Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 21. jul 2016, 07:39

Majer skrev:Øv jeg har det virkelig skidt psykisk :(
Jeg er helt færdig over det lave hcg i min blodprøve. Har ligget vågen det halve af natten og spekuleret over hvorfor min krop ikke bare vil skille sig af med graviditeten hvis den ikke udvikler sig. Synes det er så fejt af min dumme krop at den udsætter mig for den her igen. Frygter virkelig at jeg skal igennem en udskrabning igen :(

Min kæreste er ikke rigtigt til at snakke med om det, han siger bare at jeg jo vidste at det ikke var sikkert det blev til noget, når mine tests er så svage. Så jeg kan ikke rigtig får afløb for mine frustrationer hos ham.

Er bare så ked af det :trist:


Åh altså :ae:
Jeg havde også sådan en følelse af at min krop svigtede mig, de to gange det skete for mig.
Begge gabge endte min krop med at udskille det selv, mit hcg steg jo i starten, bare ikke nok og henholdvis 5+0 og 5+2 begyndte jeg at bløde.

Og nu er det ikke for at være lyseslukker, men det gør altså noget mere ondt end mens, man kan godt mærke, der er mere, der skal med ud. Bare lige så du er forberedt.

Men jeg krydser stadig fingre for at det 'bare' er en slow starter.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 21. jul 2016, 18:27

Venter spændt på blodprøve svar i morgen tidlig.

Var en sygeplejerske jeg tidligere har talt med ifbm de andre graviditeter, der tog blodprøven.
Hun var sgu så sød, så begyndte selvfølgelig at tude :blush:

Bøtte: da du mistede, hvordan var optakten så? Og hvor lang tid stod det på? Håber det er ok jeg spørger :)
Jeg har jo kun prøvet en MA og jeg havde absolut ingen tegn på at graviditeten var afsluttet. Intet blod eller noget. Så det er jo det jeg frygter denne gang også.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 21. jul 2016, 18:42

Majer - jeg har ikke erfaringer at øse ud af på denne front, men læser med og krydser fingre og håber og ønsker for dig :kys:,
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 21. jul 2016, 18:58

Majer, mange kram. Det er sq ikke sjovt det der. Ved ikke om der stadig er håb, men krydser for det!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 21. jul 2016, 19:16

Majer:
Jeg testede negativt 4+0 første gang men positivt 4+1, men kun meget svagt. Stregen udviklede sig ikke af betydning.
5+2 begyndte jeg at bløde og fik målt hcg der bare faldt.

Anden gang testede jeg negativt 4+0 og positivt 4+2. Med lidt tydeligere streg. Denne gang var jeg overhovedet ikke i tvivl om jeg var gravid. Jeg havde så mange symptomer. Igen var stregen utydelig og den udviklede sig ikke.
Fik målt hcg på grund af forrige forløb og det steg kun ganske lidt. Jeg var under mistanke for en GUL men gudskelov 'slap' jeg med en tidlig SA. Jeg begyndte at bløde af mig selv 5+0.

Tredje gang jeg blev gravid på 10 måneder testede jeg positivt 3+5 på min fertilitetsmonitor. Den sagde uden tvivl 'gravid' og jeg behøvede ikke tolke på streger, men jeg kunne stadig nemt se stregerne på testen.
Jeg testede ikke mere. Fik målt hcg 4+0 på over 100 (de andre gange var det omkring 50) og 6 dage senere (verdens længste påske ever) var det steget til 1200+.

Til forskel fra de andre to graviditeter fik jeg denne gang progesteron og jeg havde taget D vitamin er par måneder op til (da det var lidt lavt).


Jeg synes du skulle have den gode historie også - for det kan altså lykkes :kys:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16139

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Urtekussen » 21. jul 2016, 19:28

Jeg vil bare lige indskyde at jeg ikke havde voldsomme smerter ved min SA. Faktisk overraskede det mig, at det ikke gjorde mere ondt.

Og så ønsker jeg jer alle baby snart!
1
2011
2015
2018
2020
2023
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 22. jul 2016, 06:39

Hcg er kun steget fra 35-48 fra mandag-torsdag. Så det er vist afgjort :trist:

Lægen sagde at jeg bare skal vente på at begynde at bløde. Men hvornår kan jeg så regne med at gøre det?
Skal have taget ny blodprøve om en uge hvis der ikke er sket noget inden.

Vi skal på ferie om 6 uger og når graviditeten alligevel ikke bliver til noget vil jeg helst ikke have ødelagt ferien ved ikke et måtte bade, hvis jeg ender med en udskrabning.

Øv altså :trist:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 22. jul 2016, 07:56

Majer skrev:Hcg er kun steget fra 35-48 fra mandag-torsdag. Så det er vist afgjort :trist:

Lægen sagde at jeg bare skal vente på at begynde at bløde. Men hvornår kan jeg så regne med at gøre det?
Skal have taget ny blodprøve om en uge hvis der ikke er sket noget inden.

Vi skal på ferie om 6 uger og når graviditeten alligevel ikke bliver til noget vil jeg helst ikke have ødelagt ferien ved ikke et måtte bade, hvis jeg ender med en udskrabning.

Øv altså :trist:


Øv altså Majer :kram: Sikke noget åndssvagt møg! Jeg aner intet om blødning eller udskrabning, da jeg aldrig er nået så langt. Godt du snart kan komme lidt væk på ferie :kys:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 22. jul 2016, 08:04

Jeg skal til scanning i dag, som starten på anden omgang inseminationsbehandling. Jeg er kun på anden dagen i min cyklus og jeg bløder mere end normalt, så det bliver rigtig sjovt at blive scannet indvendigt. Not! :badr:

Jeg læste et 'indlæg' på Instagram igår, hvor der var en som skrev at havde man 'bare' været igennem en masse inseminationer og et par reagensglasbehandlinger, og det så var lykkedes, så havde man haft det mega nemt, og så vidste man slet ikke, hvor hårdt det var. Hun havde selv været igennem et hav af behandlinger med negativt resultat. Den indstilling kan jeg slet ikke forstå, når man ser hvor forskellige vores forløb er både for dem i og udenfor behandling. Det er pisse følsomt og opslidende, så jeg kan slet ikke se, at der er nogen, der har monopol på at 'have det hårdt'. Jeg synes fandeme, at I er seje hver og en af jer :worship:
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 22. jul 2016, 08:11

Øv Majer. Hvor er det bare dumt.

Æble, kan godt forstå det sætter en masse tanker i gang at den lille spire også var ramt af kromosomfejl. Vi er startet genetisk udredning og vores genetiker sagde, at hvis det viste sig at være arveligt var der ofte 25 % for at det ville ske igen. Og modsat 75 % for at det ikke ville.

Her er jeg på cyklusdag 27 og det er rigtig positivt, da det tyder på at min cyklus er normal igen.

Som svar på SUS (var det ikke det det hed?) så spørger rigtig mange mennesker om vi vil prøve igen og vi svarer ja, at når kroppen virker igen vil vi prøve igen. Så her er projekt baby nok ikke ret hemmeligt. Og det har jeg det egentlig fint med. Men inden vi blev gravid med Alma var der ikke mange der vidste det.
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 22. jul 2016, 08:14

Howitz skrev:Jeg skal til scanning i dag, som starten på anden omgang inseminationsbehandling. Jeg er kun på anden dagen i min cyklus og jeg bløder mere end normalt, så det bliver rigtig sjovt at blive scannet indvendigt. Not! :badr:

Jeg læste et 'indlæg' på Instagram igår, hvor der var en som skrev at havde man 'bare' været igennem en masse inseminationer og et par reagensglasbehandlinger, og det så var lykkedes, så havde man haft det mega nemt, og så vidste man slet ikke, hvor hårdt det var. Hun havde selv været igennem et hav af behandlinger med negativt resultat. Den indstilling kan jeg slet ikke forstå, når man ser hvor forskellige vores forløb er både for dem i og udenfor behandling. Det er pisse følsomt og opslidende, så jeg kan slet ikke se, at der er nogen, der har monopol på at 'have det hårdt'. Jeg synes fandeme, at I er seje hver og en af jer :worship:


Det er altid hårdt for den enkelte i den givne situation og jeg er heller ikke fan af at måle hvem der har det hårdest. Det samme med sorg, som vi nu har været/er igennem. Det skal heller ikke måles i hvem der har ret til at være mest ked af det.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jul 2016, 14:01

Åh nej Majer :( Håber du er hurtigt ovre det både fysisk og psykisk.

Marioneta og Marigold, godt at jeres cyklus er på rette vej :banan:

Howitz, så lad os håbe det er sidste gang du skal igennem det ;) :kys:

Og synes det er lamt når nogen prøver at gradbøje frustrationer/sorg. Det er vel ligegyldigt hvem der har det hårdest!? alle os der har haft en eller anden form for prøvelse ifm projekt baby ved jo hvor ondt det kan gøre og burde i mine øjne have sympati med alle andre der har mærket den smerte eller haft de frustrationer.

Jeg har muligvis allerede haft æl :gruble: Har jo normalt æl mellem dag 15 og 23, så starter æl test dag 13. Og min egen teori :cool: er jo at det er bedst med den tidlige æl, for af de tre gange jeg har haft det inde for det sidste år er jeg blevet gravid 2 gange og den sidste gang ramte vi ikke fordi jeg var ude og rejse. Så var jo skuffet da æl test dag 13 var negativ (næsten positiv). Men den har været negativ og svagere og svagere siden. Så tænkte at jeg sikkert får sen æl igen. Men nu siger min app baseret på min temperatur at jeg havde æl på dag 14 :skeptisk: Normalt har jeg positiv æl test i to dage, men teoretisk kunne jeg vel have haft peaket dag 12, negativ æl test dag 13 og æl dag 14, ik? Har også haft ælslim og øget sexlyst. Hvis det er sandt, så er det godt, jvf min teori :-D og vi har ramt rigtig fint uden pligtsex.

Men nu må vi se om jeg får mens om 14 dage eller (tør jeg håbe?) positiv test. :kryds:

Haha så er overfortolkeren hjemme fra ferie :lol:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 22. jul 2016, 14:11

Og så ville det passe mig fint at have termin i april for det havde jeg med mine andre børn (+en af dem jeg mistede). Så føler lidt det er "min måned".

(Og så den velkendte følelse af at optimisme kan vende sig til tilsvarende skuffelse...:( Hvorfor skal det være så svært det her?!)
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 22. jul 2016, 17:50

Nåh, jeg tror måske gerne jeg vil være med også :)

Vi har været "aktivt i gang" i ca. 1 måned med projekt bliv-gravid :lun:

Jeg har fået konstateret noget der ligner PCO sidste år, men gynækologen var ikke sikker - han var dog så sikker, at min kæreste og jeg har en tid sammen ved ham allerede midt i august til yderligere udredning, sædprøve, og planlægning af hvad der skal ske herfra.
Dét er jeg mega nervøs for. Jeg er bange for at få tjekket mine æggeledere og for at det skal gøre ondt, og jeg er rigtig bange for, at han siger, at det er PCO, og at vi skal i gang med den helt store behandling. Jeg er egentlig ikke nervøs for min kærestes sædprøve. Den skal nok være fin, tror jeg :)

Jeg er meget i tvivl om jeg overhovedet har ægløsning, og kan på ingen måde finde ud af hvordan de forskellige typer cervical fluid ser ud - min fertilitetsapp differentierer imellem "school clue" og "eggwhites" og jeg synes det hele ligner hinanden... Måske fordi jeg slet ikke har ægløsning, så jeg aldrig oplever "eggwhites"? :/

Så ja. Det var en kort præsentation af mig :)

Allerhelst håber, håber, håber jeg at være gravid når vi skal til gynækologen i august, men det ved jeg godt nok er lige lovligt meget at håbe på, og også lidt dumt :genert:
Senest rettet af Andrea_B 7. aug 2016, 14:34, rettet i alt 1 gang.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 22. jul 2016, 21:38

^^jeg ved lige hvad du mener med det sidste. Fik et brev fra hospitalet tidligere i dag og i sidste del stod der noget med at behandlingen de skrev om, kunne udsættes, hvis man var gravid på det tidspunkt.... Ønsker mig så meget en baby, i stedet for et celleskrab :genert:

I forhold til om du måske ikke får æl, kunne det så være en ide at tage temperatur? :gruble: uden at være helt så meget inde i sådan noget med pco, så mener jeg bare at det måske kunne være en indikator, fremfor æggelimstift-skalaen



Hvilke apps bruger i andre?

Jeg har selv Glow(eller er det Grow? :gruble: noget med et G som logo) og så har jeg en periodtracker, som jeg har brugt i et par år, men den er ikke så baby og fertilitetsrettet.
0

Tilbage til "Graviditet"