Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 23. jul 2016, 05:31

Velkommen Andrea :)

Jeg syntes også i starten at det var lidt svært at finde rundt i alt det. Men er efterhånden nærmest ekspert i min egen cyklus og lærer noget hver måned. :genert:

Du kan sagtens have æl selvom du ikke synes du har æl slim. Hvis du har en regelmæssig cyklus er det mest sansynligt at du har æl. Hvorfor tror din læge st du har pco?

Jeg startede med app'en Clue som jeg længe har brugt til at holde styr på min mens.

Så da jeg begyndte at tage temperatur startede jeg med gratisversionen af Fertility Friend.

Og nu er jeg all in med betalingsversionen af FF.

Men i starten behøver du ikke alt det der. Sansynligvis bliver i gravide efter nogle måneder hvis i bare har regelmæssig sex.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 23. jul 2016, 07:56

Har faktisk også FErtility Friend - men synes virkelig den er forvirrende :gruble: blev enig med mig selv om det skyldes dens lidt 90'er agtige layout.



Mest tracker vi det for at have en chance for at vide hvornår det kan ske. Jeg mærker/ser nemlig ingen forskel på æl dagene og alm dage og min kæreste rejser en del med sit arbejde lige nu, så det er brugt som en måde på at finde ud af om man lige skulle knibe lidt ekstra sex ind, fordi han nu er hjemme eller om det er "ok" at tage en slapper :genert:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 23. jul 2016, 11:37

Ja sådan bruger jeg den også. Vi gider ikke have sex hver-hveranden dag hele måneden :genert:

Og så er det rart når jeg har en uregelmæssig cyklus, at vide præcis hvornår jeg får mens.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 23. jul 2016, 13:10

Jeg bruger ingen apps.

Min mens kom i dag. Og selv om jeg hellere havde set en positiv graviditetstest, så er det positivt at kroppen er "back on track" med en fin cyklus på 28 dage :)
3
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 23. jul 2016, 17:25

Jeg har tænkt lidt og snakket med mon kæreste om det. Kunne også godt bruge jeres syn på sagen :gruble:

Jeg har jo slet ingen symptomer på en nært forestående abort. Er 5+0 jf sidste mens og 5+2 jf æl test i dag. Min læge er jo gået på ferie, men det undte mig lidt at hun bare bad mig vente og få taget en ny blodprøve om en uge hvis jeg ikke begynder at bløde.

Min frygt er at det kan være en graviditet uden for livmoderen. Og det er jo ikke blevet tjekket. Generelt synes jeg ikke at min læge selv er så god til at sende en videre. Hun foreslog kun at jeg fik taget en graviditetstests hos hende, men måtte selv insistere på blodprøve.

Så jeg overvejer lidt at ringe til den læge der afløser i hendes ferie på mandag og spørge om en scanning for at udelukke at den sidder uden for livmoderen.

Hvad tænker i om det? Er det helt tosset at have de tanker allerede nu?
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Ficus » 23. jul 2016, 19:29

Jeg har haft SA 2 gange, sidste gang med udskrabning. Den første omgang gjorde vanvittigt ondt, var syg/dårlig næsten en måned efter. 2. gang med udskrabningen, var som med frudulle, til NF.

Håber for ingen at de skal igennem hvad jeg var første gang, men samtidig så lader det til at de fleste ikke er som den.


:ae: håber også at det bare er en lidt langsom start, Majer. Hvis jeg var dig, så tror jeg at jeg havde prøvet at ringe til den anden læge. Om ikke andet, så for at høre hvad hun normalt ville anbefale til sine egne patienter.
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 24. jul 2016, 08:27

Må nok hellere tilføje, at godt nok var min gyn ikke sikker på PCO-diagnosen, men jeg er selv ret sikker :genert: Selvom jeg da ville sætte stor pris på, at han sagde at det ikke var det ;)
Siden P-pille stop har jeg haft rigtig lange og ujævne cyklus – 53 dage, 33 dage, 60 dage, 42 dage, etc.

@Ficus
Jeg har faktisk taget min temperatur de sidste par uger, og det virker nemlig som en god måde at få en smule overblik :) Indtil videre synes jeg dog den er lidt all over the place, men der skal nok også nogen måneders tracking til før man kan se noget ud fra de data.

Jeg bruger Ovia, men er ikke videre imponeret. Den har nu 8 mdrs data om mine ujævne cyklus, og bliver ved med at spå at mine menstruatiner skal komme efter 28 dage :rulle: Selvom det da ville være rart ;)

@Æble
Tak :) Det er også bare mest fordi at min gynækolog sagde dengang at vi godt kunne få svært ved at blive naturligt gravide. Det har gjort at jeg egentlig fra start har gået vildt meget op i det hele :mellow:

@Majer
Jeg ved ikke så meget om emnet, men hvis du er urolig, så synes jeg klart en scanning er på sin plads. Man skal gøre det, der føles rigtigt for én selv :)


Åh, jeg ville sådan ønske jeg kunne regne med min menstruation. Jeg stoppede på P-piller i august 2014, og fik en spiral (uden hormoner) i stedet. Derefter havde jeg helt almindelig, regelmæssig menstruation i 3-4 mdr, og så havde jeg ingen i 7-8 mdr. Derefter har den bare været vildt uregelmæssig, med 4-5 ugers konstante blødninger, pauser på flere måneder etc.

Efter jeg har tabt mig, er det dog somom jeg faktisk har mere "rigtige" menstruationer - altså, der er stadig (for) langt imellem dem, men jeg har ingen blødninger indimellem. Og de varer de der 3-5 dage, istedet for flere uger af gangen. Så jeg håber, at yderligere vægttab måske kan sætte det helt i orden.
Senest rettet af Andrea_B 7. aug 2016, 14:36, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 24. jul 2016, 09:07

Andrea, i så fald kan jeg godt forstå du gerne vil følge lidt med for at se om du kan finde "bevis" på æl.

Hehe ja her deler vi ret meget, bla også udflåd status og konsistens samt om det sex vi havde igår var pligt eller lyst sex :lol: Så velkommen :D

Jeg er meget tilfreds med fertility friend, selvom den ligner noget fra 90'erne og har utrolig mange ting man kan taste ind. Den har forudset min mens præcist ud fra æl altid, også selvom jeg ikke selv kunne se mønstret.
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 24. jul 2016, 10:15

Det kan være jeg skal prøve Fertility Friend i stedet. Føles bare lidt ærgerligt at starte forfra med en ny app, når jeg har tastet så meget ind i Ovia, og over så lang tid?

Ovia kan forresten lave et ret fint excel-ark over mine indtastninger, og jeg har selv lavet en graf i excel over mine temperaturmålinger (ja, jeg er lidt nørdet og ret vild med data.. :genert: ).
Synes I at det vil være sært at sende disse to til min gynækolog før vores aftale midt i august? Tænker, at det måske vil være gavnligt for ham at have de info..?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 24. jul 2016, 12:16

Andrea_B skrev:Det kan være jeg skal prøve Fertility Friend i stedet. Føles bare lidt ærgerligt at starte forfra med en ny app, når jeg har tastet så meget ind i Ovia, og over så lang tid?

Ovia kan forresten lave et ret fint excel-ark over mine indtastninger, og jeg har selv lavet en graf i excel over mine temperaturmålinger (ja, jeg er lidt nørdet og ret vild med data.. :genert: ).
Synes I at det vil være sært at sende disse to til min gynækolog før vores aftale midt i august? Tænker, at det måske vil være gavnligt for ham at have de info..?



Kan du se en æl-stigning på de to måneder? Ff laver graferne for dig og regner det hele ud. Jeg overførte 2 mdr temperaturer manuelt til FF da jeg skiftede fra clue :genert:

Det jan vel ikke skade at sende det til ham.
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 24. jul 2016, 12:30

Det er faktisk kun et par uger jeg har tracket temperatur indtil videre :) Synes de er lidt all over the place indtil videre? Men synes også at have læst, at man skal gøre det i mindste 2-3 mdr før det "giver mening" :)

Har prøvet at vedhæfte det her -
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 24. jul 2016, 16:18

Det går så godt med at flytte fokus, at jeg slet ikke får fulgt rigtig med herinde :D

Med velkommen til Andrea_B - jeg håber, det hele lykkes for jer :) og gerne hurtigt naturligvis!

Og 1000 tanker til dig, Majer. Håber til det sidste på en slow starter :kys:

Vi rejser sydpå i morgen og er væk en uge, så kommer nok ikke rigtig herind som andet end lurer, men forhåbentlig kommer jeg hjem til en afsendt henvisning, og så må vi se, hvad fremtiden bringer.

Nu skal der gives max gas på Gran Canaria og hygges igennem, og så må alt det andet vente herhjemme :D
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 24. jul 2016, 19:16

God ferie, MyGirl :kys:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 05:54

Tal for alle jeres søde svar, grønne kort, krydsede fingre mv.

Jeg er lige begyndt at bløde, så jeg vil formode det er overstået snart. På en måde er det meget rart, for det der lille bitte håb der blev ved at være tændt, kan nu slukkes helt og vi kan komme videre. Den her venteposition har været forfærdelig.

Ville dog ønske at min kæreste var hjemme. Han er lige startet på arbejde efter ferie i dag, så er alene hjemme med vores søn i den jer uge. Håber ikke det kommer til at gøre alt for ondt :trist:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 05:55

Rigtig god ferie My Girl :)
0

Tilbage til "Graviditet"