Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 19. jul 2016, 20:42

godtnavn skrev:
primle skrev:
godtnavn skrev:Jeg laver til fryseren her før jeg starter i skole, og håber jeg også har overskud til det den halvanden måned jeg har barsel før fødsel (barslen skal jo følge semestrene derfor lang barsel inden), jeg er vegetar så nok lidt andre retter jeg laver, men har planer om at lave spinatlasagner (man kan jo lave kød-lasagner) chili sin carne, kikærtepandekager (så skal der bare skæres grønt så er der aftensmad), hjemmelavede forårsruller (det er lidt krævende men er de eneste forårsruller jeg gider at spise) gulerodsboller, grove boller og madtærter.


Det var tidligt, du vil begynde at lave mad til fryseren. Her var det nok spist igen, hvis det skulle ligge der så længe :blush:

Sidst lavede jeg en del til fryseren. Denne gang bliver det vist ikke rigtig til noget. Måske min søde svigermor kommer med et bidrag. Det gør hun tit :)


Er mere fordi laver jeg f.eks. en kæmpe portion gryderet skal der hakkes flere kg grøntsager, så kan ikke overskue at lave store portioner mange dage i træk, så tænker at en gang om ugen nok er mest realistisk, og så kan jeg nå 6 retter :)

Lavede for to uger siden en kæmpe portion chili sin carne, vi fik vidst en 10-15 poser til fryseren med mad til 2 personer. Desværre kom kæresten en dag i sidste uge sent hjem og jeg havde småkvalme og kunne intet overskue, jeg havde virkelig ikke lyst til bønnerne, men det var det han kunne overskue, spiste det alligevel og siden har jeg fået kvalme bare ved at tænke på den ret :rulle: Håber snart det vender, det er normalt en af mine livretter og det er sundt og nemt (når nu det er lavet) det er virkelig fjollet at jeg nu synes det er decideret ulækkert.


Ifht madvaner er der vist ikke så meget der er fjollet når man er gravid :stoned: Jeg kunne ikke spise kylling før min datter var ret gammel og jeg har det normalvis fint med kylling :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. jul 2016, 20:46

primle skrev:
Ifht madvaner er der vist ikke så meget der er fjollet når man er gravid :stoned: Jeg kunne ikke spise kylling før min datter var ret gammel og jeg har det normalvis fint med kylling :)


Det er nok mest delen med at det fylder halvdelen af den ene fryserskuffe (og som stort set alle andre mangler der altid plads i vores fryseren) der er fjollet. Jeg kan slet ikke forestille mig nogensinde at få lyst til det igen, håber dog det vender så vi har nem med og får plads i fryseren
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 19. jul 2016, 20:54

godtnavn skrev:
primle skrev:
Ifht madvaner er der vist ikke så meget der er fjollet når man er gravid :stoned: Jeg kunne ikke spise kylling før min datter var ret gammel og jeg har det normalvis fint med kylling :)


Det er nok mest delen med at det fylder halvdelen af den ene fryserskuffe (og som stort set alle andre mangler der altid plads i vores fryseren) der er fjollet. Jeg kan slet ikke forestille mig nogensinde at få lyst til det igen, håber dog det vender så vi har nem med og får plads i fryseren


I må invitere folk over til spisning af den ret :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. jul 2016, 20:55

godtnavn skrev:
primle skrev:
Ifht madvaner er der vist ikke så meget der er fjollet når man er gravid :stoned: Jeg kunne ikke spise kylling før min datter var ret gammel og jeg har det normalvis fint med kylling :)


Det er nok mest delen med at det fylder halvdelen af den ene fryserskuffe (og som stort set alle andre mangler der altid plads i vores fryseren) der er fjollet. Jeg kan slet ikke forestille mig nogensinde at få lyst til det igen, håber dog det vender så vi har nem med og får plads i fryseren


Så det er ikke nu, jeg skal nævne at jeg stadig har det stramt med flæskesteg, efter jeg i 8.uge, hvor jeg var meget kvalmeramt (og især kød gav mig kvalme) fik flæskesteg to dage i streg. Med vores store datter vel st mærke. Dvs det er 4 år siden.

Flæskesteg har ikke været det samme siden :whine:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 19. jul 2016, 21:37

Jeg har ikke lavet mad til fryseren nogen af gangene :genert:.

Til gengæld havde jeg købt frosne frikadeller, fyldte fiskefilet, frysepizzaer, cordon bleu samt ris og pasta i rigelige mængder...
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 19. jul 2016, 21:39

godtnavn skrev:Bh'en koster "sølle" 405 når man er club change medlem, jeg skal i change! Selvom jeg føler mig lidt fjollet at købe en ammebh, men sidder den godt og er "billig" så kan den jo sagtens bruges et par måneder (til jeg vokser ud af den også) selvom jeg ikke skal amme før om en 8 måneder.


De har også tit "tag 3, betal for 2". Jeg købte to ammebh'er og fik en gratis bh med i samme model, bare uden ammefunktionen.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. jul 2016, 06:41

Ville I turde lave zonetearpi på jeres baby? :gruble:
https://www.katrinebirk.dk/gratis-hjemm ... stoppelse/
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. jul 2016, 06:43

godtnavn skrev:Bh'en koster "sølle" 405 når man er club change medlem, jeg skal i change! Selvom jeg føler mig lidt fjollet at købe en ammebh, men sidder den godt og er "billig" så kan den jo sagtens bruges et par måneder (til jeg vokser ud af den også) selvom jeg ikke skal amme før om en 8 måneder.


Ai, øv... Jeg kunne have sparet penge. :( og de kørte tag 3 for 2's pris da jeg købte min i mandags.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 20. jul 2016, 06:59

achillaxedprune skrev:Ville I turde lave zonetearpi på jeres baby? :gruble:
https://www.katrinebirk.dk/gratis-hjemm ... stoppelse/


Tja, hvorfor ikke? Det værste der kan ske er vel at det ikke virker?
Jeg er ret naturvidenskabeligt anlagt og mangler at se god evidens for at zoneterapi virker. Dog vil jeg sige at det tit virker at gøre NOGET. Og specielt hvis mor tror på det. Og mange har jo stor glæde af det.
Vi havde vores søn til kiropraktor og der måtte jeg altså bøje mig i støvet - hold nu op det virkede. Denne her gang skal vi afsted meget meget tidligere hvis hun på nogen måde viser symptomer. Men det er selvfølgelig lidt noget andet...
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. jul 2016, 07:01

Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:Ville I turde lave zonetearpi på jeres baby? :gruble:
https://www.katrinebirk.dk/gratis-hjemm ... stoppelse/


Tja, hvorfor ikke? Det værste der kan ske er vel at det ikke virker?
Jeg er ret naturvidenskabeligt anlagt og mangler at se god evidens for at zoneterapi virker. Dog vil jeg sige at det tit virker at gøre NOGET. Og specielt hvis mor tror på det. Og mange har jo stor glæde af det.
Vi havde vores søn til kiropraktor og der måtte jeg altså bøje mig i støvet - hold nu op det virkede. Denne her gang skal vi afsted meget meget tidligere hvis hun på nogen måde viser symptomer. Men det er selvfølgelig lidt noget andet...


Jeg frygter, at det værste der kan ske er, at baby kommer til skade fordi jeg trykker på ham forkert. :genert:

Kiropraktor kunne jeg godt finde på... Men der er det jo også en proff, der gør det.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. jul 2016, 07:53

Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:Ville I turde lave zonetearpi på jeres baby? :gruble:
https://www.katrinebirk.dk/gratis-hjemm ... stoppelse/


Tja, hvorfor ikke? Det værste der kan ske er vel at det ikke virker?
Jeg er ret naturvidenskabeligt anlagt og mangler at se god evidens for at zoneterapi virker. Dog vil jeg sige at det tit virker at gøre NOGET. Og specielt hvis mor tror på det. Og mange har jo stor glæde af det.
Vi havde vores søn til kiropraktor og der måtte jeg altså bøje mig i støvet - hold nu op det virkede. Denne her gang skal vi afsted meget meget tidligere hvis hun på nogen måde viser symptomer. Men det er selvfølgelig lidt noget andet...


Det har vi også tænkt os.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 20. jul 2016, 08:29

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:
achillaxedprune skrev:Ville I turde lave zonetearpi på jeres baby? :gruble:
https://www.katrinebirk.dk/gratis-hjemm ... stoppelse/


Tja, hvorfor ikke? Det værste der kan ske er vel at det ikke virker?
Jeg er ret naturvidenskabeligt anlagt og mangler at se god evidens for at zoneterapi virker. Dog vil jeg sige at det tit virker at gøre NOGET. Og specielt hvis mor tror på det. Og mange har jo stor glæde af det.
Vi havde vores søn til kiropraktor og der måtte jeg altså bøje mig i støvet - hold nu op det virkede. Denne her gang skal vi afsted meget meget tidligere hvis hun på nogen måde viser symptomer. Men det er selvfølgelig lidt noget andet...


Jeg frygter, at det værste der kan ske er, at baby kommer til skade fordi jeg trykker på ham forkert. :genert:

Kiropraktor kunne jeg godt finde på... Men der er det jo også en proff, der gør det.


Det ville jeg ikke være bange for;) så hårdt skal du jo altså ikke trykke, og babyen skal nok sige fra hvid det gør ondt. Tror næppe du kan røre for meget ved din baby!
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 20. jul 2016, 08:41

Jeg har forresten skrevet til Patrick angående ændring af forfatter til startindlægget :)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jul 2016, 09:02

Lilleluftballon
Ja det var en god idé. Har en kummefryser så burde nok kunne få plads :D

Godtnavn
Det er også lækkert med kødfrie retter, så helt fint med idéer til det også. Hvordan med de der madtærter... Laver du dem helt færdige og kommer dem i fryseren? Eller er det kun bundene?

Ax
Ja, det ville jeg absolut godt turde. Det kan ikke gøre nogen skade - man trykker jo ikke så hårdt på børn som på voksne. Eller i hvert fald gør man ikke i ansigtsrefleksterapi (har lige bestået min eksamen i det for nyligt ;) ) og jeg tænker at de fleste børn faktisk nyder sådan en behandling. Så slå du dig bare løs ;)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jul 2016, 09:38

Ej okay, jeg ved godt det er lidt nørdet... men har lige tilføjet "game time" til min World of Warcraft konto - og den udløber nu efter termin :ivrig: :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"