Vi der venter på storken!

Majer
Indlæg: 792
Tilmeldt: 2. apr 2016, 18:59
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1042

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Majer » 29. jul 2016, 06:49

Jeg ved ikke om der er nogle uger det er mere sikret at teste end andre. Selvfølgelig er der risiko for at den ikke sætter sig ordentlig fast og at man begynder at bløde i starten, men man kan jo desværre ikke kigge indenfor og spørge om alt er ok.

Så der er vist ikke andet for end at krydse fingre og satse på at alt er som det skal være. Og selvfølgelig er det det :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jul 2016, 07:26

Tillykke Andrea :) Den er positiv = du er gravid. Selvfølgelig kan der ske alt muligt, men det kan der jo altid, så glæd dig da over det :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 29. jul 2016, 07:29

Hvor er i andre i cyklus?

Jeg er 9 dage efter æl og synes tiden til jeg kan teste snegler sig afsted :træt: Har ret mange symptomer, træthed, kvalme og ømme bryster, men det har jeg haft mange gange før uden at være gravid :rulle:

Hader at de skal fylde så meget hver måned.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 29. jul 2016, 07:42

Estrella, hvor er I startet op i det private?

Jeg kan virkelig anbefale IVF-syd :gogo:.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. jul 2016, 08:07

Yaii.. Tillykke Andrea :banan: Nyd det! Jeg glæder mig til en dag forhåbentlig at få sådan en par flotte streger :love:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 29. jul 2016, 08:11

Jeg er på dag 9 i min cyklus, og jeg skal til scanning i dag for at se hvordan hormonerne har virket her i anden inseminationsforsøg :) Forhåbentlig skal jeg insemineres om senest en uge.

Jeg prøver at drikke hindbærbladte, da det skulle gøre godt for livmoderslimhinden, men jeg får mildt sagt meget urolig mave af det :nerve: Er der andre der har prøvet det?
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Marigold » 29. jul 2016, 08:28

Jeg er på cyklus dag 6 så her sker der endnu ikke noget spændende. Jeg startede på Hindbærbladte i går og har ikke lige nået at observere om det gør noget ved min mave endnu. Jeg har konstant kvalme, men det kan desværre bare være en reaktion på den sorg jeg bærer. Håber det bliver bedre med tiden.

Tillykke Andrea med den positive test. Jeg glæder mig så meget til at stå med sådan en igen.
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Lull » 29. jul 2016, 08:30

Howitz skrev:Jeg er på dag 9 i min cyklus, og jeg skal til scanning i dag for at se hvordan hormonerne har virket her i anden inseminationsforsøg :) Forhåbentlig skal jeg insemineres om senest en uge.

Jeg prøver at drikke hindbærbladte, da det skulle gøre godt for livmoderslimhinden, men jeg får mildt sagt meget urolig mave af det :nerve: Er der andre der har prøvet det?


Altså jeg sætter det over (koldbrygget - er ikke så god til varme drikke) og så glemmer jeg at drikke det! :genert:

Jeg skal insemineres om ½ time, så håber på at kunne vise 2 streger om 14 dages tid.
Vi er jo blevet henvist videre til IVF på Hvidovre, men har ikke hørt fra dem endnu. Men har hørt der skulle være 8 mdrs ventetid.
Vi fortsætter med IUI indtil vi skal i gang med IVF'en og så har jeg gang i lidt kostomlægning for at øge chancerne for graviditet.
0
03.05.2017 :lun:
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 29. jul 2016, 08:34

Juhuu tillykke Andrea :banan: - krydser alt hvad jeg kan for at den sætter sig godt fast :kryds:
0
S_imse
Indlæg: 226
Tilmeldt: 12. jan 2016, 21:24
Kort karma: 42
Likede indlæg: 93

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf S_imse » 29. jul 2016, 08:40

Jeg er på cyklus dag 17 og ikke skyggen af en positiv ÆL test endnu, men i følge clue app'en skal den også først være positiv om 14 dage. Sidst var den positiv på dag 27, så der er stadig lidt tid.
Jeg er lidt stresset for tiden, hvilket nok heller ikke gør det bedre. Så har en tid til body sds senere i dag, har læst det skulle være godt mod stress, så nu må vi se :gruble:

Jeg har endeligt fået bedt min læge om svar på mine blodprøver fra starten af april. Og alt var fint inkl hormontallet - bortset fra stofskiftet, men det burde der jo være styr på nu.
Da jeg stadig ikke har fået lavet hsg undersøgelsen synes min læge dog, at når jeg får tid til denne skulle jeg også bestille tid til nye blodprøver, da de var ved at være lidt gamle. Men forhåbentligt viser de det samme som sidst når jeg kommer dertil :genert:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 29. jul 2016, 08:44

Andrea_B skrev:Det er præcis også de oplevelser flere af jer søde piger herinde har været igennem der gør, at jeg (forsøger!) ikke at glæde mig alt for tidligt :)

Jeg tænker jeg tester de næste par dage også - for at vente alt for længe kan jeg nok ikke! :genert: Og så igen om en uge eller 2. Mener at have læst, at de mest sikre test kommer efter uge 6?


Min var mindre tydelig end din, testede dog også 3+5 :) Et par dage efter tog jeg en test mere, den var lige så utydelig. Men jeg følte mig gravid så ignorerede det og lod vær at teste løs. I mandags var jeg til scanning og der lå en 1,1 cm baby derinde (var 7+1). Så mit råd er lad vær at tolk for meget på teste, men lad tiden gå selvom det er møgsvært (bare kig i terminstråden, jeg var pænt dårlig til ventetiden), og køb evt en tidlig scanning om nogle uger. Det koster 400 kr, men giver langt mere ro og sikkerhed at se et hjerte der slår end at skulle tolke på teste :)
Sidste graviditet hvor jeg mistede kunne jeg teste meget positivt men det gik jo galt alligevel. Så jeg er modstander af teste-tolkning, og fornemmer det giver flere bekymringer end godt er, samt at selv "gode teste" ikke giver ro, men du skal jo gøre det der føles bedst for dig :)

Tillykke!
0
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Vi der venter på storke

Indlægaf Chloecat » 29. jul 2016, 13:18

Tillykke Andrea, min var meget mindre positiv i sin tid, jeg tog en clearblue dagen efter og den sagde gravid. Har en to årig som ligger og tager sin lur i værelset ved siden af <3 jeg betalte også for en tryghedsskanning omkring uge 7, to mdr mere var helt uoverskueligt af skulle vente på for at få lov at kikke indenfor, det gør jeg sikkert igen ...engang når det lykkedes :)

Krydser fingre!


---
Her er jeg på vej mod at skulle starte på at teste efter æl, håber det lykkedes at få en rigtig positiv test, både æl og den der kommer bagefter ;) :p

Så har jeg meldt mig ind i fit nu konceptet, så jeg kan komme i form :) glæder mig til at komme igang. Så lige nogle billeder fra ferien og min kropsholdning er virkelig elendig, men motionere så slet ikke og med stillesiddende arbejde, kan jeg jo nok ikke forvente andet.
0
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 29. jul 2016, 13:59

Hvor er I søde allesammen, TAK :kys:

Jeg prøver nok at vente lidt med at tage flere tests, er jeg kommet frem til. Der går nok alligevel nogen dage, eller uger, før den viser mere - hvis den da overhovedet kommer til dét.

Mærkelig, mærkelig dag i dag. Ha' en skøn fredag allesammen :kys:
Senest rettet af Andrea_B 7. aug 2016, 14:39, rettet i alt 1 gang.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 30. jul 2016, 11:48

Tillykke Andrea!! :)

Jeg fik mens igår og starter på hormoner i morgen, så nu er 2. fryseforsøg så småt skudt i gang! Der er stadig 3,5 uge til æo, men alligevel er det dejligt at være i gang. Kan mærke jeg er meget mere optimistisk efter at have været til kikkærtundersøgelse/samtale, hvor de konkluderede at min livmoderslimhinde var blevet udstødt kort efter æo. Så var der ligesom en årsag til det ikke kunne lykkes. Og det sker jo selvføøølgelig ikke denne gang - det er nu jeg bliver gravid med et maj barn :D :P
5
Andrea_B
Indlæg: 14
Tilmeldt: 20. jul 2016, 15:44
Kort karma: 5
Likede indlæg: 1

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Andrea_B » 31. jul 2016, 18:59

Det BLIR jeres maj-baby, PinkPowerPrincess :lun:

Her kom kæresten hjem i går og fik de potentielt gode nyheder. Han blev meget glad, men vi er selvfølgelig begge ret tilbageholdende med at tro på noget som helst.

Kunne selvfølgelig ikke lade være med at teste igen i går - den var også svagt positiv. Måske en anelse mere end dagen før, men det kan ligeså vel være indbildning. Nu tror jeg, at jeg vil vente til slutningen af denne uge, og så se hvad den siger.

Jeg har ømme bryster, rigtig meget gang i små-kramper i underlivet og det nederste af maven konstant, niv i lyskerne, en del udflåd (sorry! :lol: ) og så har jeg været vildt træt den sidste uge og sovet middagslur hver dag efter job. Ømme bryster er et meget typisk mens-tegn for mig, men de andre tegn føles anderledes. Trætheden kan dog ligeså godt skyldes at jeg bare har haft nogen lange og lidt træls dage.


Hvad har I af bil? Vi er meget åbne for anbefalinger :P
Senest rettet af Andrea_B 7. aug 2016, 14:39, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Graviditet"