Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 19:05

Nok ikke den bedste overskrift, men ved ikke rigtig, hvad jeg ellers skal skrive.

Jeg mødte for et par dage siden en taxichauffør, som jeg egentlig havde en ret så god kemi med. Og vi knævrede så meget, at jeg på vores korte tur nåede at finde ud af ret så mange personlige ting om ham, bl.a. at han er single og bor i nærheden af mig. Problemet er, og her kommer det så, at selv om jeg følte den her kemi, så er han altså for gammel til mig - selv om han "kun" er 13 år ældre end mig. Han er en pæn mand, men det grå (hvide) hår fik mig til at tænke "pensionist", hvor uretfærdigt det end er af mig.

Det fik mig til at tænke over det med, at mange mænd virker til at gå efter yngre kvinder, hvilket såmænd også er helt i orden. Men hvad gør det så for de kvinder, der ikke gider mænd, som er ældre end dem, men helst vil have mænd, der som det mindste er jævnaldrende? For de mænd synes jo så, at jeg er for gammel? Da jeg var yngre, var det intet problem at have en kæreste 15 år ældre end mig, men i dag vil det jo gøre ham til et sted i 60'erne, for jeg selv er rykket over midten af 40'erne.

Det gik op for mig, at jeg på en måde er havnet i et slags ingenmandsland (!), fordi mænd enten er for unge eller gamle i forhold til mig og de mænd, som ikke er, ønsker kvinder, der er yngre end mig. Det gør det ikke nemt. :lol:

Hvordan ser I på den problemstilling?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Lurende Peber » 24. sep 2015, 19:10

Tjah. Det lyder som om, at du har malet dig op i et hjørne ;)
Jo flere og snævrere krav, jo mindre udvalg......oven i den almindelige udfordring med at I begge skal være interesserede i hinanden.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 19:13

Lurende Peber skrev:Tjah. Det lyder som om, at du har malet dig op i et hjørne ;)
Jo flere og snævrere krav, jo mindre udvalg......oven i den almindelige udfordring med at I begge skal være interesserede i hinanden.


Men er det mig, der har malet mig op i hjørnet, eller er det de mænd, der ønsker yngre kvinder, der har svunget penslen? Jeg ønsker jo bare jævnaldrende, hvilket vel heller ikke er så galt eller urimelig en forventning?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Elvispop » 24. sep 2015, 19:19

Jeg har altid været bedøvende ligeglad med alderen, men når jeg har (net)-dater, bliver jeg hurtigt sorteret fra på alderskrav.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Lurende Peber » 24. sep 2015, 19:19

Intet urimeligt i at have krav. Nogle af dem styrer man ikke engang selv. Men det begrænser.
Og ja. Det gælder både mændene og dig.
Men hvor snævre ER dine rammer? +-5år? +-1år?
Og de mænd du omtaler: går de efter mindst 1-5-10 eller 25år yngre?
1
Registreret Gammel Gris :gris:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf D.itsen » 24. sep 2015, 19:24

decibell skrev:
Lurende Peber skrev:Tjah. Det lyder som om, at du har malet dig op i et hjørne ;)
Jo flere og snævrere krav, jo mindre udvalg......oven i den almindelige udfordring med at I begge skal være interesserede i hinanden.


Men er det mig, der har malet mig op i hjørnet, eller er det de mænd, der ønsker yngre kvinder, der har svunget penslen? Jeg ønsker jo bare jævnaldrende, hvilket vel heller ikke er så galt eller urimelig en forventning?

Men det er jo næppe alle mænd der har det sådan, og du har ikke brug for alle mænd. Du har bare brug for én - den rigtige

Men generelt synes jeg man skal lade være med at have for firkantede kasser. Alle mænd jeg har været seriøst interesseret har været ældre end mig. Alligevel er min kæreste to år yngre end mig. Det er ikke tallet, men mindsettet
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 19:27

Dikus skrev:Tanken strejfede mig, da jeg var i overvejelsesfasen omkring brud med min mand :genert: For han er 9 år ældre end mig - og jeg har altid haft ældre kærester, men måtte nok indrømme, at min mand er/var den eneste i sin aldersgruppe, jeg umiddelbart ville finde acceptabel som partner, nu hvor jeg er 36. Altså... Der sker lidt noget med de der mænd også med alderen... Og når jeg kiggede på en ny mand, så virkede fremtiden med en ældre en af slagsen knap så tiltalende...

Løsningen har så været en to år yngre kæreste...


Jeg arbejder i en stor virksomhed, hvor der nok er overvejende mænd. Og gennemsnitsalderen er nok omkring de 45-50. Når jeg ser på mine jævnaldrende mandlige kolleger, eller bare dem på et par år ældre, er der da stadig en del af dem, der holder sig fint nok. Men bare et par år senere sker der noget, som du også skriver. Jeg tror egentlig, at det allermest er i sindet, som så smitter af på resten, for det er som om, de går i stå, når de nærmer sig efterlønsalderen, og det er for sløvt til mig.

Det er jo ikke kun udseendet, som jeg altså ikke går så vildt op i. Det er deres hjerner, og deres lyst til ikke bare at være en "når jeg kommer hjem, sætter jeg mig i lænestolen og ser tv, til jeg skal i seng"-type. Jeg er på ingen måde vildt udfarende, men jeg er stadig videbegærlig og ønsker nye input, uden at det kommer fra tv. Giver det mening?
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf D.itsen » 24. sep 2015, 19:33

Dikus skrev:
D.itsen skrev:
decibell skrev:
Lurende Peber skrev:Tjah. Det lyder som om, at du har malet dig op i et hjørne ;)
Jo flere og snævrere krav, jo mindre udvalg......oven i den almindelige udfordring med at I begge skal være interesserede i hinanden.


Men er det mig, der har malet mig op i hjørnet, eller er det de mænd, der ønsker yngre kvinder, der har svunget penslen? Jeg ønsker jo bare jævnaldrende, hvilket vel heller ikke er så galt eller urimelig en forventning?

Men det er jo næppe alle mænd der har det sådan, og du har ikke brug for alle mænd. Du har bare brug for én - den rigtige

Men generelt synes jeg man skal lade være med at have for firkantede kasser. Alle mænd jeg har været seriøst interesseret har været ældre end mig. Alligevel er min kæreste to år yngre end mig. Det er ikke tallet, men mindsettet


Altså... Jeg er yngre end deci og alligevel synes jeg lidt, alderen begynder at spilde ind, fordi den angiver en ramme for hvor lang aktiv tid, vi har sammen.

Det er vel igen personafhængigt.
Men altså man må da have alle de præference man har lyst til, der er bare en konsekvens af det.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 19:42

Lurende Peber skrev:Intet urimeligt i at have krav. Nogle af dem styrer man ikke engang selv. Men det begrænser.
Og ja. Det gælder både mændene og dig.
Men hvor snævre ER dine rammer? +-5år? +-1år?
Og de mænd du omtaler: går de efter mindst 1-5-10 eller 25år yngre?


Jamen, de er såmænd ikke så snævre igen. Som jeg skrev til Dikus - og som D.itsen er inde på - er det hjernen, jeg stiller krav til, og så lysten til at stadig lære noget i livet. Jeg har aldrig forlangt fotomodel-udseende, tværtimod, og jeg foretrækker fx også lidt mave frem for ingen humor. En 40-årig kan desuden være lige så sat som en 60-årig, så alderen er ikke altid det afgørende, hvis bare hjernen ikke går for tidligt i stå. Ham chaufføren var for gammel, fordi han er nået dertil, hvor han drømmer om efterløn, så han kan gå hjemme og slappe af. Det er der heller ikke noget galt med, jeg er bare ikke det sted i mit liv. Derfor var han for gammel, og var også begyndt at ligne en pensionist.

Hvis jeg skal sætte en proforma aldersgrænse, er det vel en +10 år og -5. Men de mænd, jeg tiltrækkes af i det aldersspænd, virker til at gå efter nogen, der er 10 år yngre end mig, altså på alder med Dikus. Jeg kan også se det udfolde sig på fx Tinder, hvor min datter har haft sin gang fra tid til anden. Der søger mænd i min aldersgruppe nogen, der er fra 10-20 år yngre.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 19:50

Elvispop skrev:Jeg har altid været bedøvende ligeglad med alderen, men når jeg har (net)-dater, bliver jeg hurtigt sorteret fra på alderskrav.


Hvilken aldersgrænse har du selv sat?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Elvispop » 24. sep 2015, 19:57

decibell skrev:
Elvispop skrev:Jeg har altid været bedøvende ligeglad med alderen, men når jeg har (net)-dater, bliver jeg hurtigt sorteret fra på alderskrav.


Hvilken aldersgrænse har du selv sat?

Stort set ingen.
Men når jeg skal sætte en grænse, i f.eks. søgning bliver dt +/- 10 år (jeg er 38)
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 19:59

D.itsen skrev:
decibell skrev:
Lurende Peber skrev:Tjah. Det lyder som om, at du har malet dig op i et hjørne ;)
Jo flere og snævrere krav, jo mindre udvalg......oven i den almindelige udfordring med at I begge skal være interesserede i hinanden.


Men er det mig, der har malet mig op i hjørnet, eller er det de mænd, der ønsker yngre kvinder, der har svunget penslen? Jeg ønsker jo bare jævnaldrende, hvilket vel heller ikke er så galt eller urimelig en forventning?

Men det er jo næppe alle mænd der har det sådan, og du har ikke brug for alle mænd. Du har bare brug for én - den rigtige

Men generelt synes jeg man skal lade være med at have for firkantede kasser. Alle mænd jeg har været seriøst interesseret har været ældre end mig. Alligevel er min kæreste to år yngre end mig. Det er ikke tallet, men mindsettet


Det har heller ikke rørt mig før. Da jeg var 25 år, havde jeg en kæreste på 40 år. Det er bare inden for de seneste år, at der er sket noget.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf decibell » 24. sep 2015, 20:11

Elvispop skrev:
decibell skrev:
Elvispop skrev:Jeg har altid været bedøvende ligeglad med alderen, men når jeg har (net)-dater, bliver jeg hurtigt sorteret fra på alderskrav.


Hvilken aldersgrænse har du selv sat?

Stort set ingen.
Men når jeg skal sætte en grænse, i f.eks. søgning bliver dt +/- 10 år (jeg er 38)


Ja, så er du da også selv large nok, synes jeg.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Pjeps » 24. sep 2015, 20:18

Jeg ser det kun som et problem, når jeg upassende nok finder en 20 år yngre mand tiltrækkende , men på den anden side, så kan jeg også finde en 10 år ældre mand tiltrækkende.

Jeg ret large med alderen hvis personligheden tiltrækker mig. Problemet for mig lige nu, er jeg tilsyneladende har mistet evnen til at blive forelsket , og lige den detalje vil jeg ikke gå på kompromis med.
1
:ninja:
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Når de jævnaldrende mænd ønsker yngre kvinder, og de ældre mænd er for gamle

Indlægaf Elvispop » 24. sep 2015, 20:22

decibell skrev:Ja, så er du da også selv large nok, synes jeg.

Det eneste jeg cutter fuldstændig væk, er hvis jeg kan læse mig til at hun har selv den mindste lyst til at få (flere) børn.
For jeg har de børn jeg skal ha' og har kun haft løse skud i kanonen siden ca. 2010.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter

Tilbage til "Forhold og sex"