Jeg bliver spammet af microsoft

Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Grissebassen » 19. jul 2016, 13:27

De seneste døgn har jeg ca. hver 3 minut modtaget den samme mail, der angiveligt skulle være fra microsoft outlook. I mailen står, at der er nogle navne på nogle folders i min mailbox, der er i konflikt med hinanden.
Der står jeg skal logge ind i deres browser og ændre navnene. Der er ingen links.
Jeg forstår vitterligt ingenting af, hvad det skulle betyde i praksis. Jeg er desuden ret sikker på, at det er spam fra en eller anden fidusmager.
Jeg er desuden applebruger, så har jeg overhovedet microsoft!? (ja, det er SÅ lidt jeg fatter af computerting)

Hvordan stopper jeg de mange mails? Jeg er ved at blive komplet sindssyg!
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf thomassneum » 19. jul 2016, 13:37

Grissebassen skrev:De seneste døgn har jeg ca. hver 3 minut modtaget den samme mail, der angiveligt skulle være fra microsoft outlook. I mailen står, at der er nogle navne på nogle folders i min mailbox, der er i konflikt med hinanden.
Der står jeg skal logge ind i deres browser og ændre navnene. Der er ingen links.
Jeg forstår vitterligt ingenting af, hvad det skulle betyde i praksis. Jeg er desuden ret sikker på, at det er spam fra en eller anden fidusmager.
Jeg er desuden applebruger, så har jeg overhovedet microsoft!? (ja, det er SÅ lidt jeg fatter af computerting)

Hvordan stopper jeg de mange mails? Jeg er ved at blive komplet sindssyg!


Marker afsenderen som spam/uønsket post.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Grissebassen » 19. jul 2016, 13:49

thomassneum skrev:
Grissebassen skrev:De seneste døgn har jeg ca. hver 3 minut modtaget den samme mail, der angiveligt skulle være fra microsoft outlook. I mailen står, at der er nogle navne på nogle folders i min mailbox, der er i konflikt med hinanden.
Der står jeg skal logge ind i deres browser og ændre navnene. Der er ingen links.
Jeg forstår vitterligt ingenting af, hvad det skulle betyde i praksis. Jeg er desuden ret sikker på, at det er spam fra en eller anden fidusmager.
Jeg er desuden applebruger, så har jeg overhovedet microsoft!? (ja, det er SÅ lidt jeg fatter af computerting)

Hvordan stopper jeg de mange mails? Jeg er ved at blive komplet sindssyg!


Marker afsenderen som spam/uønsket post.

Jeg har markeret den som spam, men den dukker stadig op i min indbakke
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Flora » 19. jul 2016, 14:03

Hvilken mailudbyder har du? Hvis du har Gmail er der en funktion der hedder ignorer. Jeg har ikke prøvet at bruge den, så ved altså ikke om den blokerer mails, men tænker det er værd at prøve.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Grissebassen » 19. jul 2016, 14:09

Flora skrev:Hvilken mailudbyder har du? Hvis du har Gmail er der en funktion der hedder ignorer. Jeg har ikke prøvet at bruge den, så ved altså ikke om den blokerer mails, men tænker det er værd at prøve.

Hotmail. Men jeg bruger det der standard mailprogram, der er i min mac
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Flora » 19. jul 2016, 14:15

Grissebassen skrev:
Flora skrev:Hvilken mailudbyder har du? Hvis du har Gmail er der en funktion der hedder ignorer. Jeg har ikke prøvet at bruge den, så ved altså ikke om den blokerer mails, men tænker det er værd at prøve.

Hotmail. Men jeg bruger det der standard mailprogram, der er i min mac


Ok. Så kan jeg ikke hjælpe.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf JoyNips » 19. jul 2016, 17:56

Bruger du Hotmail og får du mailene derfra videre ind i dit Mac-mailprogram?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Grissebassen » 19. jul 2016, 18:05

JoyNips skrev:Bruger du Hotmail og får du mailene derfra videre ind i dit Mac-mailprogram?

Ja. Jeg aner ikke, hvordan det fungerer, så det er svært at forklare :genert: Jeg logger aldrig på hotmail via en browser, men åbner bare mailikonet på min mac, som er den der var automatisk installeret på min computer, og som jeg, some how, fik min hotmail til at fungere i, engang i tidernes morgen.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf JoyNips » 19. jul 2016, 18:18

Grissebassen skrev:
JoyNips skrev:Bruger du Hotmail og får du mailene derfra videre ind i dit Mac-mailprogram?

Ja. Jeg aner ikke, hvordan det fungerer, så det er svært at forklare :genert: Jeg logger aldrig på hotmail via en browser, men åbner bare mailikonet på min mac, som er den der var automatisk installeret på min computer, og som jeg, some how, fik min hotmail til at fungere i, engang i tidernes morgen.


Ok. Hotmail hedder outlook nu. Så langt så godt. Det lyder spøjst, men det kan godt være legit.
Prøv at logge direkte på (i din browser, ligesom i gamle dage når man loggede på sin Hotmail) og stramme dine junkmailindstillinger, ændr navnene på de foldere du har lavet og skift koden til din mail. Næste gang du åbner din mail i Mac-programmet skal du så bare lige opdatere koden der.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Only Me » 19. jul 2016, 18:50

Der er måske noget på dette link som du kan bruge.

https://support.office.com/da-dk/articl ... 9d57b7f41d
1
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Grissebassen » 19. jul 2016, 19:27

Tak! Jeg prøver
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: Jeg bliver spammet af microsoft

Indlægaf Only Me » 19. jul 2016, 19:43

Håber det virker, ellers vender du bare tilbage, så prøver jeg at finde noget andet. :)
1
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede

Tilbage til "Computere, spil og internet"