Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 23. sep 2015, 19:00

Persnikedy skrev:

:8:



Det fik mig næsten til at ønske at jeg havde sparket hunden lige i skærmen, men det er også ekstremt upassende af mig, for det er kun ejeren jeg bebrejder...
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 23. sep 2015, 19:45

Akehurst2 skrev:
Kattefjæs skrev:
Pædagogen var i øvrigt sådan lidt "Nåh...." på den HELT uforstående måde med tomt ansigtsudtryk og fjernt blik, som om hun helt oprigtigt ikke kunne se hvad problemet var.


Der er nogen, der bare ikke har den mindste smule forståelse for, hvad et gravsted er.

For nogle uger siden var der i Mads & Monopolet en yngre kvinde, der ville høre, om Monopolet mente, det var okay at anlægge køkkenhave på bedsteforældrenes gravsted, for "man kunne lige så godt udnytte jorden - den blev jo ikke brugt til noget". At den jo faktisk var i funktion - som gravsted - gik helt hen over hovedet på hende. Og så fnisede hun sig igennem hele spørgsmålet. Føj, hvor var hun også upassende.


Jeg ved selvfølgelig godt, at man ikke må det, og jeg ville aldrig gøre det, men jeg tror, min bror ville elske, at hans grav blev brugt som "kolonihave"
1
14 11 14
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 23. sep 2015, 20:03

Hvad fanden sker der for folk?

Og hvis man ikke vil cykles ned kan man jo også bare lade være med at gå ud på fortovet når cyklisterne lige har besluttet sig for at køre der.

Man kan også bare lade være med at krydse gaden når der er grønt lys, det er jo ikke bilistens problem at du går lige dér hvor han gerne vil køre over for rødt.

Og hvis du ikke ville befamles af en fremmed, så kunne du jo også bare have taget en længere nederdel på.

Etc.
3
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pjeps » 24. sep 2015, 16:34

Det er upassende at lade sine børn sidde på varepakkehylden for enden kassebåndet, altså på den side hvor ens egne varer ikke kører ned, det er endnu upassende at ignorere at jeg forsøger at få barnet til at flytte sig, og det er allermest upassende at blive fornærmet når jeg spørger: "Flytter du dit barn eller skal jeg?"
13
:ninja:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 28. sep 2015, 20:13

Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 05:34

Bøtte skrev:Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.


Hvis jeg havde været almindelig medarbejder, tror jeg også jeg ville have været lidt ligeglad. Altså, jeg havde ikke været uhøflig, som tilfældet er her, men han/hun kan vel ikke rigtig gøre noget ved det. Medmindre det var en leder du talte med.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2015, 07:41

:gruble:
lillebjoern skrev:
Bøtte skrev:Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.


Hvis jeg havde været almindelig medarbejder, tror jeg også jeg ville have været lidt ligeglad. Altså, jeg havde ikke været uhøflig, som tilfældet er her, men han/hun kan vel ikke rigtig gøre noget ved det. Medmindre det var en leder du talte med.


Det var ham, der fyldte op i mælkekøleren, så synes det var nærliggende at nævne for ham.
Da jeg senere nævnte det for en ung pige ved kassen, lovede hun at sige det videre til rette vedkommende.
Det ville jeg også have forventet var almindelig service, ligesom jeg også giver beskeder videre til mine kollegaer, hvis jeg får en, der ikke er til mig.
Det synes jeg egentlig ikke er for meget forlangt.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 29. sep 2015, 08:57

Pjeps skrev:Det er upassende at lade sine børn sidde på varepakkehylden for enden kassebåndet, altså på den side hvor ens egne varer ikke kører ned, det er endnu upassende at ignorere at jeg forsøger at få barnet til at flytte sig, og det er allermest upassende at blive fornærmet når jeg spørger: "Flytter du dit barn eller skal jeg?"


Åh gud. Er FULDstændigt kold i måsen, hvis forældre - lad os være ærlige: mødre - laver anderumpeansigt over den slags. Neeej, du og din unge har IKKE verden for jer selv. Der gælder faktisk grundlæggende samme regler som ude på fortorvet - vi må deles om pladsen og udvise hensyn over for hinanden... Ta-daaaa!
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 29. sep 2015, 12:02

Forældre der slæber deres børnehavebørn med i Bilka, klokken fucking 21. Specielt når Selvsamme forældre ikke fatter at bede deres børn lukke røven, mens de overtrætte løber rundt og skriger og råber af hinanden.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 14:35

Bøtte skrev::gruble:
lillebjoern skrev:
Bøtte skrev:Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.


Hvis jeg havde været almindelig medarbejder, tror jeg også jeg ville have været lidt ligeglad. Altså, jeg havde ikke været uhøflig, som tilfældet er her, men han/hun kan vel ikke rigtig gøre noget ved det. Medmindre det var en leder du talte med.


Det var ham, der fyldte op i mælkekøleren, så synes det var nærliggende at nævne for ham.
Da jeg senere nævnte det for en ung pige ved kassen, lovede hun at sige det videre til rette vedkommende.
Det ville jeg også have forventet var almindelig service, ligesom jeg også giver beskeder videre til mine kollegaer, hvis jeg får en, der ikke er til mig.
Det synes jeg egentlig ikke er for meget forlangt.


Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg ikke kender til den formulering, du havde til vedkommende. Men jeg ville ikke sige videre til min leder at, "der var en kunde, som sagde, at hun ikke ville give tre kroner mere for en tre dage gammel mælk, så hun gik i Fakta". Jeg ville have sagt det videre hvis kunden havde efterspurgt mere frisk mælk eller generelt havde været utilfreds med prisen/friskheden, men det er ikke rigtig sådan, det var formuleret i dit indlæg.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 29. sep 2015, 15:57

Emsige kramper.

Jeg fik en reprimande igår for at forsøge at tilrane mig goder på en bytteside for planter.

Det jeg så usselt bad om var en forklaring på hvordan jeg brugte portokoder og jeg sagde ja til at sende den fordi han tilbød selv at betale portoen.

Det var en fucking gratis plante og jeg ville ikke engang få noget i bytte.

Men det forklarer da hvorfor en decideret bytteside står for færre byttehandler end dem der ikke er det,det havde jeg godt nok studset over.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 29. sep 2015, 17:56

lillebjoern skrev:
Bøtte skrev::gruble:
lillebjoern skrev:
Bøtte skrev:Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.


Hvis jeg havde været almindelig medarbejder, tror jeg også jeg ville have været lidt ligeglad. Altså, jeg havde ikke været uhøflig, som tilfældet er her, men han/hun kan vel ikke rigtig gøre noget ved det. Medmindre det var en leder du talte med.


Det var ham, der fyldte op i mælkekøleren, så synes det var nærliggende at nævne for ham.
Da jeg senere nævnte det for en ung pige ved kassen, lovede hun at sige det videre til rette vedkommende.
Det ville jeg også have forventet var almindelig service, ligesom jeg også giver beskeder videre til mine kollegaer, hvis jeg får en, der ikke er til mig.
Det synes jeg egentlig ikke er for meget forlangt.


Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg ikke kender til den formulering, du havde til vedkommende. Men jeg ville ikke sige videre til min leder at, "der var en kunde, som sagde, at hun ikke ville give tre kroner mere for en tre dage gammel mælk, så hun gik i Fakta". Jeg ville have sagt det videre hvis kunden havde efterspurgt mere frisk mælk eller generelt havde været utilfreds med prisen/friskheden, men det er ikke rigtig sådan, det var formuleret i dit indlæg.


Jeg snakker selvfølgelig pænt, jeg står jo ikke bare og kritiserer og siger jeg kører et andet sted hen. Det troede jeg slet ikke, der var nødvendigt at skrive.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 29. sep 2015, 18:03

Bøtte skrev:
lillebjoern skrev:
Bøtte skrev::gruble:
lillebjoern skrev:
Bøtte skrev:Jeg synes egentlig det er meget passende at Rema har sat øko mælken op til 8 kroner, men det godt nok upassende at de så aldrig har frisk mælk. Jeg gider ikke give 8 kr for en liter mælk, der er 3 dage gammel, når jeg kan få en frisk til 5 kr.
Og jeg synes det er endnu mere upassende at den medarbejder jeg påtalte det for bare sagde 'nå' og lød rimelig ligeglad.


Hvis jeg havde været almindelig medarbejder, tror jeg også jeg ville have været lidt ligeglad. Altså, jeg havde ikke været uhøflig, som tilfældet er her, men han/hun kan vel ikke rigtig gøre noget ved det. Medmindre det var en leder du talte med.


Det var ham, der fyldte op i mælkekøleren, så synes det var nærliggende at nævne for ham.
Da jeg senere nævnte det for en ung pige ved kassen, lovede hun at sige det videre til rette vedkommende.
Det ville jeg også have forventet var almindelig service, ligesom jeg også giver beskeder videre til mine kollegaer, hvis jeg får en, der ikke er til mig.
Det synes jeg egentlig ikke er for meget forlangt.


Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg ikke kender til den formulering, du havde til vedkommende. Men jeg ville ikke sige videre til min leder at, "der var en kunde, som sagde, at hun ikke ville give tre kroner mere for en tre dage gammel mælk, så hun gik i Fakta". Jeg ville have sagt det videre hvis kunden havde efterspurgt mere frisk mælk eller generelt havde været utilfreds med prisen/friskheden, men det er ikke rigtig sådan, det var formuleret i dit indlæg.


Jeg snakker selvfølgelig pænt, jeg står jo ikke bare og kritiserer og siger jeg kører et andet sted hen. Det troede jeg slet ikke, der var nødvendigt at skrive.


Det var slet ikke ment sådan :) Jeg tror ikke du snakkede grimt, slet ikke! Tror vi kom lidt skævt ind på det – lad os lade den ligge :)
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 30. sep 2015, 13:57

Det er godt nok upassende at gå ind i en opgang og skide! :shock:

Sådan helt seriøst, der er et menneske som har skidt ved vores kælderdør og den ligger bare og venter på at der kommer et professionelt firma og desinficerer trappen og gulvet og væggen! :puke:

Hvad fanden sker der i hovedet på folk? Så mange hjemløse render der altså heller ikke rundt på vores lukkede vej.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 30. sep 2015, 14:30

Yvooonne skrev:
Hunkat skrev:Det er godt nok upassende at gå ind i en opgang og skide! :shock:

Sådan helt seriøst, der er et menneske som har skidt ved vores kælderdør og den ligger bare og venter på at der kommer et professionelt firma og desinficerer trappen og gulvet og væggen! :puke:

Hvad fanden sker der i hovedet på folk? Så mange hjemløse render der altså heller ikke rundt på vores lukkede vej.




Hvordan ved I det er menneskelort? :puke:


Jeg har hørt det fra en i bestyrelsen. Hvor de ved det fra vil jeg ikke blandes ind i. No questions asked.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Generelt"