Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 28. jul 2016, 17:26

Puffi skrev:
ManicNinja skrev:Har efterhånden den nødvendige erfaring, når det gælder spotning af udendørs cafépladser, hvor jeg kan undgå at få tobaksrøg i hovedet: Jeg skal blot huske at lade være med at sætte mig i nærheden af yngre kvinder med meget store udgroninger og rester af tydeligt uægte farve i håret samt tatoveringer på tværs af skuldrene, som anes igennem i en bred halsudskæring model 80'er-sweatshirt.

De unge Mødre ryger altid. Ligesom de overvægtige forstadsveninder, der altid er iført leggings og tunika og skaldede gutter i lædervest eller med hættebluse. Forstad, ja. Lyden af bare et enkelt voldsomt drævende flaaaaaaadt a, så ved jeg, at hele den københavnske vestegn er ankommet og snart vil antænde diverse tørrede planter til stinkende gene for os andre.

Jeg ved ikke ... Jeg synes sgu ikke, vi ikke-rygere har ret til at brokke os. Jeg mener, de er trods alt ret nemme at spotte på forhånd, rygertaberne ... Ikke mindst fordi de lugter. Jeg kan også altid få øje på dem, der fordømmer os andre. Dem gider jeg heller ikke sidde ved siden af.

Jeg går ikke så tit på café mere ...


Det der er, virkelig, noget af det grimmeste, jeg har læst herinde.

Jeg kan ikke engang med meget god vilje komme til at se bare en lillebitte smule humor eller glimt i øjet, det er bare grimt.


Okay. Ja, jeg var godt klar over, der var en risiko. Men der gemmer sig faktisk ikke så lidt selvironi, kan jeg afsløre ... Tror dog ikke, der er megen idé i at begynde at forklare op og ned ad stolper. Meeeen. Hvis du nu læser det markerede igen, så kan du måske spotte, hvad det egentlig er, jeg mener. Hvis ikke så er jeg nu et grimt, grimt menneske i nogle debattørers øjne. Det må jeg jo så leve med. :)
Senest rettet af ManicNinja 28. jul 2016, 17:40, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf klumphen » 28. jul 2016, 17:39

ManicNinja skrev:
klumphen skrev:Når man sveder under fødderne, så er trægulv og ingen strømper en dårlig kombination... *klæbe-klæbe-klæbe*.


Set fra den lyse side, ville *glide-glide-glide* vel være værre? :gruble:

Absolut! Men så meget sveder jeg heldigvis ikke :D
2
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Puffi » 28. jul 2016, 17:45

ManicNinja skrev:
Puffi skrev:
ManicNinja skrev:Har efterhånden den nødvendige erfaring, når det gælder spotning af udendørs cafépladser, hvor jeg kan undgå at få tobaksrøg i hovedet: Jeg skal blot huske at lade være med at sætte mig i nærheden af yngre kvinder med meget store udgroninger og rester af tydeligt uægte farve i håret samt tatoveringer på tværs af skuldrene, som anes igennem i en bred halsudskæring model 80'er-sweatshirt.

De unge Mødre ryger altid. Ligesom de overvægtige forstadsveninder, der altid er iført leggings og tunika og skaldede gutter i lædervest eller med hættebluse. Forstad, ja. Lyden af bare et enkelt voldsomt drævende flaaaaaaadt a, så ved jeg, at hele den københavnske vestegn er ankommet og snart vil antænde diverse tørrede planter til stinkende gene for os andre.

Jeg ved ikke ... Jeg synes sgu ikke, vi ikke-rygere har ret til at brokke os. Jeg mener, de er trods alt ret nemme at spotte på forhånd, rygertaberne ... Ikke mindst fordi de lugter. Jeg kan også altid få øje på dem, der fordømmer os andre. Dem gider jeg heller ikke sidde ved siden af.

Jeg går ikke så tit på café mere ...


Det der er, virkelig, noget af det grimmeste, jeg har læst herinde.

Jeg kan ikke engang med meget god vilje komme til at se bare en lillebitte smule humor eller glimt i øjet, det er bare grimt.


Okay. Ja, jeg var godt klar over, der var en risiko. Men der gemmer sig faktisk ikke så lidt selvironi, kan jeg afsløre ... Tror dog ikke, der er megen idé i at begynde at forklare op og ned ad stolper. Meeeen. Hvis du nu læser det markerede igen, så kan du måske spotte, hvad det egentlig er, jeg mener. Hvis ikke så er jeg nu et grimt, grimt menneske i nogle debattørers øjne. Det må jeg jo så leve med. :)


Jo, jeg kan godt se det. Så nedladende behøver du ikke være ;) Jeg synes bare stadig, det er grimt, men måske det er min humor, der er anderledes?

Måske jeg bare observerede (!!), at jeg blev stødt? Anywho.
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf ManicNinja » 28. jul 2016, 18:03

Puffi skrev:
ManicNinja skrev:
Puffi skrev:
ManicNinja skrev:Har efterhånden den nødvendige erfaring, når det gælder spotning af udendørs cafépladser, hvor jeg kan undgå at få tobaksrøg i hovedet: Jeg skal blot huske at lade være med at sætte mig i nærheden af yngre kvinder med meget store udgroninger og rester af tydeligt uægte farve i håret samt tatoveringer på tværs af skuldrene, som anes igennem i en bred halsudskæring model 80'er-sweatshirt.

De unge Mødre ryger altid. Ligesom de overvægtige forstadsveninder, der altid er iført leggings og tunika og skaldede gutter i lædervest eller med hættebluse. Forstad, ja. Lyden af bare et enkelt voldsomt drævende flaaaaaaadt a, så ved jeg, at hele den københavnske vestegn er ankommet og snart vil antænde diverse tørrede planter til stinkende gene for os andre.

Jeg ved ikke ... Jeg synes sgu ikke, vi ikke-rygere har ret til at brokke os. Jeg mener, de er trods alt ret nemme at spotte på forhånd, rygertaberne ... Ikke mindst fordi de lugter. Jeg kan også altid få øje på dem, der fordømmer os andre. Dem gider jeg heller ikke sidde ved siden af.

Jeg går ikke så tit på café mere ...


Det der er, virkelig, noget af det grimmeste, jeg har læst herinde.

Jeg kan ikke engang med meget god vilje komme til at se bare en lillebitte smule humor eller glimt i øjet, det er bare grimt.


Okay. Ja, jeg var godt klar over, der var en risiko. Men der gemmer sig faktisk ikke så lidt selvironi, kan jeg afsløre ... Tror dog ikke, der er megen idé i at begynde at forklare op og ned ad stolper. Meeeen. Hvis du nu læser det markerede igen, så kan du måske spotte, hvad det egentlig er, jeg mener. Hvis ikke så er jeg nu et grimt, grimt menneske i nogle debattørers øjne. Det må jeg jo så leve med. :)


Jo, jeg kan godt se det. Så nedladende behøver du ikke være ;) Jeg synes bare stadig, det er grimt, men måske det er min humor, der er anderledes?

Måske jeg bare observerede (!!), at jeg blev stødt? Anywho.


Der er nu ikke noget nedladende i mit indlæg. Tværtimod, faktisk respekt. Fordi jeg godt ved, at man i visse tilfælde kan forklare og forklare. Det bliver det ikke sjovere af i modpartens øjne. Så derfor ingen grund til at "påtvinge" andre noget. "Kom nu! Kan du ikke se, det er skægt?" Sådan er jeg ikke. Humor er meget forskellig.

Men ligefrem at kalde min replik "grim". Wauw. Dér må jeg nok indrømme, at jeg sad og tænkte, at man måske kunne overveje ikke at tiltro andre herinde de værste intentioner. I hvert fald ikke med det samme i det mindste. Måske bare overveje, at der kunne være andre muligheder end de værst tænkelige. Det synes jeg nu også, vi generelt plejer at være gode til herinde. Men fair nok. Lader den ligge dér og glædes endnu en gang over menneskehedens mangfoldighed. :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sophaya » 28. jul 2016, 18:39

ManicNinja skrev:Har efterhånden den nødvendige erfaring, når det gælder spotning af udendørs cafépladser, hvor jeg kan undgå at få tobaksrøg i hovedet: Jeg skal blot huske at lade være med at sætte mig i nærheden af yngre kvinder med meget store udgroninger og rester af tydeligt uægte farve i håret samt tatoveringer på tværs af skuldrene, som anes igennem i en bred halsudskæring model 80'er-sweatshirt.

De unge Mødre ryger altid. Ligesom de overvægtige forstadsveninder, der altid er iført leggings og tunika og skaldede gutter i lædervest eller med hættebluse. Forstad, ja. Lyden af bare et enkelt voldsomt drævende flaaaaaaadt a, så ved jeg, at hele den københavnske vestegn er ankommet og snart vil antænde diverse tørrede planter til stinkende gene for os andre.

Jeg ved ikke ... Jeg synes sgu ikke, vi ikke-rygere har ret til at brokke os. Jeg mener, de er trods alt ret nemme at spotte på forhånd, rygertaberne ... Ikke mindst fordi de lugter. Jeg kan også altid få øje på dem, der fordømmer os andre. Dem gider jeg heller ikke sidde ved siden af.

Jeg går ikke så tit på café mere ...


Nej det gider jeg sgu heller ikke :ninja: Godt vi har vores helt på det tørre og aldrig dømmer nogen eller noget :engel: :lol:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sophaya » 28. jul 2016, 18:43

Min hverdagsobservation: Unge mænd i start 20'erne synes de kan tillade sig hvad som helst - endda at synge højt og længe på arbejdspladsen, så man mister koncentrationen og glemmer de variable man lige sad med i hovedet!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Sophaya » 28. jul 2016, 19:15

ManicNinja skrev:
Heeeelt ørligt - er der ikke lige nogen, der kan skifte emne? Så går jeg udd og varmer pulverbéarnaisen ...


NU dømmer jeg dig :nerve: bearnaise fortjener respekt og kærlighed!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. jul 2016, 20:17

En bekendt var på ferie i Harzen, det så ikke ud til at der skete det vilde at dømme fra hendes fotos på facebook, og alligevel fik hun forvildet sig ud i hashtags om både fairtrade, jerseykøer, world traveler, og både kat og cat og blomst og flower. Intet var for stort og intet var for småt til at blive nævnt.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Studsgaard » 28. jul 2016, 20:22

Underlige meget højrøstede "naboer" her på campingpladsen.
Diskuter meget underlige og barnlige ting. Og lige nu er der konkurrence i at lave kunstige prutter på armen. :forvirret2: :forvirret
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf HappyHippo » 28. jul 2016, 21:03

Når man kører Ferrari skal man lige holde godt med afstand fra bilen foran, så man kan gasse op, køre 100 meter, bremse. Starte forfra.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 28. jul 2016, 21:59

Visse mennesker i min omgangskreds synes at mene, at jo flere penge de selv tjener, jo større ret har de til at komme med gode råd og tips til andre om hvordan de bør indrette deres liv. Selvom de ikke er blevet spurgt. Inde i mit eget hoved kalder jeg det AssholeEffekten og jeg overvejer at søge fonde til noget forskning.
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 18:34

Dirtylittledevil skrev:En bekendt var på ferie i Harzen, det så ikke ud til at der skete det vilde at dømme fra hendes fotos på facebook, og alligevel fik hun forvildet sig ud i hashtags om både fairtrade, jerseykøer, world traveler, og både kat og cat og blomst og flower. Intet var for stort og intet var for småt til at blive nævnt.


World traveler i Harzen :lun: Me like.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. jul 2016, 18:37

Ole Kibsgaards fortolkning af "Verden er i farver" formåede at få mig til at kigge op fra computeren for at se, hvad f..... der dog gik for sig.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf Dirtylittledevil » 29. jul 2016, 22:44

Tilfældig mand på min bys facebookgruppe er tydeligvis på fornavn med de ansatte i alle byens pølsevogne.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Observationer/konstateringer fra dagligdagen

Indlægaf dgd2007 » 30. jul 2016, 10:06

DetSorteCirkus skrev:World traveler i Harzen :lun: Me like.

Hov, ikke gøre nar! Mine bedsteforældre var helt vilde med at tage til Harzen. For den generation (f. ca. 1900) var det jo som at tage til Hawaii nu til dags. :)
1

Tilbage til "Generelt"