie, så er det i mine øjne også et meget seriøst forhold, og så ville jeg aldrig vælge at sende en besked. Jeg synes i øvrigt, det dér "simmering" med at lade folk opfatte lige så stille, at man dropper dem, er totalt nedtur og umodent, og det får i den grad også mig til at miste respekt for folk.
2
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Singletråden

Indlægaf Oveditlevsen » 18. jul 2016, 09:44

Dikus skrev:Altså. Jeg endte 18 års forhold/ægteskab over Messenger.

Det virker bedst for mig at få skrevet den lange forklaring.

Men du var også afsenderen, og derfor afklaret, de fleste mennesker ville da ikke foretrække at modtage beskeden på den måde.
4
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 18. jul 2016, 10:10

Jeg ville godt nok være ked af at blive droppet på sms/besked. Hvis man er blevet forholdsvist seriøse, så synes jeg man skylder sin partner at se hinanden i øjnene. Og efter flere års forhold ville jeg faktisk blive enormt vred og påvirket længe fremover, hvis jeg blev forladt på den måde, er jeg ret sikker på.
7
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 18. jul 2016, 10:14

Jeg ville godt nok også blive rigtig vred og ked over at blive droppet over sms/mail/facebook osv, hvis det var et seriøst forhold. Jeg ville overveje om personen så overhovedet havde brudt sig om mig, siden de ikke følte man fortjente at få det i person. Jeg må indrømme, at jeg synes det er rigtig respektløs.
Hvis man endelig gerne vil skrive forklaringen med, kunne man jo evt først skrive det ned i et brev, som man enten læste op for personen, eller gav det mens man sad der.
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Singletråden

Indlægaf Oveditlevsen » 18. jul 2016, 10:22

Dikus skrev:
Oveditlevsen skrev:
Dikus skrev:Altså. Jeg endte 18 års forhold/ægteskab over Messenger.

Det virker bedst for mig at få skrevet den lange forklaring.

Men du var også afsenderen, og derfor afklaret, de fleste mennesker ville da ikke foretrække at modtage beskeden på den måde.


Det ville de fleste sikkert ikke. Men jeg foretrækker en ordentlig velbegrundet afvisning. Jeg har endnu til gode at se eller høre om nogen, der magter det face til face. Og jeg ved, jeg ikke gør det.

Derfor virker det bedst på mig. Så kan man altid mødes os tale efterfølgende, hvis man har brug for det.

Jeg kunne ikke være mere uenig, i min optik er det bare dårlig stil og respektløst at sende sådan en besked.
For mig handler det ikke om at der skal være en velbegrundet og logisk årsag for afvisningen, det handler jo om følelser og om at afslutte det på en ordentlig måde.
2
Wunder8
Indlæg: 552
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 18. jul 2016, 12:25

Argh. Ham min date, jeg droppede igår, lægger nu op til, at vi kan ses som venner. Er det bare mig, eller er det sådan lidt pointless? Jeg har masser af venner, så hvorfor skulle jeg være venner med én, jeg har mødt på Tinder og DATET? Jeg tror, han foreslår det, fordi han har svært ved at lukke den 100%, men jeg kan slet ikke se formålet med det. Har virkeligt lyst til bare at skrive "Nej, det er jeg ikke interesseret i. Jeg datede dig ikke for at blive venner". Kan man det? :mellow:
0
Lys
Indlæg: 5787
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10398

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 18. jul 2016, 12:27

Wunder8 skrev:Argh. Ham min date, jeg droppede igår, lægger nu op til, at vi kan ses som venner. Er det bare mig, eller er det sådan lidt pointless? Jeg har masser af venner, så hvorfor skulle jeg være venner med én, jeg har mødt på Tinder og DATET? Jeg tror, han foreslår det, fordi han har svært ved at lukke den 100%, men jeg kan slet ikke se formålet med det. Har virkeligt lyst til bare at skrive "Nej, det er jeg ikke interesseret i. Jeg datede dig ikke for at blive venner". Kan man det? :mellow:


Ja, det kan man godt.
0
Lys
Indlæg: 5787
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10398

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 18. jul 2016, 15:22

Dikus skrev:Men sådan er vi så forskellige. For mig vægter det højest, at man får meldt ordentligt ud, når man ved det og ikke er nødt til at gå i dage/uger og lades som ingenting, til man kan sige det ansigt til ansigt. Og når jeg tænker på, hvor ofte den slags ænder ud i noget skidt, så er jeg yderst tilfreds med min metode, der tager udgangspunkt i mig og den, jeg er sammen med.


Der vil jo altid kunne være konkrete omstændigheder, der gør, at en generelt dårligere løsning i den enkelte situation alligevel er den bedste. Vi kan jo alle kun udtale os generelt og/eller på baggrund af egne erfaringer. Jeg er enig i, at man skal forsøge at undgå at gå at putte med sådan et budskab i flere uger, før man melder ud, hvis man har besluttet sig. Det ville være uærligt at lade som ingenting. Generelt ville jeg så foretrække telefonen frem for mail, så man kan få svar på spørgsmål med det samme, hvis det ikke er muligt at mødes.
0
Lys
Indlæg: 5787
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10398

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 18. jul 2016, 15:23

Bad Samaritan skrev:Jeg blev inviteret på noget så syret som en Skype-date af en pige, jeg mødte da jeg var hjemme i DK tidligere på måneden. Jeg havde så ikke lige fattet at hun var interesseret, så det gjorde hun opmærksom på, og igår endte vi så med at sidde og hyggesnakke i næsten to timer. Hun havde både pyntet med stearinlys, taget en herreflot kjole på og knappet rødvin op - og jeg sad bare dér og lignede en sønderskoldet idiot i mit støvede kluns med min vandflaske, mens jeg gjorde mit bedste for at lyde som én, der ikke lige havde kørt 500 km.

Jeg mødte hende for første gang til en julefrokost forrige år, og selv om hun var i et (tilsyneladende crappy) forhold dengang og jeg selv var rodet ud i noget udefinérbart noget, så var der helt bestemt kemi og masser af god snak + lidt (uskyldig) flirt. Hun har simpelthen det mest fantastiske smil, og så er hun pissesjov - både at være sammen og snakke med. Hun er også i samme branche, hvilket måske er grunden til at hun fatter mig dér hvor jeg er lige nu. Det er bare lidt weird, det dér med sådan måske at udforske noget, man på forhånd godt ved er lidt dødsdømt fra starten.

Christ, mand! Mit "kærlighedsliv" er så dysfunktionelt og på alle mulige måder messed up, at selv Leonard Cohen ville synes det var for depri at synge om! :lol:


Er der udsigt til at I kan komme til at mødes inden for umiddelbar fremtid?
0
Lys
Indlæg: 5787
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10398

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 18. jul 2016, 15:36

Bad Samaritan skrev:
Lys skrev:
Bad Samaritan skrev:Jeg blev inviteret på noget så syret som en Skype-date af en pige, jeg mødte da jeg var hjemme i DK tidligere på måneden. Jeg havde så ikke lige fattet at hun var interesseret, så det gjorde hun opmærksom på, og igår endte vi så med at sidde og hyggesnakke i næsten to timer. Hun havde både pyntet med stearinlys, taget en herreflot kjole på og knappet rødvin op - og jeg sad bare dér og lignede en sønderskoldet idiot i mit støvede kluns med min vandflaske, mens jeg gjorde mit bedste for at lyde som én, der ikke lige havde kørt 500 km.

Jeg mødte hende for første gang til en julefrokost forrige år, og selv om hun var i et (tilsyneladende crappy) forhold dengang og jeg selv var rodet ud i noget udefinérbart noget, så var der helt bestemt kemi og masser af god snak + lidt (uskyldig) flirt. Hun har simpelthen det mest fantastiske smil, og så er hun pissesjov - både at være sammen og snakke med. Hun er også i samme branche, hvilket måske er grunden til at hun fatter mig dér hvor jeg er lige nu. Det er bare lidt weird, det dér med sådan måske at udforske noget, man på forhånd godt ved er lidt dødsdømt fra starten.

Christ, mand! Mit "kærlighedsliv" er så dysfunktionelt og på alle mulige måder messed up, at selv Leonard Cohen ville synes det var for depri at synge om! :lol:


Er der udsigt til at I kan komme til at mødes inden for umiddelbar fremtid?


Altså, jeg vender snuden hjem med udgangen af oktober, og hvis jeg ikke har fået en ny kontrakt til den tid kan alt jo ske. Men hun er selv ved at lande sig et gig i Sydamerika, såeh... Ja... Totalt fubar! :lol:


Det er selvfølgelig lidt utraditionelt, men hvis I har god kemi, kunne flere af den slags skypedates måske kunne være med til at afklare, om I skal arbejde på at lande på samme kontinent ;)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 18. jul 2016, 19:49

Bad Samaritan skrev:
Lys skrev:
Bad Samaritan skrev:
Lys skrev:
Bad Samaritan skrev:Jeg blev inviteret på noget så syret som en Skype-date af en pige, jeg mødte da jeg var hjemme i DK tidligere på måneden. Jeg havde så ikke lige fattet at hun var interesseret, så det gjorde hun opmærksom på, og igår endte vi så med at sidde og hyggesnakke i næsten to timer. Hun havde både pyntet med stearinlys, taget en herreflot kjole på og knappet rødvin op - og jeg sad bare dér og lignede en sønderskoldet idiot i mit støvede kluns med min vandflaske, mens jeg gjorde mit bedste for at lyde som én, der ikke lige havde kørt 500 km.

Jeg mødte hende for første gang til en julefrokost forrige år, og selv om hun var i et (tilsyneladende crappy) forhold dengang og jeg selv var rodet ud i noget udefinérbart noget, så var der helt bestemt kemi og masser af god snak + lidt (uskyldig) flirt. Hun har simpelthen det mest fantastiske smil, og så er hun pissesjov - både at være sammen og snakke med. Hun er også i samme branche, hvilket måske er grunden til at hun fatter mig dér hvor jeg er lige nu. Det er bare lidt weird, det dér med sådan måske at udforske noget, man på forhånd godt ved er lidt dødsdømt fra starten.

Christ, mand! Mit "kærlighedsliv" er så dysfunktionelt og på alle mulige måder messed up, at selv Leonard Cohen ville synes det var for depri at synge om! :lol:


Er der udsigt til at I kan komme til at mødes inden for umiddelbar fremtid?


Altså, jeg vender snuden hjem med udgangen af oktober, og hvis jeg ikke har fået en ny kontrakt til den tid kan alt jo ske. Men hun er selv ved at lande sig et gig i Sydamerika, såeh... Ja... Totalt fubar! :lol:


Det er selvfølgelig lidt utraditionelt, men hvis I har god kemi, kunne flere af den slags skypedates måske kunne være med til at afklare, om I skal arbejde på at lande på samme kontinent ;)


Det er sådan lidt ad hoc, hvornår det kan lade sig give sig, og lader sig kun vanskeligt planlægge. Nogle dage har jeg flere timer uden noget at lave, og så kan der gå dagevis uden et ledigt øjeblik. Jeg ved ikke rigtig. Lige nu er det bare rart med den dér følelse af at der er andet i mit liv end det her arbejde - også selv om det måske er blændværk. Jeg lukkede ned for noget andet, mens jeg var hjemme, på en måde som efterlod mig med en ret nederen følelse af at bevæge mig ned ad en vej, jeg har været nede af før, og som kastede mig ud i nogle lange, hårde år dengang... og det at hun ikke lader sig mærke af den her afstand overhovedet, minder mig om at dét her - i modsætning til dengang - er noget jeg selv har valgt, har kontrol over og som ikke nødvendigvis behøver ende med ensomhed og social isolation. Det er rart at følge sig "tilvalgt", I guess - også selv om man måske ikke er den bedste investering sådan rent forholdsmæssigt.

Men altså, jeg forventer nærmest ingenting heller, andet end at hun på et tidspunkt bare mister interessen og/eller holder op med at skrive, når det er blevet for pointless eller hun finder en mand som rent faktisk er tilstede på alle de rigtige måder. Så jeg har jo ikke rigtig noget at tabe som tingene står lige nu, tænker jeg? Jeg mener, uanset hvad er hun et herredejligt bekendtskab og en person, som er god for mig på alle mulige måder - og den slags skal man nyde, mens man kan.


Det er en kunst, jeg kun ringe mestrer selv, men nogle gange skal man bare tage imod hvad man end får, og ikke overtænke det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 19. jul 2016, 06:40

Jeg skal på date nr 3 iaften,og traditionen tro har jeg drømt om min eks i nat. Heldigvis en drøm hvor han var en nar, ikke en hvor vi var sammen igen :lol:

Jeg kan mærke min interesse for ham den nye går fra varm til kold og tilbage igen hele tiden, men jeg ved godt at det er fordi det skræmmer mig at gå ind i noget nyt, og så er min første reaktion at jeg hellere ingenting vil føle. Men han ER en sød og god fyr, og han ER en jeg godt kunne forelske mig i senere hen. Så jeg håber, det også går godt i dag!
12
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 19. jul 2016, 11:56

Vi ses flere dage om ugen end vi ikk gør. Når den ene er trist, kommer den anden og krammer, ser Star Wars.
Jeg ved ikke hvad vi laver, vi er stadig lige lost. Men er det sammen. Stadig ingen krav, og det føles stadig godt.

Date i aften. Eller, "date". Vi skal arrangere noget convention for nørder og flirter.

Life is neat.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 19. jul 2016, 18:12

Jeg skriver med en gift mand i åbent forhold. Jeg kan ikke fortælle min gifte veninde om ham, hun ville dømme mig for hårdt og slet ikke kunne forstå det, men jeg kan godt sige det til jer :-D

Jeg var eller sådan helt, ej, jeg er bare for gammel til at bruge tid på sådan noget, der på ingen måde er en fremtid i, men hold nu op, han virker interessant! Vi skal mødes i morgen til en kop kaffe, jeg er meget spændt. I første omgang for at høre om det der åbne forhold osv., men også for bare at møde en rigtig sød mand. Og hvis vi så kommer til at knalde (ikke i morgen, dog), så er det vel også okay? Og hvis vi ikke gør, så er jeg sikker på, at her er der en, jeg virkelig ville kunne snakke med, der så tilfældigvis er af hankøn.

Han er nordmand, helt oppe fra Nordnorge og samtalen går fint på skrift, men jeg er ikke sikker på, jeg forstår så nordlig norsk i tale :wacko: Han synes jeg er pæn ("hinnsides rålekker" og "Å Gud, så fin du er!! Det er nesten så jeg dåner", norsk er herligt :lol: ) og altså, det virker jo altid :)
2
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 19. jul 2016, 18:23

Puffi skrev:Jeg skriver med en gift mand i åbent forhold. Jeg kan ikke fortælle min gifte veninde om ham, hun ville dømme mig for hårdt og slet ikke kunne forstå det, men jeg kan godt sige det til jer :-D

Jeg var eller sådan helt, ej, jeg er bare for gammel til at bruge tid på sådan noget, der på ingen måde er en fremtid i, men hold nu op, han virker interessant! Vi skal mødes i morgen til en kop kaffe, jeg er meget spændt. I første omgang for at høre om det der åbne forhold osv., men også for bare at møde en rigtig sød mand. Og hvis vi så kommer til at knalde (ikke i morgen, dog), så er det vel også okay? Og hvis vi ikke gør, så er jeg sikker på, at her er der en, jeg virkelig ville kunne snakke med, der så tilfældigvis er af hankøn.

Han er nordmand, helt oppe fra Nordnorge og samtalen går fint på skrift, men jeg er ikke sikker på, jeg forstår så nordlig norsk i tale :wacko: Han synes jeg er pæn ("hinnsides rålekker" og "Å Gud, så fin du er!! Det er nesten så jeg dåner", norsk er herligt :lol: ) og altså, det virker jo altid :)

Hvor nordligt? Finnmarkinger er lette at forstå. Folk fra Vestlandet er sværere.
1

Tilbage til "Forhold og sex"