Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. jul 2016, 08:37

Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:En facebookvens ven ryger altid i diskussioner (som jeg så kan se fordi min facebookven altid kommenterer i dem) og det foregår altid på samme måde.
- Nogen siger et eller andet fredeligt (Wow jeg var til en god koncert)
- Facebookvens ven kommer pludselig springende ind med de mest obskure og mavesure beskyldninger (Nå du støtter nok de onde bagmænd der skummer fløden fra musikerne, forresten hørte jeg de spillede som lort, osv)
- Der bliver diskuteret en tid, facebookvens ven får selvfølgelig ikke et ben til jorden med sine hjernedøde argumenter
- Han ender hver gang med sit evige standardsvar "Ja det må du da gerne synes, selvom det er forkert"

Jamen altså wtf ukendte facebookperson?

Er det egentlig overhovedet et svar? Vi er vel tilbage ved den der med, at stå med udstrakte arme og klaske håndryggene sammen, mens man presser tungen ned bag underlæben og råber "Mnnøøøøøøøhh"


Det er nok fordi han ikke ved hvordan han skal gøre dét du beskriver, på skrift :-D

Det lykkedes ham alligevel, synes jeg.


Jeg bliver efterhånden nysgerrig efter hvordan han er irl.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. jul 2016, 08:45

Post Danmarks facebookside er forresten en oplevelse jeg har nydt hele formiddagen, på den tåkrummende måde. Alt hvad de prøver at sætte igang af livsbekræftende tråde med positive emner, ender før eller siden med at folk klager eller brokker sig eller skælder ud.
Og så er der "Viktors kanal om pakker og andet post" som ikke er spor sjov.
Og deres mislykkede forsøg på at hype hashtagget #Postkasserød

Det går i det hele taget bare ikke så godt for dem derinde.

ikgodt.png


https://www.facebook.com/Post-Danmark-143304556048382/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 21. jul 2016, 16:12

Jeg er måske lidt i det irritable hjørne, men det er mig simpelthen ugribeligt, hvorfor nærmest INGEN på Facebook gider bruge komma :wacko: Ja, faktisk er punktummer jo også overflødige.

Detnæsteblivervelatmellemrummetogsåforsvinder. Ogpytdeterjosånemtatforståtekstenalligevel :rulle:

sketch-1469117184593.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Miss_no_More » 21. jul 2016, 17:20

Min kærestes onkel, som ikke er så øvet ud i det der Fjæsbook, har lige smidt en video af en hund der mishandles op på min newsfeed :sur: :whine: Ikke fordi han delte den, nej nej, fordi han kommenterede den med "det er ikke noget at lægge på Facebook".............. :mellow:
Senest rettet af Miss_no_More 21. jul 2016, 21:01, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Statusopdateringer

Indlægaf 2SHY » 21. jul 2016, 18:51

Miss_no_More skrev:Jeg er måske lidt i det irritable hjørne, men det er mig simpelthen ugribeligt, hvorfor nærmest INGEN på Facebook gider bruge komma :wacko: Ja, faktisk er punktummer jo også overflødige.

Detnæsteblivervelatmellemrummetogsåforsvinder. Ogpytdeterjosånemtatforståtekstenalligevel :rulle:

sketch-1469117184593.png

Der er vi nærmest allerede med hashtags :tie:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. jul 2016, 19:54

Jeg læste først opdateringen om «den grønne ting», som om afsenderen særligt henvendte sig til 35-årige, fordi de var vedkommendes jævnaldrende, og kunne ikke lige genkende beskrivelsen af Danmark dengang :lol: Det lød pænt amish-agtigt.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 21. jul 2016, 22:14

Smiling_Goat skrev::rulle:

"Alle omkring 35 år, eller over. Skulle læse dette – Kopieret fra en ven.
Skulle tjekke ud ved kassen i det lokale supermarked for nylig, da den unge kassearbejder foreslog jeg skulle tage mit eget indkøbs net med næste gang, pga. plastik poser skader miljøet. Jeg undskyldte og forklarede, ”Vi havde ikke denne grønne ting, tilbage da jeg var ung”
Kassemedarbejderen svarede, ”Det er jo vores problem i dag” Jeres generation bekymrede jer ikke om miljøet til de kommende generationer”. Hun havde ret i en ting, ” ´vores generation havde ikke denne grønne ting i ”vores” dage. Så hvad gjorde vi dengang ??

Efter lidt betænknings tid, og ”soul-searching” om ”vores” gamle dage, er her hvad jeg kan huske, at vi havde:

Dengang, sendte vi mælkeflaskerne, sodavands-, og ølflasker tilbage til butikken. Butikken sendte dem tilbage til fabrikken, så de kunne blive vasket, steriliseret og fyldt op igen, så man kunne bruge de samme flasker gentagne gange. Så de virkelig blev genbrugt. Men vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage.

Vi gik op af trapper, fordi vi ikke havde rulletrapper i alle butikker og kontorbygninger. Vi gik til butikken og gik ikke ind i en 300 hestekræfter stor maskine hver gang vi sku to stoppesteder. Men hun havde ret. Vi havde ikke denne grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang, vaskede vi vores babyers bleer pga. vi ikke havde de der smid-væk-slags. Vi tørrede tøj på en tørresnor, ikke i en energi slugende maskine der brænder 230 volt strøm af - - vind og solkraft tørrede vores tøj dengang i vores gamle dage. Børn fik tøj fra deres brødre og søstre eller venner, ikke altid helt nyt mærketøj. Men den unge dame havde ret. Vi havde ikke den grønne ting tilbage i de gamle dage.

Dengang havde vi et TV, eller radio, i huset - - ikke i alle rum. Og Tv’et havde en lille skærm på størrelse med et lommetørklæde (husker I dem?), ikke en skærm på størrelse med Bornholm. I køkkenet mixede og rørte vi med vores hænder, pga. vi ikke havde elektriske maskiner til at gøre alt arbejdet for os. Når vi sendte skrøbelige ting med posten forede vi med gamle aviser for at beskytte det, ikke skumgummi eller bobleplast. Dengang satte vi ikke gang i en maskine og brændte benzin af bare for at slå græs. Vi brugte en håndskubbet græsslåmaskine, som kørte på menneskekraft. Vi motionerede ved at arbejde, så vi ikke behøvede at tage i motionscenter, for at løbe på løbebånd, som bruger strøm til at virke. Men hun havde ret. Vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Vi drak fra en hane når vi var tørstige, i stedet for at bruge plastikkopper eller flasker hver gang vi skulle have lidt vand. Vi brugte fyldepenne, som vi kunne genfylde med blæk, i stedet for at købe nye kuglepenne, og vi skiftede bladet ud på vores barberskraber, i stedet for at smide hele skraberen ud, bare pga. bladet var blevet sløvt. Men vi havde ikke den grønne ting dengang i de gamle dage.

Dengang, tog folk bussen, og børn kørte på deres cykler til skole, eller gik i stedet for at gøre deres mor og far til en 24 timers taxi service. Vi havde en stikkontakt i rummet, ikke en hel sværm af stik til at supplere et dusin af apparater. Og vi behøvede ikke et computerstyret aggregat for at modtage et signal fra en satellit 2.000 kilometer ude i rummet, for at guide os hen til den nærmeste pizzabar (som ikke lå på hvert gadehjørne). Men er det ikke trist, at den nuværende generation beklager sig over, hvordan vi "gamle" mennesker var, bare pga. vi ikke havde denne grønne ting, dengang i de gamle dage.

Jeg er
Vær så venlig at smide dette op på din facebook profil så andre egoistiske gamle mennesker, der behøver en lektion i at konversere med smart-buksede unge, kan læse dette.

Bare husk, den grønne ting kom pga. at de gamle gjorde fremskridt, så dem der lever i dag, kunne få en bedre levestandard.
Efter opfodring lånt af en ven, som har bedt om at få det spredt rundt"

Det er vist første gang, jeg rent faktisk har lyst til at skrive: "Årh så hold dog mund" i kommentarfeltet :genert:

Der er s** nok også andre miljøtiltag end genanvendelig indkøbsposer i dag skal du se.


Jeg er snart fyrre og jeg har ikke oplevet mælkeflasker eller fjernsyn med miniskærme men jeg kan til gengæld tydeligt huske iltsvind, fjorddød og slagsmål omkring ansvaret for harboøre, gamle lossepladser der blev gemt og alle vandløbene der måtte tilbageføres for mange millioner mens der måtte stoppes igangværende byggeri fordi der ikke var penge til det hele.

Man har fanme boet i en hule hvis ikke man har hørt om miljøproblemer og det var jo meget store sager der kørte i midtfirsrne, faktisk vil jeg mene de fyldte en del mere fordi medieudvalget var helt anderledes.

At mange så valgte at leve videre som før er da ikke noget at prale af.
7
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Statusopdateringer

Indlægaf hotlips » 22. jul 2016, 20:16

En af mine gamle buddies jeg var bven og af og på -fling med i en del år skriver mærkelige takketaler til en der hjælper ham med at købe potteplanter ,nu er det 4 eller 5 gang og hun er den eneste han gør det ved.

Han er notorisk skørtejæger også selvom han har været gift i årevis og jeg sidder bare og drømmer om at skrive "takketaler til en plantedame,ta dig sammen mester ... Jeg sætter 100 dask på du knalder hende "

Men jeg skal nok lade være.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. jul 2016, 22:16

Ja, der har været en hel del Pokemon-opdateringer på min facebook i den seneste tid. Men nu er der så uafhængigt af hinanden flere af mine midaldrende facebookvenner der fortælle noget med "Find Holger" og at det var ham man ledte efter i de gode gamle dage, og nu orker de ikke at lede efter andre (Hvorefter de poster nogle billeder af Holger). De synes vist selv det er en utroligt morsom sammenligning.
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Statusopdateringer

Indlægaf JoyNips » 23. jul 2016, 16:51

Jeg morede mig på en lidt makaber måde i går aftes, da adskillige på min venneliste lavede statusupdates a la "puha, så kommer det tæt på lille Danmark".

Selektiv hukommelse og geografiske udfordringer much?
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Buller » 23. jul 2016, 23:44

Dirtylittledevil skrev:Ja, der har været en hel del Pokemon-opdateringer på min facebook i den seneste tid. Men nu er der så uafhængigt af hinanden flere af mine midaldrende facebookvenner der fortælle noget med "Find Holger" og at det var ham man ledte efter i de gode gamle dage, og nu orker de ikke at lede efter andre (Hvorefter de poster nogle billeder af Holger). De synes vist selv det er en utroligt morsom sammenligning.


Ham fandt jeg faktisk for nogle år siden på Wacken Festival, siden da har mit liv været fuldendt. Jeg venter faktisk bare på at dø så jeg kan prale i det næste liv også. :afro:
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Velvet-Goldmine » 24. jul 2016, 12:25

:-D

13700189_1175824789106636_4118109350553181561_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jul 2016, 13:33

TheAuthor skrev:Diskussionen ældre vs. flygtninge fortsætter på Facebook.

En kvinde skriver ala ; "Dem der så godt kan lide flygtninge kunne jo have dem boende selv! Så der er plads til ældre, plejehjem, vores syge mm!!!"

Så hun kan ikke lide ældre mennesker ? :lol:


Plejehjem skal også på plejehjem? :gruble: :stoned: :klap:
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jul 2016, 21:11

Folk der har så krampagtigt travlt med at kunne fremvise den store lykke på Facebook, at de laver et offentligt festfyrværkeri af gensidige kærlighedserklæringer, komplet med "Jeg vil dø for dig" og "Du er min eneste store kærlighed" og yada yada, selvom bekendtskabet er så nyt at de stadig står som "Tilføjet for nyligt" på vennelisten. 1: Slap nu af. 2: Lad være med at tale sammen via hinandens facebookvæg. 3: Held og lykke.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Code71 » 24. jul 2016, 22:46

Jamen for h.... Da

Det var lige hvad jeg havde brug for!!!! ... Jeg kom hjem og fandt fire betjente i mit hus som tydeligvis ledte efter noget, de var helt oppe og ringe!!!!! Skuffer og skabe, alt sammen endevendt, tøj, sko og endda i mikrobølgeovnen. De har tjekket ALT de tjekkede under vaskemaskinen, i køleskabet, selv madrasserne havde de skåret op
Da jeg spurgte om de havde en ransagningskendelse, svarede de helt hysterisk: " hvor har du gemt det???? Vi ved, at det er her et sted!!!!" Mindst 1000 tanker gik gennem mit hoved,,, Men jeg valgte at holde kæft da de optrådte så aggressiv, så jeg lader dem lede efter, hvad de nu engangs ledte efter..
Efter en halv time, er der en betjent som taler i mobiltelefon, og pludselig råbte han: "stop!! Vi er i det forkerte hus!!!! Pokémon er inde ved naboen"

:lol: :lol:
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Generelt"