Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2016, 10:57

Snowdrop skrev:
Godtnavn
Det er også lækkert med kødfrie retter, så helt fint med idéer til det også. Hvordan med de der madtærter... Laver du dem helt færdige og kommer dem i fryseren? Eller er det kun bundene?


Jeg bager dem lidt kortere sådan at de ikke har fået taget for meget varme, evt med sølvpapir over hele vejen, altså så æggemassen har sat sig men ikke fået særlig meget farve, for ellers bliver de for mørke når de bliver genbagt :) Men ellers kan man vel godt bare komme sølvpapir over når man varmer dem :) De har nogle runde foliebakker i Føtex jeg laver dem i.

Nu har jeg fået lyst til tærte igen :genert:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jul 2016, 11:03

godtnavn skrev:
Snowdrop skrev:
Godtnavn
Det er også lækkert med kødfrie retter, så helt fint med idéer til det også. Hvordan med de der madtærter... Laver du dem helt færdige og kommer dem i fryseren? Eller er det kun bundene?


Jeg bager dem lidt kortere sådan at de ikke har fået taget for meget varme, evt med sølvpapir over hele vejen, altså så æggemassen har sat sig men ikke fået særlig meget farve, for ellers bliver de for mørke når de bliver genbagt :) Men ellers kan man vel godt bare komme sølvpapir over når man varmer dem :) De har nogle runde foliebakker i Føtex jeg laver dem i.

Nu har jeg fået lyst til tærte igen :genert:


Super, tak for tips. Så tror jeg da der skal laves tærter til fryseren! :D

Og sorry, men hvis det hjælper lidt så har jeg også vildt lyst til tærte nu :lol:
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 20. jul 2016, 12:00

Pyh, vi er på ferie. Og i dag var en tur i regnskoven i Randers. Det kan ikke anbefales når man er gravid :tie: jeg var ved at dø af varme inde i de tropiske klimaer det kunne jeg bare slet ikke med!
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 20. jul 2016, 12:09

Snowdrop, jeg har slet ikke fået fortalt, at kendt JM-ordning fungerede rigtig godt i praksis.

Jeg fødte med den samme JM, som jeg havde været til konsultation ved om onsdagen. Da hun først fik opfrisket, hvem jeg var, var hun bare fantastisk :gogo:.

Hun kom ellers direkte fra en hjemmefødsel og havde været på arbejde i mabge timer, men det mærkede vi på ingen måde.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jul 2016, 12:49

Sorenspige skrev:Snowdrop, jeg har slet ikke fået fortalt, at kendt JM-ordning fungerede rigtig godt i praksis.

Jeg fødte med den samme JM, som jeg havde været til konsultation ved om onsdagen. Da hun først fik opfrisket, hvem jeg var, var hun bare fantastisk :gogo:.

Hun kom ellers direkte fra en hjemmefødsel og havde været på arbejde i mabge timer, men det mærkede vi på ingen måde.


Det var dejligt at læse! Så gik det alligevel fint selvom konsultationerne har været noget rodede :D Nu glæder jeg mig bare endnu mere til hjemmefødsel, så tak for update. Hvordan går det hos jer?
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2016, 14:53

Jeg har haft den vildeste tude-dag i dag, er så bange for der går noget galt ligesom sidst, vi skal have gæster lørdag og kan slet ikke overskue at gøre klar, alt er så ligegyldigt, det eneste vigtige er jo om vores barn lever. Jeg har tudet så meget, og det selvom jeg tror alt er godt. Jeg er også så latterlig træt i dag og har ondt i lænden, har slet ikke været ude af lejligheden og har bare ligget og læst næsten hele dagen. Heldigvis har jeg været igang hele dagen både igår og i forgårs så det bekymre mig ikke at være inaktiv en enkelt dag. Men nøj hvor er mine følelser kaos!

Jeg skal have fundet ud af noget aftensmad, men har ikke rigtig lyst til mad, overhovedet. Jo hjemmelavede kartoffelbåde i ovnen, men det kan jeg jo ikke leve af, og kan heller ikke overksue at lave selv det. Og nu hvor jeg har skrevet det synes jeg også kartoffelbåde er lidt ulækre. Måske skal jeg bare gå i netto og tage alt der ser lækkert ud med hjem og se om jeg kan spise noget af det :lol:

Gider ikke følelsekaos, glæder mig til scanningen om en uge, selvom jeg er dødangst for den samtidig.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 20. jul 2016, 15:39

godtnavn skrev:Jeg har haft den vildeste tude-dag i dag, er så bange for der går noget galt ligesom sidst, vi skal have gæster lørdag og kan slet ikke overskue at gøre klar, alt er så ligegyldigt, det eneste vigtige er jo om vores barn lever. Jeg har tudet så meget, og det selvom jeg tror alt er godt. Jeg er også så latterlig træt i dag og har ondt i lænden, har slet ikke været ude af lejligheden og har bare ligget og læst næsten hele dagen. Heldigvis har jeg været igang hele dagen både igår og i forgårs så det bekymre mig ikke at være inaktiv en enkelt dag. Men nøj hvor er mine følelser kaos!

Jeg skal have fundet ud af noget aftensmad, men har ikke rigtig lyst til mad, overhovedet. Jo hjemmelavede kartoffelbåde i ovnen, men det kan jeg jo ikke leve af, og kan heller ikke overksue at lave selv det. Og nu hvor jeg har skrevet det synes jeg også kartoffelbåde er lidt ulækre. Måske skal jeg bare gå i netto og tage alt der ser lækkert ud med hjem og se om jeg kan spise noget af det :lol:

Gider ikke følelsekaos, glæder mig til scanningen om en uge, selvom jeg er dødangst for den samtidig.


Jeg forstår dig godt :ae:
Det er bare virkelig ikke sjovt at være gravid i starten, synes jeg. Min start var også præget af op og nedture. Hold ud! Der er ikke andet at gøre end at vente til scanningen, så du kan få din lille blyp at se. :kryds:

Jeg kan anbefale de økologiske frysepizzaer fra Urtekram, som de har i Netto. Vegetarpizzaen med grillede grøntsager er faktisk rigtig god, den skal bare ha' god tid i ovnen, så den får en sprød bund :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. jul 2016, 15:46

godtnavn skrev:Jeg har haft den vildeste tude-dag i dag, er så bange for der går noget galt ligesom sidst, vi skal have gæster lørdag og kan slet ikke overskue at gøre klar, alt er så ligegyldigt, det eneste vigtige er jo om vores barn lever. Jeg har tudet så meget, og det selvom jeg tror alt er godt. Jeg er også så latterlig træt i dag og har ondt i lænden, har slet ikke været ude af lejligheden og har bare ligget og læst næsten hele dagen. Heldigvis har jeg været igang hele dagen både igår og i forgårs så det bekymre mig ikke at være inaktiv en enkelt dag. Men nøj hvor er mine følelser kaos!

Jeg skal have fundet ud af noget aftensmad, men har ikke rigtig lyst til mad, overhovedet. Jo hjemmelavede kartoffelbåde i ovnen, men det kan jeg jo ikke leve af, og kan heller ikke overksue at lave selv det. Og nu hvor jeg har skrevet det synes jeg også kartoffelbåde er lidt ulækre. Måske skal jeg bare gå i netto og tage alt der ser lækkert ud med hjem og se om jeg kan spise noget af det :lol:

Gider ikke følelsekaos, glæder mig til scanningen om en uge, selvom jeg er dødangst for den samtidig.


Årh, stakkels dig... Jeg har desværre ingen kloge ord, men jeg håber på, at det "bare" er en-af-de-dage. :kram:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 20. jul 2016, 15:47

Snowdrop skrev:Ax
Ja, det ville jeg absolut godt turde. Det kan ikke gøre nogen skade - man trykker jo ikke så hårdt på børn som på voksne. Eller i hvert fald gør man ikke i ansigtsrefleksterapi (har lige bestået min eksamen i det for nyligt ;) ) og jeg tænker at de fleste børn faktisk nyder sådan en behandling. Så slå du dig bare løs ;)


Okay... Jeg bliver lidt mere fortrøstningfuld. Måske jeg skal få læst lidt op på det under min barsel. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 20. jul 2016, 17:57

Ach: Jeg ville slet ikke være bekymret medmindre man har tænkt sig at lave vrid i barnet. De er jo nærmest af gummi i starten :) Vi lavede lidt zoneterapi på E i starten, når hun havde ondt i maven. De er altså nogle robuste nogen. Kan slet ikke forestille mig, hvordan det skal kunne gøre skade.

Godtnavn: Det er altså virkelig synd for dig :kram: Jeg har ikke så mange gode råd. Jeg havde det selv lidt i første graviditet, da jeg havde en søster, der døde kort efter fødslen og har en bror, der blev hjerneskadet af en lægefejl (Det er virkelig mange år siden, så det er en irrationel frygt). Men der er ikke så meget andet man kan gøre end at forsøge at kontrollere det. Jeg har det også selv nu med de 2 styks. I dag har jeg blandt andet været mega bange for at mit fostervand var begyndt at sive. Jeg tror egentlig kun, at det skyldes, at jeg i går læste om en eller anden med tvillinger, der gik i fødsel i den uge, jeg er i nu,

Ikke for at tage modet fra dig, men min erfaring fra sidst er, at bekymringen ikke bliver mindre. Jeg kan godt forstå, at den er ekstraordinær stor lige nu, fordi I ikke har set blink, men jeg håber sådan for dig, at du kan give lidt slip på den efterfølgende. Det bliver nemlig ved og ved. Hver gang de sætter den scanner på min mave, holder jeg vejret med hjertet i halsen indtil jeg er sikker på, at jeg kan høre hjertet slå. Sådan var det med min datter helt indtil jeg havde hende i mine arme. Men så startede bekymringerne for alvor. Om vuggedød, da hun begyndte at spise om kvælning, fald da hun begyndte og gå og kravle. OG sådan kan det blive ved. Jeg tror desværre aldrig det stopper.

Med tvillingerne har jeg lidt besluttet, at jeg skal føle mig tryg, så længe de er inde i maven. Så har jeg styr på dem og ydre faktorer kan i hvert fald ikke påvirke. Det er lidt ligesom med utroskab. At man kan gå rundt hele tiden og være bange for at ens partner er utro og være pisse ulykkelig, eller man kan være glad og lykkelig. Hvis det så sker er det røvpisse frygteligt, men i det mindste har man været glad undervejs. Jeg ved godt, at det slet ikke er så nemt og jeg håber heller ikke, at du tager det jeg skriver ilde op. Men håber det kan hjælpe dig lidt :kys:
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2016, 18:20

Tak for jeres søde ord :kys:

De fleste dage er jeg mega positiv og glad, men nogle dage dykker jeg helt ned. Er sikker på at være mere postiv i morgen, nu har jeg fået mad og besluttet mig for at putte under dynen med dårligt fjernsyn til jeg skal sove.

Nu er der jo under en uge til scanningen, så tiden skal nok gå hurtigt. Hjerteblink alene vil ikke give mig ro, det så vi også sidst, men sidst var fosteret meget mindre end forventet (blev sat næsten 2 uger tilbage), så jeg håber scanningen vil give mig ret i hvor langt jeg er i graviditeten, i så fald vil jeg få ro. Skal scannes på min fars fødselsdag, det må bringe held :)
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 20. jul 2016, 18:32

Forhåbentlig er det graviditetshormoner der spiller ind og gør dig så ked af det, godtnavn :) Håber den kommende uge går hurtigt!
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. jul 2016, 22:10

Når man ikke kan sove kan man jo bestille tid til nakkefoldsscanning, 31. august er jo lige om lidt!
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. jul 2016, 22:12

Jeg er i feriemode og kommer alt for sent i seng, det gode ved det, er at jeg hver aften omkring denne tid, mærker den fest, lillesøster holder :love:
Der er virkelig liv og glade dage i min mave.
S venter tålmodigt på at mærke lillesøster, mens min mand har fået æren en enkelt gang.

S sagde den anden dag 'Når min baby-Vigga kommer...' :love:
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12180

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. jul 2016, 06:46

Jeg var sammen med en veninde og hendes 5 måneders gamle baby i går... Og årh, jeg savner ham helt. :lol: han må virkelig have sat gang i nogle graviditetshormoner, for jeg savner baby, babyduft og pludren. Det er helt skørt. :stoned:

Og så har jeg sørme tabt mig 1 kg. siden jeg var til lægen! Jeg har også skåret ned på kage, slik, flødeis og alt det andet, jeg gik og spiste på daglig basis ( :genert: ), men jeg har på ingen måde sultet eller været på slankekur som sådan. Jeg har bare fået rørt mig mere og ladet være med at få helt amok i junk. Jeg er vildt glad. :-D
6
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"