Vi der venter på storken!

Estrella
Indlæg: 52
Tilmeldt: 1. feb 2016, 08:59
Kort karma: 9
Likede indlæg: 88

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Estrella » 25. jul 2016, 19:24

Hejsa. Jeg var her inde en gang i starten af året men kom aldrig rigtigt i gang med at være aktiv. Har haft brug for lidt pause fra PB. Vi har været i gang længe og har seks iui-h bag os. Vi er nu gået videre til det private og ivf.
Håber jeg kan få brugt tråden (igen - var glad for den gamle jubii debat).

Brugernavn: Estrella
Alder: 33
Beskæftigelse: Pædagog
Kærestes/mands alder: 31
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværker
Forholdets længde: 12 år
Børn: dreng fra april 12
Bor: Odense
Prøvet siden: smed p-pillerne oktober 13. Og gik "rigtigt" i gang maj 14
Evt. Andet: Er i behandling. Har haft en cyste som har lavet ravage og gjort jeg ikke kunne blive gravid. Der blev fjernet i august og nu burde alt være ok. Er blevet insemineret seks gange uden held. Er startet op med ivf
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 19:51

Marioneta skrev:Jeg blødte lidt første gang onsdag og stoppede med lutinus (da jeg jo var i behandling). Jeg begyndte rigtigt at bløde torsdag, så har talt det som første dag. Fik menstruation på 32. dagen og min cyklus er gerne 25 dage plus/minus et par dage.


Det er præcis 40 dage til vi tager til kreta, så hvis jeg er heldig undgår jeg mens på ferien :)

Jeg kan jo netop håbe at det er sket så tidligt at det ikke har nået at skabe alt for meget kuk i systemet.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 19:51

Majer, jeg blødte kraftigere end normalt. Og havde et par dage med pletblødbing inden det rigtigt startede, og derefter var det som en normal, men kraftig mens med flere smerter.

Jeg skriver det, du ikke gider høre. Men min cyklus blev underlig af det. Uregelmæssig (dog inden for 4-5 dage af normalt), mine tegn på æl forsvandt, jeg kunne ikke lave positive æl test og jeg var faktisk i tvivl om jeg havde æl.
Den bio lavede mere ravage i kroppen end graviditeten med min datter. Jeg endte med at købe en scanning efter 5 måneder, der viste æl. Og blev gravid igen der. Og havde det lægen kaldte en tidlig SA, men hcg var stadig ikke ret højt. Og efter den graviditet fik jeg mange smerter i underlivet op til æl og frem til mens. Endte der med en scanning på gynækologisk afdeling, hvor de blot konstaterede at jeg havde overspændte muskulatur, formentlig fordi kroppen nåede at reagere på hcg-hormonet.

I samråd med den private gyn, hvor vi slet havde betalt en scanning, fik jeg en gennemskyldning af æggelederne (4. cykli efter nr 2 mislykkede graviditet) og progesteron efter æl. Jeg blev gravid i den cykli og denne gang sidder det fast endnu :)

Nå, det var en længere smøre :genert:
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 25. jul 2016, 20:12

Bøtte skrev:Majer, jeg blødte kraftigere end normalt. Og havde et par dage med pletblødbing inden det rigtigt startede, og derefter var det som en normal, men kraftig mens med flere smerter.

Jeg skriver det, du ikke gider høre. Men min cyklus blev underlig af det. Uregelmæssig (dog inden for 4-5 dage af normalt), mine tegn på æl forsvandt, jeg kunne ikke lave positive æl test og jeg var faktisk i tvivl om jeg havde æl.
Den bio lavede mere ravage i kroppen end graviditeten med min datter. Jeg endte med at købe en scanning efter 5 måneder, der viste æl. Og blev gravid igen der. Og havde det lægen kaldte en tidlig SA, men hcg var stadig ikke ret højt. Og efter den graviditet fik jeg mange smerter i underlivet op til æl og frem til mens. Endte der med en scanning på gynækologisk afdeling, hvor de blot konstaterede at jeg havde overspændte muskulatur, formentlig fordi kroppen nåede at reagere på hcg-hormonet.

I samråd med den private gyn, hvor vi slet havde betalt en scanning, fik jeg en gennemskyldning af æggelederne (4. cykli efter nr 2 mislykkede graviditet) og progesteron efter æl. Jeg blev gravid i den cykli og denne gang sidder det fast endnu :)

Nå, det var en længere smøre :genert:


Kære bøtte, du kan ikke skrive noget jeg ikke gider høre, jeg er bare glad for at du vil dele erfaringen med mig :kys;

Det lyder som en ubehagelig tid du var igennem og det håber jeg selvfølgelig ikke sker for mig. Efter min MA gik der 8-10 uger før jeg fik min mens igen. Efter første mens blev jeg gravid igen, så ved ikke hvordan det ville have set ud efterfølgende. Før min MA lykkedes det mig faktisk aldrig ar fange min æl på tests og jeg havde heller ikke æl slim. Den cyklus jeg blev gravid havde jeg tydeligt positiv æl test og masser af slim. Og det har jeg faktisk haft siden. Selv mens jeg havde hormonspiral. Så krydser fingre for at min krop fortsætter sin regelmæssighed og at min kærestes sædbasser bliver ved at oppe sig, så vi snart kan lave en lillebrøster.

Tillykke med bebsen i maven, er sikker på den ligger lunt og godt i sin trygge hule :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 25. jul 2016, 20:27

Majer skrev:
Bøtte skrev:Majer, jeg blødte kraftigere end normalt. Og havde et par dage med pletblødbing inden det rigtigt startede, og derefter var det som en normal, men kraftig mens med flere smerter.

Jeg skriver det, du ikke gider høre. Men min cyklus blev underlig af det. Uregelmæssig (dog inden for 4-5 dage af normalt), mine tegn på æl forsvandt, jeg kunne ikke lave positive æl test og jeg var faktisk i tvivl om jeg havde æl.
Den bio lavede mere ravage i kroppen end graviditeten med min datter. Jeg endte med at købe en scanning efter 5 måneder, der viste æl. Og blev gravid igen der. Og havde det lægen kaldte en tidlig SA, men hcg var stadig ikke ret højt. Og efter den graviditet fik jeg mange smerter i underlivet op til æl og frem til mens. Endte der med en scanning på gynækologisk afdeling, hvor de blot konstaterede at jeg havde overspændte muskulatur, formentlig fordi kroppen nåede at reagere på hcg-hormonet.

I samråd med den private gyn, hvor vi slet havde betalt en scanning, fik jeg en gennemskyldning af æggelederne (4. cykli efter nr 2 mislykkede graviditet) og progesteron efter æl. Jeg blev gravid i den cykli og denne gang sidder det fast endnu :)

Nå, det var en længere smøre :genert:


Kære bøtte, du kan ikke skrive noget jeg ikke gider høre, jeg er bare glad for at du vil dele erfaringen med mig :kys;

Det lyder som en ubehagelig tid du var igennem og det håber jeg selvfølgelig ikke sker for mig. Efter min MA gik der 8-10 uger før jeg fik min mens igen. Efter første mens blev jeg gravid igen, så ved ikke hvordan det ville have set ud efterfølgende. Før min MA lykkedes det mig faktisk aldrig ar fange min æl på tests og jeg havde heller ikke æl slim. Den cyklus jeg blev gravid havde jeg tydeligt positiv æl test og masser af slim. Og det har jeg faktisk haft siden. Selv mens jeg havde hormonspiral. Så krydser fingre for at min krop fortsætter sin regelmæssighed og at min kærestes sædbasser bliver ved at oppe sig, så vi snart kan lave en lillebrøster.

Tillykke med bebsen i maven, er sikker på den ligger lunt og godt i sin trygge hule :)


Godt, du gider høre det. :kys:

Efter min bio skrev alle mulige søde damer at de havde oplevet det samme og var blevet gravid igen umiddelbart efter, og det var jo velmenende nok, men jeg blev jo bare ikke gravid straks efter. :( Så jeg ville selv synes det var rart at høre, at det ikke bare skete straks.
(Men nu har du hørt det, så nu sker det straks for dig ;) )
Det var et modbydeligt efterår, der sluttede af med endnu en abort i december. Og mine veninder blev gravide på stribe, både dem der prøvede og dem, der ikke prøvede.

Jeg krydser fingre for din krop arter sig efterfølgende :kys:
Tak :kys:
Satser på hun bliver derinde 16-18 uger endnu ;)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 26. jul 2016, 18:37

Øv nu er jeg oveni købet blevet syg :whine:
Ondt i hele kroppen, ondt i halsen og snot forkølet :(

Dejlig ferie i år!

Havde en del smerter i nat og kunne ikke rigtig finde ro. I morges løb blodet en del, men nu er det stilnet af. Bløder stadig, men helt som alm mens. Kan det virkelig passe at det allerede er ved at være overstået? :kryds:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. jul 2016, 13:44

Majer skrev:Øv nu er jeg oveni købet blevet syg :whine:
Ondt i hele kroppen, ondt i halsen og snot forkølet :(

Dejlig ferie i år!

Havde en del smerter i nat og kunne ikke rigtig finde ro. I morges løb blodet en del, men nu er det stilnet af. Bløder stadig, men helt som alm mens. Kan det virkelig passe at det allerede er ved at være overstået? :kryds:


Øvvv Majer :kram: Hvordan går det? Jeg forestiller mig, at man ikke bløder voldsomt meget mere end alm. mens, når det er en BIO, men jeg har aldrig prøvet det.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. jul 2016, 13:47

Estrella skrev:Hejsa. Jeg var her inde en gang i starten af året men kom aldrig rigtigt i gang med at være aktiv. Har haft brug for lidt pause fra PB. Vi har været i gang længe og har seks iui-h bag os. Vi er nu gået videre til det private og ivf.
Håber jeg kan få brugt tråden (igen - var glad for den gamle jubii debat).

Brugernavn: Estrella
Alder: 33
Beskæftigelse: Pædagog
Kærestes/mands alder: 31
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværker
Forholdets længde: 12 år
Børn: dreng fra april 12
Bor: Odense
Prøvet siden: smed p-pillerne oktober 13. Og gik "rigtigt" i gang maj 14
Evt. Andet: Er i behandling. Har haft en cyste som har lavet ravage og gjort jeg ikke kunne blive gravid. Der blev fjernet i august og nu burde alt være ok. Er blevet insemineret seks gange uden held. Er startet op med ivf


Velkommen til Estrella :)

Min mand og jeg er også i behandling, hvilket flere af os herinde er. Jeg håber, at det snart lykkes for dig :)
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 28. jul 2016, 17:21

Howitz skrev:
Majer skrev:Øv nu er jeg oveni købet blevet syg :whine:
Ondt i hele kroppen, ondt i halsen og snot forkølet :(

Dejlig ferie i år!

Havde en del smerter i nat og kunne ikke rigtig finde ro. I morges løb blodet en del, men nu er det stilnet af. Bløder stadig, men helt som alm mens. Kan det virkelig passe at det allerede er ved at være overstået? :kryds:


Øvvv Majer :kram: Hvordan går det? Jeg forestiller mig, at man ikke bløder voldsomt meget mere end alm. mens, når det er en BIO, men jeg har aldrig prøvet det.


Tak det går ok :)
Er godt og grundigt snottet, men det kan klares med næsespray og panodiler.
Har næsten ikke blødt de sidste to dage, så tænker at det snart er overstået. Det har været meget som alm mens med lidt ekstra smerter. Men slet ikke så slemt som jeg havde frygter.

Sønnike skal passes hos farmor fra lørdag til søndag, så hvis blødningen er stoppet, overvejer jeg at tage til grøn koncert og drikke mig i hegnet. Satser stærkt på at det er sidste gang i meget meget lang tid at det er en mulighed :D
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 28. jul 2016, 20:16

Majer skrev:
Howitz skrev:
Majer skrev:Øv nu er jeg oveni købet blevet syg :whine:
Ondt i hele kroppen, ondt i halsen og snot forkølet :(

Dejlig ferie i år!

Havde en del smerter i nat og kunne ikke rigtig finde ro. I morges løb blodet en del, men nu er det stilnet af. Bløder stadig, men helt som alm mens. Kan det virkelig passe at det allerede er ved at være overstået? :kryds:


Øvvv Majer :kram: Hvordan går det? Jeg forestiller mig, at man ikke bløder voldsomt meget mere end alm. mens, når det er en BIO, men jeg har aldrig prøvet det.


Tak det går ok :)
Er godt og grundigt snottet, men det kan klares med næsespray og panodiler.
Har næsten ikke blødt de sidste to dage, så tænker at det snart er overstået. Det har været meget som alm mens med lidt ekstra smerter. Men slet ikke så slemt som jeg havde frygter.

Sønnike skal passes hos farmor fra lørdag til søndag, så hvis blødningen er stoppet, overvejer jeg at tage til grøn koncert og drikke mig i hegnet. Satser stærkt på at det er sidste gang i meget meget lang tid at det er en mulighed :D


Det var godt at høre :kram:

Jeg synes, at det lyder som en fantastisk plan :klap:
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 29. jul 2016, 05:01

Godmorgen damer... hvordan er det med de der graviditetstest? Hvor utydelig må en positiv-streg være, for at den stadig er der? Jeg har netop taget denne, og jeg er sgu lidt i tvivl :genert: Skulle egentlig ud og drikke rødvin i aften, det var derfor jeg tog den. Men - det ved jeg ikke om jeg skal så?
Senest rettet af Andrea_B 7. aug 2016, 14:38, rettet i alt 1 gang.
1
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 29. jul 2016, 05:03

Andrea_B: Det skal du ikke, for den der -den er positiv :banan:

Hvor langt er du i cyklus?

Tillykke :)
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 29. jul 2016, 05:05

Tusind tak Majer, hvor er du sød.

Jeg har det SÅ mærkeligt lige nu. Ryster, og kvalme. Jeg tør slet, slet ikke tro på det. Men rødvin skal jeg ihvertfald ikke have noget af :) Bare for at være helt, helt sikker.

Jeg må være... 3+6? Eller 4+0 - HVIS den er der..! Man regner fra første dag i sidste menstruation, ikke? :)
Senest rettet af Andrea_B 7. aug 2016, 14:38, rettet i alt 1 gang.
0
Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 29. jul 2016, 05:11

Andrea_B skrev:Tusind tak Majer, hvor er du sød.

Jeg har det SÅ mærkeligt lige nu. Ryster, og kvalme. Jeg tør slet, slet ikke tro på det. Men rødvin skal jeg ihvertfald ikke have noget af :) Bare for at være helt, helt sikker. Og min kæreste er selvfølgelig ikke hjemme før i morgen.

Jeg må være... 3+6? Eller 4+0. Man regner fra første dag i sidste menstruation, ikke? :)


Nu har jeg jo lige lært at man ikke skal glæde sig for tidligt, men altså, man skal sgu også have lov at være glad. Og man er nødt til at tro på det, indtil det modsatte er bevist.

Den er selvfølgelig ikke bragende positiv, men stregen er der og det er det vigtigste :)
Vent et par dage og se om den ikke bliver tydeligere - som om det er nemt :)

Jo, man regner fra sidste dag i mens og jeg ville bestemt holde mig fra rødvinen i aften :)
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 29. jul 2016, 05:15

Det er præcis også de oplevelser flere af jer søde piger herinde har været igennem der gør, at jeg (forsøger!) ikke at glæde mig alt for tidligt :)

Jeg tænker jeg tester de næste par dage også - for at vente alt for længe kan jeg nok ikke! :genert: Og så igen om en uge eller 2. Mener at have læst, at de mest sikre test kommer efter uge 6?
0

Tilbage til "Graviditet"