Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 16:17

Ih godtnavn :lun: Tillykke :kys:
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 25. jul 2016, 18:45

godtnavn skrev:
Snowdrop skrev:
godtnavn skrev:Da jeg virkelig ikke har lyst til at skulle scannes på min fars fødselsdag i morgen af frygt for noget er galt så tager vi ind til en scanning lige om lidt. Alt er selvfølgelig fint, men nørj lige nu er jeg monster nervøs! Kryds fingre for en 7-11 mm baby (min cyklus har været lidt uregelmæssig så er baby inden for det interval så er jeg rolig) med et fint bankende hjerte.


Hvordan gik det? Håber på en glad opdatering fra dig :kys:


Fik en kæmpe tudetur lige inden vi skulle ind, var så bange og havde slet ikke lyst til at blive scannet.
Men det gik så godt :lun: Der ligger en lille 1,1 cm baby derinde :love: Er 7+1 i dag, præcis som jeg regnede med (ved dog godt det kan rykke sig lidt endnu).

Vi tog ud og spise bagefter derfor det lidt sene svar, nu er jeg helt bombet og skal have en lang middags(aften)lur. Er så lykkelig!


Årh hvor er det godt at læse. Meget lettet på dine vegne! Og helt perfekt størrelse også, så det tyder jo på at alt er helt som det skal være :)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 25. jul 2016, 19:33

Nå, nu kom væsken i fødderne også her. Men det har selvfølgelig også været noget meget varme dage og nætter. Heldigvis gør mine fødder ikke ondt (syv ni tretten), men kønt er det squtte!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 19:41

Jeg har fine ankler her til aften :love: Går ud fra det skyldes de der timer i badeland.

Mine har heldigvis heller ikke gjort ondt, det har snurrer lidt i dem, men ellers ikke.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 25. jul 2016, 20:29

Bøtte skrev:Jeg har fine ankler her til aften :love: Går ud fra det skyldes de der timer i badeland.

Mine har heldigvis heller ikke gjort ondt, det har snurrer lidt i dem, men ellers ikke.


Ku være det var det man skulle så :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2016, 20:31

Har egentlig et spørgsmål omkring barsel, vi har lige kigget på hvordan det hænger bedst sammen. Der står at manden først kan få barsel efter fødslen, men hvordan planlægger man lige det? Mener, man ved jo ikke hvornår man føder?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 20:31

Snowdrop skrev:
Bøtte skrev:Jeg har fine ankler her til aften :love: Går ud fra det skyldes de der timer i badeland.

Mine har heldigvis heller ikke gjort ondt, det har snurrer lidt i dem, men ellers ikke.


Ku være det var det man skulle så :D


Jeg har i hvert fald hørt at 'med vand skal vand fordrives'.
Det gælder vist både væskeindtag og det man bader i :-D
Senest rettet af Bøtte 25. jul 2016, 20:35, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 20:34

godtnavn skrev:Har egentlig et spørgsmål omkring barsel, vi har lige kigget på hvordan det hænger bedst sammen. Der står at manden først kan få barsel efter fødslen, men hvordan planlægger man lige det? Mener, man ved jo ikke hvornår man føder?


Han skal meddele arbejdsgiver at du er gravid inden 3 måneder før forventet termin (mener jeg).
Og efter fødslen skal han inden for 14 uger (igen, mener jeg) meddele, hvornår og hvor meget barsel han vil holde.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2016, 20:37

Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Har egentlig et spørgsmål omkring barsel, vi har lige kigget på hvordan det hænger bedst sammen. Der står at manden først kan få barsel efter fødslen, men hvordan planlægger man lige det? Mener, man ved jo ikke hvornår man føder?


Han skal meddele arbejdsgiver at du er gravid inden 3 måneder før forventet termin (mener jeg).
Og efter fødslen skal han inden for 14 uger (igen, mener jeg) meddele, hvornår og hvor meget barsel han vil holde.


Men så skal han vel arbejde de første uger efter fødsel? Mener han kan jo næppe gå på barsel fra den ene dag til den anden? Han melder allerede snart (efter nakkefold) hvor meget han tager, for pt sidder han alene med en afdeling, så de har brug for tid til at finde en løsning på han tager 34 uger :P
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 20:41

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:
godtnavn skrev:Har egentlig et spørgsmål omkring barsel, vi har lige kigget på hvordan det hænger bedst sammen. Der står at manden først kan få barsel efter fødslen, men hvordan planlægger man lige det? Mener, man ved jo ikke hvornår man føder?


Han skal meddele arbejdsgiver at du er gravid inden 3 måneder før forventet termin (mener jeg).
Og efter fødslen skal han inden for 14 uger (igen, mener jeg) meddele, hvornår og hvor meget barsel han vil holde.


Men så skal han vel arbejde de første uger efter fødsel? Mener han kan jo næppe gå på barsel fra den ene dag til den anden? Han melder allerede snart (efter nakkefold) hvor meget han tager, for pt sidder han alene med en afdeling, så de har brug for tid til at finde en løsning på han tager 34 uger :P


Det mener jeg han har ret til, altså fri lige efter fødslen.

Det var intet problem for min mand i hvert fald.
Hans chef foreslog endda selv at lægge feriedage ind først og så barsel, så han ikke endte med at bruge 6-7 barselsdage på helligdage/fridage pga julen.
Så han startede først da hun var 3,5 uge. Uden problemer.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 25. jul 2016, 20:59

Det kunne være smart hvis han havde en masse ferie der kunne lægges først, men tror han til den tid har én uge tilbage. Jeg håber virkelig han arbejdsplads er medgørlig, jeg tænker de i forvejen ikke bliver glade for mængden af barsel, selvom de selvfølgelig ikke må brokke sig.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2016, 21:16

Han har ret til 14 dage som skal afholdes sammenhængende indenfor de første 14 uger. Han skal meddele 4 uger før forventet afholdelse hvornår han forventer at holde dem.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 21:24

JoyNips skrev:Han har ret til 14 dage som skal afholdes sammenhængende indenfor de første 14 uger. Han skal meddele 4 uger før forventet afholdelse hvornår han forventer at holde dem.


Er det så nok at meddele termin og at man forventer at holde dem umiddelbart efter fødslen?

Ikke at jeg forventer problemer i den retning, men sidst fødte jeg 4 uger før forventet termin, så tænkte bare om man så kan forvente at få lov at afholde barsel efter fødslen, hvis fødslen ikke bliver i nærheden af forventet termin.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 25. jul 2016, 21:33

Bøtte skrev:
JoyNips skrev:Han har ret til 14 dage som skal afholdes sammenhængende indenfor de første 14 uger. Han skal meddele 4 uger før forventet afholdelse hvornår han forventer at holde dem.


Er det så nok at meddele termin og at man forventer at holde dem umiddelbart efter fødslen?

Ikke at jeg forventer problemer i den retning, men sidst fødte jeg 4 uger før forventet termin, så tænkte bare om man så kan forvente at få lov at afholde barsel efter fødslen, hvis fødslen ikke bliver i nærheden af forventet termin.


Det vil jeg mene efter en ren ordlydsfortolkning af barselslovens paragraf 7, stk 3. Det står at far (eller medmor) har ret til 2 uger efter fødsel (eller indenfor de første 14 uger efter aftale med arbejdsgiver). Den 4-ugersfrist følger af paragraf 15, stk 3.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 25. jul 2016, 23:44

Stort tillykke med vellykket scanning, Godtnavn. Det var tiltrængt :)
Skal du så stadig også til scanning i morgen eller har I aflyst den?

Jeg har lige været til træning og hoppede på vægten: 6,3 kg. Yaks :tie: Og er ikke engang halvvejs.
0

Tilbage til "Graviditet"