Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. jul 2016, 15:04

Og så har jeg brugt hele dagen - min første feriedag - på at ose rundt, shoppe og spise lækker frokost. Det har været en fantastisk dag! Men shit, mine bryster er blevet store. Tænkte jeg hellere måtte få købt mig en ordentlig BH, da mine gamle ikke rigtigt passer længere.

Jeg skulle have en 90H(!!!) :gisp:
Crazy! Jeg tør da slet ikke tænke på, hvad der sker, når mælken løber til... :panik: :panik: :panik: og de er så dyre. 450 kr. for 1 stk. BH. Suk. Min er dog i sort.
image.jpeg


Og så kunne jeg ikke lade være med at købe denne søde lille body... Årh, så nuttet. :dåne:
image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 19. jul 2016, 11:37

Har I tænkt jer at lave nogle retter forud som kan komme i fryseren så de er lette at tage op og varme? Og har i evt. nogle gode idéer til forskellige frysevenlige retter? :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2016, 12:04

Sorenspige skrev:DP, må jeg spørge, hvad 4. grads bristning betyder? Kan de forklare, hvorfor det er sket?

Godt, at personalet (og din mand) er fantatiske :gogo:. Det betyder bare rigtig meget.

Det går godt fremad med mig. Jeg kan efterhånden de almindelige dagligdags ting (bortset fra støvsugning og tunge løft). Jeg tager dog stadig lidt smertestillende, ligesom jeg heller ikke har været ude at gå ret lange ture endnu.

Men i forhold til at det kun er en uge siden, har jeg det rigtig godt.

Mine hormoner kører dog på højtryk i disse dage - især i forhold til vores dreng. Så jeg får tudet en del, selvom jeg egentlig er ret glad :genert:.


Dejligt at høre, at du kan mærke fremgang. Så bliver smerter og begrænsninger lidt lettere at overskue.

Hvad siger storebror til det, nu hvor der er gået lidt tid?

Grad 4 betyder vist bare, at alt er sprækket fra den ene ende til den anden. Jeg har ikke lige haft lyst til at læse de nærmere detaljer.
Jeg tror, det er en blanding af, at jeg havde så kort en pressefase og så det, at hans arm ikke bare var langs med hovedet, da det kom ud, men at han kørte armen hen over ansigtet, mens det blev født.
Fik også at vide i dag, at jeg udvidede mig fra 4 til 10 cm på 1,5 time, måske har det også spillet ind.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2016, 12:07

Er der nogen, der har oprettet en "mødregruppe"-tråd? Ellers kan jeg godt gøre det. :)
2
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Undtagelsen » 19. jul 2016, 12:12

Snowdrop skrev:Har I tænkt jer at lave nogle retter forud som kan komme i fryseren så de er lette at tage op og varme? Og har i evt. nogle gode idéer til forskellige frysevenlige retter? :)


Det havde jeg gjort og det var guld værd!
Købte foliebakker og frøs ubagte lasagner ned. Så nemt lige at smide i ovnen.
Derudover boller i karry, masser af frikadeller, kødsovs, sammenkogte retter.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2016, 12:13

Vi er lige kommet hjem, helt fantastisk dejligt.

Jeg er ved at segne af træthed, tør ikke tælle, hvor mange timers søvn jeg har fået siden fredag. Men nu er vi bare os, og vi har allerede lavet en rede i sengen.
Min kæreste virker døddrukken. Han vrøvler helt vildt, og han har endda sovet en del mere end mig. Så blev vi forældre. :D

Nu skal jeg lige indhente lidt, så jeg kan få overskud til at læse om, hvordan det står til hos jer andre. :)
7
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 19. jul 2016, 12:14

Danseprinsesse skrev:Er der nogen, der har oprettet en "mødregruppe"-tråd? Ellers kan jeg godt gøre det. :)


Tror ikke der er oprettet n mig tråd, du må meget gerne gøre det, hvis du har lyst. Håber det går frem ad med dig. Vi har været hjemme et par dage nu, og det går overordnet set rigtig fint, og endnu bedre da jeg i nat fandt ud af at han var så urolig fordi han gerne vil svøbes og pakkes ind. Jeg har dog slæbt en forkølelse og mulig lungebetændelse med hjem fra sygehuset, hvilket ikke lige var planen.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4583

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Undtagelsen » 19. jul 2016, 12:18

Jeg skal ikke have flere børn, men når jeg læser jeres indlæg om små knirkende nye babyer og husker følelsen, da vi selv gik ud fra sygehuset med en baby på armen og "gad vide om de ikke stopper os? Vi har jo taget en baby"-følelsen, så rykker det alligevel lidt :lun:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2016, 18:14

Jeg er hjemme fra Sverige, har shoppet lidt børnetøj og legetøj :genert: Og hele 4 kjoler med plads til stor mave (de hænger løst under brystet så sidder godt fra nu og et godt stykke gennem graviditeten, men selvfølgelig ikke hele vejen) og en masse andet tøj.

Synes dog det fineste er babytøjet :lun: Har blandt andet købt en natdragt-ting med luftballoner med elefanter under :D


Jeg har fået den vildeste respekt for folk der er gravide, har børn og arbejder, jeg synes det var hårdt at komme med toget hjem :lol: Jeg er så træt hele tiden, og får konstant kvalme, forstår slet ikke hvordan folk klarer noget der er vildere end en togtur :lol:
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. jul 2016, 18:37

Danseprinsesse skrev:Vi er lige kommet hjem, helt fantastisk dejligt.

Jeg er ved at segne af træthed, tør ikke tælle, hvor mange timers søvn jeg har fået siden fredag. Men nu er vi bare os, og vi har allerede lavet en rede i sengen.
Min kæreste virker døddrukken. Han vrøvler helt vildt, og han har endda sovet en del mere end mig. Så blev vi forældre. :D

Nu skal jeg lige indhente lidt, så jeg kan få overskud til at læse om, hvordan det står til hos jer andre. :)


Dejligt i er kommet hjem. Så håber jeg i er gode til at skabe fred så i kan få sovet når baby sover:).det lyder i hvert fald perfekt med en hule i sengen!
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2016, 18:42

achillaxedprune skrev:Og så har jeg brugt hele dagen - min første feriedag - på at ose rundt, shoppe og spise lækker frokost. Det har været en fantastisk dag! Men shit, mine bryster er blevet store. Tænkte jeg hellere måtte få købt mig en ordentlig BH, da mine gamle ikke rigtigt passer længere.

Jeg skulle have en 90H(!!!) :gisp:
Crazy! Jeg tør da slet ikke tænke på, hvad der sker, når mælken løber til... :panik: :panik: :panik: og de er så dyre. 450 kr. for 1 stk. BH. Suk. Min er dog i sort.
image.jpeg


Og så kunne jeg ikke lade være med at købe denne søde lille body... Årh, så nuttet. :dåne:
image.jpeg


Hvor er bh'en fra? Jeg har måtte erkende at mine bh'er er for små nu :rulle: Jeg er kun 6+2 har tabt mig siden jeg blev gravid, men mine bryster er fandme vokset meget! Er blevet træt af at have "4 bryster" og modsat dig synes jeg prisen er fin (nok fordi jeg altid ender deroppe alligevel med mine "normale" bryster som er g-h normalt).
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 19. jul 2016, 18:42

Snowdrop skrev:Har I tænkt jer at lave nogle retter forud som kan komme i fryseren så de er lette at tage op og varme? Og har i evt. nogle gode idéer til forskellige frysevenlige retter? :)


Sidst havde vi verdens mindste fryser, og denne gang får vi ikke brug for det, men det er da en virkelig god ide, hvis man har tid og overskud til det. Steg nogle frikadeller, lav en stor portion bønnegryde, marineret kylling i kokossauce og diverse andre sammenkogt retter. Er jeres fryser stor kunne du også bage lidt?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2016, 18:45

Jeg laver til fryseren her før jeg starter i skole, og håber jeg også har overskud til det den halvanden måned jeg har barsel før fødsel (barslen skal jo følge semestrene derfor lang barsel inden), jeg er vegetar så nok lidt andre retter jeg laver, men har planer om at lave spinatlasagner (man kan jo lave kød-lasagner) chili sin carne, kikærtepandekager (så skal der bare skæres grønt så er der aftensmad), hjemmelavede forårsruller (det er lidt krævende men er de eneste forårsruller jeg gider at spise) gulerodsboller, grove boller og madtærter.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2016, 18:59

Kolderudolf skrev:Av, for den da DP. Men jeg kan stemme i kor med de andre. Jeg har en veninde, der også fik en 4. gradsbristning og hun er altså helt normal uden mén her 1.5 år efter. Der er vist nok dog en mulighed for, at hun skal føde ved kejsersnit næste gang, men det er ikke helt besluttet.

Lad os håbe, at du heler hurtigt. Betyder det længere indlæggelse så?


Tak for opmuntrende historie. :kys:

Jeg har kun hørt alle de skrækkelige gennem mit arbejde. Men jeg håber, jeg er heldig som din veninde. :)

Ja, jordemoderen sagde også, at jeg nok vil blive tilbudt kejsersnit ved evt. ny fødsel.
Vi har egentlig været ret afklaret med, at vi kun skal have et barn. Men min kæreste har flere gange siden fødslen spurgt, om vi ikke skal lave nogle flere. :nerve:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. jul 2016, 19:05

Hans timing er da ikke så god, DP :lol:


Jeg satser på at nå at lave til fryseren denne gang, det nåede jeg ikke sidst, men ville gerne have haft noget nemt.

Måske jeg skal starte 6 uger før termin så jeg er sikker på at nå det. :-D
0

Tilbage til "Graviditet"