Ægløsningssmerter på p-piller

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Ægløsningssmerter på p-piller

Indlægaf Juki » 20. jul 2016, 00:30

Jeg har vist altid kunnet mærke ret tydeligt når jeg har haft ægløsning/optakten til en ny menstruation. Det sidste års tid har jeg taget p-piller, for første gang (har dog haft en p-stav for nogle år siden)

Jeg har ikke prøvet at springe en p-pillepause over endnu, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres erfaring er ifm. ægløsningssmerter. Hvor længe varer de ved jer, når I springer en pause over?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Ægløsningssmerter på p-piller

Indlægaf Lys » 20. jul 2016, 04:13

Man får da ikke ægløsning, når man tager p-piller, så der burde jo ikke være noget at mærke? Jeg har da heller ikke haft ægløsningssmerter mens jeg tog p-piller. Jeg husker ikke, at jeg mærkede ægløsning før, jeg begyndte med p-piller, men jeg mærker det nu, hvor jeg er stoppet med dem.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ægløsningssmerter på p-piller

Indlægaf Juki » 20. jul 2016, 13:49

Lys skrev:Man får da ikke ægløsning, når man tager p-piller, så der burde jo ikke være noget at mærke? Jeg har da heller ikke haft ægløsningssmerter mens jeg tog p-piller. Jeg husker ikke, at jeg mærkede ægløsning før, jeg begyndte med p-piller, men jeg mærker det nu, hvor jeg er stoppet med dem.

Altså det giver god mening det du siger, men Google sagde noget andet da jeg søgte efter svar i går, før jeg oprettede tråden her :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Ægløsningssmerter på p-piller

Indlægaf Lys » 20. jul 2016, 15:07

Juki skrev:
Lys skrev:Man får da ikke ægløsning, når man tager p-piller, så der burde jo ikke være noget at mærke? Jeg har da heller ikke haft ægløsningssmerter mens jeg tog p-piller. Jeg husker ikke, at jeg mærkede ægløsning før, jeg begyndte med p-piller, men jeg mærker det nu, hvor jeg er stoppet med dem.

Altså det giver god mening det du siger, men Google sagde noget andet da jeg søgte efter svar i går, før jeg oprettede tråden her :gruble:


Det er også bare mit eget ræsonnement og ikke noget, jeg som sådan ved noget om (udover det faktum, at p-piller virker ved at forhindre ægløsning). Jeg tror da godt, at man måske kan mærke noget midtvejs i en cyklus på p-piller - jeg tænker bare, at det ikke er ægløsningen, men noget andet.

Du kan jo holde øje med det over nogle cykli og notere symptomer ned - hvis der danner sig et mønster, kan du tage det med til lægen. Jeg tror, at jeg ville være nervøs for, om pillerne virkede som de skulle, hvis jeg tydeligt kunne mærke noget, der føltes som ægløsning.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ægløsningssmerter på p-piller

Indlægaf Juki » 20. jul 2016, 15:33

Lys skrev:
Juki skrev:
Lys skrev:Man får da ikke ægløsning, når man tager p-piller, så der burde jo ikke være noget at mærke? Jeg har da heller ikke haft ægløsningssmerter mens jeg tog p-piller. Jeg husker ikke, at jeg mærkede ægløsning før, jeg begyndte med p-piller, men jeg mærker det nu, hvor jeg er stoppet med dem.

Altså det giver god mening det du siger, men Google sagde noget andet da jeg søgte efter svar i går, før jeg oprettede tråden her :gruble:


Det er også bare mit eget ræsonnement og ikke noget, jeg som sådan ved noget om (udover det faktum, at p-piller virker ved at forhindre ægløsning). Jeg tror da godt, at man måske kan mærke noget midtvejs i en cyklus på p-piller - jeg tænker bare, at det ikke er ægløsningen, men noget andet.

Du kan jo holde øje med det over nogle cykli og notere symptomer ned - hvis der danner sig et mønster, kan du tage det med til lægen. Jeg tror, at jeg ville være nervøs for, om pillerne virkede som de skulle, hvis jeg tydeligt kunne mærke noget, der føltes som ægløsning.

Jeg ved selvfølgelig heller ikke om det er ægløsning, men det føles som det altid har gjort op til menstruationen.

Tak for dit svar :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Ægløsningssmerter på p-piller

Indlægaf Sangius » 20. jul 2016, 15:35

Hvad end du mærker, er det vel ikke ægløsningssmerter. Det burde der ikke være noget af, når du er på p-piller. Hvis det mod forventning er ægløsningssmerter, så burde du slet ikke kunne springe en pause over - for 14 dage efter ægløsning, give or take, så skal det ubefrugtede æg ud igen. Jeg kan ikke tro, at et ubefrugtet æg får lov at sidde i flere måneder, blot fordi man springer pauser over. :)

Mine ægløsningssmerter føltes som stikkende smerter, ude i den pågældende side. De kom altid præcis 14 dage efter sidste menstruations første dag, og varede mindre end én dag. Jeg har aldrig mærket ægløsning på p-piller, men har dog mærket smerter i æggestokke op til og under menstruation. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Chriss04
Indlæg: 38
Tilmeldt: 14. jun 2016, 10:56
Kort karma: 10
Likede indlæg: 40

Re: Ægløsningssmerter på p-piller

Indlægaf Chriss04 » 26. jul 2016, 10:02

Jeg har været på p-piller i over 15 år og har altid uden undtagelse haft tydelige ægløsnings smerter/stikken i æggestokkene omkring det tidspunkt, hvor ægløsning burde finde sted. Også selv om min piller skulle forhindre ægløsning.
Det kan sagtens forekomme, men mon ikke det er en anden reaktion end reel ægløsning man mærker?
1

Tilbage til "Helbred"