Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 20. jul 2016, 15:50

Citat slettet

Vil du ikke prøve at uddybe hvad du mener med "højere krav"? Hvordan kommer det fx til udtryk? Og er der forskel i forhold til de krav, du stillede den anden vej?

Som Anonymiseret er inde på, så er min umiddelbare tanke, at det er positivt, at man stiller krav til sin partner (der er selvfølgelig også en grænse et sted), så det er interessant at høre det fra den anden side :)
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 20. jul 2016, 16:19

Citat slettet

Jeg er helt enig i det der med, at han skal kunne få mig til at føle mig godt tilpas som gæst hos ham. Men det er også fint nok, at vi deles om at lave mad fx - omend jeg er helt enig i, at han ikke skal forvente, at jeg står for det "fordi kvinde". Det ville jeg tænde helt af på.
0
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 21. jul 2016, 10:26

Citat slettet

Der er vi nok forskellige, for jeg ser det bestemt ikke sådan, at man i dating-fasen skal være ekstra på - jeg foretrækker, at man tager det afslappet og bare er sig selv. Fordi jeg personligt ikke er vild med, hvis en date overøser mig med opmærksomhed og tjenester. Selvom jeg godt kan anerkende, at det kommer fra et godt sted, så føler jeg hurtigt, at jeg skal gengælde det med mine følelser, og så får jeg dårlig samvittighed, hvis det ikke er muligt.

Det betyder jo ikke, at man ikke kan være sød og gavmild over for hinanden, lave mad etc., men jeg foretrækker virkeligt, hvis det bliver holdt på et afslappet niveau. I øvrigt er jeg virkeligt god til at varte op, når først jeg har en kæreste - så får den hele armen med mad, hjemmebag, tjenester, gaver og hvad har vi. Men det er for mig forbeholdt én jeg virkeligt er seriøs omkring.
4
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 21. jul 2016, 10:29

Wunder8 skrev:
Der er vi nok forskellige, for jeg ser det bestemt ikke sådan, at man i dating-fasen skal være ekstra på - jeg foretrækker, at man tager det afslappet og bare er sig selv. Fordi jeg personligt ikke er vild med, hvis en date overøser mig med opmærksomhed og tjenester. Selvom jeg godt kan anerkende, at det kommer fra et godt sted, så føler jeg hurtigt, at jeg skal gengælde det med mine følelser, og så får jeg dårlig samvittighed, hvis det ikke er muligt.

Det betyder jo ikke, at man ikke kan være sød og gavmild over for hinanden, lave mad etc., men jeg foretrækker virkeligt, hvis det bliver holdt på et afslappet niveau. I øvrigt er jeg virkeligt god til at varte op, når først jeg har en kæreste - så får den hele armen med mad, hjemmebag, tjenester, gaver og hvad har vi. Men det er for mig forbeholdt én jeg virkeligt er seriøs omkring.


Jeg er enig her. Jeg føler ikke jeg er ekstra på. Det er jo mig som jeg er, han skal have lyst til at være sammen med - og omvendt.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 21. jul 2016, 10:31

Sophaya skrev:
Wunder8 skrev:
Der er vi nok forskellige, for jeg ser det bestemt ikke sådan, at man i dating-fasen skal være ekstra på - jeg foretrækker, at man tager det afslappet og bare er sig selv. Fordi jeg personligt ikke er vild med, hvis en date overøser mig med opmærksomhed og tjenester. Selvom jeg godt kan anerkende, at det kommer fra et godt sted, så føler jeg hurtigt, at jeg skal gengælde det med mine følelser, og så får jeg dårlig samvittighed, hvis det ikke er muligt.

Det betyder jo ikke, at man ikke kan være sød og gavmild over for hinanden, lave mad etc., men jeg foretrækker virkeligt, hvis det bliver holdt på et afslappet niveau. I øvrigt er jeg virkeligt god til at varte op, når først jeg har en kæreste - så får den hele armen med mad, hjemmebag, tjenester, gaver og hvad har vi. Men det er for mig forbeholdt én jeg virkeligt er seriøs omkring.


Jeg er enig her. Jeg føler ikke jeg er ekstra på. Det er jo mig som jeg er, han skal have lyst til at være sammen med - og omvendt.


Ja, altså jeg synes da, det er skønt, hvis en mand er opmærksom og er god til at arrangere dates, men min relativt store mængde empiri inden for området fortæller mig bare, at det ikke er afgørende for, om det fører til noget seriøst. Selvfølgelig skal han ikke være totalt idiot og ignorant over for mig, men der findes jo masser af nuancer mellem dét og så én eller anden Mr. Perfect :)
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 21. jul 2016, 13:26

Jeg er enig i, at man skal opføre sig ordentligt, når man dater - men det gælder jo også i et forhold? Jeg kan ikke se forskel der, tror jeg. En date må også gerne være utålmodig med mig på det plan, du beskriver der, hvis jeg giver ham grund til det (og det kunne jeg sagtens forestille mig, at jeg kunne komme til). Han skal ikke være sådan over-overskudsagtig eller unaturligt overbærende, så jeg pludselig får et chok over en mere voldsomt reaktion efterfølgende. Men for mig er det også naturligt, at man bærer lidt mere over med nye bekendtskaber og går mindre aggressivt til værks, hvis man er utilfreds i forhold til personer, man kender godt.
4
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Singletråden

Indlægaf Wunder8 » 21. jul 2016, 16:27

Dikus skrev:
Sophaya skrev:
Wunder8 skrev:
Der er vi nok forskellige, for jeg ser det bestemt ikke sådan, at man i dating-fasen skal være ekstra på - jeg foretrækker, at man tager det afslappet og bare er sig selv. Fordi jeg personligt ikke er vild med, hvis en date overøser mig med opmærksomhed og tjenester. Selvom jeg godt kan anerkende, at det kommer fra et godt sted, så føler jeg hurtigt, at jeg skal gengælde det med mine følelser, og så får jeg dårlig samvittighed, hvis det ikke er muligt.

Det betyder jo ikke, at man ikke kan være sød og gavmild over for hinanden, lave mad etc., men jeg foretrækker virkeligt, hvis det bliver holdt på et afslappet niveau. I øvrigt er jeg virkeligt god til at varte op, når først jeg har en kæreste - så får den hele armen med mad, hjemmebag, tjenester, gaver og hvad har vi. Men det er for mig forbeholdt én jeg virkeligt er seriøs omkring.


Jeg er enig her. Jeg føler ikke jeg er ekstra på. Det er jo mig som jeg er, han skal have lyst til at være sammen med - og omvendt.


Lad mig komme med et eksempel på, hvad jeg mener med "ekstra på". Fra virkelighedens verden.

En af mine veninder har flirtet lidt med denne her mand. På et tidspunkt skriver han så en besked til hende med teksten: "Nåh, men skal vi gå i biografen eller hvad?"

Det er i min optik det modsatte af ekstra på. Det ville være ok, hvis en kæreste skrev sådan lidt utålmodigt til mig... Men et nyt bekendtskab? Jeg ville lukke fuldstændigt ned.

Der forventer jeg altså mere end af en kæreste. En kæreste må også gerne synes, jeg er en nar. Det må en date ikke.

Det skal helt bestemt ikke forveksles med at være noget andet, end den man faktisk er. Men for mig er det en del af almindelig pli.

Det er virkeligt en øjenåbner for mig, at det ikke er sådan for alle :genert:


Hvis man ellers har haft en god korrespondance, så kan jeg egentlig ikke se problemet i ovenstående. Jo, det er da en lidt doven formulering, og jeg håber, den blev efterfulgt af en emoji, men jeg ville slet ikke se den som utålmodig, snarere som entusiastisk i forhold til at ville se mig :)
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 21. jul 2016, 18:23

Jeg har været på date i dag. Det er jo altid dejligt at få et par glas kølig vin på en solbeskinnet plet i København - så om ikke andet, fik jeg det ;)

Det var sådan set meget hyggeligt. Snakken gik ok, men der skete det, der ofte sker for mig; en masse snak om arbejde, politik, samfundsforhold mv men ikke den mindste glimt i øjet, kække bemærkninger eller andet i den stil, som er en forudsætning for, at jeg bliver interesseret. Jeg tror egentlig ikke, at det er emnerne i sig selv, der ødelægger det for mig, men snarere udtryk for, at det er nemme emner for mig (og ofte de mænd, jeg møder), når vi skal tale om et eller andet og kemien ikke er helt i top (også selvom det ikke var helt håbløst).
6
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 21. jul 2016, 18:34

Jeg har måtte aflyse alt, inklusive date, i dag pga en voldsom bakteriel halsbetændelse :rulle: hold nu op, jeg har det elendigt. Og er virkelig ærgerlig over ikke at se ham. Godt vi har en aftale på mandag, hvor jeg højst sandsynligt er nogenlunde ovenpå igen.
Senest rettet af Sophaya 16. nov 2016, 09:45, rettet i alt 1 gang.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 21. jul 2016, 18:35

Lys skrev:Jeg har været på date i dag. Det er jo altid dejligt at få et par glas kølig vin på en solbeskinnet plet i København - så om ikke andet, fik jeg det ;)

Det var sådan set meget hyggeligt. Snakken gik ok, men der skete det, der ofte sker for mig; en masse snak om arbejde, politik, samfundsforhold mv men ikke den mindste glimt i øjet, kække bemærkninger eller andet i den stil, som er en forudsætning for, at jeg bliver interesseret. Jeg tror egentlig ikke, at det er emnerne i sig selv, der ødelægger det for mig, men snarere udtryk for, at det er nemme emner for mig (og ofte de mænd, jeg møder), når vi skal tale om et eller andet og kemien ikke er helt i top (også selvom det ikke var helt håbløst).


Ærgerligt kemien ikke var i top, men ellers lækkert med vin i solen! :)
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 21. jul 2016, 18:46

Sophaya skrev:Jeg har måtte aflyse alt, inklusive date, i dag pga en voldsom bakteriel halsbetændelse :rulle: hold nu op, jeg har det elendigt. Og er virkelig ærgerlig over ikke at se ham. Godt vi har en aftale på mandag, hvor jeg højst sandsynligt er nogenlunde ovenpå igen.


God bedring!
0
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 21. jul 2016, 18:49

Nordmanden var et hit! Vi skal ses igen og så skal vi knulla ( :-D ), i går kyssede vi bare lidt - dog i lang tid :P og det skal klart prøves om jeg kan finde ud af sådan noget elskerinde/den anden kvinde. Jeg er helt sikker på, at der ligger nogle fede oplevelser der og venter.

Faktisk er det måske lidt befriende, at jeg slet ikke behøver tænke på andet end at jeg har lyst til at knalde ham - det lyder så grimt, men slet ikke ment sådan. Altså, vi har skrevet sammen i løbet af i dag også, det er rigtig hyggeligt, og han var den første, jeg skrev til efter jeg skar mig ret meget på et mandolinjern på arbejde (har været på skadeklinik og fået en fin forbinding), men det er bare nemt. Jeg er fuldstændig sikker på, at det så også er dét, der gør, at det pludselig kan være farligt og at jeg pludselig kan falde, men jeg har aftalt med mig selv, at jeg mærker efter hele tiden.
7
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 21. jul 2016, 20:54

Puffi skrev:Nordmanden var et hit! Vi skal ses igen og så skal vi knulla ( :-D ), i går kyssede vi bare lidt - dog i lang tid :P og det skal klart prøves om jeg kan finde ud af sådan noget elskerinde/den anden kvinde. Jeg er helt sikker på, at der ligger nogle fede oplevelser der og venter.

Faktisk er det måske lidt befriende, at jeg slet ikke behøver tænke på andet end at jeg har lyst til at knalde ham - det lyder så grimt, men slet ikke ment sådan. Altså, vi har skrevet sammen i løbet af i dag også, det er rigtig hyggeligt, og han var den første, jeg skrev til efter jeg skar mig ret meget på et mandolinjern på arbejde (har været på skadeklinik og fået en fin forbinding), men det er bare nemt. Jeg er fuldstændig sikker på, at det så også er dét, der gør, at det pludselig kan være farligt og at jeg pludselig kan falde, men jeg har aftalt med mig selv, at jeg mærker efter hele tiden.


Dejligt. Jeg er også på jagt efter den ukomplicerede seksuelle relation. Mit liv er på andre fronter udfordrende pt., men gider stadig godt sex og lidt hygge.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Singletråden

Indlægaf Muspel » 21. jul 2016, 21:45

Puffi skrev:Nordmanden var et hit! Vi skal ses igen og så skal vi knulla ( :-D ), i går kyssede vi bare lidt - dog i lang tid :P og det skal klart prøves om jeg kan finde ud af sådan noget elskerinde/den anden kvinde. Jeg er helt sikker på, at der ligger nogle fede oplevelser der og venter.

Faktisk er det måske lidt befriende, at jeg slet ikke behøver tænke på andet end at jeg har lyst til at knalde ham - det lyder så grimt, men slet ikke ment sådan. Altså, vi har skrevet sammen i løbet af i dag også, det er rigtig hyggeligt, og han var den første, jeg skrev til efter jeg skar mig ret meget på et mandolinjern på arbejde (har været på skadeklinik og fået en fin forbinding), men det er bare nemt. Jeg er fuldstændig sikker på, at det så også er dét, der gør, at det pludselig kan være farligt og at jeg pludselig kan falde, men jeg har aftalt med mig selv, at jeg mærker efter hele tiden.


Helt velment; pas nu på dig selv. Mærk efter om du kan lade være at falde for ham, når nu han aldrig bliver alene din.
Jeg havde ikke turdet. Jo - hvis det kun var sex - men din beskrivelse lyder altså som følelse.
5
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Singletråden

Indlægaf Puffi » 22. jul 2016, 03:22

Muspel skrev:
Puffi skrev:Nordmanden var et hit! Vi skal ses igen og så skal vi knulla ( :-D ), i går kyssede vi bare lidt - dog i lang tid :P og det skal klart prøves om jeg kan finde ud af sådan noget elskerinde/den anden kvinde. Jeg er helt sikker på, at der ligger nogle fede oplevelser der og venter.

Faktisk er det måske lidt befriende, at jeg slet ikke behøver tænke på andet end at jeg har lyst til at knalde ham - det lyder så grimt, men slet ikke ment sådan. Altså, vi har skrevet sammen i løbet af i dag også, det er rigtig hyggeligt, og han var den første, jeg skrev til efter jeg skar mig ret meget på et mandolinjern på arbejde (har været på skadeklinik og fået en fin forbinding), men det er bare nemt. Jeg er fuldstændig sikker på, at det så også er dét, der gør, at det pludselig kan være farligt og at jeg pludselig kan falde, men jeg har aftalt med mig selv, at jeg mærker efter hele tiden.


Helt velment; pas nu på dig selv. Mærk efter om du kan lade være at falde for ham, når nu han aldrig bliver alene din.
Jeg havde ikke turdet. Jo - hvis det kun var sex - men din beskrivelse lyder altså som følelse.


Jeg bliver altså lidt ked af det, når du læser mit indlæg sådan. Jeg er fuldt klar over at der en fare - det skriver jeg faktisk også: "er dét, der gør, at det pludselig kan være farligt og at jeg pludselig kan falde, men jeg har aftalt med mig selv, at jeg mærker efter hele tiden". Og ja, der er følelse lige nu - en enorm fascination af ham. Og den måde at leve på også. Men jeg VED, at det aldrig kan blive til mere med ham. Det ved jeg logisk lige nu - om jeg så kan blive ved med at være logisk, er det svære og farlige, men jeg er fuldt bevidst om det og mærker efter hele tiden.
7
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…

Tilbage til "Forhold og sex"