Din første bolig

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Din første bolig

Indlægaf Myresluger » 31. jul 2016, 12:28

Min første egne bolig var en lejelejlighed i et dengang temmelig belastet område af Amager. Jeg havde fået den fordi min far kendte udlejeren perifert. Det var en lys stor 2værelses med wc man skulle bakke ind på og en brusekabine sat op i køkkenet.
Bestemt ikke prangende - men nøj jeg var glad for den lejlighed!

Jeg havde på det tidspunkt læst i 3 år i Kbh. - men på det tidspunkt kunne man ikke få kollegieværelser når man kom fra Storkøbenhavn. Ungdoms rabat var der heller ikke noget af - så det meste af min hjemmeboende SU gik til et togkort.
0
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Din første bolig

Indlægaf Olaf » 31. jul 2016, 12:34

Flyttede i forældrekøb med kæresten efter 1. studieår. Jeg købte lejligheden efter 4 år og vi endte med at bo der i 8 1/2 år i alt inden vi flyttede i hus.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din første bolig

Indlægaf Fru Sunshine » 31. jul 2016, 13:05

Jeg fik et værelse i det, der dengang hed Ungbo. Jeg havde et fint stort værelse og delte køkken og bad med naboen.
Jeg boede der ikke så længe, da jeg fik meget travlt med at flytte samnen med min kæreste.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Din første bolig

Indlægaf Alphilia » 31. jul 2016, 13:12

Jeg lagde ud med at bo et par måneder hos noget familie, men derefter fik jeg kollegieværelse hvor jeg boede samtlige år på dén uddannelse
0
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Din første bolig

Indlægaf Juliet » 31. jul 2016, 13:41

Et familiemedlem kendte en der havde en ejendom, efter ca et halvt års venten fik jeg en 2 værelses der var til at betale på SU, og lå ganske tæt på mit daværende studiested. Det var fantastisk, og heldigt, misunder virkelig ikke de unge i dag.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Din første bolig

Indlægaf TomKah » 31. jul 2016, 13:52

Jeg læste ikke ret langt væk hjemmefra - og kunne snildt tage bussen eller min fars bil. Men jeg ville gerne flytte så jeg fik et kollegieværelse på DTU i slutningen af mit første studieår.
Der boede jeg 2 år så flyttede jeg sammen med min kæreste i en 3 V andel på frb. Vi var simpelt hen så svineheldige at få den lejlighed. 2200 kr om måneden i svømmehalskvarteret for 70 kvm.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Din første bolig

Indlægaf Marichen12 » 31. jul 2016, 13:59

Jeg lejede et værelse på Nørrebro med adgang til bad og køkken. Boede der omkring 1,5 år, så rykkede jeg ind hos en (tidligere) veninde i hendes leje-lejlighed på Østerbro. Her boede jeg også ca. 1,5 år til vi kom lidt på kant. Så fremlejede jeg en lejlighed i Søborg i 3 mdr. af en anden veninde mens hun var i Grønland. Herefter lejede jeg et nyt værelse, men var der stortset aldrig. Boede nærmest hos min nye kæreste. Efter et halvt år blev vi enige om at spare huslejen og jeg flyttede Officielt ind hos ham. Efter endnu et halvt år blev vi tilbudt en andel hvor vi boede sammen knap 2 år, indtil vi gik fra hinanden og han flyttede ud. Efterfølgende har jeg boet i hhv. den andel, en anden andel i samme forening, i ejet rækkehus og nu tilbage i andel.
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Din første bolig

Indlægaf Craver » 31. jul 2016, 14:18

Jeg flyttede i en 3 værelseslejlighed med en veninde og boede der i et års tid, 5200 midt i Aalborg C. Det var en fantastisk lejlighed :lun:
Min første, rigtige lejlighed var i Øgaderne, også Aalborg - 2v, 63 kvm, ældgammelt køkken og toilet, stor stue og stort soveværelse, og bad i kælderen, men så hyggelig! Jeg elskede den lejlighed, og savner den rigtig meget, nu hvor jeg er flyttet sammen med min kæreste. Nu bor jeg i en 2v sammen med ham og drømmer om en 4v - gerne i Aalborg igen.
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Din første bolig

Indlægaf Daine » 31. jul 2016, 14:19

Jeg fik min første bolig via min daværende chef, der har en del ejendomme i byen. To værelser på førstesalen i en stor gammel villa, hvor jeg delte køkken og bad med to andre. Kort før jeg blev udlært, blev den store kælderlejlighed i samme villa ledig og den overtog jeg. Nu fik jeg eget (lille!) køkken og eget toilet. Bad skulle jeg stadig dele med naboen.
Nogle år derefter fik jeg nyt arbejde og kom på kant med min tidligere chef, så jeg flyttede ind i en helt nybygget 1. salslejlighed i samme by. Totalt lækker lejlighed, lys, varm og med højt til loftet - der boede jeg i næsten 12 år, inden jeg i år købte mit andelsrækkehus.

Og jeg bor stadig i samme lille by, her har jeg boet siden 1986 :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Din første bolig

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. jul 2016, 14:58

Jeg flyttede sammen med min daværende kæreste i en helt nybygget 2-værelses leje-lejlighed i Århus C. Lejligheden fik vi igennem min barndomsvenindes mors arbejde (arkitektfirma med ejendomsadministration). Der boede vi et år sammen, inden vi flyttede hjem til mine forældre i et ½ år. Vi flyttede dernæst videre i en 3-værelses leje-lejlighed i en forstad til Århus, som vi boede i, i godt 3 år.
Da vi gik fra hinanden fik jeg en 1-værelses leje-lejlighed i Århus C (som jeg stadig savner..), som jeg boede i, i 2½ år, hvorefter jeg flyttede i en større 2-værelses, som jeg ligeledes boede i, i 2 ½ år.
For 1 år siden flyttede min kæreste og jeg sammen i et fremlejet rækkehus udenfor Århus, som vi så småt har planer om at købe inden for det næste års tid, hvis tingene flasker sig...
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Din første bolig

Indlægaf LadyFox » 31. jul 2016, 15:07

Jeg boede på institution til jeg blev 18, så min første bolig var sådan en "lær-at flyt-hjemmefra"-agtig bolig, jeg fik igennem kommunen. Det fungerede sådan at der var en selvstændig dame, der havde nogle ejerlejligheder i almindelige opgange i København (og ikke to i samme opgang) dem lod hun så unge mennesker med problemer (f.eks. psykisk sygdom) flytte ind i, og så fungerede hun som udlejer og mentor for de unge og det fik hun så penge af kommunen for.

Jeg lejede en 2 værelses lejlighed i København NV på nogen og 60 kvm, med to altaner af hende for 2000 kroner i alt, inklusiv alt forbrug. Det var den skønneste lejlighed, som jeg stadig savner, den var virkelig skøn. Det bedste sted jeg har boet som voksen. Jeg mødtes med min mentor hver 7-14 dag, og ellers passede jeg mig selv, det var en virkelig god deal.
0
...
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Din første bolig

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 15:11

Min mand og jeg lejede et 2-værelses kollegieværelse i Birkerød. Det er meget nemmere at få derude, end inde i byen. Det tager ingen tid med s-toget. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Din første bolig

Indlægaf Ado » 31. jul 2016, 15:18

Jeg lejede førstesalen i min bror og svigerindes villa. Det var skide hyggeligt. Vi havde næsten samme vennekreds, så der blev holdt en del fester i stuen og på førstesalen.
Det er en skøn lejlighed. Skråvægge, men ikke dem, der gør indretning umulig. Stor stue, stort soveværelse, dejligt køkken og så delte jeg bad/toilet med de andre.
Og nå ja...til en nytårsfest fandt jeg sammen med min svigerindes bror. Og ham flyttede jeg op til et halvt år senere og sidenhed kom der to børn ud af det. :D
0
Donna Martin Graduates!
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din første bolig

Indlægaf Karkluden » 31. jul 2016, 15:23

Jeg valgte at prøve noget helt nyt og flyttede 2,5 timer væk fra familien, da jeg skulle læse, så jeg var pænt presset på boligsituationen, for jeg SKULLE have noget.
Jeg var heldig og fik en dejlig stor nybygget 1v'er på 40 kvm med eget bad og køkken samt altan ca 8 km fra Århus C til 4000 kr inkl vand, varme, tv, internet og vask. Dvs omkring 3500 efter boligstøtte. Der var mange der havde travlt med, at den ikke lå downtown, men jeg var glad og tilfreds. Tæt på studiet, megagod offentlig transport osv.
Der boede jeg i 3 år. Så flyttede jeg til min kæreste i et halvt år i Aalborg i 2v'er på 63 i øgaderne. Billig og fin lejlighed, men den lå ud til en megatrafikeret vej og havde et mikro bad, og det vænnede jeg mig aldrig til.

1. juli flyttede vi (i overensstemmelse med den plan der hele tiden havde været) til Århus igen. I Viby. 55 kvm i stueplan med stor, lækker terasse. Nybyggeri, godt udnyttet og med dejligt stort bad. Her bliver vi nok indtil vi skal til at have børn :) :lun:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Din første bolig

Indlægaf Rapfisk » 31. jul 2016, 15:38

Jeg boede hjemme, indtil jeg som næsten 22-årig fik et værelse på 4. maj-kollegiet. Det er ikke så let at finde billige boliger, når forældrene bor 8 km fra éns uddannelsessted, hvilket også er helt ok.

Jeg havde fire skønne år på kollegiet, og selv om jeg af natur er privat og introvert, var det perfekt, fordi jeg ikke selv skulle opsøge selskab
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Bolig"