Sodastream?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Sodastream?

Indlægaf flicka » 31. jul 2016, 11:24

Jeg er begyndt at drikke mere og mere danskvand (og mindre cola) og overvejer derfor at eje en Sodastream. Istedet for at slæbe danskvand med hjem fra supermarkedet, når vandet fra hanen ellers er glimrende.

Hvad er jeres erfaringer med Sodastream?
Nogle anbefalinger ifht. modellen? Tips?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Sodastream?

Indlægaf Mani » 31. jul 2016, 11:30

Vi har sådan en: http://www.wupti.com/produkter/husholdn ... snow-white - af samme årsag som dig. Den bruger samme gasflaske, som Sodastream så det er nemt at få fat i. Vi er rigtig glade for den, men kunne sikkert lige så godt have en Sodastream - det var bare denne jeg fik i fødselsdagsgave og den passer fint ind i vores køkken.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Sodastream?

Indlægaf Filipai » 31. jul 2016, 11:31

Vi bruger den hver dag, og er pjattet med det. Vi har sådan en helt normal kedelig sodastream, men planlægger at ønske os en sodastream power, hvor man ikke manuelt skal styre kulsyren, men bare skal lave et enkelt tryk om hvor meget brus man vil have i. Det er totalt frås at købe sådan en, men den er så mega fancy.
1
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2612
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Sodastream?

Indlægaf Anlewi » 31. jul 2016, 11:32

Elsker min især til danskvand
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Sodastream?

Indlægaf Wizzze » 31. jul 2016, 11:32

Vi har den her http://www.sodastream.dk/products/soda- ... 53gyxJ0cXg og den er rigtig god.
Man skal ikke skrue flasken fast, bare klikke den i, og så trykke på knappen. Synes også smagen er god, meget ala den islandske vand med brus vi tidligere købte i Irma. Eneste bøvl er når man skal bytte patron, det er ikke alle steder de lige har nogen liggende. Så vi har 2 patroner, en i maskinen og en i reserve, når den første så er tom, skifter vi over, og kan så fortsætte med at bruge maskinen mens vi har tid til at få den anden byttet.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Sodastream?

Indlægaf Filipai » 31. jul 2016, 11:35

Vi har noget med 10 patroner liggende fordi jeg fik lavet et scoop da Fona lukkede ned, pris per patron 48 kr :D

Den som wizze viser er det samme concept som den der hedder Power, det er så nice.
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Sodastream?

Indlægaf flicka » 31. jul 2016, 11:35

Filipai skrev:Vi bruger den hver dag, og er pjattet med det. Vi har sådan en helt normal kedelig sodastream, men planlægger at ønske os en sodastream power, hvor man ikke manuelt skal styre kulsyren, men bare skal lave et enkelt tryk om hvor meget brus man vil have i. Det er totalt frås at købe sådan en, men den er så mega fancy.


Well - det kan man vel ønske sig i bryllupsgave :slem:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Sodastream?

Indlægaf Filipai » 31. jul 2016, 11:36

flicka skrev:
Filipai skrev:Vi bruger den hver dag, og er pjattet med det. Vi har sådan en helt normal kedelig sodastream, men planlægger at ønske os en sodastream power, hvor man ikke manuelt skal styre kulsyren, men bare skal lave et enkelt tryk om hvor meget brus man vil have i. Det er totalt frås at købe sådan en, men den er så mega fancy.


Well - det kan man vel ønske sig i bryllupsgave :slem:


Det er allerede på listen :D Har hørt man godt kan rage jævnt mange pakker til sig sådan en dag :genert:
1
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Sodastream?

Indlægaf Lilleluftballon » 31. jul 2016, 12:10

Melder mig i koret af folk der elsker vores sodastream.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Sodastream?

Indlægaf Myresluger » 31. jul 2016, 12:31

Vi havde en sodastream - var ikke specielt glad for den. Jeg synes de bobler den lavede var for hårde (ved ikke om det giver mening) men er mest til danskvand med "blid brus".

Vores ente med at ryge ud.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Sodastream?

Indlægaf flicka » 31. jul 2016, 18:48

Tak for jeres kommentarer - Der er vist ingen tvivl om jeg skal have en. Spørgsmålet er mere om det er tilstrækkeligt med en af de billigere modeller?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Sodastream?

Indlægaf Wizzze » 31. jul 2016, 19:11

flicka skrev:Tak for jeres kommentarer - Der er vist ingen tvivl om jeg skal have en. Spørgsmålet er mere om det er tilstrækkeligt med en af de billigere modeller?


Vandet du ender med, er det samme, dyr eller billig maskine. Personligt synes jeg det var pisseirriterende/besværligt det med at skrue flasken på. Men det er jo nok et spørgsmål om dovenskab :-D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Sodastream?

Indlægaf Filipai » 31. jul 2016, 19:12

Wizzze skrev:
flicka skrev:Tak for jeres kommentarer - Der er vist ingen tvivl om jeg skal have en. Spørgsmålet er mere om det er tilstrækkeligt med en af de billigere modeller?


Vandet du ender med, er det samme, dyr eller billig maskine. Personligt synes jeg det var pisseirriterende/besværligt det med at skrue flasken på. Men det er jo nok et spørgsmål om dovenskab :-D


Det er lige netop det der med at skrue flasken på/af, og lige lukke lidt af brusen ud, så det ikke står til alle sider, der gør jeg vil have den automatiske. Jeg er doven og utålmodig :P
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Sodastream?

Indlægaf flicka » 31. jul 2016, 19:13

Wizzze skrev:
flicka skrev:Tak for jeres kommentarer - Der er vist ingen tvivl om jeg skal have en. Spørgsmålet er mere om det er tilstrækkeligt med en af de billigere modeller?


Vandet du ender med, er det samme, dyr eller billig maskine. Personligt synes jeg det var pisseirriterende/besværligt det med at skrue flasken på. Men det er jo nok et spørgsmål om dovenskab :-D


Hæh! Du har en pointe. Og så lige det med at
Man måske skal trykke flere gange for at få tilpas med brus med de billigere modeller?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Sodastream?

Indlægaf Persnikedy » 31. jul 2016, 20:15

Jeg købte et startsæt til min bedste ven i fødselsdags gave, og han elsker den. Han bruger den dagligt og nyder ikke at skulle slæbe flasker frem og tilbage.

Det eneste jeg vil siger er at husk at få mere end 1 flaske til den. Det er dejligt altid at have kold vand på køl så der ikke skal ventes på kold danskvand :-D
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Mad og drikke"