Fællestråd - juli 2016

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 28. jul 2016, 11:12

Helløwsa! Back from UK - det var en feeeed tur (hvis vi lige fjerner det faktum, at min mand og jeg ikke rigtig fungerer sammen på en ferie - godt, børnene var fantastiske at have med! :genert: )

Nå, men 2,7 kg er der røget på. De 2,5 efter 10 dage i UK, 200 g mere efter en pizza i går. Vi var hjemme kl. 2.30 tirsdag nat, så vi fik kun handlet til morgenmad og frokost, jeg orkede ikke køre om eftermiddagen. Jeg kunne dog nå i Netto i ventetiden på pizzaerne, så den står på frikadeller med stuvet spidskål i aften. Jeg forsøger en semifastedag i dag, har indtil videre kun fået et stykke ristet toastbrød med hjemmelavet rabarber/jordbærmarmelade og vand. Jeg er sulten, men jeg nægter at spise mere før i aften. Meget af vægtøgningen er væske - jeg bobler efter en-to dage i London - men det undrer mig lidt alligevel, for jeg har ikke pigget ud madmæssigt og gået rigtig meget. Vand har jeg ikke fået nok af, dog - og jeg er frygtelig glad for engelsk cider :genert:

Så planen for resten af ugen er at komme af med så meget væske som muligt, og se, om det kan lykkes at komme i fitness i mellem alle mandens ture (kampvognsmuseum i Hamborg i morgen med en kammi og en dykkertur lørdag. Godt, jeg har adgang til centeret 24 timer i døgnet :lol: ) De 2,5 kg skulle gerne være væk inden arbejdet kalder igen næste onsdag.



Næste onsdag? Seks feriedage tilbage? What? Jeg har jo ikke haft ferie, udover de 10 dage? Huh? :forvirret:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jul 2016, 15:16

Det lykkedes at holde en regulær fastedag i går under 500 Kcal, og resultatet var 800 gram mindre skvulpen i morges :banan:
1
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 30. jul 2016, 14:45

Der sker for alvor ting og sager her :D.

Jeg har som tidligere beskrevet gennemført et program, hvor jeg skulle lære at løbe 5 kilometer.
I går var jeg på løbetur med ham, der har fået mig i gang med at løbe. Vi nappede 10 kilometer på 1 time og 6 minutter. Det havde jeg sgu ikke troet for 4 måneder siden.
8
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 31. jul 2016, 10:41

Guilded_Lily skrev:De 2,5 kg skulle gerne være væk inden arbejdet kalder igen næste onsdag.
Usj, jeg er misundelig. Jeg starter op i morgen, men vores elever starter dog først den 8. But still...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 31. jul 2016, 11:00

Skal jeg tro på vægten her til morgen, så har jeg taget på under vores ferie i Sverige. Ak ja. Det er træls, men jeg håber en del af vægtøgningen er væske, for selv om der blev spist is, chips og kage på ferien, formåede jeg trods alt også at være lidt aktiv i form af én løbetur, to gåture og et par svømmeture i en sø.

Mens vi var af sted, tænkte jeg flere gange på, at det kunne være lækkert at være i bedre form og også gerne veje mindre til næste sommer, men samtidig er jeg nået dertil, at jeg også bare er nødt til at - what's the word? - embrace mine kvindelige former og acceptere, at jeg ser ud som jeg gør, og at jeg ikke bliver lykkeligere af at tabe 10 kg. Don't get me wrong, det ville hjælpe at tabe sig, men jeg ved, at jeg bliver mere lykkelig af at acceptere hvordan jeg ser ud frem for at dunke mig selv i hovedet fordi jeg ikke lever op til de forskellige mål m.m., jeg kan læse om i diverse dameblade.

Mit abonnement på Madlog er stillet i bero og jeg har ikke tænkt mig at forny det foreløbigt. Jeg vil derimod spise fornuftigt, skære ned på sukker (i form af slik, is, kage og chips) og motionere (gåture, svømning og cardio/styrketræning i fitnesscentret). Selv om jeg går et travlt efterår i møde med PD-opkvalificering, møde, mange forskellige hold i dansk og engelsk, så ved jeg også, at jeg "overlever" efteråret meget bedre, når jeg også har fokus på at behandle min krop godt.

Jeg forventer ikke, at jeg taber 10-20 kg. over night - det ville i den grad være wishful thinking, right? - men at det kommer til at tage lang tid og foregå med baby steps. Som udgangspunkt vil jeg se, hvad og hvor meget der kan ske på en måned, hvorfor jeg starter i morgen. Jeg vejer mig i morgen tidlig, tager billeder og gentager så igen, når august er slut.

SÆT I GANG, ALLY!! :banan:

(Nødvendige spark af kærlig karakter, peptalks m.m. er naturligvis velkomne - for hvor finder man skønnere heppere end i dette forum?! :D)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6633

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Sophaya » 31. jul 2016, 11:07

Ally: Tak :lun: Jo, det er i morgen jeg flytter - jeg glæder mig helt vildt! Det er også en af grundene til, at jeg har været fraværende her i tråden og i vægttabsverdenen generelt. Jeg har brugt meget tid og energi i mit hoved på at planlægge og glæde mig :lol:


__
Den næste uge går med flytning og en tur til Hamborg med min far og hans børn. Det vil sige, at sundhed kommer lidt i anden række... Jeg vil prøve at vælge sundere ting, men i ved hvordan sådan noget er :lol:
Jeg aner ikke hvad jeg vejer, for vægten er pakket ned, men vender stærkt tilbage efter flytteugen i august-tråden, hvis nogen laver sådan en :-D

Jeg synes godt nok at mange af jer giver den gas og/eller kommer godt tilbage på hesten :D I er så seje. Jeg glæder mig til at have lidt mere ro på tilværelsen, så jeg kan følge mere med i trådene her.
Jeg kommer også til at gå fra en times transporttid til uni+arbejde til at have max 20 min. Jeg sparer næsten halvanden time! Det er altså meget tid at få i hverdagene, synes jeg. Jeg håber det kan afhjælpe lidt af den stressfølelse jeg ofte har i løbet af studieåret. Og så hjælper det jo helt klart, at jeg ikke længere skal bo et sted jeg synes er trælst - og som tidligere nævnt er en bonus de sundere alternativer, der bliver tilgængelige madmæssigt :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6633

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Sophaya » 31. jul 2016, 11:09

Og Ally:
:pompom: :pompom:
Jeg hepper på dig - you can do it :lol:
Jeg synes du ser fantastisk ud, så jeg håber du kan finde et kompromis med vægten hvor du er tilfreds og glad :kys:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 11:36

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:De 2,5 kg skulle gerne være væk inden arbejdet kalder igen næste onsdag.
Usj, jeg er misundelig. Jeg starter op i morgen, men vores elever starter dog først den 8. But still...


Tro mig, jeg har "arbejdet" hele ferien! Og jeg går også i gang i morgen, bare herhjemme, for jeg er kommet til at love mine elever og forældre en august med fuld smæk på grammatik (de SKAL have styr på ordklasser, bøjninger, tegnsætning osv. nu!). Det rider mig som en mare, for jeg har ikke kunnet finde nogle ordentlige materialer. Lige nu sidder jeg med mandens materialer fra hans ordblindeundervisning, som måske kan bruges.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 11:40

Ally skrev:Skal jeg tro på vægten her til morgen, så har jeg taget på under vores ferie i Sverige. Ak ja. Det er træls, men jeg håber en del af vægtøgningen er væske, for selv om der blev spist is, chips og kage på ferien, formåede jeg trods alt også at være lidt aktiv i form af én løbetur, to gåture og et par svømmeture i en sø.

Mens vi var af sted, tænkte jeg flere gange på, at det kunne være lækkert at være i bedre form og også gerne veje mindre til næste sommer, men samtidig er jeg nået dertil, at jeg også bare er nødt til at - what's the word? - embrace mine kvindelige former og acceptere, at jeg ser ud som jeg gør, og at jeg ikke bliver lykkeligere af at tabe 10 kg. Don't get me wrong, det ville hjælpe at tabe sig, men jeg ved, at jeg bliver mere lykkelig af at acceptere hvordan jeg ser ud frem for at dunke mig selv i hovedet fordi jeg ikke lever op til de forskellige mål m.m., jeg kan læse om i diverse dameblade.

Mit abonnement på Madlog er stillet i bero og jeg har ikke tænkt mig at forny det foreløbigt. Jeg vil derimod spise fornuftigt, skære ned på sukker (i form af slik, is, kage og chips) og motionere (gåture, svømning og cardio/styrketræning i fitnesscentret). Selv om jeg går et travlt efterår i møde med PD-opkvalificering, møde, mange forskellige hold i dansk og engelsk, så ved jeg også, at jeg "overlever" efteråret meget bedre, når jeg også har fokus på at behandle min krop godt.

Jeg forventer ikke, at jeg taber 10-20 kg. over night - det ville i den grad være wishful thinking, right? - men at det kommer til at tage lang tid og foregå med baby steps. Som udgangspunkt vil jeg se, hvad og hvor meget der kan ske på en måned, hvorfor jeg starter i morgen. Jeg vejer mig i morgen tidlig, tager billeder og gentager så igen, når august er slut.

SÆT I GANG, ALLY!! :banan:

(Nødvendige spark af kærlig karakter, peptalks m.m. er naturligvis velkomne - for hvor finder man skønnere heppere end i dette forum?! :D)


Tusind tak for inspirationen! :kys:
Jeg har simpelthen fået så meget mave på her i ferien. hvilket påvirker mit humør og selvfølelse meget i negativ grad. Jeg er nødt til at flytte fokus. Så jeg hepper med!
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21957
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. jul 2016, 11:46

Guilded_Lily skrev:Tro mig, jeg har "arbejdet" hele ferien! Og jeg går også i gang i morgen, bare herhjemme, for jeg er kommet til at love mine elever og forældre en august med fuld smæk på grammatik (de SKAL have styr på ordklasser, bøjninger, tegnsætning osv. nu!). Det rider mig som en mare, for jeg har ikke kunnet finde nogle ordentlige materialer. Lige nu sidder jeg med mandens materialer fra hans ordblindeundervisning, som måske kan bruges.


På mit gamle arbejde havde også udskolingsklasserne sådan nogle opgavebøger, som man ellers mest forbinder med de mindre klasser. Niveauet var selvfølgelig højere, men formatet det samme. Fuldt fokus på grammatik og tegnsætning. Jeg oplevede, at det gav eleverne ro, at det i de timer, hvor de arbejdede i de hæfter, kun handlede om "lavpraktisk" dansk, hvorimod fx. Fandango-serien har et meget mere kreativt og litterært sigte.

Jeg kan lige prøve at se, om jeg kan google mig frem til, hvad de opgavebøger hedder.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 12:00

DetSorteCirkus skrev:
Guilded_Lily skrev:Tro mig, jeg har "arbejdet" hele ferien! Og jeg går også i gang i morgen, bare herhjemme, for jeg er kommet til at love mine elever og forældre en august med fuld smæk på grammatik (de SKAL have styr på ordklasser, bøjninger, tegnsætning osv. nu!). Det rider mig som en mare, for jeg har ikke kunnet finde nogle ordentlige materialer. Lige nu sidder jeg med mandens materialer fra hans ordblindeundervisning, som måske kan bruges.


På mit gamle arbejde havde også udskolingsklasserne sådan nogle opgavebøger, som man ellers mest forbinder med de mindre klasser. Niveauet var selvfølgelig højere, men formatet det samme. Fuldt fokus på grammatik og tegnsætning. Jeg oplevede, at det gav eleverne ro, at det i de timer, hvor de arbejdede i de hæfter, kun handlede om "lavpraktisk" dansk, hvorimod fx. Fandango-serien har et meget mere kreativt og litterært sigte.

Jeg kan lige prøve at se, om jeg kan google mig frem til, hvad de opgavebøger hedder.


Vi bruger Dansk Direkte, og så har jeg kopieret en del fra Ny Skriftlig for Ottende (og syvende til de lidt svagere). Og så er opgavehylden.dk også leveringsdygtig i bl.a grammatikrytteren.
Vi bruger Fandango på mellemtrinnet, men den er vist ikke kommet til 8. årgang endnu. Det gør mig heller ikke noget, jeg synes, den bliver uoverskuelig, når den er så temaopdelt. Mine elever har haft svært ved at koble temaerne sammen til den helhed, de bliver prøvet i til FSA.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Ally » 31. jul 2016, 12:19

Sophaya skrev:Jeg aner ikke hvad jeg vejer, for vægten er pakket ned, men vender stærkt tilbage efter flytteugen i august-tråden, hvis nogen laver sådan en :-D

August-tråden er allerede lavet ;) ;) ;)
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6633

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Sophaya » 31. jul 2016, 12:30

Ally skrev:
Sophaya skrev:Jeg aner ikke hvad jeg vejer, for vægten er pakket ned, men vender stærkt tilbage efter flytteugen i august-tråden, hvis nogen laver sådan en :-D

August-tråden er allerede lavet ;) ;) ;)


Der kan du bare se, jeg er slet ikke med :-D :-D
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12720
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12452

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 13:21

Los mig! Jeg skal ned og træne. Jeg skal!
0
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juli 2016

Indlægaf Chungodongowongo » 31. jul 2016, 13:35

Guilded_Lily skrev:Los mig! Jeg skal ned og træne. Jeg skal!


Afgang!
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"