Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 19. jul 2016, 20:10

Norske mænd er simpelthen for lækre når de snakker. Altså, de skal virkelig være grimme, før man (jeg) ikke har lyst til at knulla. :D

Puffi, jeg har det sådan lidt:

Jo, på sigt vil jeg gerne have en kæreste (ikke nu - jeg er meget nyligt single og skal lige "rettes ud" efter sidste forhold). Men hvad i alverden skal afholde mig fra at have det sjovt og dejligt, indtil jeg finder ham?

Jeg knulla jo selv med en fyr, hvor det ikke kun er sex, men der også er nogle lidt mærkelige følelser inde over osv. (min ven). Vi skal ikke være kærester og ved ikke, om vi skal være det i fremtiden. Og jeg ved jo af gode grunde ikke, om jeg bliver kæreste med en anden på sigt.

Men jeg kan for min død ikke se, hvorfor jeg ikke bare skal nyde selskabet (m/u sex) indtil jeg finder ud af det hele?


Min gode veninde beskrev det sådan her: "Zombie, hvis der var et dessertbord og de andre kvinder stod, og nippede lidt til den kage de havde udvalgt sig - så ville du være hende, der stod med fyldte hamster-kinder og proppede et stykke af hvert eneste kage i fjæset, mens du stoppede muffins i din håndtaske og frugt i en pose du lavede af en serviet". :lol2:

- Og til det kan jeg kun svare: "Ja. Men hvem tror du kommer mest mæt hjem fra dén fest, mig eller dem?" :cool:
5
aka Forbies

:gammel:
MOGA
Indlæg: 4053
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 19. jul 2016, 20:11

Jeg er gået i datingkoma.

Tinder dur ikke, fordi jeg er på ferie, dating.dk er bare de samme mænd igen og igen, så nu har jeg meldt mig til noget speeddating. Så må jeg se, om jeg tør! Dog er det først til september, for at ramme en dag hvor jeg kunne, og hvor det var den rigtige aldersgruppe.
3
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 19. jul 2016, 20:20

Zombie skrev:Norske mænd er simpelthen for lækre når de snakker. Altså, de skal virkelig være grimme, før man (jeg) ikke har lyst til at knulla. :D

Puffi, jeg har det sådan lidt:

Jo, på sigt vil jeg gerne have en kæreste (ikke nu - jeg er meget nyligt single og skal lige "rettes ud" efter sidste forhold). Men hvad i alverden skal afholde mig fra at have det sjovt og dejligt, indtil jeg finder ham?

Jeg knulla jo selv med en fyr, hvor det ikke kun er sex, men der også er nogle lidt mærkelige følelser inde over osv. (min ven). Vi skal ikke være kærester og ved ikke, om vi skal være det i fremtiden. Og jeg ved jo af gode grunde ikke, om jeg bliver kæreste med en anden på sigt.

Men jeg kan for min død ikke se, hvorfor jeg ikke bare skal nyde selskabet (m/u sex) indtil jeg finder ud af det hele?


Min gode veninde beskrev det sådan her: "Zombie, hvis der var et dessertbord og de andre kvinder stod, og nippede lidt til den kage de havde udvalgt sig - så ville du være hende, der stod med fyldte hamster-kinder og proppede et stykke af hvert eneste kage i fjæset, mens du stoppede muffins i din håndtaske og frugt i en pose du lavede af en serviet". :lol2:

- Og til det kan jeg kun svare: "Ja. Men hvem tror du kommer mest mæt hjem fra dén fest, mig eller dem?" :cool:


Haha og juhu! :banan: :lol:

Det er netop det, jeg er kommet frem til! Der er ingen andre mænd i farvandet, daten i fredags var en ka-ta-strofe og hvorfor egentlig ikke bare nyde hvis der er en pæn, ung mand, der faktisk måske kunne synes, bare i et stykke tid, at jeg er ret herlig?
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 19. jul 2016, 20:22

Tak for jeres søde grønne kort for det sidste indlæg :kys: Jeg ville ønske, det hele gik bedre nu oven på min lukning af ham, jeg har set det sidste par måneder. Men vores beskedseance endte med at strække sig indtil i dag med ham, der er ærgerlig over, at vi ikke kan være venner/holde kontakten og mig, der afviser. Jeg har prøvet igen og igen at forklare, at jeg jo netop stopper det, fordi jeg ikke kan se udvikle sig - det er jo netop ikke, fordi jeg ikke har lyst til at se ham. Det virkede som om, han følte sig ret dumpet af mig, selvom jeg egentlig ikke opfatter det sådan. Det hele endte med, at han skrev, at jeg altid var velkommen til at skrive til ham - wtf :forvirret:

Ligenu er jeg bare pissetræt af det hele og føler, verden modarbejder mig. Ville have en bestemt is i Netto - den var selvfølgelig udsolgt. "Fint, så er det nu, jeg har wildcard til at ryge af mine nødcigaretter", tænkte jeg optimistisk, hvorefter det gik op for mig, at jeg har givet dem til min veninde :sur:
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 19. jul 2016, 20:22

Puffi skrev:
Planten skrev:
Puffi skrev:Og altså ja, de norske turister, jeg snakker med på arbejde, kan jeg fint forstå - og så var det, han sagde, at han boede i Nordnorge og at de var sværere at forstå. Jeg ved ingenting, på skrift går det fint.

Men Lillehammer ligger altså ikke i nord. Det ligger mere sydligt i midtnorge :)


Så du indlægget ovenfor, Plante? :)

Og jo jo, dig og mig i Norge med (ung!) mand - der måske er rødhåret, men har lysebrunt skæg :banan: Og hans kone :lol:

Det med Måløy? Det har jeg slået op til at ligge på Vestlandet. Deres dialekt kan godt være svære. Men mon ikke han snakker fordansket norsk? :)
Og jeg vil altså være anstandsdame med brillerne ude på næsetippen ;)
1
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 19. jul 2016, 20:24

Planten skrev:
Puffi skrev:
Planten skrev:
Puffi skrev:Og altså ja, de norske turister, jeg snakker med på arbejde, kan jeg fint forstå - og så var det, han sagde, at han boede i Nordnorge og at de var sværere at forstå. Jeg ved ingenting, på skrift går det fint.

Men Lillehammer ligger altså ikke i nord. Det ligger mere sydligt i midtnorge :)


Så du indlægget ovenfor, Plante? :)

Og jo jo, dig og mig i Norge med (ung!) mand - der måske er rødhåret, men har lysebrunt skæg :banan: Og hans kone :lol:

Det med Måløy? Det har jeg slået op til at ligge på Vestlandet. Deres dialekt kan godt være svære. Men mon ikke han snakker fordansket norsk? :)
Og jeg vil altså være anstandsdame med brillerne ude på næsetippen ;)


Og en stram knold? :slem:

Sorry, jeg kunne ikke lade være :lol:




Jamen, jeg ved det ikke, altså, han må jo kommunikere med andre danskere, så hvor svært kan det være? Det er mig, der oversætter når min kollega står med en nordmand eller en svensker og ser sådan her ud :forvirret2:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 19. jul 2016, 20:48

Puffi skrev:
Planten skrev:
Puffi skrev:
Planten skrev:
Puffi skrev:Og altså ja, de norske turister, jeg snakker med på arbejde, kan jeg fint forstå - og så var det, han sagde, at han boede i Nordnorge og at de var sværere at forstå. Jeg ved ingenting, på skrift går det fint.

Men Lillehammer ligger altså ikke i nord. Det ligger mere sydligt i midtnorge :)


Så du indlægget ovenfor, Plante? :)

Og jo jo, dig og mig i Norge med (ung!) mand - der måske er rødhåret, men har lysebrunt skæg :banan: Og hans kone :lol:

Det med Måløy? Det har jeg slået op til at ligge på Vestlandet. Deres dialekt kan godt være svære. Men mon ikke han snakker fordansket norsk? :)
Og jeg vil altså være anstandsdame med brillerne ude på næsetippen ;)


Og en stram knold? :slem:

Sorry, jeg kunne ikke lade være :lol:




Jamen, jeg ved det ikke, altså, han må jo kommunikere med andre danskere, så hvor svært kan det være? Det er mig, der oversætter når min kollega står med en nordmand eller en svensker og ser sådan her ud :forvirret2:

Åh ja, og spanskrør :P

Det skal nok gå :)
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 19. jul 2016, 21:37

Puffi skrev:
Zombie skrev:Norske mænd er simpelthen for lækre når de snakker. Altså, de skal virkelig være grimme, før man (jeg) ikke har lyst til at knulla. :D

Puffi, jeg har det sådan lidt:

Jo, på sigt vil jeg gerne have en kæreste (ikke nu - jeg er meget nyligt single og skal lige "rettes ud" efter sidste forhold). Men hvad i alverden skal afholde mig fra at have det sjovt og dejligt, indtil jeg finder ham?

Jeg knulla jo selv med en fyr, hvor det ikke kun er sex, men der også er nogle lidt mærkelige følelser inde over osv. (min ven). Vi skal ikke være kærester og ved ikke, om vi skal være det i fremtiden. Og jeg ved jo af gode grunde ikke, om jeg bliver kæreste med en anden på sigt.

Men jeg kan for min død ikke se, hvorfor jeg ikke bare skal nyde selskabet (m/u sex) indtil jeg finder ud af det hele?


Min gode veninde beskrev det sådan her: "Zombie, hvis der var et dessertbord og de andre kvinder stod, og nippede lidt til den kage de havde udvalgt sig - så ville du være hende, der stod med fyldte hamster-kinder og proppede et stykke af hvert eneste kage i fjæset, mens du stoppede muffins i din håndtaske og frugt i en pose du lavede af en serviet". :lol2:

- Og til det kan jeg kun svare: "Ja. Men hvem tror du kommer mest mæt hjem fra dén fest, mig eller dem?" :cool:


Haha og juhu! :banan: :lol:

Det er netop det, jeg er kommet frem til! Der er ingen andre mænd i farvandet, daten i fredags var en ka-ta-strofe og hvorfor egentlig ikke bare nyde hvis der er en pæn, ung mand, der faktisk måske kunne synes, bare i et stykke tid, at jeg er ret herlig?


Præcis!

Jeg har opdaget, at udover oplevelsen i sig selv kan være ret god :slem: så er der også flere praktiske "bivirkninger":

- Man får en lækker "glød", hvis man får god sex

- Man bliver mindre needy. Man har ikke "brug for" opmærksomhed fra sine dates, fordi man får opfyldt sine behov et andet sted. Så man er mere chill, også/især på et ubevidst plan, og det påvirker ens "aura"/hvordan man opfattes af andre

- Hvis en date går skod, er det nemmere at ryste af sig, fordi man kan få opfyldt overskud og godt selskab et trygt sted

- Det er rart for selvtilliden, hvorend overfladisk det måtte være, at nogen synes man er hot og nice som menneske. Så betyder det altså mindre, hvis man får en afvisning.


Det eneste man skal huske, er at være ærlig over for ham man knalder på denne måde, at det er et midlertidigt arrangement. At man leder efter en monogam kæreste, så der er uanset hvad en udløbsdag på "forholdet".

Og så skal man selvfølgelig undgå at blive forelsket i manden - og have balls til at afslutte det, hvis man kan mærke at hjertet trækker i den retning. Lidt dagdrømmeri er fint nok, men får man noget som helst mere end det letteste crush - så skal man bare gå. Farveller og tak for knulla. :lol2: (Og det skal manden jo vide, at sådan har man tænkt sig at gøre. Ellers er det ikke fair.)
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Singletråden

Indlægaf Fru Sunshine » 19. jul 2016, 22:12

Puffi skrev:
Planten skrev:
Puffi skrev:
Planten skrev:
Puffi skrev:Og altså ja, de norske turister, jeg snakker med på arbejde, kan jeg fint forstå - og så var det, han sagde, at han boede i Nordnorge og at de var sværere at forstå. Jeg ved ingenting, på skrift går det fint.

Men Lillehammer ligger altså ikke i nord. Det ligger mere sydligt i midtnorge :)


Så du indlægget ovenfor, Plante? :)

Og jo jo, dig og mig i Norge med (ung!) mand - der måske er rødhåret, men har lysebrunt skæg :banan: Og hans kone :lol:

Det med Måløy? Det har jeg slået op til at ligge på Vestlandet. Deres dialekt kan godt være svære. Men mon ikke han snakker fordansket norsk? :)
Og jeg vil altså være anstandsdame med brillerne ude på næsetippen ;)


Og en stram knold? :slem:

Sorry, jeg kunne ikke lade være :lol:




Jamen, jeg ved det ikke, altså, han må jo kommunikere med andre danskere, så hvor svært kan det være? Det er mig, der oversætter når min kollega står med en nordmand eller en svensker og ser sådan her ud :forvirret2:

Lillehammer ligger på Østlandet. Det er noget nemmere at forstå end Vestlandsdialekterne.
Siger min mand.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 20. jul 2016, 08:22

Zombie skrev:
Præcis!

Jeg har opdaget, at udover oplevelsen i sig selv kan være ret god :slem: så er der også flere praktiske "bivirkninger":

- Man får en lækker "glød", hvis man får god sex

- Man bliver mindre needy. Man har ikke "brug for" opmærksomhed fra sine dates, fordi man får opfyldt sine behov et andet sted. Så man er mere chill, også/især på et ubevidst plan, og det påvirker ens "aura"/hvordan man opfattes af andre

- Hvis en date går skod, er det nemmere at ryste af sig, fordi man kan få opfyldt overskud og godt selskab et trygt sted

- Det er rart for selvtilliden, hvorend overfladisk det måtte være, at nogen synes man er hot og nice som menneske. Så betyder det altså mindre, hvis man får en afvisning.


Det eneste man skal huske, er at være ærlig over for ham man knalder på denne måde, at det er et midlertidigt arrangement. At man leder efter en monogam kæreste, så der er uanset hvad en udløbsdag på "forholdet".

Og så skal man selvfølgelig undgå at blive forelsket i manden - og have balls til at afslutte det, hvis man kan mærke at hjertet trækker i den retning. Lidt dagdrømmeri er fint nok, men får man noget som helst mere end det letteste crush - så skal man bare gå. Farveller og tak for knulla. :lol2: (Og det skal manden jo vide, at sådan har man tænkt sig at gøre. Ellers er det ikke fair.)


Jamen, det er jo udelukkende gode ting, det der :-D

Jeg tror og håber på, at jeg har arbejdet nok med mig selv til at jeg nu er stærk nok til at kunne lytte til mine egne behov osv. Det kunne jeg ikke for, ja, bare lidt over et år siden.

Jeg har meldt ud for ham, at det eneste, jeg kan finde ud af er, at være ærlig og åben og jeg er sikker på, at han har det på samme måde.

Men nu er det jo bare en kop kaffe i dag, jeg vil ikke knalde med ham i dag - hvis jeg på nogen måde (og det er jo meget hypotetisk, det her, jeg har jo aldrig mødt manden) skal indgå i en eller anden form for forhold med ham, har jeg brug for at få det hele snakket igennem INDEN. En ting er at knalde én kun for at knalde, men at knalde en gift mand - gad vide om jeg overhovedet kan det? Og jo jo, jeg har været den anden kvinde for ca 10 år siden, men det var da med en forventning om at manden dengang ville gå fra sin kæreste. Det gjorde han så også, bare alt for sent og der var jeg videre.

Indtil videre sidder jeg bare her med min morgenkaffe (har fri i dag) og har lidt sommerfugle i maven. Skal snart i bad så jeg har tid til at stresse rundt og have tøjkrise :tie: :klovn:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 20. jul 2016, 11:33

Dikus skrev:Hmmm... Har talt med flirt om en del af de udfordringer, der var med ikke-eks.

Han lader til at mene, det udspringer af, at manden ikke er vant til højtuddannede, selvstændige kvinder. Og at vi generelt er lidt mere krævende i forhold til kommunikation, opmærksomhed og opvartning end øvrige kvinder.

Det passer meget godt med ikke-eks egne udtalelser i begyndelsen af forholdet, hvor han fandt det svært at finde ud af, hvad hans rolle var, når jeg ikke havde brug for en til "mandeting", tjene penge eller noget som helst. Og senere hen, da han mente, at ting, jeg anser for standard, var ham, der virkelig prøvede at vise, vi var kærester og leve op til mine forventninger (madlavning, hente ting til mig, gøre det pænt og hyggeligt for mig).

Men altså... Hænger det vitterligt sammen med uddannelsesniveau? Er pædagoger, sygeplejersker, kontoruddannede m.m. vitterligt mere omsorgsfulde, opvartende og "på" end sådan nogle som mig, der virkeligt mener, manden må komme ind i kampen.

Flirt mener, at "de andre" (og I er jo nogle af disse skønne kvinder her :kys:) mere pusler om deres nye mand og forsøger at gøre et godt indtryk - hvor "sådan nogle som mig" mener, det da immervæk må være mandens opgave, hvis han vil have respekt nok til at bevare min interesse.

Jeg kan egentlig umiddelbart godt genkende det fra min omgangskreds - men det kan jo være et tilfælde, at jeg bare tiltrækkes af disse søde og empatiske, puslende kvinder, når det også er det, jeg vil have i en mand :genert:


Jeg tror ikke på at du som sådan kan sætte folk i kasser efter uddannelse. Man kan godt være et godt menneske og være akademiker. Men også et skidt menneske. Præcis som den u-udannede kan

Dog er jeg overbevist om at du til en vis grad har ret. Jeg synes selv jeg har gjort mig den erfaring at akademikere er sværere at leve sammen med/være sammen med end piger/kvinder som har knap så høj en uddannelse.

Personligt aner jeg ikke hvorfor det er sådan. Men det er bare som om at der stilles markant højere krav til mod(med)parten i stedet for bare at leve i nuet

Men det står for helt egen regning. Jeg har også været sammen med en akademiker som var utrolig sød og dejlig at være sammen med
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 20. jul 2016, 12:07

Dikus skrev:Hov hov, du :( Det var ikke sådan, så den ene eller anden var et godt eller et skidt menneske. Eller at sådan nogle som mig hverken er søde eller dejlige. Der synes jeg altså, du er lidt grov :D

Jeg forsøgte at holde mig mere til det, der står med fed. Og jeg må da virkeligt indrømme, at jeg HAR høje krav til en partner. Det undrer mig faktisk mere, hvis folk ikke har det :genert:


Haha det var ikke sådan ment. Giv mig lige en chance, jeg er lige kommet hjem fra ferie :D

Arj det er jo bare det jeg mener. At der er en tendens til at stille højere krav. Thats all :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 20. jul 2016, 12:23

Dikus skrev:
Code71 skrev:
Dikus skrev:Hov hov, du :( Det var ikke sådan, så den ene eller anden var et godt eller et skidt menneske. Eller at sådan nogle som mig hverken er søde eller dejlige. Der synes jeg altså, du er lidt grov :D

Jeg forsøgte at holde mig mere til det, der står med fed. Og jeg må da virkeligt indrømme, at jeg HAR høje krav til en partner. Det undrer mig faktisk mere, hvis folk ikke har det :genert:


Haha det var ikke sådan ment. Giv mig lige en chance, jeg er lige kommet hjem fra ferie :D

Arj det er jo bare det jeg mener. At der er en tendens til at stille højere krav. Thats all :)


Diskussionslysten og villig til at misforstå, hvad der misforstås kan... Kan skrives på min personlige liste :lol:


Jep :devil2:
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 20. jul 2016, 14:41

Dikus skrev:Hmmm... Har talt med flirt om en del af de udfordringer, der var med ikke-eks.

Han lader til at mene, det udspringer af, at manden ikke er vant til højtuddannede, selvstændige kvinder. Og at vi generelt er lidt mere krævende i forhold til kommunikation, opmærksomhed og opvartning end øvrige kvinder.

Det passer meget godt med ikke-eks egne udtalelser i begyndelsen af forholdet, hvor han fandt det svært at finde ud af, hvad hans rolle var, når jeg ikke havde brug for en til "mandeting", tjene penge eller noget som helst. Og senere hen, da han mente, at ting, jeg anser for standard, var ham, der virkelig prøvede at vise, vi var kærester og leve op til mine forventninger (madlavning, hente ting til mig, gøre det pænt og hyggeligt for mig).

Men altså... Hænger det vitterligt sammen med uddannelsesniveau? Er pædagoger, sygeplejersker, kontoruddannede m.m. vitterligt mere omsorgsfulde, opvartende og "på" end sådan nogle som mig, der virkeligt mener, manden må komme ind i kampen.

Flirt mener, at "de andre" (og I er jo nogle af disse skønne kvinder her :kys:) mere pusler om deres nye mand og forsøger at gøre et godt indtryk - hvor "sådan nogle som mig" mener, det da immervæk må være mandens opgave, hvis han vil have respekt nok til at bevare min interesse.

Jeg kan egentlig umiddelbart godt genkende det fra min omgangskreds - men det kan jo være et tilfælde, at jeg bare tiltrækkes af disse søde og empatiske, puslende kvinder, når det også er det, jeg vil have i en mand :genert:


Jeg tror ikke, man kan skære alle akademikere over én kam på den måde, men jeg kan da godt genkende nogle ting fra min egen omgangskreds, hvor alle har lange universitetsuddannelser. Min oplevelse er i hvert fald, at mange af mine veninder stiller (i min optik) meget høje krav til en kæreste/date i forhold til, hvor meget opmærksomhed og initiativ han skal vise, og hvor meget han skal bekræfte, at han "vil" dem. Det handler om sådan noget som at arrangere gode dates, gøre ting for dem (fx hente og lave mad) og initiere en masse kontakt i datingfasen. Personligt får jeg hurtigt pres over den adfærd, selvom jeg objektivt godt kan se, at det er skønt med en mand, der gør en masse ting for én. Jeg føler mig bare ikke komfortabel ved at blive vartet op, medmindre det er en kæreste, jeg kender godt.
1
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 20. jul 2016, 15:44

Jeg er akademiker og skal ikke kunne sige, hvor let jeg er at leve sammen med :cool:

Men jeg søger ikke en mand, der skal varte mig op eller agere kunstigt i en datingperiode - selvfølgelig vil jeg gerne på en god date og vil elske, at han laver mad til mig. Men kun hvis det falder ham naturligt. Jeg vil i øvrigt også meget gerne varte op - og finder det megaanstrengende, hvis manden bliver milimeterdemokrat og vil betale tilbage, hvis jeg (som kvinde) betaler biografbilletterne.

Til gengæld søger jeg en mand, der er indstillet på at dele huslige sysler, barsler og ansvar for fælles liv og levned sådan nogenlunde lige (uden at det skal være milimeterdemokrati). Jeg gider ikke være familiens projektleder, men vil have en mand, der naturligt påtager sig ansvar på hjemmefronten (også uden at få det tildelt). Det er måske høje krav, men jeg ved ikke, om det gør mig besværlig(ere) at leve sammen med end så mange andre.
3

Tilbage til "Forhold og sex"