Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 25. jul 2016, 08:36

Sommeren 14 var fantastisk. Siden har her været pissekoldt, undtagen de sidste par dage og et par dage i maj.

Jeg hader at fryse, og det gør jeg det meste af året.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2016, 08:37

LadyFox skrev:Jeg synes det er helt fint at nogle fortrækker koldere vejr, og jeg har fuld forståelse for det ikke er en fest om sommeren hvis sommeren gør en syg og alt det der. Det er slet ikke det.

Men synes ikke det gør noget at have lidt situationsfornemmelse hvis man ikke bryder sig om tingenes tilstand. Altså, det virker ret asocialt på mig at brokke sig hele tiden, til folk der hygger sig. F.eks. havde jeg en ven der godt gad med på stranden og sole sig, for så at brokke sig over solen. Altså, hvis jeg tager med noget ud at kælke, så bider jeg det da i mig, og prøver at hygge mig, uden konstant at snakke om hvor nedern sne er, for så kunne jeg da være blevet derhjemme.


Helt enig. Hvis en anden giver udtryk for, at han/hun synes, at vejret er dejligt, sidder jeg ikke og mukker, da jeg opfatter det som småligt at blive sur over andres glæde, men hvis vedkommende foreslår, at vi tager på stranden, er jeg nødt til at byde ind med et andet forslag.
Sådan foretrækker mine venner det i øvrigt også, da de har prøvet at være på tur med mig i +25 grader, hvor jeg flere gange var tæt på at dejse om.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2016, 08:46

DetSorteCirkus skrev:
LadyFox skrev:Jeg synes det er helt fint at nogle fortrækker koldere vejr, og jeg har fuld forståelse for det ikke er en fest om sommeren hvis sommeren gør en syg og alt det der. Det er slet ikke det.

Men synes ikke det gør noget at have lidt situationsfornemmelse hvis man ikke bryder sig om tingenes tilstand. Altså, det virker ret asocialt på mig at brokke sig hele tiden, til folk der hygger sig. F.eks. havde jeg en ven der godt gad med på stranden og sole sig, for så at brokke sig over solen. Altså, hvis jeg tager med noget ud at kælke, så bider jeg det da i mig, og prøver at hygge mig, uden konstant at snakke om hvor nedern sne er, for så kunne jeg da være blevet derhjemme.


Helt enig. Hvis en anden giver udtryk for, at han/hun synes, at vejret er dejligt, sidder jeg ikke og mukker, da jeg opfatter det som småligt at blive sur over andres glæde, men hvis vedkommende foreslår, at vi tager på stranden, er jeg nødt til at byde ind med et andet forslag.
Sådan foretrækker mine venner det i øvrigt også, da de har prøvet at være på tur med mig i +25 grader, hvor jeg flere gange var tæt på at dejse om.

Det synes jeg også er helt fair. Der skal være plads til det hele :)
I min vens tilfælde handlede det ofte om at han var god til at inviterer sig selv med til ting som andre havde planlagt, og så brokke sig over et eller andet, så som f.eks. solen på stranden på en varm sommerdag. Og hvis man ikke kan lide at stege i solen skal man lade være med at spørge om man overhovedet må komme med på stranden.
1
...
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 25. jul 2016, 08:51

FruDulle skrev:Er det ikke det man siger om danskere, at de altid taler om vejret fordi de altid er noget galt med det :D

Jeg synes det er ret morsom at folk synes det er en led FUGTIG varme. Hvikken fugt? Jeg må være hardcore efter mange år i Asien. Skru gerne op til 30-35 grader for min skyld


Bare fordi der er mere fugtigt andre steder, kan man jo godt synes det ikke er optimalt her. Det er jo heller ikke sådan en tør varme/fastlandsklima vi har trods alt.

Folk der brokker sig over vejret, er som regel dem som ikke har meget at byde ind med alligevel /fordom off ;)
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 25. jul 2016, 08:52

Sophaya skrev:jeg er ligeglad med hvad folk synes om vejret..


Enig! Med dét forbehold, at jeg naturligvis ikke, insisterer på en lang vandretur i 35 graders varme, hvis dem jeg er sammen med ikke kan holde det ud.

Jeg tror vi skal være glade for, at vejret ikke er demokratisk. Der ville, uden tvivl, udbryde borgerkrig, hvis vi alle skulle blive enige om hvordan vejret skulle være.

Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2592
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anlewi » 25. jul 2016, 08:53

Hvor er det "skønt" at kunne overbevise andre om
at de er forkert på den...

Husk det er jo kun mine meninger der er rigtige og tæller....
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. jul 2016, 10:15

Tobywan skrev:
Folk der brokker sig over vejret, er som regel dem som ikke har meget at byde ind med alligevel /fordom off ;)

Det gjorde mig glad :banan:
Jeg synes langt det meste vejr er dejligt. Og jeg nyder at vejret i Danmark er så forskelligartet.
Jeg har meget at byde ind med. Yay :banan:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vinaia » 25. jul 2016, 12:04

Jeg har ikke så meget at byde ind med, så jeg vil lige snakke lidt mere om vejret og tilføje, at jeg faktisk ikke er SÅ krævende mht vejret - bare det ikke blæser!!! Det gør det jo så bare desværre ret tit. Blæst er det værste. Jeg kan ikke have det, og jeg får ondt i ørerne af det, så jeg er nødt til at gå med ørevarmere selv om sommeren, hvis det blæser meget. :genert:
2
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 25. jul 2016, 12:27

kidkomb skrev:Det gjorde mig glad :banan:
Jeg synes langt det meste vejr er dejligt. Og jeg nyder at vejret i Danmark er så forskelligartet.
Jeg har meget at byde ind med. Yay :banan:


Så er spørgsmålet bare om det faktum at du kan lide alt slags vejr betyder at både varmeelskere og kuldeelskere hader dig, eller at alle elsker dig :gruble:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. jul 2016, 12:35

Flora skrev:
kidkomb skrev:Det gjorde mig glad :banan:
Jeg synes langt det meste vejr er dejligt. Og jeg nyder at vejret i Danmark er så forskelligartet.
Jeg har meget at byde ind med. Yay :banan:


Så er spørgsmålet bare om det faktum at du kan lide alt slags vejr betyder at både varmeelskere og kuldeelskere hader dig, eller at alle elsker dig :gruble:

Åh :( Det havde jeg ikke tænkt på :trist:
De fleste der har opdaget det synes jeg er en sær snegl. Og måske også en lidt irriterende snegl.
Akkeja, man kan ikke få det hele.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 12:36

LadyFox skrev:Jeg synes det er helt fint at nogle fortrækker koldere vejr, og jeg har fuld forståelse for det ikke er en fest om sommeren hvis sommeren gør en syg og alt det der. Det er slet ikke det.

Men synes ikke det gør noget at have lidt situationsfornemmelse hvis man ikke bryder sig om tingenes tilstand. Altså, det virker ret asocialt på mig at brokke sig hele tiden, til folk der hygger sig. F.eks. havde jeg en ven der godt gad med på stranden og sole sig, for så at brokke sig over solen. Altså, hvis jeg tager med noget ud at kælke, så bider jeg det da i mig, og prøver at hygge mig, uden konstant at snakke om hvor nedern sne er, for så kunne jeg da være blevet derhjemme.

Men omvendt er det åbenbart okay at sommerfolket brokker sig over frostgrader og sne? :D
Altså, for fanden...hvorfor ikke bare nyde det vejr man elsker, når det kommer? Jeg opfatter det måske forkert, men jeg sidder lidt med opfattelsen af, at vi lummersommerhadere nærmest ødelægger glæden for jer, når der er hede som i weekenden?

Jeg elsker efterår, rusk, regn og selv en heftog storm. Jeg elsker også vinter og sne og frost. Og der er dælme mange der ikke holder sig tilbage med at knurre et "du er ikke normal - lad os da få noget sommer i stedet".

Jeg er ganske normal. Det kan man godt være, når man elsker andre årstider. Men at andre ikke kan lide de årstider, ødelægger stadig ikke glæden for mig.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2016, 12:50

Ado skrev:
LadyFox skrev:Jeg synes det er helt fint at nogle fortrækker koldere vejr, og jeg har fuld forståelse for det ikke er en fest om sommeren hvis sommeren gør en syg og alt det der. Det er slet ikke det.

Men synes ikke det gør noget at have lidt situationsfornemmelse hvis man ikke bryder sig om tingenes tilstand. Altså, det virker ret asocialt på mig at brokke sig hele tiden, til folk der hygger sig. F.eks. havde jeg en ven der godt gad med på stranden og sole sig, for så at brokke sig over solen. Altså, hvis jeg tager med noget ud at kælke, så bider jeg det da i mig, og prøver at hygge mig, uden konstant at snakke om hvor nedern sne er, for så kunne jeg da være blevet derhjemme.

Men omvendt er det åbenbart okay at sommerfolket brokker sig over frostgrader og sne? :D
Altså, for fanden...hvorfor ikke bare nyde det vejr man elsker, når det kommer? Jeg opfatter det måske forkert, men jeg sidder lidt med opfattelsen af, at vi lummersommerhadere nærmest ødelægger glæden for jer, når der er hede som i weekenden?

Jeg elsker efterår, rusk, regn og selv en heftog storm. Jeg elsker også vinter og sne og frost. Og der er dælme mange der ikke holder sig tilbage med at knurre et "du er ikke normal - lad os da få noget sommer i stedet".

Jeg er ganske normal. Det kan man godt være, når man elsker andre årstider. Men at andre ikke kan lide de årstider, ødelægger stadig ikke glæden for mig.

Hvis du læser hele mit opslag så står de faktisk at jeg synes det er ligeså asocialt at tage med ud og kælke kun for at brokke sig over sneen, som at tage med på stranden kun for at brokke sig over solen. - Ligesom jeg skriver at jeg godt forstår at ikke alle elsker sommer. Så jeg forstår slet ikke hvorfor det lige er mig du citerer her?

Mit indlæg handler ikke om hvem der har lov til at brokke sig eller ej, men mere om måden hvorpå nogen brokker sig, og jeg vil til en hver tid holde på at hvis man synes det er nedern det de andre har planlagt, f.eks. på grund af vejret, så lad være med at tage med. Det er asocialt at ville være med til noget kun for at brokke sig over det ikke falder i ens smag.
7
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 25. jul 2016, 12:54

kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:Det gjorde mig glad :banan:
Jeg synes langt det meste vejr er dejligt. Og jeg nyder at vejret i Danmark er så forskelligartet.
Jeg har meget at byde ind med. Yay :banan:


Så er spørgsmålet bare om det faktum at du kan lide alt slags vejr betyder at både varmeelskere og kuldeelskere hader dig, eller at alle elsker dig :gruble:

Åh :( Det havde jeg ikke tænkt på :trist:
De fleste der har opdaget det synes jeg er en sær snegl. Og måske også en lidt irriterende snegl.
Akkeja, man kan ikke få det hele.


Du må prøve at holde lidt lav profil med det :ae:. Eventuelt fake lidt utilfredshed når du er blandt ægte vejrhadere. Bare for fredens skyld.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55652
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 12:55

Problem løst. Jeg melder altid fra til slemme aktiviterer, når det er varmt. :D


Nå, men dette må jeg vel egentlig godt sige: Kæft, en tilbagestående krampe i en kommentarfelt på en status. Hun var pænt racistisk og da jeg fældede hende i et kæmpe selvmål, blokerede hun mig. Ej men for fanden, så meget dumhed i et så lille menneske.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 25. jul 2016, 13:35

Er det måske på tide at trække debatten over i vejrtråden? :genert:
8
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"