Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf IrmaPigen » 26. jun 2016, 08:08

Filipai skrev:Hvad har i andre egentligt gjort?

Haft kirke og fest tæt på hinanden, og har i haft en reception? Jeg synes virkeligt det er et rod at finde rundt i.
Jeg vil jo gerne opmuntre mine gæster til at komme med det offentlige, for at de ikke skal holde sig ædru til festen. Og vi overvejer en festbus i mellem de to lokationer. Vi ved endnu ikke hvilken kirke vi skal giftes i, men har lokalet allerede.


Jeg var på et tidspunkt til et bryllup hvor vielse og reception var på Frederiksberg og festen var temmelig langt oppe i Nordsjælland (som i helt oppe ved kysten).

Jeg havde egentlig lånt en bekendts sommerhus til at overnatte i, og havde arrangeret jeg skulle låne mine forældres bil. Desværre blev der flyttet rundt på min fars kemotid, så jeg ville ikke være bekendt at nappe deres bil.

Logistikken blev derfor helt håbløs for mig. Jeg måtte tage off. transport op til det her sommerhusområde. Og så havde jeg små tre kvarterer til at bade og omskifte. I al min naivitet troede jeg at det var til at få en taxa (der var en par kilometre mellem hus og badehotel). Det var det ikke, den slags skulle åbenbart forudbestilles. Nå jeg måtte hoppe i klipklapperne og gå op til badehotellet. Jeg kom 45 minutter for sent men heldigvis var de stadig kun nået til champagne på terassen.

Jeg havde helt ærligt været tæt på at fravælge brylluppet. Dels fordi det blev holdt på en fredag, så man skulle tage fri. Og dels fordi jeg syntes festen blev holdt lidt langt væk. Havde jeg ikke kunne låne sommerhus havde jeg slet ikke gidet. Jeg gider ikke holde mig æddru til sådan en fest, og offentlig transport hjem fra det pågældende sted i Nordsjælland til kbh. var en umulighed. Jeg kunne naturligvis også have booket et værelse på hotellet, men det var ikke helt billigt, og med tøj, gave osv ville et bryllup så pludselig løbe op i små 5000 kr. for mig, hvilket er for meget imo.

Alt ved ovenstående bryllup var på "egen hånd". Både transport, at arrangere evt overnatning osv. Bevares, jeg ville aldrig forvente andet. Men når værtsparret planlægger på den måde (stor afstand mellem kirke/reception og fest, og vælger at placere festen et sted med ingen off transport om natten, og ligger det en fredag, så må værtsparret også leve med man helt vælger deltagelse fra eller at man holder sig ædru og går tidligt hjem, mens der stadig er transport.

Men jeg synes da, det er helt vildt god service, at I overvejer det med busser.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 26. jun 2016, 10:27

Jeg synes det er så synd, at folk ikke tænker mere over lokation, transport og overnatning for ens gæster, når man holder sådan en stor fest. Man ønkser vel at alle kommer og hygger sig - ikke at de skal bekymre sig om alt muligt kedeligt.

Vores vielse og fest foregår 15 minutter fra et s-tog, som kører hele natten - og overnatning er mulig på stedet. Det var virkelig vigtigt for mig, for jeg ved at flere kommer langvejs fra.
4
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 26. jun 2016, 11:34

IrmaPigen skrev:
Filipai skrev:Hvad har i andre egentligt gjort?

Haft kirke og fest tæt på hinanden, og har i haft en reception? Jeg synes virkeligt det er et rod at finde rundt i.
Jeg vil jo gerne opmuntre mine gæster til at komme med det offentlige, for at de ikke skal holde sig ædru til festen. Og vi overvejer en festbus i mellem de to lokationer. Vi ved endnu ikke hvilken kirke vi skal giftes i, men har lokalet allerede.


Jeg var på et tidspunkt til et bryllup hvor vielse og reception var på Frederiksberg og festen var temmelig langt oppe i Nordsjælland (som i helt oppe ved kysten)....

Men jeg synes da, det er helt vildt god service, at I overvejer det med busser.


Heldigvis er både kirken og festlokale henholdsvis 10 og 2 minutter væk fra s-togsstation. Men vi er stadig meget ude i at leje en bus.


Det der så er i den løsning, er at der ikke er ilagt tid til at folk kan klæde om, men det må de jo så undvære, og have samme outfit på hele dagen.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Annione » 26. jun 2016, 12:31

Min niece på 17 har lige sagt ja til at være brudepige. Hun vælger stadig selv sit tøj, hun skal bare have en mini version af min buket - og gå foran mig, når jeg bliver ført rundt om bygningen og om i haven, hvor vi skal vies. Der kommer ingen musik eller sang - så hun er tegnet på at folk skal tie stille og se på mig :-D
5
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 30. jun 2016, 11:39

Please, Please, Please... Vil I ikke nok være søde at krydse fingre for godt vejr lørdag eftermiddag? :kryds: :genert: :lun:
5
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 3. jul 2016, 15:19

girl_beat skrev:Please, Please, Please... Vil I ikke nok være søde at krydse fingre for godt vejr lørdag eftermiddag? :kryds: :genert: :lun:

Det BLEV godt vejr... Helt perfekt faktisk :love:

*nu som nogens kone* :lun:
17
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 4. jul 2016, 10:08

Et lille sneak peak fra vores store dag til de bryllupsskrukke ;) :lun:

Sletter igen på et tidspunkt så venligst ikke quote :)
10
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
LadyLove
Indlæg: 9
Tilmeldt: 4. jan 2016, 09:32
Kort karma: 1
Likede indlæg: 8

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf LadyLove » 9. jul 2016, 12:43

Jeg hopper lige ind i tråden, selvom jeg er en gammel gift kone på 8. år :) Da vi blev gift og holdt reception (i Århus C), var der ca. 7 km til feststedet og ganske udmærket offentlig transport, men vi valgte alligevel at leje en bus, så folk kunne komme hurtigt og nemt afsted, hvis ikke de ville køre selv. Det blev taget rigtig godt imod, og jeg ville helt sikkert gøre det igen, hvis vi skulle gøre det om :)
4
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 23. jul 2016, 14:07

Nu har vi besluttet at brylluppet skal være til næste år - og på Kattinge Værk en lørdag sidst i august/først i september, alt efter hvilken weekend vi kan få.

Og jeg er allerede ved at få spat af at finde kjolen. Og jeg tjekkede lige skræddere - umiddelbart ser det ud til at jeg skal have en ide om kjolen 9-6 mdr. inden brylluppet, hvis jeg skal have en skræddersyet kjole.
Problemet er nok mest at jeg ikke vil smide 10.000 efter en kjole og ikke rigtig ved hvad jeg leder efter eller hvad jeg ser godt ud i. Jeg kunne sagtens hoppe i en kort kropsnær kjole i samme snit som min McQ kjole, men et eller andet sted vil jeg måske gerne lidt mere end det.

McQ-kjolen er denne her.
P3113549.JPG


Hvad gør man lige hvis man er en kræsen brud?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Anlewi » 23. jul 2016, 15:42

flicka skrev:Nu har vi besluttet at brylluppet skal være til næste år - og på Kattinge Værk en lørdag sidst i august/først i september, alt efter hvilken weekend vi kan få.

Og jeg er allerede ved at få spat af at finde kjolen. Og jeg tjekkede lige skræddere - umiddelbart ser det ud til at jeg skal have en ide om kjolen 9-6 mdr. inden brylluppet, hvis jeg skal have en skræddersyet kjole.
Problemet er nok mest at jeg ikke vil smide 10.000 efter en kjole og ikke rigtig ved hvad jeg leder efter eller hvad jeg ser godt ud i. Jeg kunne sagtens hoppe i en kort kropsnær kjole i samme snit som min McQ kjole, men et eller andet sted vil jeg måske gerne lidt mere end det.

McQ-kjolen er denne her.
P3113549.JPG


Du skal ud og prøve kjoler så du finder din stil.
Prøv om du kan finde de lidt mindre steder

Hvad gør man lige hvis man er en kræsen brud?
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 23. jul 2016, 19:42

^^ Har du overvejet at vise en skrædder kjolen og få input til, hvad han/hende kunne fremstille i et lignende snit? Måske det kan få dig nærmere ind på, hvad du gerne vil have?

Selv gik jeg ind i de fleste gængse brudekjolebutikker og bad om at prøve de meste specielle/atypiske kjoler, de havde. Dét gav pote til sidst :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 24. jul 2016, 07:15

Anlewi skrev:
flicka skrev:Nu har vi besluttet at brylluppet skal være til næste år - og på Kattinge Værk en lørdag sidst i august/først i september, alt efter hvilken weekend vi kan få.

Og jeg er allerede ved at få spat af at finde kjolen. Og jeg tjekkede lige skræddere - umiddelbart ser det ud til at jeg skal have en ide om kjolen 9-6 mdr. inden brylluppet, hvis jeg skal have en skræddersyet kjole.
Problemet er nok mest at jeg ikke vil smide 10.000 efter en kjole og ikke rigtig ved hvad jeg leder efter eller hvad jeg ser godt ud i. Jeg kunne sagtens hoppe i en kort kropsnær kjole i samme snit som min McQ kjole, men et eller andet sted vil jeg måske gerne lidt mere end det.

McQ-kjolen er denne her.
P3113549.JPG


Du skal ud og prøve kjoler så du finder din stil.
Prøv om du kan finde de lidt mindre steder

Hvad gør man lige hvis man er en kræsen brud?


Jeg har umiddelbart sådan nogenlunde tunet mig ind på hvad jeg godt kan lide. Men det er ikke så nemt at finde steder, der har lignende kjoler, jeg kan prøve. Så jeg aner ikke om den slags kjoler vil klæde mig.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 24. jul 2016, 07:18

girl_beat skrev:^^ Har du overvejet at vise en skrædder kjolen og få input til, hvad han/hende kunne fremstille i et lignende snit? Måske det kan få dig nærmere ind på, hvad du gerne vil have?

Selv gik jeg ind i de fleste gængse brudekjolebutikker og bad om at prøve de meste specielle/atypiske kjoler, de havde. Dét gav pote til sidst :)


Det har jeg. Jeg har overvejet at få syet en helt enkel hvid, lidt længere kjole, men med samme snit som McQ-kjolen, men med matte pailletter på skuldrene. Lidt a'la denne her - dog kun på skuldrene, ikke på taljen:
Billede

Men det virker bare så forudsigeligt på en eller anden måde.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 24. jul 2016, 07:24

De her lange kjoler er i den stil, jeg umiddelbart godt kan lide. Hvis kjolen skal være lang - men jeg aner ikke om den slags vil klæde mig.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

To-delte kjoler kunne godt være en mulighed. Toppen skal bare ikke være for cropped.
Billede
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf girl_beat » 24. jul 2016, 10:35

Der er vist ikke andet for end at tage ud og prøve ;)

Gå ind i butikken med åbent sind, giv dem 3-4 stikord om stilen og prøv hvad de finder. Du kan risikere at blive positivt overrasket, for nogen kjoler kan bare noget helt andet, når de kommer på en (især slank som din) krop, end når de hænger og ser kedelige ud på en bøjle :)
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Fest og bryllup"