Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 25. maj 2016, 19:18

Jeg er ikke sikker op vores er samme producent, det var det i hvert fald ikke hvor vi boede før.
Her er det i hver sin ende af rummet og hvor vi boede før var kogepladen lige over ovnen og jeg tænkte aldrig over det.
Tror ikke du vil fortryde.
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Skralde » 27. maj 2016, 07:58

Lemonella skrev:
Skralde skrev:Jeg skal have nyt køkken i løbet ad sommeren og skal i den forbindelse have fundet mig en indbygningsovn samt kogeplader - kommer jeg mon til at fortryde det, hvis jeg ikke køber fra samme producent? Altså, hvis kogepladen fx er fra siemens og ovn fra Gram?


Jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor du skulle fortryde det. Altså medmindre de to mærker er vidt forskellige i feks farven. Det ene sort og det andet børstet stål.
Tjekker du på nettet og finder to forskellige mærker til en god pris, så er det vel ligegyldigt, hvilket mærke det er. Eller har jeg misforstået noget? :)


Det kan jeg nemlig heller ikke, der har bare været et par stykker der har nævnt det for mig :gruble: Nå, men skæbnen ville det sådan at jeg fik et rigtigt godt tilbud på både ovn og kogeplader i samme mærke, så alle mine overvejelser har været spild af tid :D
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Siamo » 27. maj 2016, 12:20

Skralde skrev:Jeg skal have nyt køkken i løbet ad sommeren og skal i den forbindelse have fundet mig en indbygningsovn samt kogeplader - kommer jeg mon til at fortryde det, hvis jeg ikke køber fra samme producent? Altså, hvis kogepladen fx er fra siemens og ovn fra Gram?
Jeg har på et tidspunkt udskiftet (indbygnings)ovnen fra en Siemens til en Voss, og har aldrig skænket det en tanke at det var forskellige producenter. Så personligt synes jeg det er ligegyldigt.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 27. jul 2016, 19:59

Vi har fået sorte pletter på gummifugen i brusekabinen.
Vi er ellers omhyggelige med at skrabe og tørre af, men alligevel er de dukket op.
Jeg har skuret med noget Rodalon men pletterne er der stadig. Dog er de mindre tydelige.
Hvad kan man gøre for at få dem helt væk?

Jeg skurede ikke så længe, da jeg er gravid og ikke derfor ikke kan holde til at sidde så jeg kan skure på det længe, jeg sætter dog gerne min mand i gang med at skure, hvis det hjælper? :-D

Og i samme boldgade, hvad er bedst at skure hele brusekabinen med?
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Whoosh » 27. jul 2016, 20:21

Bøtte skrev:Vi har fået sorte pletter på gummifugen i brusekabinen.

Jeg ville prøve at beklæde fugen med vat vædet i klorin, lade det sidde i 15-20 minutter, og så forsigtigt skrubbe med en børste.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 27. jul 2016, 20:24

Whoosh skrev:
Bøtte skrev:Vi har fået sorte pletter på gummifugen i brusekabinen.

Jeg ville prøve at beklæde fugen med vat vædet i klorin, lade det sidde i 15-20 minutter, og så forsigtigt skrubbe med en børste.


Det sætter jeg gemalen til i weekenden!

Tak :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf vibbsen » 27. jul 2016, 20:30

Bøtte skrev:Vi har fået sorte pletter på gummifugen i brusekabinen.
Vi er ellers omhyggelige med at skrabe og tørre af, men alligevel er de dukket op.
Jeg har skuret med noget Rodalon men pletterne er der stadig. Dog er de mindre tydelige.
Hvad kan man gøre for at få dem helt væk?

Jeg skurede ikke så længe, da jeg er gravid og ikke derfor ikke kan holde til at sidde så jeg kan skure på det længe, jeg sætter dog gerne min mand i gang med at skure, hvis det hjælper? :-D

Og i samme boldgade, hvad er bedst at skure hele brusekabinen med?


Giv din mand en damprenser i fødselsdagsgave/julegave/whatever comes first. Sådan en har jeg (Gave fra min ever så betænksomme mand :fløjt: ) og den er denondelyneme god til at fjerne den slags stædigt snavs.

Hvis din mand ikke "ønsker" sig sådan en (Læs ikke har fødselsdag lige med det første) så kræv at få en fordi du bærer hans barn og han dermed skylder dig at fjerne en hvilken som helst grim plet du føler forurener dit sarte (læs:Hysteriske) øje.

NB : Jeg vil naturligvis understrege at du som gravid ikke bør få en damprenser for at bruge den selv. Du bør få en damprenser fordi du trænger til at din mand fjerne pletten på fugen i brusekabinen :-D

Alternativt så gå ind til et sted hvor de handler engros rengøringsartikler og spørg pænt om du kan købe noget der kan fjerne sorte pletter på gummifuger. Tit så er de ret flinke sådan nogen steder.

Personligt så sværger jeg til damprenseren til den slags job. Den kan altså fjerne de rigtig grimme (og dermed klamme) pletter.....Og det eneste man skal gøre er at trykke på knappen så den siger PFFFFFFFFFF
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 27. jul 2016, 20:46

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Vi har fået sorte pletter på gummifugen i brusekabinen.
Vi er ellers omhyggelige med at skrabe og tørre af, men alligevel er de dukket op.
Jeg har skuret med noget Rodalon men pletterne er der stadig. Dog er de mindre tydelige.
Hvad kan man gøre for at få dem helt væk?

Jeg skurede ikke så længe, da jeg er gravid og ikke derfor ikke kan holde til at sidde så jeg kan skure på det længe, jeg sætter dog gerne min mand i gang med at skure, hvis det hjælper? :-D

Og i samme boldgade, hvad er bedst at skure hele brusekabinen med?


Giv din mand en damprenser i fødselsdagsgave/julegave/whatever comes first. Sådan en har jeg (Gave fra min ever så betænksomme mand :fløjt: ) og den er denondelyneme god til at fjerne den slags stædigt snavs.

Hvis din mand ikke "ønsker" sig sådan en (Læs ikke har fødselsdag lige med det første) så kræv at få en fordi du bærer hans barn og han dermed skylder dig at fjerne en hvilken som helst grim plet du føler forurener dit sarte (læs:Hysteriske) øje.

NB : Jeg vil naturligvis understrege at du som gravid ikke bør få en damprenser for at bruge den selv. Du bør få en damprenser fordi du trænger til at din mand fjerne pletten på fugen i brusekabinen :-D

Alternativt så gå ind til et sted hvor de handler engros rengøringsartikler og spørg pænt om du kan købe noget der kan fjerne sorte pletter på gummifuger. Tit så er de ret flinke sådan nogen steder.

Personligt så sværger jeg til damprenseren til den slags job. Den kan altså fjerne de rigtig grimme (og dermed klamme) pletter.....Og det eneste man skal gøre er at trykke på knappen så den siger PFFFFFFFFFF


Du er genial :klap:

Selvfølgelig skal han have den, eftersom jeg fik en hårtørrer da jeg blev 30 for 1,5 måned siden (af ham vel at mærke), så min kvote for kedelige gaver er brugt op de næste mange år!
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf vibbsen » 27. jul 2016, 21:18

Bøtte skrev:Du er genial :klap:

Selvfølgelig skal han have den, eftersom jeg fik en hårtørrer da jeg blev 30 for 1,5 måned siden (af ham vel at mærke), så min kvote for kedelige gaver er brugt op de næste mange år!


Du-Fik-En-Hårtørrer-Da-Du-Blev-30 ???????? :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

Du har lige vundet opløbet i "Den mest uromantiske gave ever" konkurrencen....Den var ellers ført af mig som fik en cykelvogn da jeg fyldte 40 :-D :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 27. jul 2016, 21:48

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Du er genial :klap:

Selvfølgelig skal han have den, eftersom jeg fik en hårtørrer da jeg blev 30 for 1,5 måned siden (af ham vel at mærke), så min kvote for kedelige gaver er brugt op de næste mange år!


Du-Fik-En-Hårtørrer-Da-Du-Blev-30 ???????? :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

Du har lige vundet opløbet i "Den mest uromantiske gave ever" konkurrencen....Den var ellers ført af mig som fik en cykelvogn da jeg fyldte 40 :-D :-D


Jeg følte mig også noget heldig :lun: :tie:

Efterfølgende fik jeg to Verner Panton lamper, men først da han opdagede min skuffelse (og tårer - man er vel gravid og hormonel).

En cykelvogn ligger også højt på listen over gaver, der ikke udløser jubelscener!
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf vibbsen » 27. jul 2016, 21:59

Bøtte skrev:
Jeg følte mig også noget heldig :lun: :tie:

Efterfølgende fik jeg to Verner Panton lamper, men først da han opdagede min skuffelse (og tårer - man er vel gravid og hormonel).

En cykelvogn ligger også højt på listen over gaver, der ikke udløser jubelscener!


"Efterfølgende" tæller ikke...Sådan er det bare...Kun gaver på dagen tæller....

Sidste år fik jeg iøvrigt en GIGANTISK gasgrill. Og var nærmest ved at besvime af lykke...Så det handler altså ikke om at kvinder ikke kan lide praktiske ting...Vi vil bare gerne have romantiske praktiske ting (Og en grill er altså ret romantisk når man er en mega grill-nørd :lun: )
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Lull » 28. jul 2016, 05:05

vibbsen skrev:
Bøtte skrev:Du er genial :klap:

Selvfølgelig skal han have den, eftersom jeg fik en hårtørrer da jeg blev 30 for 1,5 måned siden (af ham vel at mærke), så min kvote for kedelige gaver er brugt op de næste mange år!


Du-Fik-En-Hårtørrer-Da-Du-Blev-30 ???????? :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

Du har lige vundet opløbet i "Den mest uromantiske gave ever" konkurrencen....Den var ellers ført af mig som fik en cykelvogn da jeg fyldte 40 :-D :-D


Min mor fik et blandingsbatteri af sin kæreste i julegave, det første år de var kærester...
Året efter fik hun diamanter - han kunne vist godt fornemme at det var en helt anden type gaver, damen ønskede sig fra ham!
2
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 30. jul 2016, 21:19

Vi har fået lov at få en fin, væghængt reol i teak af min mands morfar, den skal hæge i vores stue, men hvilket spisebord kunne være flot til teak og 'binde det sammen' med vores grå sofaer, så det hele ikke skriger til hinanden?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Aquadorable » 1. aug 2016, 06:37

Bøtte skrev:Vi har fået lov at få en fin, væghængt reol i teak af min mands morfar, den skal hæge i vores stue, men hvilket spisebord kunne være flot til teak og 'binde det sammen' med vores grå sofaer, så det hele ikke skriger til hinanden?


Vi har reol og spisebord i teak og grå sofa. Det står nu altså meget godt til hinanden, vil jeg sige :D
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Tråden for mindre spørgsmål - bolig!

Indlægaf Bøtte » 1. aug 2016, 07:13

Aquadorable skrev:
Bøtte skrev:Vi har fået lov at få en fin, væghængt reol i teak af min mands morfar, den skal hæge i vores stue, men hvilket spisebord kunne være flot til teak og 'binde det sammen' med vores grå sofaer, så det hele ikke skriger til hinanden?


Vi har reol og spisebord i teak og grå sofa. Det står nu altså meget godt til hinanden, vil jeg sige :D


Det tror jeg gerne, jeg vil bare helst ikke have spisebord i teak :genert:
Men ved bare ikke hvad der så passer til?
0

Tilbage til "Bolig"