Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29280

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 23. jul 2016, 09:43

Vinaia skrev:Jeg undrer mig over, hvilke overvejelser der mon ligger bag beslutningen om gulvenes design i Arrivas tog.

"Åh, lad os lave det så gulvet ligner konfetti! Så er det lige som om der er FEST hver gang man tager toget! Jaaaaa!" :gruble:


De bruger et rodet design med vilje. Det gør de f.eks. også på sæderne i bussen og i toget. Det er så man ikke kan se hvor beskidt det er. :genert: :fløjt:

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/22504815
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 23. jul 2016, 13:31

Den far, der lidt tidligere havde sine små, cyklende børn med og som forventede, at alle bare sprang til side for ikke at blive ramt af hans børn på fortovet. Jeg har ikke noget mod at flytte mig, men synes måske det er mere end en anelse tåbeligt at forvente at alle bare finder det helt fjong med to små børn, der zigzagger på fortovet :gruble:
Han blev pissesur da en ældre dame med rollator "holdt sin bane", så han måtte hjælpe det ene barn udenom :nerve:
9
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 23. jul 2016, 13:57

Om motorcykler har parkeringsskiver.
3
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Jasmin » 23. jul 2016, 13:59

Hvorfor der kun er 5 pølser i en pakke, når nu der er 8 pølsebrød i en pakke. :gruble:
2
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. jul 2016, 14:13

Jasmin skrev:Hvorfor der kun er 5 pølser i en pakke, når nu der er 8 pølsebrød i en pakke. :gruble:

Ja, der har altid været et misforhold der :gruble:
Måske så man har til tre kradsere?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24895

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 23. jul 2016, 15:38

icelady skrev:
sigge skrev:
Han er tysker.

Nu har jeg aldrig brudt mig om Hamilton, så jeg håber lidt på, at det er ham, der først bliver træt af det anstrengte klima og skrider over til et andet team. :-D



Forstår ikke lige hvorfor det skal påpeges han er tysker? :gruble:


Edit: Jeg er Hamilton-tilhænger; mest fordi han altid har været udadvendt, hvor Rosberg har været indelukket.

Det var lidt pudsigt at se, hvordan Rosberg i ugen efter hans "hov, mine bremser duede søreme ikke i sidste sving så jeg kom til at blokere for Hamilton"-uheld, var meget aktiv på sociale medier.

Jeg forstår bare ikke helt, at de forlænger og dermed beholder begge to, når arbejdsklimaet mellem de 2 er så iskoldt, som det er. De kan da hilse på hinanden og ønske tillykke, men jeg tror næppe de bliver inviteret til hinandens fødselsdage :D


Jeg ved selvfølgelig heller ikke, om det er derfor. Men det er jo nu engang en tysk bilfabrik og et tysk hold, så måske ønsker de bare lidt mere, at en tysker kan vinde VM for dem end enhver anden nationalitet.

Jeg må indrømme, at jeg ikke følger ret meget med i, hvordan Formel 1-kørerne bruger de sociale medier. Måske er det bare jantelov fra min side, at jeg synes, Hamilton til tider virker lidt for "full of himself".
Under alle omstændigheder bliver det altid kedeligt, når en kører bliver lidt for suveræn, så lige for tiden holder jeg nok med enhver, der kan bryde Hamiltons stime. Jeg har heller ikke været Vettel-fan tidligere og slet ikke, da det var ham, der vandt konstant, men nu hepper jeg så lidt på ham, fordi det så ud til, at han måske kunne gøre noget i denne sæson. Og så har jeg altid holdt med Ferrari, helt tilbage fra Schumacher-dagene. Meget dobbeltmoralsk syntes jeg sjovt nok ikke, det var så kedeligt dengang, det var ham, der vandt hele tiden. :lol:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 23. jul 2016, 18:22

Jeg undrer mig over hvorfor jeg har liket indlæg jeg aldrig har læst. Første gang det skete tænkte jeg at jeg nok bare havde glemt det, men nu begynder det altså at blive sært.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Marichen12 » 24. jul 2016, 20:22

Vira skrev:At man ligesom ikke kan få persille nok på nye kartofler. Synes det er lige meget hvor meget jeg putter på, det er altid i underkanten :gruble:


Persille er en gudespise :dåne: Og nye kartofler :dåne: Og så smør og salt på også :dåne:
7
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 24. jul 2016, 20:59

At forældre ofte lader baby sove med en tøjble eller andet over ansigtet. Helt i ansigtet.
Antageligt, for at skærme for lys.
Vi andre kunne ikke få vejret under sådan en tøjble.
Hvordan hulan kan babyer så?
Det må være virkelig ubehageligt tænker jeg.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 24. jul 2016, 21:05

kidkomb skrev:At forældre ofte lader baby sove med en tøjble eller andet over ansigtet. Helt i ansigtet.
Antageligt, for at skærme for lys.
Vi andre kunne ikke få vejret under sådan en tøjble.
Hvordan hulan kan babyer så?
Det må være virkelig ubehageligt tænker jeg.


Nogle større babyer ligger den selv der, vores datter gjorde. Hun sov bedst med en stofble midt i ansigtet.
0
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyHippo » 24. jul 2016, 21:28

Min søn sover bedst begravet under sine tøjdyr, men tænker Kidbomb mener de forældre der dækker barnevognen helt til med en stofble? Det er heller ikke ansvarligt og vognen bliver meget hurtigt meget varm.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 24. jul 2016, 21:29

HappyHippo skrev:Min søn sover bedst begravet under sine tøjdyr, men tænker Kidbomb mener de forældre der dækker barnevognen helt til med en stofble? Det er heller ikke ansvarligt og vognen bliver meget hurtigt meget varm.

Nej, det er faktisk det med, at babys hoved er pakket ind i tøjble, eller i dit tilfælde tøjdyr.
Jeg forstår det ikke, for jeg (og dem jeg kender, som jeg undrede mig sammen med) får slet ikke ilt nok, med noget på den måde over ansigtet.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20477
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43944

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 24. jul 2016, 22:11

Undrer mig over helt unges sprogbrug. Jeg sad i en bus, her til aften, på vej hjem. Foran mig sad to teenagepiger. Den éne var i gang med et skænderi i mobilen, som hun sluttede af med at råbe: ”Op i røven med dig, 'røvhul', ind i telefonen. Herefter begynde hun at græde. Veninden, trøstede hende med ordene:" skid da på ham. Stodderen har skrald i låget".

:gammel:
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jul 2016, 22:26

BT og EB har næsten altid på deres forsider én hysterisk overskrift der handler om noget med et huslån der vil give en snarlig katastrofe, a la "Boligekspert: Om en uge stiger dit huslån til det dobbelte!" eller "Rentetilpasningslån vil få 400.000 husejere til at gå konkurs i 2026!"
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 24. jul 2016, 22:36

Dirtylittledevil skrev:BT og EB har næsten altid på deres forsider én hysterisk overskrift der handler om noget med et huslån der vil give en snarlig katastrofe, a la "Boligekspert: Om en uge stiger dit huslån til det dobbelte!" eller "Rentetilpasningslån vil få 400.000 husejere til at gå konkurs i 2026!"

Der er da god tid til?
0

Tilbage til "Generelt"