Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. jul 2016, 22:57

dgd2007 skrev:
Dirtylittledevil skrev:BT og EB har næsten altid på deres forsider én hysterisk overskrift der handler om noget med et huslån der vil give en snarlig katastrofe, a la "Boligekspert: Om en uge stiger dit huslån til det dobbelte!" eller "Rentetilpasningslån vil få 400.000 husejere til at gå konkurs i 2026!"

Der er da god tid til?


Ikke hvis tiden fortsat smuldrer væk for mig i det her tempo :forvirret2:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 25. jul 2016, 05:28

kidkomb skrev:At forældre ofte lader baby sove med en tøjble eller andet over ansigtet. Helt i ansigtet.
Antageligt, for at skærme for lys.
Vi andre kunne ikke få vejret under sådan en tøjble.
Hvordan hulan kan babyer så?
Det må være virkelig ubehageligt tænker jeg.


Min dreng er to år , når han skal falde i søvn til natten foregår det på maven. Med ansigtet solidt plantet ned i puden :stoned:
Han vælger selv at ligge sådan. Jeg har nemlig også altid undret mig over forældre der gør det men på et tidspunkt bliver børnene store nok til selv at gøre det.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 25. jul 2016, 07:22

Lulu skrev:
kidkomb skrev:At forældre ofte lader baby sove med en tøjble eller andet over ansigtet. Helt i ansigtet.
Antageligt, for at skærme for lys.
Vi andre kunne ikke få vejret under sådan en tøjble.
Hvordan hulan kan babyer så?
Det må være virkelig ubehageligt tænker jeg.


Min dreng er to år , når han skal falde i søvn til natten foregår det på maven. Med ansigtet solidt plantet ned i puden :stoned:
Han vælger selv at ligge sådan. Jeg har nemlig også altid undret mig over forældre der gør det men på et tidspunkt bliver børnene store nok til selv at gøre det.

:lol: Jeg bliver halvpanisk bare ved tanken.
Men måske sover man bedre, når man er ved at dø af iltmangel :devil:
Eller også kan babyer ånde gennem andre steder på kroppen også? :ad!: Ligesom skildpadder...

Det er rart med en forklaring og at flere af jer siger sådan, for jeg får altid helt ondt i maven, når jeg ser en baby sådan, fordi jeg forestiller mig, hvor ubehageligt det må være at ligge der og blive kvalt og ikke være i stand til at sige det til nogen.
Men jeg har aldrig turde spørge nogen, for jeg er lidt bange for småbørnsforældre og gravide. For at gøre dem vrede eller kede af det.
Men nu kan jeg stoppe med at være så bekymret for det :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Avino » 25. jul 2016, 18:01

Det er rart med en forklaring og at flere af jer siger sådan, for jeg får altid helt ondt i maven, når jeg ser en baby sådan, fordi jeg forestiller mig, hvor ubehageligt det må være at ligge der og blive kvalt og ikke være i stand til at sige det til nogen.
Men jeg har aldrig turde spørge nogen, for jeg er lidt bange for småbørnsforældre og gravide. For at gøre dem vrede eller kede af det.
Men nu kan jeg stoppe med at være så bekymret for det :banan:
-------------------------------------------------------------------

Kan sagtens forstå dig.
Har aldrig selv brugt det
De to børnebørn har så altid haft sådan en klud over hovedet. :gruble:
Syntes- på deres vegne, at det måtte være forfærdeligt.
Tilsyneladende- har begge to- haft det godt med det.

Jeg undres stadigt. Virkeligt. Selv til deres barnedåb var de viklet ind i en ble :8: , men havde det godt med det.
0
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 25. jul 2016, 18:27

kidkomb skrev:At forældre ofte lader baby sove med en tøjble eller andet over ansigtet. Helt i ansigtet.
Antageligt, for at skærme for lys.
Vi andre kunne ikke få vejret under sådan en tøjble.
Hvordan hulan kan babyer så?
Det må være virkelig ubehageligt tænker jeg.


Vi fik at vide til fødselsforberedelse, at det var en smart måde at lukke alle indtryk ude.

Vi har dog ikke brugt det. Synes ikke så godt om at dække mit barns ansigt på den måde.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Buller » 25. jul 2016, 18:34

har spædbørn ikke et rimeligt effektivt organ til at signalere utilfredshed med? Så hvis de ikke ville have den dims liggende så hørte og så man det nok.

Desuden har de også udvækster der kan nå op omkring ansigtet og hive i diverse ting.

Tror godt man kan antage at hvis de ligger og sover i den situation, så har de de fint nok med den.
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Prosperity74 » 25. jul 2016, 21:55

Hvorfor folk går helt i selvsving over det der pokemon go :stoned:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 25. jul 2016, 22:24

" Fri leg i OL-byen: 42 kondomer til hver atlet

OL-byen tårner sig op i Rio, og atleterne bliver mødt af spartansk indrettede værelser uden tv, men med masser af kondomer."

http://www.dr.dk/sporten/ol/rio2016/bil ... hver-atlet

Jeg troede de kom derover for at dyrke sport (altså ikke dén slags sport)

OL, varer i 15-16 dage, så 42 kondomer per atlet, giver 2.5 gange 'sport' per dag. Har de overhovedet tid og kræfter til at stille op til konkurrencerne? :gruble:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 26. jul 2016, 00:25

ShuruQ skrev:En undren der opstår hvert år omkring den her tid.

Jeg bor tæt på Blokhus, dvs her i området vrimler der med tyskere i sommermånederne. Det samme gør vores supermarked og jeg tror ikke der er nogen der der taler bare lidt tysk eller kan få sig til det (bortset fra en). Jeg siger ikke at man skal kunne tale flydende tysk for at arbejde som ungarbejder i et supermarked i et turistområde, slet ikke, men for servicens skyld undrer det mig at man ikke skal kunne bare en lillebitte smule, fx som at sige beløbet (og ja, jeg ved godt det ses på displayet), men jeg undrer mig altså hvert år :genert:.


Det synes jeg egentlig ikke, og jeg forventer heller ikke, at personalet taler dansk, når jeg er i Tyskland (eller andre steder i verden). Sidst jeg var i udlandet, var det en sjældenhed at møde indfødte, som talte engelsk. Det var lidt besværligt indimellem, men man kommer langt med tegnsprog :D
1
14 11 14
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 26. jul 2016, 05:06

Hvornår "terror" begyndte at blive udtalt "terwor" :gruble:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 26. jul 2016, 05:24

Buller skrev:har spædbørn ikke et rimeligt effektivt organ til at signalere utilfredshed med? Så hvis de ikke ville have den dims liggende så hørte og så man det nok.

Desuden har de også udvækster der kan nå op omkring ansigtet og hive i diverse ting.

Tror godt man kan antage at hvis de ligger og sover i den situation, så har de de fint nok med den.


Det bevidste greb udvikles først omkring 3-4 måneders alderen (mener jeg, kan dælme ikke huske det længere, men i hvert fald først nogle måneder efter fødslen), så man kan ikke forvente at de helt små, selv kan flytte en stofble, der generer dem.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf achillaxedprune » 26. jul 2016, 06:37

Fyrst Eberhard skrev:Er snapfiltre virkelig så sjove, når man nu lige tænker over det? Altså, SÅ sjove?! Hver dag?! Stadigvæk?!


Hvornår har snapfiltre været sjovt?
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 26. jul 2016, 06:48

paint skrev:" Fri leg i OL-byen: 42 kondomer til hver atlet

OL-byen tårner sig op i Rio, og atleterne bliver mødt af spartansk indrettede værelser uden tv, men med masser af kondomer."

http://www.dr.dk/sporten/ol/rio2016/bil ... hver-atlet

Jeg troede de kom derover for at dyrke sport (altså ikke dén slags sport)

OL, varer i 15-16 dage, så 42 kondomer per atlet, giver 2.5 gange 'sport' per dag. Har de overhovedet tid og kræfter til at stille op til konkurrencerne? :gruble:


Du glemmer alle de sene vandballon kampe på gangene, der skal være lidt i overskud til det også ;)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 26. jul 2016, 06:53

Wizzze skrev:
paint skrev:" Fri leg i OL-byen: 42 kondomer til hver atlet

OL-byen tårner sig op i Rio, og atleterne bliver mødt af spartansk indrettede værelser uden tv, men med masser af kondomer."

http://www.dr.dk/sporten/ol/rio2016/bil ... hver-atlet

Jeg troede de kom derover for at dyrke sport (altså ikke dén slags sport)

OL, varer i 15-16 dage, så 42 kondomer per atlet, giver 2.5 gange 'sport' per dag. Har de overhovedet tid og kræfter til at stille op til konkurrencerne? :gruble:


Du glemmer alle de sene vandballon kampe på gangene, der skal være lidt i overskud til det også ;)

Jeg har hørt, at der altid er sindssygt mange af deltagerne der knalder løs på kryds og tværs, fordi de pga. deres træning i meget begrænsede miljøer, sjældent møder mulige partnere af modsatte køn - så når der er OL, er feltet pludselig MEGET stort :lol:
Der er vist generelt også rigtig mange børn, der bliver født ca. 9 mdr. efter legene...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jul 2016, 07:41

- At Egmont sender mig tilbud på boligtilbehør
- At de prøver at bilde mig ind, at en den lysestage, de vil sælge mig for 100 kr., normalt koster 300, når en hurtig googling viser, at det ikke lige er tilfældet
2

Tilbage til "Generelt"