Debattens mødregruppe

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 30. jul 2016, 18:37

Jeg håber, zoneterapi kan hjælpe ham :ae:. Det er synd for både ham og jer, hvis han har ondt i maven.

Ens babys gråd går bare lige i hjertet på en.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jul 2016, 19:47

Håber zoneterapi hjælper ham Nuser. Det lyder hårdt. :ae:

I forhold til det med at sove sammen med baby, så læste jeg faktisk en artikel forleden af to jordemødre, der har kigget nærmere på de undersøgelser, der ligger til grund for Sundhedsstyrelsens anbefalinger om, at det sikreste sted for baby at sove er i egen seng i samme rum som forældrene. De mener ikke, der er evidens for at samsovning i samme seng er risikabelt, så længe forældrene ikke er påvirkede af alkohol/andre rusmidler.

Her har vores lille mand meget svært ved at sove alene de her dage. Han er ikke ked, bare urolig og klynker lidt, hvis han ikke ligger helt tæt på os.
Og babynest hjælper ikke her - selvom han ligger i den lige ved siden af mig med min hånd på ham, så er det ikke tæt nok, han skal have hele kroppen tæt mod mig, i øvrigt også helst på siden.
Jeg flytter ham dog over i nesten, når han sover dybt, fordi jeg selv sover bedre så.


Vi havde besøg af sundhedsplejerske igen i går. Han har stadig ikke taget nok på og er ikke oppe på sin fødselsvægt endnu (har kun taget 60 gram på fra mandag til fredag).
Så jeg nåede nærmest til, at jeg ville skide den amning et stykke, han skal bare have noget næring!
Jeg lader ham stadig sutte ved brystet, men kun så længe jeg kan høre effektive synkelyde, og så får han erstatning på flaske nu.
Her til aften fik han godt fat på begge bryster og suttede effektivt i sammenlagt 45 minutter. Alligevel drak han 60 ml i flaske bagefter. Så spørgsmålet er, om min mælk overhovedet kan mætte ham.
Nå, sundhedsplejersken vil tale med ammerådgiveren på mandag, så regner med at se, hvad hun foreslår.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. jul 2016, 19:52

Ja jeg håber også at hun kan hjælpe ham bare lidt. Det andet er sgu så synd. I sær når han er så forpint at han græder med rigtige tåre.

Et spørgsmål til flergangs mødrene. Vi blev anbefalet inotyol mod han røde bagdel, og det virker bare. Men jeg sys det er svært at vaske af huden igen. Det sidder nærmest fast. Nogen der ved om det bare skal have lov at sidde eller om man skal vaske det af for hver gang? Sys bare nærmest man skal gnubbe for at få det af. Og så er vi jo lige vidt med hudløshed.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. jul 2016, 20:04

Nuttede-Nuser skrev:Ja jeg håber også at hun kan hjælpe ham bare lidt. Det andet er sgu så synd. I sær når han er så forpint at han græder med rigtige tåre.

Et spørgsmål til flergangs mødrene. Vi blev anbefalet inotyol mod han røde bagdel, og det virker bare. Men jeg sys det er svært at vaske af huden igen. Det sidder nærmest fast. Nogen der ved om det bare skal have lov at sidde eller om man skal vaske det af for hver gang? Sys bare nærmest man skal gnubbe for at få det af. Og så er vi jo lige vidt med hudløshed.


Bare lad det sidde, så længe du har vasket rent for afføring osv :)
Og så et godt bad, med noget olie i, ca. 1 x pr. uge, hvor han får lov at ligge i blød, så det bliver vasket ordentligt af der :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 10:01

DD_81 skrev:
Nuttede-Nuser skrev:Ja jeg håber også at hun kan hjælpe ham bare lidt. Det andet er sgu så synd. I sær når han er så forpint at han græder med rigtige tåre.

Et spørgsmål til flergangs mødrene. Vi blev anbefalet inotyol mod han røde bagdel, og det virker bare. Men jeg sys det er svært at vaske af huden igen. Det sidder nærmest fast. Nogen der ved om det bare skal have lov at sidde eller om man skal vaske det af for hver gang? Sys bare nærmest man skal gnubbe for at få det af. Og så er vi jo lige vidt med hudløshed.


Bare lad det sidde, så længe du har vasket rent for afføring osv :)
Og så et godt bad, med noget olie i, ca. 1 x pr. uge, hvor han får lov at ligge i blød, så det bliver vasket ordentligt af der :)


Tak for svar. Vi prøver at lade det sidde så. :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. jul 2016, 11:45

Nuser, får M MME? Min SP anbefalede nemlig Nan sensilac, hvis vores M skulle komme til at bøvle med maven.

Der er tilsat noget, som er ligesom indholdet i biogaia-dråber (som mange bruger ved ondt i maven).
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 31. jul 2016, 11:46

Min lille mus er 3 uger i dag :lun:.
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. jul 2016, 12:22

Sorenspige skrev:Min lille mus er 3 uger i dag :lun:.


Tillykke med hende. :kys:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. jul 2016, 12:32

Jeg har ikke tudet over amning i et døgn nu. :D :banan:

Det hjælper mig virkelig at vide, at han nu i det mindste bliver mæt.

Hvis vi nu ender med at må supplere op med erstatning permanent, er der så nogen af jer, der kender for/imod de forskellige muligheder, der findes? Indtil nu har vi købt almindelig Nan1, fordi det fik han på sygehuset. Den der allergi-Nan er den kun aktuel ved risiko for mælkeallergi, eller giver det også mening at bruge den for at forebygge almindelig allergi? (Vi har begge ret mange allergier, så han er jo disponeret - dog ingen fødevareallergier).
Jeg vil egentlig helst give ham noget økologisk, er den fra Arla ligeså god som Nan?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 13:24

Danseprinsesse skrev:Jeg har ikke tudet over amning i et døgn nu. :D :banan:

Det hjælper mig virkelig at vide, at han nu i det mindste bliver mæt.

Hvis vi nu ender med at må supplere op med erstatning permanent, er der så nogen af jer, der kender for/imod de forskellige muligheder, der findes? Indtil nu har vi købt almindelig Nan1, fordi det fik han på sygehuset. Den der allergi-Nan er den kun aktuel ved risiko for mælkeallergi, eller giver det også mening at bruge den for at forebygge almindelig allergi? (Vi har begge ret mange allergier, så han er jo disponeret - dog ingen fødevareallergier).
Jeg vil egentlig helst give ham noget økologisk, er den fra Arla ligeså god som Nan?


Det er så dejligt når man kan mærke at de bliver mætte. Her er det ved at være så som så med han gider af amning. Men når han gider ligger der så får han det jeg har.
Vi giver Arla herhjemme, og det har vores SP sagt er et rigtig godt valg. Så det fortsætter vi med. Jeg kan godt lide det er dansk produkt og økologisk.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 13:26

Sorenspige skrev:Nuser, får M MME? Min SP anbefalede nemlig Nan sensilac, hvis vores M skulle komme til at bøvle med maven.

Der er tilsat noget, som er ligesom indholdet i biogaia-dråber (som mange bruger ved ondt i maven).


Ja han får baby and me fra Arla. Vi har ikke været ude i at skifte endnu for han har ikke rigtig hård mave. Vi er ikke engang sikker på at det er maven der gør ham urolig og ulykkelig til tider.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 13:27

Sorenspige skrev:Min lille mus er 3 uger i dag :lun:.


Stort tillykke med lille M :kys:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 31. jul 2016, 16:33

Tak for jeres svar. :kys:
Jeg venter lige og ser, hvad sundhedsplejerske og ammedame ender ud i, vi har stadig brikker til et par dage mere.

Selv efter lang tid ved brystet med tydelige synkelyde tager han store mængder erstatning bagefter - sidst næsten 100 ml før han var tilfreds. Måske min mælk bare er for tynd?
Hvor meget spiser jeres helt små flaskebørn ad gangen?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 16:48

BabyM spiser mellem 60 og 120ml pr gang. Som oftest 110-120ml.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 31. jul 2016, 17:22

Må man godt være ærlig?
Er jeg den eneste som ikke syntes at lige det her med ny baby ikke er det fedeste i verden. Altså BabyM er dejlig helt uden tvivl, og det er ikke fordi jeg frygter noget fødselsdepression. Men skifte ble, mad, øjenkontakt, sove og derefter forfra er altså lidt kedeligt, og hårdt. Ikke at have noget som helt rutine og mønster på noget som helst. Ikke at vide hvornår man komme uden for en dør næste gang eller kommer i bad. Jeg er sikker på at det kun bliver bedre og sjovere med tiden, når han kan noget mere og bliver mere bevist. men lige nu er jeg godt nok ikke imponeret. Jeg GLÆDER mig til at vi kan begynde at kunne komme på tur med barnevognen og andre aktiviteter.
0

Tilbage til "Forældre"