Hvad ved du er sandt?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Rapfisk » 12. jul 2016, 19:55

Planten skrev:"Enten så går det godt, ellers så går det over".

Og i samme boldgade: Det går op og det går ned, men det går altid". Den har jeg haft enormt megen glæde af på det sidste.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. jul 2016, 20:17

Den sidste idiot er ikke født endnu...
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Mani » 12. jul 2016, 21:45

Rapfisk skrev:
Planten skrev:"Enten så går det godt, ellers så går det over".

Og i samme boldgade: Det går op og det går ned, men det går altid". Den har jeg haft enormt megen glæde af på det sidste.

"Der er no'et ved det hele, men det er ikke det hele der er no'et ved"
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf thomassneum » 13. jul 2016, 06:21

Minou skrev:
thomassneum skrev:Ikke alle prutter lugter. Og ofte kan du godt lide lugten af dine egne.

Ved du også hvorfor?


Det er et eller andet med hjernenes genkendelse af egen lugt. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22867

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. jul 2016, 06:56

De største fejl er dem, man ikke lærer af.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf paint » 13. jul 2016, 07:46

BlueBunny skrev:Egentlig synes jeg vejen er en kombi af mange gode betragtninger

Een jeg rigtig godt kan lide er "det ku' være værre". Når det har regnet, haglet, noget har gået mig i mod så tænker jeg altid at jeg er "heldig", for "det ku ha været værre".

Og så prøver jeg aldrig at fortryde mine handlinger. Jeg lærer af dem, men tænker jeg altid gør det bedste i situationen. Hvis jeg har handlet og det har fået et skidt udfald, så må jeg gøre det bedre. Jeg kan jo ikke gøre det om alligevel.

Jeg gør meget ud af et positivt mindset. I sidste ende mener jeg at man selv er herre over sit liv. Er man utilfreds, så lav om, eller find det positive i det der er. Det betyder ikke der ikke er plads til dårlige dage, men det betyder at hvis der er en dårlig dag, så ved jeg der kommer en bedre


Min bedstefar, havde en særlig version af den visdom: "Intet er så slemt, at det ikke sagtens kan blive meget værre" :D
8
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Seraphina » 16. jul 2016, 09:22

Chance favors the prepared mind - Louis Pasteur.
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf decibell » 16. jul 2016, 13:38

Intet er for evigt (en stilstand)...som jeg har stående i min signatur for at minde mig om, at intet forbliver det samme, om det så er dårlige eller gode ting - så hold ud i dårlige tider og omvendt nyd det gode, så længe det varer, for det skal nok ændre sig undervejs.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf bluetof1 » 16. jul 2016, 20:09

This too shall pass.

Noget, jeg lige for tiden er nødt til at minde mig selv om flere gange dagligt.
4
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Purple Haze » 18. jul 2016, 17:34

Jeg har indset at verden er et lorte sted og accepteret at det er sådan, og har accepteret at jeg ikke gider gøre noget ved det.
Sådan overordnet set er mennesket ved at flå planeten fra hinanden, slagter hinanden af dybt tåbelige årsager, og generelt bare af lort. Det VED jeg godt, så gider ikke se nyheder, tale stolpe op og stolpe ned om tidens dårligdom - det gør ikke noget godt for mig.
Derudover er folk ret beset dybt egoistiske og er pænt ligeglade med hvad jeg render rundt og laver.
Endnu en ting jeg har indset er at man sådan set ikke kan regne med folk.

Det er jo egentlig nogle negative ting, men det har gjort en masse gode ting for mig. Jeg har fået en ret lav tolerencegrænse for folk der svælger i deres dårligdom, og vælger med god samvittighed folk fra som er negative "energi sugere".
Jeg er blevet super god til at fokusere på de små positive ting, jeg gør mere eller mindre hvad det passer mig og kommer mig rimelig hurtigt når jeg gør noget dumt. Jeg lever i nuet og fokusere på de positive ting i livet.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Brutus » 18. jul 2016, 17:46

Purple Haze skrev:Jeg har indset at verden er et lorte sted og accepteret at det er sådan, og har accepteret at jeg ikke gider gøre noget ved det.
Sådan overordnet set er mennesket ved at flå planeten fra hinanden, slagter hinanden af dybt tåbelige årsager, og generelt bare af lort. Det VED jeg godt, så gider ikke se nyheder, tale stolpe op og stolpe ned om tidens dårligdom - det gør ikke noget godt for mig.
Derudover er folk ret beset dybt egoistiske og er pænt ligeglade med hvad jeg render rundt og laver.
Endnu en ting jeg har indset er at man sådan set ikke kan regne med folk.

Det er jo egentlig nogle negative ting, men det har gjort en masse gode ting for mig. Jeg har fået en ret lav tolerencegrænse for folk der svælger i deres dårligdom, og vælger med god samvittighed folk fra som er negative "energi sugere".
Jeg er blevet super god til at fokusere på de små positive ting, jeg gør mere eller mindre hvad det passer mig og kommer mig rimelig hurtigt når jeg gør noget dumt. Jeg lever i nuet og fokusere på de positive ting i livet.

'

Sørgeligt, men sandt.
1
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Mulan » 19. jul 2016, 18:12

(som Akehust og Bluetoft) This too shall pass.

Vi fylder uendelig lidt i hinandens historier

Jeg er også blevet meget overrasket over, hvor lidt folk interesserer sig for hinanden, for det gør jeg selv helt oprigtigt. Jeg forstår stadig ikke helt, hvor lidt man kan interessere sig for en andens historie. Det er vildt spændende at få del i andres tanker, drømme og følelser.

Mennesker er generelt gode med de bedste intentioner - det er bare ikke altid at vi formår at vise de intentioner på en hensigtsmæssig måde. Når man tænker sådan om andre, så bliver livet og tilgivelse meget lettere.

Tilgivelse er vigtig for din egen skyld.

Det er vigtigt at omgive sig selv med mennesker, der er gode ved sig selv og ved dig.

Det er vigtigt at omgive sig med mennesker, der er positive og som giver energi.

Det skal nok gå alt sammen. Det gør det normalt, på den ene eller den anden måde.
8
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf Kommodedyret » 19. jul 2016, 18:18

Den usunde mad smager bare bedre end den sunde. Jeg har aldrig haft crawing efter en gulerod eller broccoli.
5
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf dgd2007 » 21. jul 2016, 16:55

Jo, jeg er for øvrigt kommet i tanke om en sætning for 50 år siden, som jeg tror, har haft en eller anden underbevidst betydning!
Det var radio-spillet "Scener af Det tredje Riges frygt og elendighed" af Bertolt Brecht. Af en eller anden grund havde jeg fået det på min spolebåndoptager :gammel: så jeg hørte det endda flere gange.

Der var en scene fra Wien i marts 1938 ... Hitler havde lige besat Østrig og havde kaldt til folkeafstemning, hvor man skulle tage stilling til spørgsmålet: "Ønsker De ét folk, ét rige, én Fører?" En lille gruppe bestående af en kvinde og nogle mænd sidder og planlægger at trykke et flyveblad, bare med det lille ord: "Nej".

En af mændene er dog kommet i tvivl. Nytter det overhovedet noget? Er det måske bare dem, der er ude af trit med tidsånden? Og da men nede fra gaden hører en jubende og heilende demonstration, synker han helt hen i mismod og udbryder: "Lyder det i grunden ikke som ét folk?" :mellow:

Hvortil kvinden prompte snerrer: "Det lyder som 20.000 drukne, der har fået gratis øl!"
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad ved du er sandt?

Indlægaf paint » 21. jul 2016, 18:05

dgd2007 skrev:Jo, jeg er for øvrigt kommet i tanke om en sætning for 50 år siden, som jeg tror, har haft en eller anden underbevidst betydning!
Det var radio-spillet "Scener af Det tredje Riges frygt og elendighed" af Bertolt Brecht. Af en eller anden grund havde jeg fået det på min spolebåndoptager :gammel: så jeg hørte det endda flere gange.

Der var en scene fra Wien i marts 1938 ... Hitler havde lige besat Østrig og havde kaldt til folkeafstemning, hvor man skulle tage stilling til spørgsmålet: "Ønsker De ét folk, ét rige, én Fører?" En lille gruppe bestående af en kvinde og nogle mænd sidder og planlægger at trykke et flyveblad, bare med det lille ord: "Nej".

En af mændene er dog kommet i tvivl. Nytter det overhovedet noget? Er det måske bare dem, der er ude af trit med tidsånden? Og da men nede fra gaden hører en jubende og heilende demonstration, synker han helt hen i mismod og udbryder: "Lyder det i grunden ikke som ét folk?" :mellow:

Hvortil kvinden prompte snerrer: "Det lyder som 20.000 drukne, der har fået gratis øl!"


Sikkert en lyd, der til forveksling, lyder som på ét af Trumps valgmøder. Visse ting (især de dårlige) ændrer sig aldrig.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Livets forhold"