Din morgenrutine/bedste morgen

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. jul 2016, 11:10

Jeg starter på mit nye job på onsdag, og det bliver første gang, hvor jeg ikke enten skal meget tidligt op eller har så forskellige arbejdstider, at dagsrytmen let kommer til at variere meget.
Det har fået mig til at tænke i at prøve at skabe en form for rutine om morgenen for at få en ekstra god start på dagen, og derfor synes jeg, at det kunne være interessant at høre om jeres morgener. Jeg tænker både på derhjemme og den del, som I evt. bruger på transport.

Det er med vilje, at jeg har kaldt tråden for "Din morgenrutine/bedste morgen", for nogle gange går tingene jo ikke som planlagt, eller man har ikke lyst eller kræfter til det samme 365 dage om året :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Fru Sunshine » 31. jul 2016, 11:20

Min morgenrutine er som følger:
Vækkeuret ringer 5.30, og jeg vakler halvsovende på toilet og i bad.
Herefter smører jeg mig med diverse hudplejeting, tørrer kroppen og smører den, lægger make-up og smækker en elastik i håret.
Så finder jeg dagens kjole og klæder mig på.

Min morgenmad består af et stykke knækbrød med kærgården og et stort glas te. Jeg ordner madpakke, mens jeg laver morgenmad. Det er som regel noget med nogle boller, noget pålæg og avocadoer, der bare ryger i en pose, hvis jeg ikke har rester efter aftensmaden.

Jeg spiser min morgenmad i sofaen, mens jeg stener debat og FB.

Kl. 6.40 senest går jeg ud og ryger en cigaret, inden jeg kører senest kl. 6.50.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
De Suspekte Bryster
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. feb 2016, 20:37
Kort karma: 91
Likede indlæg: 711

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf De Suspekte Bryster » 31. jul 2016, 11:49

Mine bedste morgener starter aftenen før.
Jeg har checket vejrudsigten, lagt tøj frem og pakket det meste af dét, jeg skal have med. Før i tiden, hvor jeg skulle have frokost med på arbejde, blev det også ordnet aftenen før. På mit nye arbejde er der god kantine og tvungen frokostordning.

Om morgenen står jeg op så snart vækkeuret ringer, får åbnet et vindue og luftet ud, går i bad, får tøj på (det ligger jo klar) og lagt make-up. Bagefter får jeg ordnet sengen, så dynen ligger pænt. Hvis jeg er sulten den morgen, spiser jeg morgenmad. Ellers pakker jeg noget frugt eller andet til at tage med. Så går jeg ud af døren, så jeg er i lidt god tid.

Det er en god start på dagen for mig at have styr på tingene og være i god tid.
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. jul 2016, 11:56

Mine bedste morgener starter med at jeg giver mig tid til at strække kroppen rigtig grundigt imens jeg stadig ligger under dynen. Det virker fjollet når man "siger" det, men nøj hvor bliver mit humør bare meget bedre bagefter. Jeg bruger nok 3-5 minutter på det, strækker mig så langt jeg kan i alle tænkelige retninger med arme og ben og ryggen.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Pandesteg » 31. jul 2016, 13:36

5:40-6:00: snoozer med 5 minutters mellemrum og vågner stille og roligt op.
6:00-6:15: Siger godmorgen til kattene, skifter mad/vand og bakker.
6:15-6:40: Bader/gør mig i stand, tager make up og tøj på.
6:40-6:50: Pakker taske (laver madpakke dagen før), sludrer lidt med manden og misserne. Går ud af døren.

Spiser morgenmad på arbejdet, så det er ikke med i min morgenrutine :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 13:40

Rammer snoozeknappen et par gange fra kl. 5.20, kravler (!) ud af sengen senest 5.35-40 og vælter ud i bad. Efter pleje og makeup vækker jeg børnene (den yngste står ofte op selv inden), laver morgenmad, brøler efter knægten de næste ti minutter, mens jeg spiser, drikker kaffe og stener fb/debat. Kl. 7 begynder børn-i-tøjet-og-blive-klar-til-afgang-helvedet. Kl. 7.20 har tidligere været seneste afgang, fra september bliver det 7.10 (hvilket betyder endnu tidligere op - oh gys!)

Det sidste år har jeg dog været så "priviligeret", at manden har været sygemeldt, så han er væltet ud af sengen kl. 7.20 og har afleveret børn, mens jeg kunne køre stille og roligt og ikke mindst stressfrit på arbejde kl. 7.30. Nu skal han studere og skal køre halvanden time før os andre.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Little_Woman » 31. jul 2016, 14:25

Mine bedste morgener er, når jeg rent faktisk står op når uret ringer; jeg er ALT for god til at snooze med efterfølgende travlhed og det er langt fra optimalt.

Når jeg står op går jeg i bad, klæder mig på og spiser morgenmad og drikker kaffe. Kaffen ryger, hvis jeg har for travlt - jeg skal have morgenmad før jeg skal møde verden. Jrg hører altid P3 hele morgenen. Jeg slutter af med 30 minutter cykeltur på job.

Her i ferien har jeg startet mine morgener med at cykle 5 minutter til stranden og hoppe en hurtig tur i vandet - jeg vil gerne se om det også kan blive en del af min hverdagsrutine, for det er SÅ skønt! Men så er det slut med at slumre under dynen...!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Craver
Indlæg: 255
Tilmeldt: 9. sep 2015, 07:41
Kort karma: 72
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 638

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Craver » 31. jul 2016, 14:28

Mine morgenrutiner er ret forskellige, men en dagvagt med mødetid 7.15 ser sådan her ud:

5.45 - står op, vasker mig, makeup, sætter hår.
6.15 - spiser morgenmad
6.45 - Pakker det sidste og går på vagt.

Hvis jeg skal møde senere til enten aften- eller nattevagt, sover jeg som regel 2 eller 3 timer mere.

Ved en ideel fridag, ser min morgen sådan her ud:
6.15 - står op, vasker mig, spiser et halvt knækbrød eller en banan
6.30 - træning 45 min.
7.30 - bad
8.00 - morgenmad, læser nyheder, ser youtubevideoer
9.15-30 - rydder op og gør rent og bruger resten af dagen, som jeg lyster.
Ved de fridage, hvor jeg ikke træner, sover jeg til klokken 8 :)
0
... I would name her Rock'N'Roll
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Daine » 31. jul 2016, 15:04

Mine bedste morgener er dem, hvor jeg kommer rigtig tidligt op. Gerne omkring kl 5, så jeg kan få solopgangen med. Så går jeg i bad, tager tøj på, reder seng og spiser morgenmad (mens der læses op på FB og her).
Afhængigt af hvornår jeg tager på arbejde, enten kl 7 eller kl 8.15, så bliver der støvsuget, vasket tøj, gjort rent eller bare slappet af med at læse indtil da. Jeg synes det er superlækkert at have så god tid først på dagen, for når jeg kommer hjem fra arbejde et sted mellem 17.30 og 18.30, gider jeg ikke gå i gang med en hel masse - jeg er træt, sulten og har kun lyst til at se tv.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Frk._Strawberry » 31. jul 2016, 15:14

Min morgenrutine, når jeg møder til dagvagt ser sådan ud:

5.25: Vækkeuret ringer og står op med det samme
5.30-5.45: Morgenmad
5.45-6.05: I Bad, make-up og tøj på
6.05-6.10: Smører madpakke
6.10-6.25: Putte med kæresten (højt prioriteret - et levn fra da vi var langdistance-kærester)
6.25-6.30: Pakke og gøre klar til at køre på arbejde
6.30-7.10: Køretur til arbejdet

Fridage samt aften- og nattevagter er rimelig loose og der er derfor ikke rigtig nogen rutine over det.. :-)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Karkluden » 31. jul 2016, 15:39

Når jeg møder til dagvagt ser rutinen sådan her ud (den kan så variere med 30 minutter, da jeg indimellem møder kl 7, men oftest 7.30):

Aftenen inden: går i bad, lægger tøj frem, laver madpakke og pakker taske.

5.40: Vækkeuret ringer, jeg strækker mig lidt, stener lidt telefon
6.00: går på toilettet, vasker mig, og tager creme, deo, makeup og parfume på
6.10: tager tøj på
6.15: Spiser morgenmad (havregryn med mælk og frugt eller havregrød med frugt og lidt fedtstof) + vand og evt the/kaffe, mens jeg læser nyheder, stener eller svarer på beskeder
6.40: kysser kæresten farvel, tager sko og evt overtøj på osv
6.45: Cykler på job, hvis det er markant lortevejr, tager jeg bussen noget af vejen.
7.05: er på jobbet, hopper i uniform og arbejdssko, går op på afdelingen, tager en kop kaffe, og snakker med de andre. Elsker at have god tid til at møde ind.
7.30 Rapporten starter, og dagen er i gang.

På fridage og aftenvagtsdage står jeg op mellem 8 og 9. På nattevagtsdage står jeg op mellem 14 og 16 alt efter hvad tid jeg kom i seng efter nattevagten.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Ado » 31. jul 2016, 15:43

Jeg er verdens mest langsomme "vågner" om morgenen. :D

05:15: Vækkeur ringer. Jeg snoozer til kl. 05:30. Cirka.
05:30: Op - ud på badeværelset. Vand i hovedet og andre steder. Selve brusebadet tager jeg inden jeg går i seng.
05:40: Morgenkaffe med cigaret. Sidder ude på terrandaen. Er det koldt, har jeg hjemmesko på og et tæppet rullet om mig.
05:50: Sætter hår, tager tøj på, lægger makeup.
06:15: Hyggesnakker med sønnen. Morgenmad. Lytter til radio imens.
07:00: Cykler på arbejde.

Det ser helt vildt ud på skrift. :D Men jeg KAN ikke gøre det anderledes. Min dag skal startes langsomt og med masser af kvalitetstid.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 15:50

Uha, jeg har aldrig forstået hvorfor man snoozer... Fordi det at blive vækket af vækkeuret bare er så fedt, at man må prøve det flere gange hver morgen? :gruble:

6.15: Mit vækkeur ringer, og jeg står op. Jeg tager tøj på, og går nedenunder. Jeg står op 6.00 hvis jeg skal i bad.
Ca 6.30 sidder jeg ved mit bord og spiser en skål rugfras og lægger make-up nogenlunde samtidig. 6.50 cykler jeg i ganske roligt tempo ned til stationen, med en masse små udenoms-veje, så jeg kan få nogle pokestops :fløjt:

Egentlig kunne jeg nå det hele hvis jeg cyklede 7.10., men jeg hader virkelig at skynde mig bare en lille smule. :genert:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Spjaerten » 31. jul 2016, 15:56

Vågner senest kl 6.15 (uret ringer) ofte af mig selv mellem 5.30 og 6.
Bruger 20 min på et bad og lægge make-up og sætte hår.
Daffer i bilen og kører på job som hvis jeg når afsted før 6.45 tager max 20 min.
1
Tryk på * :slem:
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Din morgenrutine/bedste morgen

Indlægaf Lilleluftballon » 1. aug 2016, 08:07

Vågner når barnet råber "mor, op, lege, morgenmad, nu!". Yoghurt på bordet i en fart, forsøge at undgå alt for meget yoghurt andre steder end i barnets mund... Overtale barn til at lege lidt selv mens jeg kaster tøj og make up på. Overtale barn til at skifte nattøjet ud med alm tøj. Takle sammenbrud. Drømme om kaffe. Afsted på cykel og sukke lettet når man forlader dagplejen;)
Savner mine rolige morgener før barn for tiden...;) heldigvis er der også masser af kys, kram og lækkerier i vores morgen, og humøret er højt hver eneste dag. Men tiden hvor man snoozede vækkeuret er godt nok slut.
0

Tilbage til "Livets forhold"