Kan ikke sove trygt alene

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 24. jul 2016, 22:59

Min mand er ikke hjemme og selv om jeg er træt, kan jeg ikke sove. Jeg er bange. 35 år og bange for at sove alene. Jeg har tjekket hele huset og har en kniv ved sengen og alligevel kan jeg mærke frygten for indbrud, overfald, voldtægt, at mine børn bliver skadet.

Jeg hader at have det sådan.
Andre der har haft det som mig men er ovre det nu?
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jul 2016, 23:07

Ja :) Mit forsvandt da jeg investerede de cirka 1600 kr for en husalarm, som alarmerer hvis der bliver åbnet døre/vinduer, og hvis der er bevægelse i de områder med overvågningskamera. Plus den har en lille panikalarm. Og det larmer så sindssygt at at 5 vrede naboer hurtigt vil komme rendende.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Anlewi » 25. jul 2016, 02:45

Jeg kender utrygheden, men ikke i det omfang du beskriver.
Dog oplevede jeg sidste gang vi passede hus hos mine forældre i en sommerferie og jeg var alene hjemme, at angsten krøb under mig og jeg blev så bange at jeg aldrig faldt i søvn. (Kan ikke huske hvor min mand og børn var)

Hvad der trickede det ved jeg ikke, men det var voldsomt ubehageligt.

Hjemme i egen bolig bliver jeg ikke angst overfor hvad de kan ske herhjemme, men jeg sover dårligt af frygt for ikke at høre drengene der sover, eller telefonen hvis den skule ringe med dærligt nyt. Min erfaring er efterhånden, at hvis jeg intet foretager mig så bliver der værrer, men hvis jeg høre lydbog, falder i søvn til en film eller noget der minder om, så går det bedre.

Knus
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Karkluden » 25. jul 2016, 09:18

Jeg har det på samme måde.
Min kæreste skal snart være væk næsten en uge (lige hjemme og vende en dag midt i ugen), og jeg frygter det allerede. Mit håb er at jeg er så udkørt af dagvagter, at jeg falder i søvn. Ellers bliver det en rædselsfuld uge.
Jeg forstår det virkelig ikke, for det var intet problem, da jeg boede alene.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Grissebassen » 25. jul 2016, 10:14

Jeg har haft det på samme måde. Men nu, efter jeg har boet alene i nogle år, har jeg vænnet mig til det. Jeg har ikke noget tip til at komme over det, andet end tilvænning og en eller anden beskæftigelse, der kan lede tankerne væk, som fx at falde i søvn til noget TV eller med en bog.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2016, 10:46

Jeg tror, at det kunne hjælpe dig at arbejde med dine tankemønstre og øve dig i at betragte din frygt udefra.
Det virker, som om du godt er klar over, at din angst ikke er baseret på noget reelt, men mere handler om vanens magt, og i de tilfælde hjælper det næsten altid, er min erfaring, at øve sig i at rumme, at man har det sådan i de og de situationer, samtidig med at en anden del af sindet, ens dybere "jeg", godt ved, at det er en refleks og ikke noget, der har rod i virkeligheden. Det plejer i hvert fald at berolige mig.
2
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Pityt » 25. jul 2016, 10:47

Jeg vænner mig aldrig til det, er jeg bange for :(
Til trods for at jeg bor på 4. sal, min dør altid er låst og der er dørtelefon i opgangen, bliver jeg utryg ved sengetid.
Det hjælper nok heller ikke at jeg døjer med mareridt, som ofte handler om noget "overnaturligt" (og alle ved, at spøgelser og uhyrer ikke lader sig begrænse af låste døre og dørtelefoner :rulle: )
Faktisk er jeg ret flov over at have det sådan,- det får mig til at føle mig tåbelig :blush:
1
What's done in the dark will be brought to the light
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2016, 11:17

Jeg har det på samme måde. Værst er det dog, hvis jeg ved, han kommer senere hjem, fx hvis han er i byen. Så ligger jeg vågen til han kommer. Jeg kommer til at have weekender fra helvede, når jeg får teenagebørn... :rulle:
Hvis han slet ikke kommer hjem, så skal jeg lige gå en ekstra runde eller to, og jeg udskyder at gå i seng til jeg er ved at kollapse af træthed, men jeg kan mærkeligt nok bedre falde i søvn, når jeg ved han slet ikke kommer.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Flowergirl
Indlæg: 152
Tilmeldt: 12. maj 2016, 11:18
Kort karma: 9
Likede indlæg: 144

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Flowergirl » 25. jul 2016, 20:33

Har selv haft det sådan da vi boede ude på landet - for hvis der skulle bryde nogle ind fx, så ville der være et stykke hen til naboen. Men for mig hjalp det, at jeg egentlig havde lavet en plan for, hvad jeg skulle gøre hvis der kom en tyv forbi og det beroligede mig lidt.

Nu bor vi så inde i byen, omgivet af naboer, så har ikke længere end frygt for at der bryder nogle ind, eller at der er spøgelser (høhø).

Måske det ville være en god ide at få noget alarm derhjemme. Så kan du ihvertfald høre hvis der er nogle som er brudt ind.
Derudover kan stille glad musik hjælpe mig, når jeg skal sove.
1
hyben
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf hyben » 26. jul 2016, 12:51

Jeg kender det også. Øv for hvor man kan blive urolig, når mørket er faldet på og alt er uhyggeligt.

Jeg har også prøvet det med at have en kniv under sengen, men det blev det faktisk værre af. Jeg ville jo ikke vide, hvad jeg skulle gøre med kniven og derved ville jeg forære de(n) indtrængende person(er) et våben kvit og frit.

For mig hjalp det at låse min soveværelses-dør indefra - så ville der i det mindste ikke kunne komme nogen ind uden at jeg hørte det. Det hjalp også at have katten i mit soveværelse (hvor den ikke må være, når min mand er hjemme) - det at der var et andet levende væsen gjorde mig mere rolig. Sove med lidt lys kan også gøre mig mindre urolig.

At du har børn (som du også er urolig for) gør det selvfølgelig mere indviklet, fordi du så skal holde styr på mange lokaliteter og personer, mens du sover.
1
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Kan ikke sove trygt alene

Indlægaf Torn » 27. jul 2016, 07:48

Det lyder voldsomt, invaliderende og angstpræget. Jeg ville søge hjælp, hvis jeg led under angsten for at sove alene.
1

Tilbage til "Livets forhold"