Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. jul 2016, 09:55

Kolderudolf skrev:
godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:Godtnavn jeg tror ikke det har en effekt på trætheden at tage jern allerede.
Når du er så kort henne så er det vidst bare kroppen der er igang med at vænne sig til alt det nye.

Det vendte for mig omkring uge 11-12.


Du har nok ret, synes bare trætheden er ektrem denne gang. Sov 10 timer i nat, og har ikke mindre end 3 gange faldet i søvn i dag, to lure på cirka ½-1 time hver, og en lur på 3½ time, og jeg er snart klar til at gå i seng. Det er 15 timer jeg har sovet dette døgn og når jeg har været vågen har jeg været helt smadret af træthed.

Jeg er glad for jeg er 12 uger henne før jeg starter på uni igen, ville ikke kunne klarer det pt. Må tage mig sammen og få læst lidt forud, så hvis jeg stadig er træt til den tid så har jeg lidt styr på det i forvejen.


Måske er der 2 derinde ;) Det var i hvert fald sådan jeg havde det, hvilket var noget modsat sidste graviditet. Jeg kunne fysisk ikke rejse mig fra sofaen.


Det må du ikke joke med :genert: Jeg synes det er skræmmende nok at skulle have én! Og så kan jeg ikke helt overskue de ekstra tjek og de ekstra risikoer, jeg tror jeg bliver bekymret nok bare der er en. Og det der med at skulle sygemeldes mange måneder før fødslen har jeg altså ikke tid til, skulle meget gerne kunne vente med barsel til januar/februar ellers går der endnu et år hvor jeg ikke kommer igang med uddannelsen = ingen penge under barsel = kæresten kan ikke tage noget barsel overhovedet.
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. jul 2016, 10:00

Lilleluftballon skrev:
godtnavn skrev:
xxx---xxx skrev:Godtnavn jeg tror ikke det har en effekt på trætheden at tage jern allerede.
Når du er så kort henne så er det vidst bare kroppen der er igang med at vænne sig til alt det nye.

Det vendte for mig omkring uge 11-12.


Du har nok ret, synes bare trætheden er ektrem denne gang. Sov 10 timer i nat, og har ikke mindre end 3 gange faldet i søvn i dag, to lure på cirka ½-1 time hver, og en lur på 3½ time, og jeg er snart klar til at gå i seng. Det er 15 timer jeg har sovet dette døgn og når jeg har været vågen har jeg været helt smadret af træthed.

Jeg er glad for jeg er 12 uger henne før jeg starter på uni igen, ville ikke kunne klarer det pt. Må tage mig sammen og få læst lidt forud, så hvis jeg stadig er træt til den tid så har jeg lidt styr på det i forvejen.


Som regel bliver det heldigvis bedre med trætheden på det tidspunkt. Men prøv da at tage lidt ekstra jern. Som vegetar skal du vel alligevel være ekstra opmærksom på jern-niveauet?

Det psykiske kan altså også virkeligt trætte en. At spekulere og bekymre sig tager virkeligt meget energi. Så det kan også veje ned.


Jeg har faktisk aldrig været opmærksom på jernniveauet :genert: Min læge tjekker af og til at jeg har alt, og der har aldrig manglet hverken vitaminer eller noget andet (udover d-vitamin), så jeg får hvad jeg mangler uden at tænke over det, jeg er en luksus vegetar :D
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 22. jul 2016, 10:45

Godtnavn - det er jo super. Er slet ikke i tvivl om at man sagtens kan få hvad man skal ha som vegetar. Mente bare at når du når længere hen får kroppen jo brug for mere jern end nogensinde før, og det kan være svært at få ind, selv for kødspisere. Og så tænker jeg at en smule ekstra jern ikke kan skade.
Tror ligesom de andre og mest at det er 1. trimester træthed, og den kan virkelig være slem!
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 22. jul 2016, 11:31

Mit redebyggerinstinkt er i fuldt flor :-D Jeg har lige sat den første vask over med lillebitte babytøj :blush2: Det der besøg på fødegangen i går har da i dén grad sat gang i forventningens glæde :dåne:
4
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 22. jul 2016, 11:54

Hvor er det bare skønt med al den redebyggeri og spændthed :lun:

Det varer nok et par måneder før jeg er der, selvom jeg godt kan kigge på en lile tyk baby og blive helt glad ned i tæerne ved tanken om, at vi snart har sådan nogle størrelser igen. Baby-tiden er så magisk og går så sindssyg stærkt.

Vi pakker en båd i dag og sejler ud i en fjeldhytte og overnatter i weekenden. Det er ekstremt primitivt. Uden køleskab, en spand som toilet og ingen strøm. Men bliver stensikkert skidehyggeligt. Den eneste kontakt, der er med omverdenen vi kan have er en satellit-telefon. Vi skal afsted med et andet par med 2 børn, så det bliver så hyggeligt. Det eneste jeg frygter er myg. Her er så vanvittig mange myg, så det nærmest giver klaustrofobi og kræver at man går rundt med myggenet om hovedet.
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 22. jul 2016, 12:20

Havde leukocytter i urinen igår hos lægen, men heldigvis ingen bakterier efter dyrkning :)
Måtte dog køre derind for at få svaret for det var helt umuligt at komme igennem på telefonen fordi de går på ferie idag. Stakler de må være ved at drukne!
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. jul 2016, 12:21

primle skrev:
achillaxedprune skrev:Ih, hvor er det irriterende... Nu har jeg virkelig, sådan dybt og inderligt, SAVNET Klint i 2 dage. Jeg er utålmodig og vil bare gerne møde ham. Det er slet ikke nok, at han ligger derinde i maven og rumsterer rundt. Jeg vil have ham ud og i mine arme. Aaaargh, jeg har aldrig prøvet noget lignende!
Hvordan kan man savne noget, der bogstavligt talt ikke kan være tættere på, end han er... Han er jo for dælen da indeni mig. :stoned:


... Nu går jeg til graviditets-fys-hold for første gang, og håber på jeg kan blive distraheret. Suk. I miss my baby! :panik:


Jeg har det på samme måde i de her dage :blush:

Har lige sat en vask over med stofbleer og håndklæder til lillebror. Og det gør mig helt spændt i maven :stoned:


Gud vide, om det har noget med varmen at gøre? :gruble: Ai, jeg er temmelig sikker på, at det var mødet med totalt cute og dejlig baby, der satte gang i det hos mig. Det er lidt som om, at morhormonerne i mig blev aktiveret og da baby så var væk igen (skulle selvfølgelig med sin mor hjem) så står jeg her... Og er sådan set helt parat til at gå og nusse og elske sådan en lille en på fuldtid. :love:

Nå, men det var super rart til træning... Jeg fik virkelig sved på panden og fik brugt kroppen. Super fedt... Eneste minus er så, at jeg besluttede mig for at belønne mig selv, og nu har jeg spist is... Masser af is. :nej: .... Men det smagte godt! :pompom:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 22. jul 2016, 12:22

Kolderudolf skrev:Hvor er det bare skønt med al den redebyggeri og spændthed :lun:

Det varer nok et par måneder før jeg er der, selvom jeg godt kan kigge på en lile tyk baby og blive helt glad ned i tæerne ved tanken om, at vi snart har sådan nogle størrelser igen. Baby-tiden er så magisk og går så sindssyg stærkt.

Vi pakker en båd i dag og sejler ud i en fjeldhytte og overnatter i weekenden. Det er ekstremt primitivt. Uden køleskab, en spand som toilet og ingen strøm. Men bliver stensikkert skidehyggeligt. Den eneste kontakt, der er med omverdenen vi kan have er en satellit-telefon. Vi skal afsted med et andet par med 2 børn, så det bliver så hyggeligt. Det eneste jeg frygter er myg. Her er så vanvittig mange myg, så det nærmest giver klaustrofobi og kræver at man går rundt med myggenet om hovedet.


Lyder hyggeligt!! Hvis man lige tager myggene ud af ligningen. :-D rigtig god tur!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 22. jul 2016, 13:01

Min jern procent har været meget lav denne gang,får taget blodprøver ca hver 2. Måned pga en mave operation. Hvis den ikke stiger eller er faldet meget mere så skal jeg have jern i drop på hospitalet. Skal til scanning og læge samtale på onsdag. Glæder mig til at se baby igen! :lun:

Her er vi også gået total redebygger i den :P Faktisk mest kæresten. Det gik pludselig op for ham der 6 uger til termin :-D
Og jeg glæder mig også SÅ meget til at møde lillebror! Når jeg ser nyfødte babyer på Facebook og andre steder,går det op for mig det snart er os der har sådan en lille én! :love2:

Var til 3. Graviditets undersøgelse hos lægen i går,og det gik fint. Og lillebror har hovedet helt nede nu mente hun. Ellers ikke så meget nyt..

Hvad pakker man egentlig når man er 2. Gangs fødende? På Skejby skal man selv have tøj med til at føde i,men ellers er det vel lun tøj til baby og diverse. Regner med vi bliver sendt hjem 4-6 timer senere...

Kolderudolf: Det lyder ellers hyggeligt! God tur!
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 22. jul 2016, 13:24

Jeg er faktisk også lidt i tvivl om hvad vi skal pakke. Jeg må lige undersøge det lidt nærmere. Min veninde, som lige har født på Skejby, fik at vide at de selv skulle medbringe saftevand, hvis man ville have det under fødslen :nerve:

Ellers tænker jeg umiddelbart:
- tøj til baby
- bleer
- tøj til mor
- snacks til under fødslen
- dyne til baby
- ???
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 23. jul 2016, 09:34

Jeg vågnede og havde det af lort her til morgen :whine: Jeg har den ondeste kvalme, og al mad lyder decideret ulækkert så jeg kan slet ikke finde noget at tage kvalmen med (heldigvis kaster jeg ikke op i dag) har kæmpet en halv banan i mig og synes den var klam, nu kan jeg sikkert ikke lide banan de næste fire år :rulle: Har mange ligamentsmerter, de er ikke slemme men irriterende. Mine bryster som nærmest ikke var ømme igår tager revanche, første gang i mit liv hader jeg virkelig mine bryster.

Derudover faldt jeg i går i vores gang og formåede at få 4 enorme blå mærker på armene, en hudafskrabning på knæet og et blåt mærke lige under/lidt op af mit højre bryst. Heldigvis var der ingen hårde slag i maven. Men hele min krop gør ondt. Ved ikke hvordan jeg kunne slå mig så effektivt af at falde på et trægulv!?

I det hele taget er min krop lort på alle måder, og jeg har lyst til at gemme mig under dynen hele dagen. Men om 4-5 timers tid får vi gæster og der mangler så meget oprydning og madlavning. Vi bliver 7 mennesker og kan vitterlig ikke overskue det :( Det værste er at det jo endnu er hemmeligt jeg er gravid, så jeg kan ikke bare smide "ja her roder men jeg er gravid og har kvalme"-kortet. Øv!


...ja har lidt ondt af mig selv lige nu. Tilgengæld har jeg lige læst mit barn er 1 cm :lun: Og der er kun få dage til scanningen. Så måske er det det hele værd :lun:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 23. jul 2016, 13:19

Ville bare lige sende dig et virtuelt kram godtnavn :kram:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 23. jul 2016, 13:59

Så kom vægten ellers her. I uge 25 havde jeg kun taget 3-4 kg på, nu her i uge 30, der har jeg i alt taget 8 kg på. Stille og roligt... :P
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 23. jul 2016, 16:28

Sangius skrev:Så kom vægten ellers her. I uge 25 havde jeg kun taget 3-4 kg på, nu her i uge 30, der har jeg i alt taget 8 kg på. Stille og roligt... :P


Samme historie her og jeg føler mig tyk. Ikke fordi jeg nu har taget 8 kg på, for det er trods alt en ganske gennemsnitlig vægt for 32+4, men fordi jeg synes jeg "blævrer" på lår og baller :/ Men det er vel kroppen der gearer op til kommende amning med depoter på lår og baller.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 23. jul 2016, 22:34

Nogle har stjålet mine ankler :panik:
Shit nogle stolper varmen har udstyret mig med! :tie:
Jeg har også måtte tage mine ringe af.

Lider I andre i varmen? Jeg synes virkelig det er strid, og jeg er jo ikke ret gravid i forhold til mange af jer andre. :genert:
0

Tilbage til "Graviditet"