Amalies baby

Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Amalies baby

Indlægaf Sevii » 12. jun 2016, 15:46

Nå, jeg troede det hele var aflyst siden en sæson kun var tre afsnit?

Men ud fra det jeg har læst om den nye sæson, så håber jeg ikke, for Amalies skyld, at de filmer under fødslen. :mellow:
0
:banan: :banan:
Frkm
Indlæg: 146
Tilmeldt: 20. sep 2015, 21:37
Kort karma: 7
Likede indlæg: 124

Re: Amalies baby

Indlægaf Frkm » 13. jun 2016, 05:07

Allmost_Famous skrev:
FruDulle skrev:
Allmost_Famous skrev:"Tissemissen" :tie:


Præcis

Jeg gruer for når hun skal til at have snakke om menstruation, sex, og prævention med datteren :nerve:


Det kommer ikke til at ske :tie:

Jeg er spændt på hvor meget tv holdet får lov at være med til? Ved de har været med til scanning på alm sygehus og at alt der blev sagt var planlagt til mindste detalje..,

Og forestil dig Amalie efter kejsersnit med smerter :stoned: Stakkels personale. Ved ikke om de har eneværelser men Øj jeg havde lidt hvis jeg skulle have delt stue med hende. Forestil jer når moren kommer :shock:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Amalies baby

Indlægaf Sorenspige » 13. jun 2016, 20:59

Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Amalies baby

Indlægaf Moxy-lady » 13. jun 2016, 21:13

Min svigerinde fik planlagt kejsersnit fordi hun havde en lav smertetærskel og var bange for at føde almindeligt. Ingen prøvede at overtale hende til andet, på noget tidspunkt. Så det kan man åbenbart sagtens.
0
My world 12-10-18 :lun:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Amalies baby

Indlægaf Karkluden » 22. jul 2016, 17:07

Sorenspige skrev:Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?

I DK må vi ikke nægte nogen et kejsersnit. Vi må overtale, argumentere osv, men ingen kan nægtes kejsersnit.
Jeg har arbejdet i svangreamb, og har hørt mange meget mærkeligere begrundelser end det med tissemissen..
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Amalies baby

Indlægaf Sangius » 22. jul 2016, 17:09

Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?

I DK må vi ikke nægte nogen et kejsersnit. Vi må overtale, argumentere osv, men ingen kan nægtes kejsersnit.
Jeg har arbejdet i svangreamb, og har hørt mange meget mærkeligere begrundelser end det med tissemissen..


Hvilke begrundelser har du da hørt? :P

Jeg kan ikke rigtig forstå det. Jeg vil SÅ gerne føde selv, og ville blive ulykkelig, hvis jeg skulle have et kejsersnit.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Amalies baby

Indlægaf Karkluden » 22. jul 2016, 17:12

Sangius skrev:
Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?

I DK må vi ikke nægte nogen et kejsersnit. Vi må overtale, argumentere osv, men ingen kan nægtes kejsersnit.
Jeg har arbejdet i svangreamb, og har hørt mange meget mærkeligere begrundelser end det med tissemissen..


Hvilke begrundelser har du da hørt? :P

Jeg kan ikke rigtig forstå det. Jeg vil SÅ gerne føde selv, og ville blive ulykkelig, hvis jeg skulle have et kejsersnit.

Nogle er så specielle, at folk ville kunne genkende sig selv, så der ville jeg bryde min tavshedspligt :gruble:
Men vi hørte ret ofte, at folk ikke kunne klare smerten, at kvinderne ikke ville ødelægge underlivet, at de ønskede at opstarte sexlivet kort efter fødslen og at de fandt vaginale fødsler frastødende.
Og så var der en del, der så en stor tragedie i hvis barnet fik fødselsdag i industriferien fx.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Amalies baby

Indlægaf Sorenspige » 22. jul 2016, 19:43

Er det med industriferien virkelig seriøst :tie:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Amalies baby

Indlægaf Sorenspige » 22. jul 2016, 19:45

Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?

I DK må vi ikke nægte nogen et kejsersnit. Vi må overtale, argumentere osv, men ingen kan nægtes kejsersnit.
Jeg har arbejdet i svangreamb, og har hørt mange meget mærkeligere begrundelser end det med tissemissen..


Mit fødested besluttede sidste år, at de ikke længere foretog planlagte kejsersnit på moderens ønske, men kun med medicinsk begrundelse. Hvis man ønsker det anderledes, må man vælge et andet sygehus.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Amalies baby

Indlægaf HappyPaww » 22. jul 2016, 21:01

Synes virkelig, at kvinder med direkte ikke medicinske/alvorligt psykisk betingede grunde til at få KS, skulle få tilsendt en regning efterfølgende...
4
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Amalies baby

Indlægaf HappyHippo » 23. jul 2016, 07:18

"At kunne fortsætte samlivet hurtigt efter fødslen". For det er jo det første man tænker på med en nyfødt....
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Amalies baby

Indlægaf HappyPaww » 23. jul 2016, 08:21

Hun har i øvrigt lige født :)
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Amalies baby

Indlægaf JoyNips » 23. jul 2016, 11:33

HappyHippo skrev:"At kunne fortsætte samlivet hurtigt efter fødslen". For det er jo det første man tænker på med en nyfødt....


Folk er forskellige og har forskellige prioriteter. Jeg har både veninder, der har dyrket sex med deres mænd få dage efter vaginal fødsel og veninder, der først har fået gang i sexlivet igen efter barslen var overstået. Der er vel ikke noget af det, der er mere rigtigt end det andet...
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Amalies baby

Indlægaf Rapfisk » 23. jul 2016, 11:49

JoyNips skrev:
HappyHippo skrev:"At kunne fortsætte samlivet hurtigt efter fødslen". For det er jo det første man tænker på med en nyfødt....


Folk er forskellige og har forskellige prioriteter. Jeg har både veninder, der har dyrket sex med deres mænd få dage efter vaginal fødsel og veninder, der først har fået gang i sexlivet igen efter barslen var overstået. Der er vel ikke noget af det, der er mere rigtigt end det andet...

Enig. Så længe, det ligesom al anden sex foregår, fordi begge gerne vil, er det naturligvis parrets beslutning og privatliv. Når det er sagt, betyder det ikke, at jeg ikke synes, at det er en sær begrundelse for et medicinsk indgreb.
1
Livslinjen: 70 201 201
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Amalies baby

Indlægaf Karkluden » 23. jul 2016, 16:27

Sorenspige skrev:
Karkluden skrev:
Sorenspige skrev:Jeg har ikke set serien, men har Amalie seriøst fået lov til kejsersnit med den begrundelse?

I DK må vi ikke nægte nogen et kejsersnit. Vi må overtale, argumentere osv, men ingen kan nægtes kejsersnit.
Jeg har arbejdet i svangreamb, og har hørt mange meget mærkeligere begrundelser end det med tissemissen..


Mit fødested besluttede sidste år, at de ikke længere foretog planlagte kejsersnit på moderens ønske, men kun med medicinsk begrundelse. Hvis man ønsker det anderledes, må man vælge et andet sygehus.

Sådan er det også i Århus, hvor jeg var. Der må man til Randers, hvis det er et "ikke-medicinsk indiceret kejsersnit". Men det er immervæk stadig sådan, at man ikke kan nægtes et kejsersnit i Danmark. Man kan blot risikere at skulle køre længere efter det, det synes jeg så er fair nok. Fx er Århus et pænt stort optageområde i forvejen + de har rigtig, rigtig mange specialfødsler pga landsdelsfunktion. Det er fair nok, at de der ønsker planlagt kejsersnit, men ikke er tvunget til det medicinsk, må køre 20-30 minutter til Randers.
De bliver nemlig stadig taget imod på Århus (og får KS dér), hvis fødslen går i gang før det planlagte.

Og ja, industriferie-argumentet var ment gravalvorligt.

Mht sex som en anden kommenterede: jeg synes det er helt ok, at man dyrker sex så snart (eller sent) man er klar. Det er da op til hver person, ingen tvivl. Jeg synes bare det er et lidt tosset argument for KS, da der netop ligeså godt kan være mulighed for det ved vaginal fødsel, som der kan være umulighed ved KS pga komplikationer.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Film og TV"