September ´15 - fællestråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. sep 2015, 09:08

Pænt heftig salat dér, @FitBrideToBe :lol:

Men jeg kan trøste dig med, at selvom min mand oprindeligt er udlært kok, så har han heller ikke styr på, hvor kalorierig hans mad ofte er.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 24. sep 2015, 09:14

Kan ikke lige overskue at svare alle separat, fordi jeg bare lige var hurtigt inde at lure på job, men hvor er I fantastisk seje alle sammen!
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 24. sep 2015, 10:00

Guilded_Lily skrev:Pænt heftig salat dér, @FitBrideToBe :lol:

Men jeg kan trøste dig med, at selvom min mand oprindeligt er udlært kok, så har han heller ikke styr på, hvor kalorierig hans mad ofte er.


Nej men det er dét, der er sjovt.. Min kæreste måler selv alt og er på diæt osv.. Han synes bare ikke lige at for 350kcal nødder var noget særligt.. Jeg var bare sådan øøh.. det er 1/5 af mit samlede kalorie indtag for dagen !!! :lol: :lol2:

Btw - at have en kok som mand = lækkert !! :savl:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 24. sep 2015, 10:10

Guilded_Lily skrev:
Bøtte skrev:
Tak :kys:

Jeg har piskesmæld, så smerter i nakke, skuldre, lænd og hovedpine. Til tider døjer jeg også med sovende fingre og tæer, kramper i lægge og fødder og søvnløshed Alt sammen stammer fra piskesmældet.

Og nu må jeg hellere drible i seng, lysten til det er bare ikke så stor, når man på forhånd ved at det bliver en lang nat.


Uh, det er jeg sørme ked af at læse. Det er så invaliderende! Jeg håber, du har sovet tåleligt i nat så :ae: :ae: :ae:


Tak :kys:
Jeg har sovet godt, men ikke alt for meget. Har været ude fys i formiddags, og skulle egentlig løbe bagefter, men jeg er bare træt. Så jeg har bestemt mig for at holde sofadag, håber det kan hjælpe på smerter og træthed.

Kigger ind senere :)
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 24. sep 2015, 10:19

Bøtte skrev:
Guilded_Lily skrev:
Bøtte skrev:
Tak :kys:

Jeg har piskesmæld, så smerter i nakke, skuldre, lænd og hovedpine. Til tider døjer jeg også med sovende fingre og tæer, kramper i lægge og fødder og søvnløshed Alt sammen stammer fra piskesmældet.

Og nu må jeg hellere drible i seng, lysten til det er bare ikke så stor, når man på forhånd ved at det bliver en lang nat.


Uh, det er jeg sørme ked af at læse. Det er så invaliderende! Jeg håber, du har sovet tåleligt i nat så :ae: :ae: :ae:


Tak :kys:
Jeg har sovet godt, men ikke alt for meget. Har været ude fys i formiddags, og skulle egentlig løbe bagefter, men jeg er bare træt. Så jeg har bestemt mig for at holde sofadag, håber det kan hjælpe på smerter og træthed.

Kigger ind senere :)


Sofadag :lun: Rigtig god fornøjelse - nyd det!!

Og ked af at høre med ryg-regionen. Det var da noget rigtig møg. God bedring :kys:
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 24. sep 2015, 11:31

Log_Lady skrev:I de sidste 4,5 måned (siden 2 uger efter, jeg fødte) har min vægt ikke rokket sig ud af stedet, trods godt med motion. Det er også helt fint og forventeligt - dels er det godt ikke at tabe sig for meget, når man fuldammer; dels har jeg aldrig tabt mig ved at amme i det hele taget. Dog må en del af mine fedtdepoter være blevet erstattet af øget muskelmasse, for jeg har styrketrænet en del. Ifølge mit målebånd er der også røget nogle cm hist og her.

Men efter mit sukkerstop har jeg tabt mig 2 kg på blot 5 dage. Det er sgu vildt nok. Og lækkert, at vægten endelig begynder at bekræfte mig i, at min indsats virker. :rock:



Tillykke og sejt gået :banan: :dance: :klap:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 24. sep 2015, 11:38

I dag er jeg længe på job, så når næppe meget længere op end de 5 km, der står på tælleren nu. Må tage revanche i morgen med et sted mellem 10 og 15 km. Det lyder nok mere imponerende end det er, eftersom det "bare" er gåtur, men mine gummirøjsere er ikke super velegnede til længere løbestræk :D

Jeg ejer for øvrigt ikke en vægt (i hvert fald ikke en med batterier) - jeg kan se på mine jeans, at der sker noget med cm og omfordeling, men måske skulle jeg investere i batterier, så jeg kan få en fornemmelse af, hvor jeg ligger vægtmæssigt.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. sep 2015, 11:41

FitBrideToBE skrev:
Nej men det er dét, der er sjovt.. Min kæreste måler selv alt og er på diæt osv.. Han synes bare ikke lige at for 350kcal nødder var noget særligt.. Jeg var bare sådan øøh.. det er 1/5 af mit samlede kalorie indtag for dagen !!! :lol: :lol2:

Btw - at have en kok som mand = lækkert !! :savl:


:lol: Så er det ekstra spøjst. Men på den anden side, så er det jo gode fedtstoffer :-D

Det har sine fordele at være gift med en kok, helt klart - men det har sørme også sine ulemper. Han gider ikke lave alm. hverdagsretter, så hvis han stod for madlavningen hver dag, ville det hurtigt blive dyre udskæringer og eksotisk tilbehør - og vi ville blive ruineret.
Men engang i mellem får han lov og så går han amok i fx Sunday Lunch - to-tre forskellige slags kød, kartofler ovnstegt i gåsefedt (fra UK), diverse rodfrugter, pigs in blankets (cocktailpølser med bacon), han koger en fond til gravy fra morgenstunden og så får vi Yorkshirepuddings til. Vi kan trille fra bordet! :savl:

En anden fordel er, han er ret god til at bage - især chokoladekager :slem:
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 24. sep 2015, 11:43

Det har dog været meget sundt ikke at have en vægt i huset. Det vigtigste for mig er at komme ud af sofakartoffelmode, og eftersom jeg er tyndfed, når jeg er i dårlig form, er det ikke så væsentligt med vægten.

Enten giver den mig falsk tryghed ved kun at svinge lidt, når jeg lever inaktivt og usundt, eller også bliver den et kontrolmonster, der lokker mig til liiiige at smide et kilo mere. Mine sene teenår og tidlige tyvere lå og flirtede med et fanatisk vægt/motionsmønster, som jeg på ingen måde ønsker at invitere indenfor igen, og jeg ved af erfaring fra forrige år, at det nemt kan ske.

Edit: tyndfed, ikke tyndhed :genert:
Senest rettet af Krølle 24. sep 2015, 12:13, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12449

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. sep 2015, 11:44

Bøtte skrev:
Tak :kys:
Jeg har sovet godt, men ikke alt for meget. Har været ude fys i formiddags, og skulle egentlig løbe bagefter, men jeg er bare træt. Så jeg har bestemt mig for at holde sofadag, håber det kan hjælpe på smerter og træthed.

Kigger ind senere :)


Det lyder som en rigtig god idé at restituere! Rigtig god bedring! :kys:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf Krølle » 24. sep 2015, 11:46

Måske skal jeg købe batterier, veje, tage batterier ud og gemme dem på loftet. Indsatsen ved at skulle hente dem vil nok naturligt begrænse vejningslysten :D
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 24. sep 2015, 11:47

Blev sgi lige helt skuffet over, at de serverede blomkålsgratin i kantinen, nu jeg havde set frem til noget mad :blush2: (Valgte at fortsætte fasten indtil frokost i dag.)

Men må erkende, at det smagte helt vildt godt (det burde jeg jo vide, når det er dem, der laver det, og jeg elsker blomkål).
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 24. sep 2015, 11:49

Krølle skrev:Det har dog været meget sundt ikke at have en vægt i huset. Det vigtigste for mig er at komme ud af sofakartoffelmode, og eftersom jeg er tyndhed, når jeg er i dårlig form, er det ikke så væsentligt med vægten.

Enten giver den mig falsk tryghed ved kun at svinge lidt, når jeg lever inaktivt og usundt, eller også bliver den et kontrolmonster, der lokker mig til liiiige at smide et kilo mere. Mine sene teenår og tidlige tyvere lå og flirtede med et fanatisk vægt/motionsmønster, som jeg på ingen måde ønsker at invitere indenfor igen, og jeg ved af erfaring fra forrige år, at det nemt kan ske.


Ja, den er farlig den vægt! Så jeg stemmer for kun at "genoplive den", hvis du tror, du kan styre det. Det er faktisk en meget god ide det med at tage batterierne ud af den imellem brug.. :gruble: Det kan være, jeg kopierer den. Jeg erfarede desværre for en måneds tid siden, at jeg stadig ikke kan styre at have en tilgængelig vægt - det sætter alt for mange skidte ting i gang!
1
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 24. sep 2015, 11:50

Guilded_Lily skrev:
FitBrideToBE skrev:
Nej men det er dét, der er sjovt.. Min kæreste måler selv alt og er på diæt osv.. Han synes bare ikke lige at for 350kcal nødder var noget særligt.. Jeg var bare sådan øøh.. det er 1/5 af mit samlede kalorie indtag for dagen !!! :lol: :lol2:

Btw - at have en kok som mand = lækkert !! :savl:


:lol: Så er det ekstra spøjst. Men på den anden side, så er det jo gode fedtstoffer :-D

Det har sine fordele at være gift med en kok, helt klart - men det har sørme også sine ulemper. Han gider ikke lave alm. hverdagsretter, så hvis han stod for madlavningen hver dag, ville det hurtigt blive dyre udskæringer og eksotisk tilbehør - og vi ville blive ruineret.
Men engang i mellem får han lov og så går han amok i fx Sunday Lunch - to-tre forskellige slags kød, kartofler ovnstegt i gåsefedt (fra UK), diverse rodfrugter, pigs in blankets (cocktailpølser med bacon), han koger en fond til gravy fra morgenstunden og så får vi Yorkshirepuddings til. Vi kan trille fra bordet! :savl:

En anden fordel er, han er ret god til at bage - især chokoladekager :slem:



ORH HVAD :ivrig: :ivrig: :ivrig: :ivrig: Jeg ville være den tykkeste trunte i gaden med en kok som kæreste, kan jeg høre :lol:
0
FitBrideToBE
Likede indlæg: 20787

Re: September ´15 - fællestråd

Indlægaf FitBrideToBE » 24. sep 2015, 16:49

3t. træning @ 1892kcal i dag.. Vanvittigt :banan:
3

Tilbage til "Fit og/eller lækker"