Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf Lulu » 22. jul 2016, 16:31

Jeg bor i et område, hvor der er en familie med en hund (huskie). Denne familie har indhegnet en del af deres have, hvor de lukker hunden ud. Haven er sydvendt og der er ingen mulighed for skygge på noget tidspunkt af dagen. Der står ikke fast vand og mad ude ved den, det kommer ud ved aftensmadtid og ind igen aldrig længe efter. Der er intet i haven at foretage sig for hunden, da 2/3 af det indhegnede område er flisebelagt, resten er et lille stykke græs.

Jeg kender ikke familien, og ved selvsagt ikke, hvordan den har det når den er indenfor, men mit gæt er ikke meget anderledes end ude. De lukker hunden ind, når de kører nogle steder, men her i løbet af sommeren når de er hjemme er den ude hele dagen. Jeg ser dem aldrig gå tur med hunden.

Normalt blander jeg mig ikke i andre folks liv og måde at leve livet på, men jeg synes det tangerer mod dyremishandling.
Er andre enige ud fra min korte beskrivelse, og i tilfælde af at ja, hvem kontakter jeg så?
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf decibell » 22. jul 2016, 16:53

Jeg kan ikke udtale mig, om det er dyremishandling ud fra din beskrivelse alene, men det er sådan set også ligegyldigt. Det er nemlig vigtigst, hvad du føler og mener omkring det. Og når du har det sådan, kan det aldrig skade at ringe. I værste fald gør du hunden en kæmpe tjeneste, hvis det bliver bedømt til at være dyremishandling, og i bedste fald får de måske en øjenåbner om, at selv om det ikke skulle blive bedømt til at være dyremishandling, så er det ikke i orden at holde en hund - og især ikke en husky - på den måde.
Anima skrev:Anmeldelse af dyremishandling

Hvis du har set dyr blive mishandlet, nægtet vand eller mad, eller efterladt af deres ejer uden opsyn kan du kontakte Dyrenes Beskyttelse på telefon 33 28 70 00. Du kan også se de lokale afdelinger for anmeldelse af dyremishandling på deres hjemmeside.




https://anima.dk/om-anima/kontakt-os/an ... ishandling
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf JoyNips » 22. jul 2016, 16:57

Diverse dyreværnsforeninger kan ikke gøre andet end at prøve at tale med ejeren og evt politianmelde. De har ikke hjemmel til at fjerne dyret eller lignende.

Politiet derimod kan foretage sig noget og rejse sag mod ejeren.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf decibell » 22. jul 2016, 17:01

JoyNips skrev:Diverse dyreværnsforeninger kan ikke gøre andet end at prøve at tale med ejeren og evt politianmelde. De har ikke hjemmel til at fjerne dyret eller lignende.

Politiet derimod kan foretage sig noget og rejse sag mod ejeren.


Men til gengæld har dyreværnsforeningerne en erfaring omkring emnet, som måske kan hjælpe - og som du selv skriver, kan de også politianmelde, hvis de vurderer, at det er dyremishandling, der er tale om. Det er i hvert fald ikke skade til at forsøge at tale med dem først.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf Lulu » 22. jul 2016, 17:02

Jeg prøver at ringe til dyrenes bekæmpelse i morgen.
Min mand gik over til en af vores naboer, der er politimand, og han vil gå en tur forbi og se til hunden og kommer med en tilbagemelding om hvad han synes om situationen.

Mange tak for svar.
3
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2663

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf Venus222 » 23. jul 2016, 18:23

Lulu skrev:Jeg prøver at ringe til dyrenes bekæmpelse i morgen.
Min mand gik over til en af vores naboer, der er politimand, og han vil gå en tur forbi og se til hunden og kommer med en tilbagemelding om hvad han synes om situationen.

Mange tak for svar.



Tak for et godt grin! :kys:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf Sangius » 23. jul 2016, 18:52

Venus222 skrev:
Lulu skrev:Jeg prøver at ringe til dyrenes bekæmpelse i morgen.
Min mand gik over til en af vores naboer, der er politimand, og han vil gå en tur forbi og se til hunden og kommer med en tilbagemelding om hvad han synes om situationen.

Mange tak for svar.



Tak for et godt grin! :kys:


Ja, det er nok ikke det bedste sted at starte, hvis du vil hjælpe hunden.. :fløjt:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf Lulu » 23. jul 2016, 18:53

Venus222 skrev:
Lulu skrev:Jeg prøver at ringe til dyrenes bekæmpelse i morgen.
Min mand gik over til en af vores naboer, der er politimand, og han vil gå en tur forbi og se til hunden og kommer med en tilbagemelding om hvad han synes om situationen.

Mange tak for svar.



Tak for et godt grin! :kys:


:blush:

Jeg kaldte dem også dyrenes bekæmpelse da jeg snakkede med manden, han grinte også voldsomt.
Ved ikke lige hvorfor jeg mener de burde hedde sådan, men tror at ordet nu har brændt sig fast i min hukommelse, så det hedder de nok resten af mit liv :lol: :genert:
3
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvem kontakter man ved formodning om dyremishandling?

Indlægaf decibell » 23. jul 2016, 18:56

:D Jeg havde ikke engang set det. :lol:

Hvad sagde de ellers til det hele? Kunne de hjælpe?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.

Tilbage til "Kæledyr"