Madbudget

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Madbudget

Indlægaf Chungodongowongo » 19. jul 2016, 21:24

Juki skrev:PS. Hvilken bank har I, jer der kan se jeres budget opdelt på den måde? For nu er jeg da helt nysgerrig :D


Vi har en opdeling i Nordjyske Bank :)
1
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Madbudget

Indlægaf Muspel » 19. jul 2016, 21:31

Juki skrev:PS. Hvilken bank har I, jer der kan se jeres budget opdelt på den måde? For nu er jeg da helt nysgerrig :D


Jeg har jyske bank.
Og ja! Det er dødsmart - er der så en dankorthævning et sted den ikke kender kategori på, så kan man selv lige putte den det rigtige sted hen. Og så husker den det i fremtiden.

Men det kræver jo så, at man mest bruger dankort. Man kan dog kategorisere kontanthævninger også. Hvis man kan huske, hvad man har brugt dem på :sarkasme: Jeg hæver fx altid kontanter til vaskekort. Så putter jeg det bare i 'husholdning'
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Madbudget

Indlægaf Karkluden » 19. jul 2016, 21:42

Chungodongowongo skrev:
Juki skrev:PS. Hvilken bank har I, jer der kan se jeres budget opdelt på den måde? For nu er jeg da helt nysgerrig :D


Vi har en opdeling i Nordjyske Bank :)

Har vi det? :genert:
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Madbudget

Indlægaf Torn » 19. jul 2016, 21:43

Har alle banker efterhånden ikke den funktion? Min er i Sydbank.
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Madbudget

Indlægaf Chungodongowongo » 19. jul 2016, 21:51

Karkluden skrev:
Chungodongowongo skrev:
Juki skrev:PS. Hvilken bank har I, jer der kan se jeres budget opdelt på den måde? For nu er jeg da helt nysgerrig :D


Vi har en opdeling i Nordjyske Bank :)

Har vi det? :genert:


Fnis. Ja, det har vi.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Madbudget

Indlægaf Æble » 19. jul 2016, 21:59

Nykredit har også.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Madbudget

Indlægaf Juki » 19. jul 2016, 22:12

Muspel skrev:
Juki skrev:PS. Hvilken bank har I, jer der kan se jeres budget opdelt på den måde? For nu er jeg da helt nysgerrig :D


Jeg har jyske bank.
Og ja! Det er dødsmart - er der så en dankorthævning et sted den ikke kender kategori på, så kan man selv lige putte den det rigtige sted hen. Og så husker den det i fremtiden.

Men det kræver jo så, at man mest bruger dankort. Man kan dog kategorisere kontanthævninger også. Hvis man kan huske, hvad man har brugt dem på :sarkasme: Jeg hæver fx altid kontanter til vaskekort. Så putter jeg det bare i 'husholdning'

Jeg har også Jyske Bank, men bruger faktisk stort set aldrig netbank på computeren mere, efter jeg har fået det som app på mobilen, men det vil jeg da til at gøre :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Madbudget

Indlægaf Muspel » 20. jul 2016, 05:40

Juki skrev:
Muspel skrev:
Juki skrev:PS. Hvilken bank har I, jer der kan se jeres budget opdelt på den måde? For nu er jeg da helt nysgerrig :D


Jeg har jyske bank.
Og ja! Det er dødsmart - er der så en dankorthævning et sted den ikke kender kategori på, så kan man selv lige putte den det rigtige sted hen. Og så husker den det i fremtiden.

Men det kræver jo så, at man mest bruger dankort. Man kan dog kategorisere kontanthævninger også. Hvis man kan huske, hvad man har brugt dem på :sarkasme: Jeg hæver fx altid kontanter til vaskekort. Så putter jeg det bare i 'husholdning'

Jeg har også Jyske Bank, men bruger faktisk stort set aldrig netbank på computeren mere, efter jeg har fået det som app på mobilen, men det vil jeg da til at gøre :D


Det er der ingen grund til. Du kan se det i appen
På anden 'hylde' - forbrug :)
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Madbudget

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. jul 2016, 06:16

Torn skrev:Umiddelbart ligger vores budget langt under jeres og selvom vi har billige vaner, synes jeg forskellen virker voldom. Jeg brugte en rum tid på at gå kontoen igennem og kunne ikke finde poster, der var kategoriseret forkert. Det må forblive et mysterium.


Hvis du tidligere bevidst har levet sparsommeligt, har du givetvis fået nogle vaner, der gør, at du får meget for pengene. Det burde kunne forklare en del. Jeg ser det samme hos mig selv. Næsten uanset min indkomst lever jeg billigere end de fleste uden at undvære. Fx. sker det stortset aldrig, at jeg lægger noget i min kurv, som jeg ikke kender prisen på. Det betyder ikke, at jeg nødvendigvis altid køber det billigste af alt, men det gør, at jeg automatisk regulerer efter den samlede planlagte købssum, mens jeg går rundt i butikken.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Madbudget

Indlægaf Fuck.exe » 20. jul 2016, 07:10

Vores mad/husholdningsbudget lyder på 5.500 kr om måneden.

I de 5.500 er alt dækket: min mands frokost på arbejdet, bleer, modermælkserstatning, takeaway, evt medicin, Aarstiderne de uger vi får dét, ældstebarnets madpakker, shampoo, kosttilskud, gæstemad, vaskemiddel, rengøringsmiddel, benzin etc.
Det tror jeg der er meget normalt for en familie på 4. Jeg synes ikke at vi mangler noget, og jeg synes heller ikke at vi render og sparer. Vi køber sjældent stort ind og fylder fryseren, til gengæld går vi meget op i at reducere madspild så alt i køleskabet bliver brugt. Det tror jeg at vi sparer mange penge ved.
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Madbudget

Indlægaf Fuck.exe » 20. jul 2016, 07:12

Jeg er rigtig glad for Jyske Bank´s app. Den gør det meget overskueligt at holde styr på hvornår der blev brugt penge på hvad. Det kan være en lidt kynisk øjenåbner :genert:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Madbudget

Indlægaf Wizzze » 20. jul 2016, 07:19

DetSorteCirkus skrev:
Torn skrev:Umiddelbart ligger vores budget langt under jeres og selvom vi har billige vaner, synes jeg forskellen virker voldom. Jeg brugte en rum tid på at gå kontoen igennem og kunne ikke finde poster, der var kategoriseret forkert. Det må forblive et mysterium.


Hvis du tidligere bevidst har levet sparsommeligt, har du givetvis fået nogle vaner, der gør, at du får meget for pengene. Det burde kunne forklare en del. Jeg ser det samme hos mig selv. Næsten uanset min indkomst lever jeg billigere end de fleste uden at undvære. Fx. sker det stortset aldrig, at jeg lægger noget i min kurv, som jeg ikke kender prisen på. Det betyder ikke, at jeg nødvendigvis altid køber det billigste af alt, men det gør, at jeg automatisk regulerer efter den samlede planlagte købssum, mens jeg går rundt i butikken.


Ens indkøbsvaner betyder rigtig meget. F.eks. sådan noget med om man handler ind hver eller hver anden dag, eller kun en gang om ugen, betyder meget. Og så selvfølgelig om man kan modstå butikkernes fristelser og holde sig til indkøbssedlen, eller om man falder i alle "fælderne" på vej mod kassen. Det med at regne sammen undervejs, gør det også nemmere at holde styr, og ikke bare give slip undervejs. Lige så dem der handler for kontanter fremfor på kort. Har man kun taget 400kr. med i pungen, ja så er det jo maks beløbet, mens at når Dankortet er med, så kan man bruge løst af alt man har.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3476

Re: Madbudget

Indlægaf Torn » 20. jul 2016, 08:01

DetSorteCirkus skrev:
Torn skrev:Umiddelbart ligger vores budget langt under jeres og selvom vi har billige vaner, synes jeg forskellen virker voldom. Jeg brugte en rum tid på at gå kontoen igennem og kunne ikke finde poster, der var kategoriseret forkert. Det må forblive et mysterium.


Hvis du tidligere bevidst har levet sparsommeligt, har du givetvis fået nogle vaner, der gør, at du får meget for pengene. Det burde kunne forklare en del. Jeg ser det samme hos mig selv. Næsten uanset min indkomst lever jeg billigere end de fleste uden at undvære. Fx. sker det stortset aldrig, at jeg lægger noget i min kurv, som jeg ikke kender prisen på. Det betyder ikke, at jeg nødvendigvis altid køber det billigste af alt, men det gør, at jeg automatisk regulerer efter den samlede planlagte købssum, mens jeg går rundt i butikken.


Det ville da være dejligt, hvis vi bare lever billigt uden at tænke over det. :) Jeg er også ret inkarneret stop-madspil-spiller, så jeg har ikke smidt noget mad ud i over to år. Det sparer vi nok også ved.
0
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Madbudget

Indlægaf Akehurst2 » 20. jul 2016, 09:10

Smiling_Goat skrev:Vi bruger også sært få penge. Jeg forstår det heller ikke.

Vi er tre voksne mennesker, og lægger 500 kr. i en kuvert til hver uge. Når ugen er slut lægger jeg 200 kr. fra kuverten i en overskudskuvert, fordi vi ikke fik brugt dem.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Vi lever sundt og varieret med en masse grønsager osv. Jeg er god til at få brugt alt i køleskabet, jovist, og jeg har også nogle regler for, hvor meget jeg vil betale for de forskellige ting, men jeg vidste ikke, at man kunne leve for så lidt. Ingen sulter, og alle synes maden er god og varieret. Jeg forstår det ikke, og det er noget vi jævnligt undrer os over herhjemme.


Er det virkelig til tre måltider om dagen? :8:

Jeg ved ikke, hvad vores madbudget er. Jeg spiser frokost på arbejde, og det koster 28 kr. om dagen, og det er ca. det eneste, jeg har helt styr på i forhold til penge brugt på mad.
0
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: Madbudget

Indlægaf D.itsen » 20. jul 2016, 09:26

Vi overfører 4500 til madkontoen om måneden. Jeg synes det er mange penge, men jeg har det fint med det er sådan, vi kan skrue på den hvis det en dag skulle være nødvendigt
Vi er to voksne og vores "laster" er især proreinpulver og barer (jeg vil slet ikke regne på hvad vi bruger på det om året), saft og sodavand, kød fra slagteren og at spise ude. Vi har ret begrænset madspil.
Vi har frokostordning på jobbet
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Mad og drikke"