Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 26. jul 2016, 19:02

Sangius skrev:
godtnavn skrev:
Sangius skrev:
godtnavn skrev:Sangius: ellers kan han også tage det halve år som barsel, som ikke får indflydelse på hvor meget barsel du får :) Så kan I få ½ års barsel sammen. Han får så kun normal su, men får jo ½ år ekstra, således han stadig har su til hele uddannelsen :)


Han er færdig med sin uddannelse til august. Så efter det, kan han få barsel med fuld løn i det job han får, da han er sikret job. Og den uddannelse han går på, egner sig virkelig ikke særlig godt til lige at være væk i 6 måneder. Han vil helst ikke forlænges, og bliver det måske allerede lidt, bare på grund af de 14 dage efter fødslen... :)


Så er dobbeltklip nok vejen frem :)

Jeg bliver jo et helt år forsinket, men jeg har det, omvendt din kæreste, fint med det :) Derudover er det heller ikke et problem for min uddannelse, var det det ville jeg nok se anderledes på det :)


Han er ved at uddanne sig som betjent, og er på bachelor-studiet. Men den er jo lige lavet om, så de nye betjente der kommer ind nu, ikke får en bachelor. Så hvis han bliver forlænget, så ender han med at være den eneste der egentlig er berettiget til at tage den som bachelor på skolen - men ingen at skrive den sammen med, eller gå i klasse med. Jeg ved faktisk ikke helt hvordan de ville løse det problem, og det ved han heller ikke :P

Desuden ville vi slet ikke have råd til at leve på SU i så lang tid, hvis han blev forlænget. Vi har jo købt en hus, og regner med at have to fulde løn før vi skal betale for daginstitutioner og sådan.

Det kunne ellers være luksus med 6 måneders fri sammen. Slet ikke dårligt :P

Vi var mest bekymret for, om det ville 'annullere' hans dobbeltklip, at han tager barsel med løn efter endt uddannelse? Så får han jo en slags dobbeltbarsel? :gruble:


Det kan jeg godt se ville blive noget rod :)

Barsel og de ekstra klip hænger ikke sammen :) Det er jo også grunden til at min kæreste kan tage 34 uger og jeg et år. Økonomisk bliver det ret stramt med en på su og en på barselsdagpenge, men med børnepenge løber det lige rundt, falder vores opsparing så lidt under barsel går det jo også. "Heldigvis" har vi ikke hus og dermed ikke så store udgifter, og derudover får vi nok pasning gratis de første par år :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 27. jul 2016, 10:33

Nu har jeg bestilt sådan et børnebadebassin på ebay fra intex der hedder aquarium. Det skulle være ret stabilt og er 56 cm højt og 1,52 m i diameter. Så stort nok til at jeg også kan føde i det, hvis det skulle være. Kan se på forskellige fora og på YouTube at det ofte bliver brugt som alternativ til et fødekar - og så koster det kun en brøkdel af prisen af hvad et alm. fødekar koster. Har givet 240 kr inkl porto :)

Nu skal jeg så bare have fundet et stykke plastik der er stort nok til at kunne bruges som liner (letter rengøring af poolen efterfølgende). Nogle forslag?

intex.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 27. jul 2016, 10:59

Har ingen forslag snowdrop, men har du et link til det? Hvis jeg får lov at føde hjemme kunne det være rart med et billigt "fødekar", og så er det ret fint til udendørs badebassin senere :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. jul 2016, 11:38

Det er da også festligt snowdrop:) i kan også ligeså vænne jer til at have huset fyldt med legetøj først som sidst! Kan man ikke købe det der plastik de steder der udlejer fødekar?

Vi har fravalgt karet, jeg synes ideen om det var mere stressende. Men er ellers godt igang med forberedelse nu - vådliggerlagen til sengen, gamle håndklæder, bind, store trusser og en lille sukker-madpakke (juice, nødder, bolcher) til mig er lagt frem. Der står også på diverse lister at man skal klargøre mad til far og jordemoder. Hvordan gør man lige det når fødslen kan gå igang fra omkring nu, til om 5 uger? Tænker at vi må have nogle boller i fryseren og lidt langtidsholdbart pålæg i skabene. Det kunne lige passe at fødslen går i gang når jeg ikke lige har fået købt ind, og så tager lang tid...
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 27. jul 2016, 17:25

godtnavn skrev:Har ingen forslag snowdrop, men har du et link til det? Hvis jeg får lov at føde hjemme kunne det være rart med et billigt "fødekar", og så er det ret fint til udendørs badebassin senere :)


Jo da :) http://www.ebay.com/itm/262455205243?_t ... EBIDX%3AIT

Det er den der hedder Round 60" x 22" der er højest :)
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 27. jul 2016, 17:28

Lilleluftballon skrev:Det er da også festligt snowdrop:) i kan også ligeså vænne jer til at have huset fyldt med legetøj først som sidst! Kan man ikke købe det der plastik de steder der udlejer fødekar?

Vi har fravalgt karet, jeg synes ideen om det var mere stressende. Men er ellers godt igang med forberedelse nu - vådliggerlagen til sengen, gamle håndklæder, bind, store trusser og en lille sukker-madpakke (juice, nødder, bolcher) til mig er lagt frem. Der står også på diverse lister at man skal klargøre mad til far og jordemoder. Hvordan gør man lige det når fødslen kan gå igang fra omkring nu, til om 5 uger? Tænker at vi må have nogle boller i fryseren og lidt langtidsholdbart pålæg i skabene. Det kunne lige passe at fødslen går i gang når jeg ikke lige har fået købt ind, og så tager lang tid...


Hæhæ, ja lige netop. Tænker også den fint kan bruges i haven efterfølgende. Fin er den i hvert fald!

Mht. mad. Hvad med nogle pølsehorn i fryseren evt? Det er da nemt at tage op og lune et par stykker :)

Jeg skal også have fundet de sidste ting. Pt. mangler vi noget beskyttelse af en slags til sofa eller seng i tilfælde af jeg ikke har lyst til at blive i vandet. I så fald tror jeg dog det bliver enten sofa eller en madras på gulvet. Men tænker faktisk bare at bruge en voksdug i stedet for et vådliggerlagen. Og så har jordemor vel også nogle underlag af slags oder was?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. jul 2016, 17:40

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:Det er da også festligt snowdrop:) i kan også ligeså vænne jer til at have huset fyldt med legetøj først som sidst! Kan man ikke købe det der plastik de steder der udlejer fødekar?

Vi har fravalgt karet, jeg synes ideen om det var mere stressende. Men er ellers godt igang med forberedelse nu - vådliggerlagen til sengen, gamle håndklæder, bind, store trusser og en lille sukker-madpakke (juice, nødder, bolcher) til mig er lagt frem. Der står også på diverse lister at man skal klargøre mad til far og jordemoder. Hvordan gør man lige det når fødslen kan gå igang fra omkring nu, til om 5 uger? Tænker at vi må have nogle boller i fryseren og lidt langtidsholdbart pålæg i skabene. Det kunne lige passe at fødslen går i gang når jeg ikke lige har fået købt ind, og så tager lang tid...


Hæhæ, ja lige netop. Tænker også den fint kan bruges i haven efterfølgende. Fin er den i hvert fald!

Mht. mad. Hvad med nogle pølsehorn i fryseren evt? Det er da nemt at tage op og lune et par stykker :)

Jeg skal også have fundet de sidste ting. Pt. mangler vi noget beskyttelse af en slags til sofa eller seng i tilfælde af jeg ikke har lyst til at blive i vandet. I så fald tror jeg dog det bliver enten sofa eller en madras på gulvet. Men tænker faktisk bare at bruge en voksdug i stedet for et vådliggerlagen. Og så har jordemor vel også nogle underlag af slags oder was?


Vådliggerlagenet tænkte jeg kunne genbruges til at klippe i stykker til babyens seng til perioder med mange uheld. Og så var det ret billigt;) tænker også voksdug er fint.
Fra min sidste hospitalsfødsel husker jeg i hvert fald de havde sådan nogle mindre engangsunderlag man havde under numsen ved undersøgelse. Mon ikke hun medbringer det? Dem har jeg faktisk også et par stykker liggende af - de sælges nemlig i butikkerne som pusleunderlag og var i en af de gratis babypakker.

Pølsehorn var en god ide, det vil jeg bage en regnvejrseftermiddag sammen med sønnike. Tænker jo ikke jordemoder og far skal spise festmåltid, men vi er bare sådan nogle der altid løber tør for mælk og brød før vi får købt nyt, så det kunne lige ligne...
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 27. jul 2016, 17:50

Snowdrop skrev:
godtnavn skrev:Har ingen forslag snowdrop, men har du et link til det? Hvis jeg får lov at føde hjemme kunne det være rart med et billigt "fødekar", og så er det ret fint til udendørs badebassin senere :)


Jo da :) http://www.ebay.com/itm/262455205243?_t ... EBIDX%3AIT

Det er den der hedder Round 60" x 22" der er højest :)


Tak, kunne kun finde dem meget dyrere og uden for eu. Du må gerne anmelde det hvis du får det brugt :) Linket er gemt så må vi se om jeg kan få lov at føde hjemme :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 27. jul 2016, 17:56

Du må gerne skrive indvendige mål når du får det Snow, tænker det ser ret tykt ud, og er de 152 cm udvendige mål kunne jeg være bange for det blev meget småt.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 27. jul 2016, 18:58

Lilleluftballon skrev:
Vådliggerlagenet tænkte jeg kunne genbruges til at klippe i stykker til babyens seng til perioder med mange uheld. Og så var det ret billigt;) tænker også voksdug er fint.
Fra min sidste hospitalsfødsel husker jeg i hvert fald de havde sådan nogle mindre engangsunderlag man havde under numsen ved undersøgelse. Mon ikke hun medbringer det? Dem har jeg faktisk også et par stykker liggende af - de sælges nemlig i butikkerne som pusleunderlag og var i en af de gratis babypakker.

Pølsehorn var en god ide, det vil jeg bage en regnvejrseftermiddag sammen med sønnike. Tænker jo ikke jordemoder og far skal spise festmåltid, men vi er bare sådan nogle der altid løber tør for mælk og brød før vi får købt nyt, så det kunne lige ligne...


Nå ja det var da egentlig en god idé at klippe vådliggerlagenet op. Hvor fandt du et billigt et henne?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 27. jul 2016, 19:00

godtnavn skrev:Du må gerne skrive indvendige mål når du får det Snow, tænker det ser ret tykt ud, og er de 152 cm udvendige mål kunne jeg være bange for det blev meget småt.


Har forsøgt at google for at finde de indvendige mål, men det er ikke lykkedes endnu. Måler det lige når det kommer :gogo:

Men fra reviews på amazon, samt indlæg på diverse fora og videoer jeg fandt på YouTube hvor man kan se det bliver brugt (søg: home water birth) så ser det fint stort ud til at en voksen eller sågar to kan sidde i det. Jeg tænker det lige skal afprøves når det kommer, også fordi jeg gerne vil vide hvor lang tid det tager at sætte op og fylde det - og OM vi overhovedet bare sådan lige kan fylde det med vores vandtank og ret så mangelfulde vandtryk...
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 27. jul 2016, 19:27

Åh, jeg håber det lykkedes at føde i vand igen :love: Det var SÅ godt :)
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 27. jul 2016, 19:59

Snowdrop skrev:
Lilleluftballon skrev:
Vådliggerlagenet tænkte jeg kunne genbruges til at klippe i stykker til babyens seng til perioder med mange uheld. Og så var det ret billigt;) tænker også voksdug er fint.
Fra min sidste hospitalsfødsel husker jeg i hvert fald de havde sådan nogle mindre engangsunderlag man havde under numsen ved undersøgelse. Mon ikke hun medbringer det? Dem har jeg faktisk også et par stykker liggende af - de sælges nemlig i butikkerne som pusleunderlag og var i en af de gratis babypakker.

Pølsehorn var en god ide, det vil jeg bage en regnvejrseftermiddag sammen med sønnike. Tænker jo ikke jordemoder og far skal spise festmåltid, men vi er bare sådan nogle der altid løber tør for mælk og brød før vi får købt nyt, så det kunne lige ligne...


Nå ja det var da egentlig en god idé at klippe vådliggerlagenet op. Hvor fandt du et billigt et henne?


I den lokale jysk i en rodekurv. Ledte faktisk efter det som metervare, men fandt så et til voksen seng i stedet. 120 kr, det synes jeg var fint .
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 27. jul 2016, 23:02

Har slet ikke fået opdateret herinde.

Jeg fødte vores søn i fredags den 22. Efter va 24 timers små veer som ikke blev tættere end 10 min imellem, kørte vi på Skejby for at blive tjekket. Jeg var 5 cm ved ankomst kl 8. Han blev født kl 12.12 efter en pressefase på kun 10 min. Desværre bristede jeg en del denne gang, så fik en del sting. Men alt i alt en virkelig god fødsel med lattergas som eneste smertelindring.

Lisen82: mht hvad du skal have med på Skejby, så bulle jeg i hvert fald sørge for at få drikkevarer med sukker. Vi fik kun tilbudt vand under fødslen. Så jeg havde pakket kiks, bananer og brik juice. Det var fint. Derudover 1 sæt tøj til baby og et rent sæt tøj til mig selv. Havde også pakket en kort slåbrok i et let stof til at føde i. Sådan en billig jersey en fra h&m. Men nåede aldrig at skifte. Så fødte i den maxi kjole jeg havde kylet på inden vi kørte.
6
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 28. jul 2016, 05:33

Tillykke Mittemis :lun:

Lyder som en hård omgang, hober du hurtigt er ovenpå igen :kys:
0

Tilbage til "Graviditet"