Søger sport skånsom for knæ

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Mi55y » 28. jul 2016, 12:54

Jeg løb jo før i tiden, men det fik mine knæ sat en stopper for. Det er noget med, at jeg mangler noget brusk øverst under knæskallen og samtidig er platfodet, så mine knæ får 3 x belastning i forhold til normalt og overbelastes derfor nemt. Men jeg vil gerne i gang med at røre mig igen og meget gerne også i social sammenhæng - dog ikke på højt niveau.

Findes der en eller anden hyggesportsgren/holdsport, hvor der ikke indgår så meget løb og stød i knæet?

Har selv overvejet bordtennis, da jeg tænker, at det i forhold til f.eks. badminton, foregår på et meget mindre område, så man ikke skal løbe så meget...

Jeg bor i øvrigt i Århus.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19077

Re: Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Flora » 28. jul 2016, 13:04

Bevægelse i vand er ret skånsomt, så jeg tænker svømning, vandaerobic, aquafitness og lignende kunne være muligheder.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Akehurst2 » 28. jul 2016, 13:06

Cykling er også noget, der typisk anbefales som skånsomt for knæene, da de så ikke skal bære på en samtidig med at man får rørt sig.

Tilsvarende med roning af forskellig art.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Mi55y » 28. jul 2016, 13:21

Svømning og cykling er prøvet - det får jeg smerter af. Man skulle tro, at det ville være godt for en som mig, men desværre...

Og det slår mig umiddelbart heller ikke som så sociale sportsgrene.

Men roning er da bestemt noget, jeg vil kigge på. Der skal man da vist ikke rigtig bruge benene :)
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Tux » 31. jul 2016, 14:34

Rulleskøjteløb kunne også være en mulighed, det er faktisk en af de bedre sportsgrene for knæene. Ofte er det også en ret social sport, det er det i hvert fald i flere af de klubber jeg kender til.

Der er også en klub i Aarhus:
http://www.aarhus1900inlinere.dk/index.html
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Torn » 31. jul 2016, 19:54

Havkajak. Der er nogle ret veletablerede klUbbe i Aarhus.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Mi55y » 1. aug 2016, 06:36

Smiling_Goat skrev:
Mi55y skrev:Svømning og cykling er prøvet - det får jeg smerter af. Man skulle tro, at det ville være godt for en som mig, men desværre...

Og det slår mig umiddelbart heller ikke som så sociale sportsgrene.

Men roning er da bestemt noget, jeg vil kigge på. Der skal man da vist ikke rigtig bruge benene :)


Bøjer man ikke knæene en del, når man ror?

Jeg ved ikke, om det vil genere dine knæ, jeg kom bare til at tænke på det.


Jo, men der er ikke nogle vrid. Så vidt jeg husker fra min tid i fittness-center, så er det helt lige på i de der romaskiner. Og det minder meget om de øvelser, jeg har fået af fys til at træne mine knæ, så tænker, at det er en mulighed.

Men jeg har så også fået kig på orienteringsløb. Der er to klubber i Århus, som arbejder sammen og ofte har åbne arrangementer i weekenden, så det tror jeg, at jeg vil prøve. Der er ikke krav til, at man løber, så det kan tages i det tempo, som jeg nu kan.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Søger sport skånsom for knæ

Indlægaf Muspel » 7. aug 2016, 08:17

Mi55y skrev:
Smiling_Goat skrev:
Mi55y skrev:Svømning og cykling er prøvet - det får jeg smerter af. Man skulle tro, at det ville være godt for en som mig, men desværre...

Og det slår mig umiddelbart heller ikke som så sociale sportsgrene.

Men roning er da bestemt noget, jeg vil kigge på. Der skal man da vist ikke rigtig bruge benene :)


Bøjer man ikke knæene en del, når man ror?

Jeg ved ikke, om det vil genere dine knæ, jeg kom bare til at tænke på det.


Jo, men der er ikke nogle vrid. Så vidt jeg husker fra min tid i fittness-center, så er det helt lige på i de der romaskiner. Og det minder meget om de øvelser, jeg har fået af fys til at træne mine knæ, så tænker, at det er en mulighed.

Men jeg har så også fået kig på orienteringsløb. Der er to klubber i Århus, som arbejder sammen og ofte har åbne arrangementer i weekenden, så det tror jeg, at jeg vil prøve. Der er ikke krav til, at man løber, så det kan tages i det tempo, som jeg nu kan.


Jeg har løbet oløb ude i ok-pan. Det er virkelig en god sport. Jeg er dog ikke kommet Igang igen i denne sæson på grund af.... Tadaaa... Dårlige knæ. Man løber ikke ret meget på stierne, så du skal i hvert fald være god til at stabilisere for ikke at belaste knæene.

Men det er helt rigtigt, at du sagtens kan gå det meste, hvis du vil. Der er ingen løbekrav. :)
1

Tilbage til "Fit og/eller lækker"