Fordi jeg siger det!

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2016, 09:46

Østers har samme konsistens som en kæmpesnotklat og smager bare af salt.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyHippo » 23. jul 2016, 09:47

Jeg skal prøve østers på torsdag. Nu ikke ødelægge det for mig!
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 23. jul 2016, 09:52

ManicNinja skrev:
Ado skrev:Østers er ikke mad. Beklager, men nej. Det er en snobbet havvagina.


Jeg har længe godt kunnet tænke mig at prøve dem. Men måske bør jeg vente, til jeg bliver mere lesbisk anlagt så? :gruble:

Muligvis. :D

Det smager salt. Og lidt af jord. Og konsistensen er så bizar. Sådan en stor blød ting, der bare ligger der og ligner noget seksuelt. Og jeg kunne ikke bare sluge den. Den var så stor, at jeg skulle tygge den i stykker. Og nej...virkelig bare nej...den føltes så forkert.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Ado » 23. jul 2016, 09:53

HappyHippo skrev:Jeg skal prøve østers på torsdag. Nu ikke ødelægge det for mig!

Hav et glas champagne i hånden. Det skyller smagen væk. :D
1
Donna Martin Graduates!
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lys » 23. jul 2016, 09:55

ManicNinja skrev:
Lys skrev:Peanuts burde forbydes ved lov.

(Og ligeså med udsagn om at noget mad er klamt, ulækkert eller lignende, medmindre det er fordi, maden er fordærvet. Mad er ikke ulækkert, bare fordi man ikke selv har lyst til at spise det!)


I denne tråd må folk for én herlig gangs skyld sige, hvad der passer dem :D

Men jeg kunne irl ikke drømme om at kalde andre menneskers mad for klam. Der er i mine øjne en kæmpe forskel på at ytre sin mening fx her. Og så at sidde og kommentere et konkret måltid mad, som en anden skal til at spise. Det sidste er no go.

At jeg herinde skriver, at jeg synes bearnaise på biks er klamt ... Tja. Nogle er enige. Andre er ikke. Tråden hedder under alle omstændigheder "Fordi jeg siger det" og handler om individuel smag og behag. Så derfor kan mad lige netop være klam, fordi JEG siger og synes det.

Det orker jeg sgu næsten ikke, hvis nogen tager personligt og begynder at lege politi over ... :D


Som du selv siger, er denne tråd åben for alle udsagn, så jeg forstår ikke, hvorfor du tager mit indlæg ilde op? Jeg må vel også skrive hvad der passer mig i relation til emnet - jeg kan ikke se, hvad der er politiagtigt over det?

Dit indlæg inspirerede mig til at skrive mit, men det var nu ikke rettet mod udsagn i tråden. Der er ret mange mennesker, der bruger ord som klam og ulækker om mad ude i virkeligheden.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf HappyHippo » 23. jul 2016, 09:55

Ado skrev:
ManicNinja skrev:
Ado skrev:Østers er ikke mad. Beklager, men nej. Det er en snobbet havvagina.


Jeg har længe godt kunnet tænke mig at prøve dem. Men måske bør jeg vente, til jeg bliver mere lesbisk anlagt så? :gruble:

Muligvis. :D

Det smager salt. Og lidt af jord. Og konsistensen er så bizar. Sådan en stor blød ting, der bare ligger der og ligner noget seksuelt. Og jeg kunne ikke bare sluge den. Den var så stor, at jeg skulle tygge den i stykker. Og nej...virkelig bare nej...den føltes så forkert.


Jeg kan heldigvis sluge det meste uden problemer :D
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. jul 2016, 10:01

Der er grundlag for SÅ mange "Det sagde hun også i går" vitser herinde lige nu.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 10:09

Lys skrev:
ManicNinja skrev:
Lys skrev:Peanuts burde forbydes ved lov.

(Og ligeså med udsagn om at noget mad er klamt, ulækkert eller lignende, medmindre det er fordi, maden er fordærvet. Mad er ikke ulækkert, bare fordi man ikke selv har lyst til at spise det!)


I denne tråd må folk for én herlig gangs skyld sige, hvad der passer dem :D

Men jeg kunne irl ikke drømme om at kalde andre menneskers mad for klam. Der er i mine øjne en kæmpe forskel på at ytre sin mening fx her. Og så at sidde og kommentere et konkret måltid mad, som en anden skal til at spise. Det sidste er no go.

At jeg herinde skriver, at jeg synes bearnaise på biks er klamt ... Tja. Nogle er enige. Andre er ikke. Tråden hedder under alle omstændigheder "Fordi jeg siger det" og handler om individuel smag og behag. Så derfor kan mad lige netop være klam, fordi JEG siger og synes det.

Det orker jeg sgu næsten ikke, hvis nogen tager personligt og begynder at lege politi over ... :D


Som du selv siger, er denne tråd åben for alle udsagn, så jeg forstår ikke, hvorfor du tager mit indlæg ilde op? Jeg må vel også skrive hvad der passer mig i relation til emnet - jeg kan ikke se, hvad der er politiagtigt over det?

Dit indlæg inspirerede mig til at skrive mit, men det var nu ikke rettet mod udsagn i tråden. Der er ret mange mennesker, der bruger ord som klam og ulækker om mad ude i virkeligheden.


Åben for alle udsagn om egen smag i mad, ikke så åben over for nogle der forsøger at opstille regler for, hvordan andre skal opføre sig i tråden, dog.

Og ja, det er jo skruen uden ende, hvis jeg sætter regler op for, at du ikke må sætte regler op ... Dén er jeg helt med på. Så det gør du bare. Jeg kommer blot ikke af den grund til at holde mig tilbage for i en tråd, der mest af alt er sjov og ballade, at formulere mine meninger om mad præcis så firkantet, som jeg lyster. Det synes jeg nemlig er sjovest.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2016, 10:12

Østers er klamme. Basta.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lys » 23. jul 2016, 10:17

ManicNinja skrev:
Lys skrev:
ManicNinja skrev:
Lys skrev:Peanuts burde forbydes ved lov.

(Og ligeså med udsagn om at noget mad er klamt, ulækkert eller lignende, medmindre det er fordi, maden er fordærvet. Mad er ikke ulækkert, bare fordi man ikke selv har lyst til at spise det!)


I denne tråd må folk for én herlig gangs skyld sige, hvad der passer dem :D

Men jeg kunne irl ikke drømme om at kalde andre menneskers mad for klam. Der er i mine øjne en kæmpe forskel på at ytre sin mening fx her. Og så at sidde og kommentere et konkret måltid mad, som en anden skal til at spise. Det sidste er no go.

At jeg herinde skriver, at jeg synes bearnaise på biks er klamt ... Tja. Nogle er enige. Andre er ikke. Tråden hedder under alle omstændigheder "Fordi jeg siger det" og handler om individuel smag og behag. Så derfor kan mad lige netop være klam, fordi JEG siger og synes det.

Det orker jeg sgu næsten ikke, hvis nogen tager personligt og begynder at lege politi over ... :D


Som du selv siger, er denne tråd åben for alle udsagn, så jeg forstår ikke, hvorfor du tager mit indlæg ilde op? Jeg må vel også skrive hvad der passer mig i relation til emnet - jeg kan ikke se, hvad der er politiagtigt over det?

Dit indlæg inspirerede mig til at skrive mit, men det var nu ikke rettet mod udsagn i tråden. Der er ret mange mennesker, der bruger ord som klam og ulækker om mad ude i virkeligheden.


Åben for alle udsagn om egen smag i mad, ikke så åben over for nogle der forsøger at opstille regler for, hvordan andre skal opføre sig i tråden, dog.

Og ja, det er jo skruen uden ende, hvis jeg sætter regler op for, at du ikke må sætte regler op ... Dén er jeg helt med på. Så det gør du bare. Jeg kommer blot ikke af den grund til at holde mig tilbage for i en tråd, der mest af alt er sjov og ballade, at formulere mine meninger om mad præcis så firkantet, som jeg lyster. Det synes jeg nemlig er sjovest.


Kan du ikke lige læse anden del af mit indlæg igen :P Jeg blev inspireret af dit indlæg, men ligesom andre naturligvis må hylde peanuts som Guds gave til menneskeheden i tråden (så længe de ikke spiser dem i min nærhed, haha) så var min holdning til andres udsagn om mad heller ikke rettet mod adfærd i tråden. Så giv den endelig gas her for min skyld :)

Og ja; mit indlæg lå måske i periferien af trådens emne, men det er vel ikke første gang i verdenshistorien, at det sker :) .
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf ManicNinja » 23. jul 2016, 12:07

Fru Sunshine skrev:Østers er klamme. Basta.


Hahaha! Jeg er endnu mere nysgerrig efter al denne østerssnak nu :lol:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Sangius » 23. jul 2016, 12:11

Bladselleri med peanutbutter på smager ganske udmærket. Selvom flere af mine kolleger syntes det lød ret uspiseligt.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jul 2016, 12:20

ManicNinja skrev:
Fru Sunshine skrev:Østers er klamme. Basta.


Hahaha! Jeg er endnu mere nysgerrig efter al denne østerssnak nu :lol:

Har du prøvet at komme til at snøfte lidt for kraftigt, så der pludselig løber en gigantisk snotklat ned gennem svælget?
Sådan er det at synke en østers.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Lykke » 23. jul 2016, 12:29

Østers har intet med ting fra næse/svælg at gøre. De er mega lækre!
Sammen med champagne eller cocktails bliver det bare endnu mere delikat.
Østers er også enormt lækkert med forskellige toppings i.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Fordi jeg siger det!

Indlægaf Wizzze » 23. jul 2016, 14:28

Lykke skrev:Østers har intet med ting fra næse/svælg at gøre. De er mega lækre!
Sammen med champagne eller cocktails bliver det bare endnu mere delikat.
Østers er også enormt lækkert med forskellige toppings i.


Nemli'

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"