Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 27. jul 2016, 07:52

landsbytossen skrev:
paint skrev:" Fri leg i OL-byen: 42 kondomer til hver atlet

OL-byen tårner sig op i Rio, og atleterne bliver mødt af spartansk indrettede værelser uden tv, men med masser af kondomer."

http://www.dr.dk/sporten/ol/rio2016/bil ... hver-atlet

Jeg troede de kom derover for at dyrke sport (altså ikke dén slags sport)

OL, varer i 15-16 dage, så 42 kondomer per atlet, giver 2.5 gange 'sport' per dag. Har de overhovedet tid og kræfter til at stille op til konkurrencerne? :gruble:

De kan få det dobbelt så sjovt, da det er 42 pr. person og dermed 84 omgange pr. par.



Yes. Men nu skriver jeg "per atlet". Jeg kom i tanke om samme regnestykke som dig, da jeg havde skrevet indlægget. Men gad ikke at rette det. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jul 2016, 11:56

Jeg ringede i går til min veninde fra supermarkedet, fordi jeg havde fundet strømpebukser på tilbud i hendes datters størrelse og ville høre, om jeg skulle købe nogen for hende. Det måtte jeg meget gerne, så det gjorde jeg. Det, jeg undrer mig over, er, at hun ikke har overført penge til mig via Mobilepay. Det ville jeg selv gøre, hvis nogen tilbød at købe noget for mig, både for ikke at glemme det og som en almindelig tak for hjælpen-gestus nu, hvor det er blevet så let med den slags overførsler.

Det er ikke en stor ting, og jeg mangler ikke pengene og skal nok få dem, når vi ses. Det er bare en undren.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 27. jul 2016, 12:13

DetSorteCirkus skrev:Jeg ringede i går til min veninde fra supermarkedet, fordi jeg havde fundet strømpebukser på tilbud i hendes datters størrelse og ville høre, om jeg skulle købe nogen for hende. Det måtte jeg meget gerne, så det gjorde jeg. Det, jeg undrer mig over, er, at hun ikke har overført penge til mig via Mobilepay. Det ville jeg selv gøre, hvis nogen tilbød at købe noget for mig, både for ikke at glemme det og som en almindelig tak for hjælpen-gestus nu, hvor det er blevet så let med den slags overførsler.

Det er ikke en stor ting, og jeg mangler ikke pengene og skal nok få dem, når vi ses. Det er bare en undren.

Er du sikker på at hun bruger Mobilepay?
0
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jul 2016, 12:14

LadyFox skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg ringede i går til min veninde fra supermarkedet, fordi jeg havde fundet strømpebukser på tilbud i hendes datters størrelse og ville høre, om jeg skulle købe nogen for hende. Det måtte jeg meget gerne, så det gjorde jeg. Det, jeg undrer mig over, er, at hun ikke har overført penge til mig via Mobilepay. Det ville jeg selv gøre, hvis nogen tilbød at købe noget for mig, både for ikke at glemme det og som en almindelig tak for hjælpen-gestus nu, hvor det er blevet så let med den slags overførsler.

Det er ikke en stor ting, og jeg mangler ikke pengene og skal nok få dem, når vi ses. Det er bare en undren.

Er du sikker på at hun bruger Mobilepay?


Ja, ellers ville jeg ikke undre mig.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 27. jul 2016, 12:15

DetSorteCirkus skrev:
LadyFox skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg ringede i går til min veninde fra supermarkedet, fordi jeg havde fundet strømpebukser på tilbud i hendes datters størrelse og ville høre, om jeg skulle købe nogen for hende. Det måtte jeg meget gerne, så det gjorde jeg. Det, jeg undrer mig over, er, at hun ikke har overført penge til mig via Mobilepay. Det ville jeg selv gøre, hvis nogen tilbød at købe noget for mig, både for ikke at glemme det og som en almindelig tak for hjælpen-gestus nu, hvor det er blevet så let med den slags overførsler.

Det er ikke en stor ting, og jeg mangler ikke pengene og skal nok få dem, når vi ses. Det er bare en undren.

Er du sikker på at hun bruger Mobilepay?


Ja, ellers ville jeg ikke undre mig.

Ja okay :D Jeg kender bare en del der går udfra at det er noget alle har, så det kunne da godt være :)
1
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jul 2016, 12:19

LadyFox skrev:Er du sikker på at hun bruger Mobilepay?


Ja, ellers ville jeg ikke undre mig.[/quote]
Ja okay :D Jeg kender bare en del der går udfra at det er noget alle har, så det kunne da godt være :)[/quote]

Det var bestemt ikke surt ment :D Jeg har det bare sådan, at jeg ikke undrer mig over noget, som der kunne være en åbenlys logisk grund til.
Jeg bliver heller ikke knotten over det, dels fordi jeg ikke mangler pengene, dels fordi der kan være andre grunde til det end manglende vilje til at bruge tid på at overføre. Derfor bliver det kun til en undren.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 27. jul 2016, 12:33

DetSorteCirkus skrev:Jeg ringede i går til min veninde fra supermarkedet, fordi jeg havde fundet strømpebukser på tilbud i hendes datters størrelse og ville høre, om jeg skulle købe nogen for hende. Det måtte jeg meget gerne, så det gjorde jeg. Det, jeg undrer mig over, er, at hun ikke har overført penge til mig via Mobilepay. Det ville jeg selv gøre, hvis nogen tilbød at købe noget for mig, både for ikke at glemme det og som en almindelig tak for hjælpen-gestus nu, hvor det er blevet så let med den slags overførsler.

Det er ikke en stor ting, og jeg mangler ikke pengene og skal nok få dem, når vi ses. Det er bare en undren.

Jeg sad en stund og funderede over, hvorfor du specificerede, at det var din "veninde fra supermarkedet" og kom til den konklusion, at der nok var en forhistorie i en anden tråd om en veninde der arbejder i et supermarked..... :stoned:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. jul 2016, 12:35

kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg ringede i går til min veninde fra supermarkedet, fordi jeg havde fundet strømpebukser på tilbud i hendes datters størrelse og ville høre, om jeg skulle købe nogen for hende. Det måtte jeg meget gerne, så det gjorde jeg. Det, jeg undrer mig over, er, at hun ikke har overført penge til mig via Mobilepay. Det ville jeg selv gøre, hvis nogen tilbød at købe noget for mig, både for ikke at glemme det og som en almindelig tak for hjælpen-gestus nu, hvor det er blevet så let med den slags overførsler.

Det er ikke en stor ting, og jeg mangler ikke pengene og skal nok få dem, når vi ses. Det er bare en undren.

Jeg sad en stund og funderede over, hvorfor du specificerede, at det var din "veninde fra supermarkedet" og kom til den konklusion, at der nok var en forhistorie i en anden tråd om en veninde der arbejder i et supermarked..... :stoned:


:lol: Jeg syntes også selv, at det kom til at lyde forkert.
"I går ringede jeg fra supermarkedet til min veninde", dét havde været bedre
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PinkPowerPrincess » 27. jul 2016, 13:00

Hvorfor alle Mary og Frederiks børn er så lyse. :gruble: Altså statistisk set er det genetisk meget usansynligt at alle fire børn får lyst hår og især blå øjne, for brun er jo dominerende. Og så oveni at de får en dreng og så en pige og så tvillinger som oven i købet er en dreng og en pige. Mistænker dem lidt for at have været igennem ægselektion..
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 27. jul 2016, 13:21

PinkPowerPrincess skrev:Hvorfor alle Mary og Frederiks børn er så lyse. :gruble: Altså statistisk set er det genetisk meget usansynligt at alle fire børn får lyst hår og især blå øjne, for brun er jo dominerende. Og så oveni at de får en dreng og så en pige og så tvillinger som oven i købet er en dreng og en pige. Mistænker dem lidt for at have været igennem ægselektion..


Vi var til fest i weekenden. Der var ca 15 mindre børn ( under skolealder) med og de var alle blonde og blåøjede. Og forældrene var en god blanding nordeuropæere. Kronprinsparret var dog ikke blandt gæsterne.
2
Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 27. jul 2016, 13:30

FruDulle skrev:Christian Jensen har da sagt Daesh længe.

Nå, ok. Jeg har nok set for meget CNN og BBC på det seneste, så jeg ikke er helt a jour med den hjemlige terminologi :genert:
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 27. jul 2016, 13:30

PinkPowerPrincess skrev:Hvorfor alle Mary og Frederiks børn er så lyse. :gruble: Altså statistisk set er det genetisk meget usansynligt at alle fire børn får lyst hår og især blå øjne, for brun er jo dominerende. Og så oveni at de får en dreng og så en pige og så tvillinger som oven i købet er en dreng og en pige. Mistænker dem lidt for at have været igennem ægselektion..


Min mor og far har (havde) begge to sortbrunt hår, og mine bedsteforældre på begge sider havde også meget mørkt hår og i øvrigt brune/grønbrune øjne. Men alligevel blev det til to lyshårede og en med mørkebrunt/kastanjefarvet hår (mig), alle med blå/grå øjenfarver. De to lyse var endda næsten hvidhårede som børn og blev så mere leverpostejfarvede med årene. Jeg har fået mig en lyshåret datter med grå øjne, endskønt hendes far og flere i hans familie også har mørkt/mørkebrunt hår.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 27. jul 2016, 14:08

PinkPowerPrincess skrev:Hvorfor alle Mary og Frederiks børn er så lyse. :gruble: Altså statistisk set er det genetisk meget usansynligt at alle fire børn får lyst hår og især blå øjne, for brun er jo dominerende. Og så oveni at de får en dreng og så en pige og så tvillinger som oven i købet er en dreng og en pige. Mistænker dem lidt for at have været igennem ægselektion..


Min kæreste er sorthåret med brune øjne og lys hud. Mit hår er meget mørkebrunt, og jeg har blå øjne med lys hud (bliver dog relativt nemt brun).

Vores søn er kommunefarvet og har fine lyse blå øjne, og umiddelbart ser han ikke ud til at blive mørkere med alderen.

Det kommer jo an på så meget - der er jo også en del lyse i hvert fald i Frederiks side af familien (min mor og søster er fx også lyse mens min fars side er mørkhårede). Men det behøver altså ikke at handle om selektion (og jeg tror trods alt ikke man kan vælge lyse frem for mørke gener i en ægselektion...
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 27. jul 2016, 15:09

Denne kvinde skulle - ifølge artiklen - have en giga numse. Giga ligefrem? :gruble:
Mon ikke snarer reaktionerne kommer af, at hendes shorts er kort og stramme? Ikke at det bliver spor bedre af det :tie:

http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/kv ... er/6208736
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 27. jul 2016, 15:23

Daine skrev:Denne kvinde skulle - ifølge artiklen - have en giga numse. Giga ligefrem? :gruble:
Mon ikke snarer reaktionerne kommer af, at hendes shorts er kort og stramme? Ikke at det bliver spor bedre af det :tie:
[...]

Tjo ... men hvad søren skal de snart finde på! ;)
Jeg synes nu også, den ser rimeligt normal ud.
0

Tilbage til "Generelt"