Bange for at blive stalker

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Kid-J
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:19
Kort karma: 0

Bange for at blive stalker

Indlægaf Kid-J » 31. jul 2016, 18:41

Hej

Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte så nu springer jeg bare ud i det.

Jeg er virkelig bange for at ende som en stalker. Grunden til dette er at jeg nogle gange når jeg ser noget i tv eller på nettet som fx youtube, så har jeg det med at blive "forelsket". Jeg drømmer om fyrene om natten og når jeg vågner så er jeg helt "besat" at tanken om at vi skal være sammen. Fx kan det være hvis jeg ser en video med en mandlig youtuber i USA så planlægger jeg i mit hoved hvordan vores liv vil være når vi er sammen osv. Indtil det går op for mig at det var en drøm og så bliver jeg faktisk lidt hidsig på mig selv.

Det kan tage mange dage før jeg ligesom får rystet de følelser af mig og "besættelsen" om at vi skal være sammen :(
Mærkeligt nok så er det kun med uopnålige fyre det sker.

Jeg tvivler på at det er normalt? Men er der mon nogen herinde der kender til det? Jeg ved ikke om det er noget jeg skal handle på nu, eller hvad man kan gøre ved det. Jeg er lidt bange for ikke at blive taget seriøst fordi jeg netop ikke har handlet på mine tanker, men jeg frygter det vil ske :(
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Bange for at blive stalker

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. jul 2016, 18:44

Hvad er det, du er bange for, at du kunne finde på at gøre?
0
Kid-J
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:19
Kort karma: 0

Re: Bange for at blive stalker

Indlægaf Kid-J » 31. jul 2016, 18:51

Det ved jeg ikke. Jeg er nok bange for at jeg kunne finde på at handle og opsøge personen, selvom det ikke bare lige er til. Især ikke at komme til USA. Men der er også fyre her i Danmark så det er vel bare at tage til fx København.

Jeg ved ikke hvad jeg vil opnå med evt. at opsøge personen. Jeg ved jo godt inderst inde og i mine "klare øjeblikke" at det ikke vil føre til noget.

Jeg tænker det måske kan sammenlignes lidt med dem der når de får en idé om noget så skal det ske her og nu. Det kan være shopaholics der finder noget på nettet de gerne vil have eller at de bare er utålmodige.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Bange for at blive stalker

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. jul 2016, 19:12

Kid-J skrev:Det ved jeg ikke. Jeg er nok bange for at jeg kunne finde på at handle og opsøge personen, selvom det ikke bare lige er til. Især ikke at komme til USA. Men der er også fyre her i Danmark så det er vel bare at tage til fx København.

Jeg ved ikke hvad jeg vil opnå med evt. at opsøge personen. Jeg ved jo godt inderst inde og i mine "klare øjeblikke" at det ikke vil føre til noget.

Jeg tænker det måske kan sammenlignes lidt med dem der når de får en idé om noget så skal det ske her og nu. Det kan være shopaholics der finder noget på nettet de gerne vil have eller at de bare er utålmodige.


Jeg kan godt forstå, at det er ubehageligt at have det sådan.
Jeg forestiller mig, at du er bange for på et tidspunkt ikke længere at være i stand til at forstå, at det er forkert at opsøge fremmede, og at du derfor frygter i fremtiden at kunne komme til at sætte dig selv i en situation, hvor du dels vil overskride andre menneskers grænser, dels kan ende med også selv at komme i problemer.

Oplever du på nuværende tidspunkt psykiske problemer og/eller funktionsnedsættelse?
0
Kid-J
Indlæg: 3
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:19
Kort karma: 0

Re: Bange for at blive stalker

Indlægaf Kid-J » 31. jul 2016, 19:20

Ja det er præcis det. Jeg vil ikke gå over mine egne eller andres grænser. Jeg er nok bange for at komme til at gøre noget dumt i øjeblikkene hvor jeg er forblændet. Jeg vil jo ikke skade personerne. Måske vil jeg bare gerne være ven med dem fordi de virker som nogle søde og rare mennesker? Selvom det kun er et øjebliksbillede man ser af dem.

Det skal dog siges at jeg aldrig har handlet på mine tanker om at ville møde dem!

Jeg har skizofreni, men mærker ikke rigtig noget til sygdommen mere andet end jeg har let til at blive stresset og træt. Jeg er lidt bange for at fortælle om de her tanker til nogle i virkeligheden da jeg er bange for konsekvenserne.
0
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Bange for at blive stalker

Indlægaf Nacaw » 31. jul 2016, 21:16

Nej, umiddelbart er det helt normalt.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men mange af de symptomer du nævner, er jeg før stødt på i en interessant forklaring, omkring hvorfor teenage piger i dén grad kan blive superfans af en person/gruppe. Det handler om at udtrykke seksualitet, på en ufarlig måde. Netop fordi disse idoler er uopnåelig, er risikoen for at pigerne bliver presset til noget seksuelt meget mindre, end hvis de kastede den samme kærlighed på en i deres omgangskreds.

På den samme måde, beskytter du muligvis dig selv fra at blive såret eller fordi du ikke er klar ti et rigtigt forhold. Håber det giver mening :)
0

Tilbage til "Livets forhold"